Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoeveel vrienden heb jij?

+51
Snirp
minoessepoes
Marin
Atelier Madame
Lady4
Poubelle
Kalishi
Pancake
Twellie
Chocoholic
Silke
Ilovethe90s
Toet
Sorella
SuperGrover
Mint
Exogenesis
joyce0606
PapillonRose
Esperanza
Sterre
Joan
Aoi
Diese
Mermaid
Monte
Burn
Japie
Razz
Arwyn
Rouxxxe
Shopaholic
kwak
Lonely Goatherd
Ooh La La!
Blond
Vixen
Luce
Bazinga
Carmen_
Sunshine
Antibes
_Liv
Stuiterbal
Zora
Aziraphale
Rush
Penélope
Roza
Nyx
Bliss
55 plaatsers

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Hoeveel vrienden heb jij? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel vrienden heb jij?

Bericht  Sorella zo 30 jun 2013 - 7:22

Ik heb 6 vriendinnen waaronder ik ook mijn zus reken. Verder heb ik nog een paar mensen waar ik wel goed contact mee heb via whatsapp en fb maar die ik niet regelmatig/nooit zie.
Sorella
Sorella
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Toet zo 30 jun 2013 - 9:09

Ik heb echt giga veel vrienden maar ik weet nooit zo goed waar nou de grens tussen kennis en vriend ligt. Anyway, mijn vriendengroep bestaat uit iets van 30 mensen, dat zijn gewoon de mensen waarmee ik vaak in de kroeg zit, of in de kantine, we komen soms op elkaars verjaardag maar het is dan weer net niet vriendschap genoeg dat het verplicht is. Ik heb een stuk of 15 vriendinnen, waarvan 4 écht goede. En dan heb ik nog mijn huisgenoten waarvan er ook wel een paar mijn vrienden zijn geworden.. En nog een bosje stapmaten haha.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Ilovethe90s zo 30 jun 2013 - 9:14

Exogenesis schreef:Zo'n 14 man in de vriendenploeg en ik heb een stuk of 6 losse vriendinnen.
Hier hetzelfde, al zijn de losse vriendinnen er maar 4.
Ilovethe90s
Ilovethe90s
Prater
Prater

Aantal berichten : 1252
Punten : 1357
Registratiedatum : 02-11-12

Bericht  Silke zo 30 jun 2013 - 9:16

4 goede vriendinnen die ik vaak zie en ook al jaren ken, een paar 'gewone' vriendinnen waar ik bijv. mee sport of eens in de zoveel tijd eens mee afspreek, en een aantal die ik bijna nooit zie maar wel bijna dagelijks spreek via whats app.
Silke
Silke
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 277
Punten : 273
Registratiedatum : 23-02-13

Bericht  Gast zo 30 jun 2013 - 9:16

Ik heb 5 goede vriendinnen en zo'n 10 goede kennissen.

Gast
Gast

Bericht  Chocoholic zo 30 jun 2013 - 9:19

Zora schreef:Veel te weinig. Ik heb 1 echt heel goede vriendin. Verder vooral veel kennissen, en daarnaast heel veel vroegere vrienden die te ver weg wonen.

+1. Ik had eerst heel lang 5 goede vriendinnen in totaal, maar 1 daarvan is moeder geworden en zie ik daardoor amper, een is verhuist naar België, en bij 2 anderen is het contact gewoon verwaterd. Echt heel jammer. Daarnaast zijn er dus genoeg mensen met wie ik het goed kan vinden, maar ik noem niet snel iemand een vriend(in).
Chocoholic
Chocoholic
Prater
Prater

Aantal berichten : 1290
Punten : 1459
Registratiedatum : 12-02-11

Bericht  Twellie zo 30 jun 2013 - 9:56

Ik heb vier goede vriendinnen en verder wat mensen met wie ik af en toe eens afspreek.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Pancake zo 30 jun 2013 - 19:23

Jip83 schreef:'Beste' vrienden/vriendinnen 0. Wel kennissen en daar een stuk of 15/20 van denk ik.

Dit heb ik ook zo'n beetje, al heb ik misschien nog wel minder kennissen. 

Ik vind het wel jammer dat ik eigenlijk geen vrienden heb. Nu is het ook wel een beetje mijn eigen schuld, ik ben op sociaal gebied nogal onhandig zeg maar.
Pancake
Pancake
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 362
Punten : 376
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast zo 30 jun 2013 - 19:55

@pancake vallen de mensen van je hardloopclub niet onder kennissen?

Gast
Gast

Bericht  Kalishi zo 30 jun 2013 - 20:03

Wij hebben een grote vriendengroep van 32 man/vrouw. Als ik mijn verjaardag vier doe ik dat samen met 1 vriendin en huren we een zaaltje.
Daarbuiten heb ik door het land nog 6 vrienden wonen.
En is mijn zusje mijn allergrootste vriendin.

Met de een ga je natuurlijk wel meer om dan met de ander ZOu ook te veel zijn om ze alle 30 te onderhouden. Maar met dagjes weg, etentjes, vakanties en verjaardagen....trommelen we de hele groep op.

Laatst aangepast door Kalishi op zo 30 jun 2013 - 20:06; in totaal 1 keer bewerkt
Kalishi
Kalishi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 355
Punten : 377
Registratiedatum : 25-03-13

Bericht  Poubelle zo 30 jun 2013 - 20:05

Ik heb 8 goede vrienden en vriendinnen en een stuk of 12 vriend(inn) en/ kennissen die ik minder vaak spreek of alleen mee ga stappen.
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Bericht  Lady4 zo 30 jun 2013 - 20:09

Ik heb zes hele goede vriendinnen,  waarvan ik er eentje echt als familie beschouw en zij mij ook. Verder heb ik een stuk of tien gewone vrienden en vriendinnen, die ik minder vaak zie. En ik heb een heleboel kennissen en goede bekenden.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Pancake zo 30 jun 2013 - 20:19

@Jip: Ja op zich wel, maar er is ook een groot deel van de groep waar ik echt niks mee heb, dus die reken ik dan weer niet onder kennissen. 

Misschien is mijn sociale kring toch wat groter dan ik denk. Zo zijn er ook nog 2 collega's waar ik regelmatig mee afspreek naast het werk en er is ook nog wel een groepje oud collega's die ik een keer in de zoveel tijd spreek. Ik heb alleen geen persoon om me heen die echt alles van me weet of die ik alles toevertrouw of die ik midden in de nacht zou kunnen wakker bellen voor problemen, oké mijn vriend maar dat telt niet. 

Voor echte vriendschappen ben ik gewoon te onhandig. Het loopt altijd stuk omdat ik nooit eens bel of wat van me laat horen. Ik vergeet dat soort dingen gewoon. Misschien zou ik dat nu niet meer doen (dat weet ik niet) maar vroeger dus wel, en daarom heb ik dus geen echte vrienden.
Pancake
Pancake
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 362
Punten : 376
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Atelier Madame zo 30 jun 2013 - 21:02

Poeh even tellen
-10 vriendinnen Vd middelbare school
-vriendengroep van 10 van m'n oude studie
-5 meiden van mijn huidige studie
-vrienden van mijn vriend.
-nog wat losse mensen
Dit is ongeveer mijn sociale kring denk ik. Dus zon 30 mensen. Maar ja dat zijn echt niet allemaal echte vrienden hoor. Sommige zie ik eens per week, anderen eens in de 4/5 maanden. We delen echter wel altijd een gemeenschappelijk iets met elkaar waardoor we wel een band hebben.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Luce zo 30 jun 2013 - 21:39

Dat noem ik dan zelf weer geen vrienden eigenlijk. Ik spreek ook wel eens af met mensen om het half jaar bij wijze van, maar dat is voor mij geen vriendschap. Gewoon leuk contact zeg maar. Een vriendschap vind ik pas iets waar je gewoon alles kwijt kan als je dat wilt. Dat iemand zo dicht bij je staat dat je geen drempel voelt om moeilijke dingen etc te vertellen.

Ik heb bijv ook een vriendin die ik een paar keer per jaar zie maar wel regelmatig spreek en waar ik ook alles bij kwijt kan. Dat is wel echt vriendschap. Maar ik kan ook wel sms contact hebben met iemand anders, maar dat gaat niet zo diep en dat noem ik dan ook geen vriendschap.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Bericht  Marin zo 30 jun 2013 - 22:42

Luce schreef: Ik spreek ook wel eens af met mensen om het half jaar bij wijze van, maar dat is voor mij geen vriendschap. 

Haha dan zou ik 0 vrienden hebben.
Er is geen enkele vriendin die ik echt vaker dan eens per half jaar zie, zo ongeveer. Misschien net iets vaker dan dat. Ik vind het heerlijk. Ik vind het al moeilijk genoeg om m'n tijd eerlijk te verdelen over vriendinnen. Niet dat ik er zo veel heb, misschien 7 in totaal, en ze kennen elkaar niet (goed, hoogstens van verjaardag van mij). Dus ik spreek nooit in groepjes af, maar gewoon eens in de zoveel maanden met een vriendin, dan gaan we wat eten of halve dag samen doorbrengen, met name om lekker bij te kletsen. Ik vind het prima zo.
Eén van mijn beste vriendinnen zie ik komend weekend weer voor het eerst in vier jaar! Nou woont ze in het buitenland, maar toch.. Zo ver is Duitsland niet. En toch is die vriendschap gewoon gebleven, dat verandert niet. En zo is dat voor al m'n vriendschappen. Ik ben er niet denderend goed in om vriendschappen te onderhouden, maar áls ik ze spreek, doe ik wel m'n best.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Sterre zo 30 jun 2013 - 23:58

Ik ben ook niet zo close met mijn vriendinnen dat ik ze dagelijks spreek of app. Voor mij betekent real life contact veel meer. Met de meeste vriendinnen komt het er niet van om vaker dan 1 x per maand of per twee maanden wat af te spreken. Maar als we dan samen eten, lachen, wijn drinken en praten over zowel luchtige als moeilijke dingen, dan hecht ik daar heel veel waarde aan en vind ik dat ook voldoende. 

Wel is het zo dat de meeste vriendschappen zijn ontstaan toen ik veel meer tijd had en wel dagelijks contact had. Die basis is er dus wel, maar zoveel contact is niet nodig om het te onderhouden.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Luce ma 1 jul 2013 - 0:02

Marin schreef:
Luce schreef: Ik spreek ook wel eens af met mensen om het half jaar bij wijze van, maar dat is voor mij geen vriendschap. 

Er is geen enkele vriendin die ik echt vaker dan eens per half jaar zie, zo ongeveer. Misschien net iets vaker dan dat. Ik vind het heerlijk. Ik vind het al moeilijk genoeg om m'n tijd eerlijk te verdelen over vriendinnen. Niet dat ik er zo veel heb, misschien 7 in totaal, en ze kennen elkaar niet (goed, hoogstens van verjaardag van mij). Dus ik spreek nooit in groepjes af, maar gewoon eens in de zoveel maanden met een vriendin, dan gaan we wat eten of halve dag samen doorbrengen, met name om lekker bij te kletsen. Ik vind het prima zo.
Eén van mijn beste vriendinnen zie ik komend weekend weer voor het eerst in vier jaar! Nou woont ze in het buitenland, maar toch.. Zo ver is Duitsland niet. En toch is die vriendschap gewoon gebleven, dat verandert niet. En zo is dat voor al m'n vriendschappen. Ik ben er niet denderend goed in om vriendschappen te onderhouden, maar áls ik ze spreek, doe ik wel m'n best.

Maar in dat halve jaar spreek je ze verder helemaal niet?

Ik zou dat geen vriendschap noemen, maar als jij dat wel zo noemt is dat toch prima? Mijn waarheid is niet dé waarheid ofzo Wink
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Bericht  Marin ma 1 jul 2013 - 0:25

Luce schreef:
Marin schreef:

Ik zou dat geen vriendschap noemen, maar als jij dat wel zo noemt is dat toch prima? Mijn waarheid is niet dé waarheid ofzo Wink

Jij zei afspreken met mensen eens per half jaar. Niet spreken. :P Daar baseerde ik mijn antwoord op. Ja, ik spreek sommige vriendinnen dagelijks per whatsapp, andere vriendinnen maar eens per maand per whatsapp ofzo. Er zijn vriendinnen die ik inderdaad eigenlijk pas écht spreek op het moment dat ik ze weer zie. Ik vind bijkletsen in het echt toch echt veel leuker dan per whatsapp. Dus dan spreek ik liever eens per half jaar af, en spreek ze dan echt goed, dan dat ik halve gesprekken via whatsapp heb.
Er is 1 vriendin die ik echt dagelijks uitgebreid spreek per whatsapp, maar dan dus ook de kleine dingen. Dan ben je al meer op de hoogte van elkaar, dus bespreek je niet alleen hoe het gaat, maar ook alle kleine onzin dingen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Bazinga ma 1 jul 2013 - 0:30

Ik bedenk me nu trouwens, dat ik 3 supergoede vriendinnen heb maar daarnaast nog een paar die.. Nouja, niet m'n béste vriendinnen zijn, omdat ik ze heel weinig spreek en nog minder zie.. Maar ik weet wel dat ze er altijd zijn en als ik ze spreek, is 't gewoon goed. Alsof er we elkaar heel vaak spreken.

En mijn broertje is m'n beste vriend, maar da's zo vreemd..
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Bericht  Marin ma 1 jul 2013 - 0:35

Bazinga schreef:
En mijn broertje is m'n beste vriend, maar da's zo vreemd..

Waarom is dat zo vreemd?

Ik zie m'n zusje eigenlijk ook als m'n allerbeste vriendin, die had ik nog niet meegeteld.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Bazinga ma 1 jul 2013 - 1:00

Om hierin te noemen, bedoelde ik Wink Vreemd om in zo'n rijtje te noemen, omdat, hoe graag hij 't mss ook zou willen soms.. Hij niet van me af komt Very Happy

En we verschillen 10 jaar, 't is ook niet écht een vriendschap, maar we zijn wel gek op elkaar en soms lijkt 't anders dan broer-zus. Denk ik, ik heb eigenlijk geen idee hoe een goede broer-zus-verhouding hoort te zijn, omdat ik uit zo'n soap-gezin kom.
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Bericht  minoessepoes ma 1 jul 2013 - 1:33

Wij hebben een vriendengroep van 9 meiden en 8 mannen. Mijn man en ik zijn een stel en nog twee vrienden, van de overige 13 hebben er 12 een relatie buiten de groep, sommige al meer dan 10 jaar dus die "aanhang" hoort er ook echt bij, bij verjaardagen e.d worden zij ook allemaal uitgenodigd. Dat betekend dat ik als ik alleen de vriendengroep uitnodig ik al op 28 mensen zit.
Pas geleden hebben we ons 10jarig jubileum gevierd als vriendengroep, we zien iedereen echt met zeer grote regelmaat en ik beschouw iedereen echt als vrienden maar natuurlijk heb ik wel mijn voorkeuren, zoals mijn beste vriendinnen die ik al vanaf groep 1 van de basisschool ken, dat gaat net wat dieper en met hun deel ik net even wat meer.

Het grote voordeel van zo'n groep vind ik dat je elk weekend wel even met iemand of op een moment een wijntje kan drinken met iemand of samen kan eten. Er wordt altijd wel iets georganiseerd en als je een keer besluit niet te gaan dan maakt dat ook niet uit omdat er nog genoeg anderen wel gaan. Deze groep vrienden hebben we in onze oude woonplaats.

Daarnaast hebben we inmiddels in onze nieuwe woonplaats ook vrienden gemaakt, we hebben een stel waar we in ieder geval elke maand een keer uitgebreid samen mee eten, vrienden die op de hoek van de straat wonen en we regelmatig even bellen voor een drankje op het terras of een kopje koffie, ik heb een gay best friend waar ik heerlijk mee ga stappen in de gaybars en die bijna wekelijks wel een keer bij ons eet enz.

En dan heb ik nog wat losse vrienden in mijn oude woonplaats, o.a. 1 vriend die ik een beetje als een broer zie omdat we echt samen zijn opgegroeid, zijn moeder werkte heel veel en hij was dan altijd bij ons thuis als we zelf niet naar de oppas hoefde. Hem spreek ik wat minder nu, maar we weten beide dat dat gewoon goed zit als we elkaar weer zien.

Als ik dan voor een verjaardag ook nog mijn schoonzusje en vriend, zwager en mijn broer uitnodig en eventueel nog een collega waar ik veel contact mee heb, dan kom ik ook al wel aan 45 mensen. Maar dat wil niet zeggen dat ze allemaal mijn beste vrienden zijn, maar om ze kennissen te noemen vind ik dan weer net wat te afstandelijk.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Luce ma 1 jul 2013 - 1:42

Marin schreef:
Luce schreef:
Marin schreef:

Jij zei afspreken met mensen eens per half jaar. Niet spreken. :P Daar baseerde ik mijn antwoord op. Ja, ik spreek sommige vriendinnen dagelijks per whatsapp, andere vriendinnen maar eens per maand per whatsapp ofzo. Er zijn vriendinnen die ik inderdaad eigenlijk pas écht spreek op het moment dat ik ze weer zie. Ik vind bijkletsen in het echt toch echt veel leuker dan per whatsapp. Dus dan spreek ik liever eens per half jaar af, en spreek ze dan echt goed, dan dat ik halve gesprekken via whatsapp heb.
Er is 1 vriendin die ik echt dagelijks uitgebreid spreek per whatsapp, maar dan dus ook de kleine dingen. Dan ben je al meer op de hoogte van elkaar, dus bespreek je niet alleen hoe het gaat, maar ook alle kleine onzin dingen.

Nee hoor, dat zei ik niet Laughing .
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Bericht  Marin ma 1 jul 2013 - 1:49

Luce schreef: Nee hoor, dat zei ik niet Laughing .

Ehm, ja toch echt vrij letterlijk nogal wel.

Maakt verder niet uit hoor, maar op dat stukje reageerde ik.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: