Kraamvisite of kraamfeest?
+18
Sjirafje
studiebol
Ayla
Pussycat
meisje
SarahKey
Happydobby
Fiebje
mickey
meisjesmama
Parisienne
firda
Susan
PapillonRose
Floor
Star007
Bruintje Beer
Flower_L
22 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Kraamvisite of kraamfeest?
hebben jullie een kraamfeest gegeven, of losse kraamvisite ontvangen?
En voor de meiden die een kraamfeest gaven, hebben jullie dat op het kaartje gezet?
Wij hebben nu een uitnodiging voor een kraamfeest gekregen, maar we zijn al op kraamvisite geweest omdat er niets op kaartje stond. Kindje is nu maand oud, en op kaartje stond gewoon "wanneer je wilt komen kijken, graag een belletje". Dacht eigenlijk dat dat altijd of of was.
En voor de meiden die een kraamfeest gaven, hebben jullie dat op het kaartje gezet?
Wij hebben nu een uitnodiging voor een kraamfeest gekregen, maar we zijn al op kraamvisite geweest omdat er niets op kaartje stond. Kindje is nu maand oud, en op kaartje stond gewoon "wanneer je wilt komen kijken, graag een belletje". Dacht eigenlijk dat dat altijd of of was.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Re: Kraamvisite of kraamfeest?
Wij hebben gekozen voor kraamvisite, vond ik ook erg leuk! Een eventuele volgende keer doen we het ook weer zo, een kraamfeest lijkt me niets.
Gast- Gast
Beide keren hadden we gekozen voor kraamvisite.
Als we een kraamfeest zouden houden zou ik het wel vermelden bij de kaart.
Als we een kraamfeest zouden houden zou ik het wel vermelden bij de kaart.
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10
Wij hadden nu op het kaartje staan : als je een beschuitje wil komen eten, laat het papa of mama dan even weten.
Maar ik wordt serieus gek van de visite .. vooral de eerste 2 weken!! Heel gezellig allemaal, maar niet als je dan uiteindelijk iedere dag, 3 x per dag bezoek moet ontvangen ( waarbij de avondvisite vaak TE lang bleef hangen), tussendoor nog moet kolven, borstvoeding/fles geven, zelf douchen , af en toe iets aan het huishouden doen etc.
Ben blij dat het nu wat rustiger is qua bezoek ( ongeveer 3 x in de week). Natuurlijk hadden we zelf ook minder bezoek per dag kunnen plannen, maar dan kom je er nooit doorheen + mensen kunnen erg pusherig zijn, heb ik nu wel ervaren.
Bij een eventueel volgend kindje ga ik zeker voor een babyborrel/kraamfeest.
Maar ik wordt serieus gek van de visite .. vooral de eerste 2 weken!! Heel gezellig allemaal, maar niet als je dan uiteindelijk iedere dag, 3 x per dag bezoek moet ontvangen ( waarbij de avondvisite vaak TE lang bleef hangen), tussendoor nog moet kolven, borstvoeding/fles geven, zelf douchen , af en toe iets aan het huishouden doen etc.
Ben blij dat het nu wat rustiger is qua bezoek ( ongeveer 3 x in de week). Natuurlijk hadden we zelf ook minder bezoek per dag kunnen plannen, maar dan kom je er nooit doorheen + mensen kunnen erg pusherig zijn, heb ik nu wel ervaren.
Star007- Kletskop
- Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11
Wij kiezen voor kraamvisite en niet een kraamfeest maar dat komt omdat ik een kraamfeest te druk vind (en ik er zelf niks aan heb).
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Star007 schreef:Wij hadden nu op het kaartje staan : als je een beschuitje wil komen eten, laat het papa of mama dan even weten.
Wij hadden of twee keer pd 's ochtends van 10.30-12.00 en 's avonds van 19.00-20.30, of één keer pd van 155-16.30 en hadden we om de twee dagen één dag geen visite. Van te voren gaven we deze tijden ook aan, zodat het duidelijk was dat ze niet te lang moesten blijven hangen. Toen mijn man weer aan het werk ging, ontvingen we over het algmeen alleen nog bezoek in het weekend. Alleen ouders en hele goede vriendinnen kwamen overdag.
Gast- Gast
Ik heb voor kraamvisite gekozen. Een kraamfeest is me veel te druk, zowel voor mezelf als voor een kleine. En ik ben blij met mijn keuze, ik vond het ontzettend gezellig om verspreid een heleboel visite te ontvangen. Aan aandacht geen gebrek, en zo kun je ook makkelijker een praatje met iedereen maken. Dat lijkt me op een groot feest toch wat lastiger. Een eventuele volgende keer zou ik het in elk geval weer zo doen. En als ik een kraamfeest had gegeven, dan had ik het op het kaartje gezet. Dan weet het bezoek ook wat de bedoeling is, zodat je niet alsnog visite krijgt (want ik neem aan dat je dat liever niet teveel hebt en daarom zo'n feest geeft).
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Kraamvisite. Een kraamfeest lijkt me juist veel meer stress, kraamvisite vond ik altijd wel gezellig.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Kraamfeest...
Moet niet denken aan al de visite!!
We hebben het 6 weken naar de geboorte gevierd.
We hebben een briefje bij het kaartje in gedaan.
Bij een volgende zou ik het zo weer doen.
Moet niet denken aan al de visite!!
We hebben het 6 weken naar de geboorte gevierd.
We hebben een briefje bij het kaartje in gedaan.
Bij een volgende zou ik het zo weer doen.
firda- Fluisteraar
- Aantal berichten : 148
Punten : 176
Registratiedatum : 03-04-11
Oh, ik vond al die visite juist superleuk. Zelfs van familieleden die ik verder niet veel zag. Ik kan me één keer herinneren dat ik er even geen zin in had, maar toen de visite er eenmaal was vond ik het alsnog gezellig.
Susan- Lady Post-a-lot
+1Rejoy. schreef:Wij hebben gekozen voor kraamvisite, vond ik ook erg leuk! Een eventuele volgende keer doen we het ook weer zo, een kraamfeest lijkt me niets.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
2 keer kraamvisite de 1ste keer was het heel druk. We plande regelmatig een aantal dagdelen per week voor z'n 3en.
En bij de 2de was het echt veel minder druk.
En bij de 2de was het echt veel minder druk.
meisjesmama- Kletskop
- Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Mijn vriend zou graag een feest geven, maar ik zie dat niet zitten. Vind het zelf vrij onpersoonlijk. Iedereen is er dan tegelijk en wilt de aandacht van de ouders en de baby zien/vasthouden. En als ouders ben je alleen maar de hele tijd aan't rennen. Zo zie ik het tenminste voor me
We zijn zelf wel een paar keer naar een feest geweest, de bewuste ouders hadden een apart briefje bij het geboortekaartje gedaan.
We zijn zelf wel een paar keer naar een feest geweest, de bewuste ouders hadden een apart briefje bij het geboortekaartje gedaan.
mickey- Kletskop
- Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Wij hebben een kraamfeest gegeven was daar superblij mee. Ook vanwege de heftige nasleep van de bevalling duurde het weken voor ik me weer een beetje fit voelde. Als ik dan ook nog al die mensen op visite had moeten krijgen alleen al met de sportclub had ik al weken kunnen vullen. Het was nu een paar uurtjes doorbikkelen (vooral voor de zussen zij verzorgde de catering enzo, ik mocht niks alleen maar trots zitten wezen) goede vrienden of familieleden komen toch wel.
Wij hadden bij het geboortekaartje een apart briefje gedaan voor het kraamfeest.
Wij hadden bij het geboortekaartje een apart briefje gedaan voor het kraamfeest.
Fiebje- Prater
- Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Kraamvisite, een kraamfeest dan gaat je baby waarschijnlijk door de handen van heel veel mensen tegelijk en je wil iedereen aandacht geven. En dat klinkt ook vermoeiend.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Wij kiezen voor beide. Mijn familie woont minstens 100 km verderop en als ze dus langskomen is dan niet voor een uurtje ofzo maar meteen een hele of halve dag. Dat zien we beide niet zitten dus hebben besloten om voor mijn familie en vrienden een kraamfeest te houden.
De mensen die hier in de buurt wonen en mijn man's familie en onze vrienden hier zijn mogen gewoon hier thuis langskomen.
Wij hebben een geboortekaartje met de tekst: bellen voor bezoek. Maar bij de mensen die we uitnodigen voor het kraamfeest gaat er een apart briefje bij dat ze dan en dan welkom zijn voor koffie/gebak en om ons baby'tje welkom te heten.
En dat mijn kindje dan van hand tot hand gaat. Geeft niets, dan heb je alles in 1 middag en niet wekenlang dat een kind gezeuld word van de een naar de ander.
De mensen die hier in de buurt wonen en mijn man's familie en onze vrienden hier zijn mogen gewoon hier thuis langskomen.
Wij hebben een geboortekaartje met de tekst: bellen voor bezoek. Maar bij de mensen die we uitnodigen voor het kraamfeest gaat er een apart briefje bij dat ze dan en dan welkom zijn voor koffie/gebak en om ons baby'tje welkom te heten.
En dat mijn kindje dan van hand tot hand gaat. Geeft niets, dan heb je alles in 1 middag en niet wekenlang dat een kind gezeuld word van de een naar de ander.
Wij hebben bij beiden gewoon kraamvisite ontvangen.
Ik vind persoonlijk een feest niets. Ook heb ik veel familie waar ik close mee ben en die wilden toch snel komen. Voor die paar die dan wel een paar weken zouden moeten wachten, zou ik geen feest willen geven.
Als ik het wel gedaan had, had ik het wel op het kaartje vermeld (of er een los kaartje bijgedaan)
Ik vind persoonlijk een feest niets. Ook heb ik veel familie waar ik close mee ben en die wilden toch snel komen. Voor die paar die dan wel een paar weken zouden moeten wachten, zou ik geen feest willen geven.
Als ik het wel gedaan had, had ik het wel op het kaartje vermeld (of er een los kaartje bijgedaan)
meisje- Prater
- Aantal berichten : 802
Punten : 872
Registratiedatum : 24-12-10
Wij hadden vier data's op het kaartje staan wanneer ze konden komen. Dus ik had bijvoorbeeld 5 mensen op 1 dag. In plaats van 5 keer bezoek in 1 week. Dat vond ik wel lekker. Net druk genoeg en niet elke dag visite.
Een feest lijkt mij ook niks vind ik ook erg onpersoonlijk en meestal krijgt niemand de kleine op schoot omdat iedereen dan wil en dat doe je niet als er 50 man rond loopt.
En ik had ook geen zin in 5 keer bezoek in 1 week dus vandaar mijn oplossing :-)
Een feest lijkt mij ook niks vind ik ook erg onpersoonlijk en meestal krijgt niemand de kleine op schoot omdat iedereen dan wil en dat doe je niet als er 50 man rond loopt.
En ik had ook geen zin in 5 keer bezoek in 1 week dus vandaar mijn oplossing :-)
Pussycat- Ratel
- Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10
SarahKey schreef:Wij kiezen voor beide. Mijn familie woont minstens 100 km verderop en als ze dus langskomen is dan niet voor een uurtje ofzo maar meteen een hele of halve dag. Dat zien we beide niet zitten dus hebben besloten om voor mijn familie en vrienden een kraamfeest te houden.
Ik vraag me wel altijd af waarom je niet voor een uurtje langs zou kunnen komen als je ver weg woont. Desnoods ga je daarna ergens lunchen en een middagje winkelen of zo? Ik bedoel, ik snap wel dat je dat niet wekelijks of maandelijks zo doet, of voor een vage kennis, maar voor een kraambezoek bij familie of goede vrienden kan dat toch wel een keer?
Susan- Lady Post-a-lot
Kraamviste, wij hadden het heel rustig gehouden dus dat was ook prima te doen.
Gast- Gast
Ik heb beide gehad, werd na 2 weken al simpel van de visite (en we plande al maar 1x bezoek per dag!) dus voor mijn kant van de familie een kraamfeest + mijn verjaardag gedaan. Is ff heel druk maar de kleine lag gewoon boven te slapen. Degene die haar wilde zien konden komen kijken op de kamer maar niet vasthouden, anders zat ik de volgende dag met een knettergek kind had ik geen zin in. Zo vond ik het goed en fijn geregeld!
Ayla- Kletskop
- Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Mijn familie woon ook ver weg maar die kwame toch echt voor 1 uurtje op visite. En daarna of daarvoor bezochten ze ook nog iemand anders.
meisjesmama- Kletskop
- Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
meisjesmama schreef:Mijn familie woon ook ver weg maar die kwame toch echt voor 1 uurtje op visite. En daarna of daarvoor bezochten ze ook nog iemand anders.
Wij hebben ook familie die ver weg woont en die kwamen ook gewoon langs voor even.
Gast- Gast
Susan schreef:SarahKey schreef:Wij kiezen voor beide. Mijn familie woont minstens 100 km verderop en als ze dus langskomen is dan niet voor een uurtje ofzo maar meteen een hele of halve dag. Dat zien we beide niet zitten dus hebben besloten om voor mijn familie en vrienden een kraamfeest te houden.
Ik vraag me wel altijd af waarom je niet voor een uurtje langs zou kunnen komen als je ver weg woont. Desnoods ga je daarna ergens lunchen en een middagje winkelen of zo? Ik bedoel, ik snap wel dat je dat niet wekelijks of maandelijks zo doet, of voor een vage kennis, maar voor een kraambezoek bij familie of goede vrienden kan dat toch wel een keer?
Ik heb daar ook niet zo'n problemen mee, wij zijn op kraamvisite geweest bij een vriendin. Zij woont ruim 2.5 uur rijden (enkele reis) bij ons vandaan, we zijn een uurtje geweest en hebben daarna wat rond gereden bij haar dorp in de buurt, een leuk eettentje opgezocht en zijn daarna weer naar huis gegaan.
Zij komt straks ook bij mij met haar kindje voor een uurtje langs, dat vind ze niet erg.
(wij hebben beide in elkaars omgeving niks wat we verder daar kunnen doen, andere familie ofzo dus het is echt dat we voor elkaar lang reizen om een uurtje visite te doen.)
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Wij gaan voor kraamvisite, lijkt mij wel gezellig dat er bezoek komt Mijn vriend is ook vier weken vrij straks dus we kunnen het goed inplannen denk ik zo. Zijn vrienden wonen ook ver weg, en nu ik me gewoon weer goed voel vind ik het gezellig dat ze wat langer langs komen op een zondagmiddag bijvoorbeeld en dat ze dan ff blijven eten en weer weg gaan. Maar goed ik zit natuurlijk wel in een andere positie want ik ben lichamelijk wel herstelt van de bevalling.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: