Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe pak ik dit aan (vrienden)

+3
Susan
Tania
munk
7 plaatsers

Ga naar beneden

Hoe pak ik dit aan (vrienden) Empty Hoe pak ik dit aan (vrienden)

Bericht  munk ma 8 jul 2013 - 0:51

***


Laatst aangepast door munk op ma 8 jul 2013 - 21:03; in totaal 1 keer bewerkt
munk
munk
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 252
Punten : 314
Registratiedatum : 29-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe pak ik dit aan (vrienden) Empty Re: Hoe pak ik dit aan (vrienden)

Bericht  Tania ma 8 jul 2013 - 0:58

Kun je niet zeggen dat je toch echt te allergisch bent en dat je je iedere keer heel ziek voelt als je bij hun bent geweest. Dat je dus liever een keer bij jullie thuis afspreekt of samen iets leuks gaat doen. Zij kunnen er niks aan doen dat je allergisch bent voor hun beesten en je hoeft niet te zeggen dat je het vies vindt want je allergie komt door de dieren. Dan kun je toch de vriendschap behouden zonder elke keer bij ze thuis te hoeven komen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe pak ik dit aan (vrienden) Empty Re: Hoe pak ik dit aan (vrienden)

Bericht  Susan ma 8 jul 2013 - 0:59

Anders zeg je dat je niet kunt en stel je voor om op een ander tijdstip met de kinderen naar de dierentuin/kinderboerderij/pretpark/zwembad/... te gaan en dat jij dan trakteert bij wijze van verjaardagscadeau.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe pak ik dit aan (vrienden) Empty Re: Hoe pak ik dit aan (vrienden)

Bericht  Gast ma 8 jul 2013 - 1:05

Susan schreef:Anders zeg je dat je niet kunt en stel je voor om op een ander tijdstip met de kinderen naar de dierentuin/kinderboerderij/pretpark/zwembad/... te gaan en dat jij dan trakteert bij wijze van verjaardagscadeau.

 Zoiets zou ik doen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe pak ik dit aan (vrienden) Empty Re: Hoe pak ik dit aan (vrienden)

Bericht  Davinia ma 8 jul 2013 - 3:02

Susan schreef:Anders zeg je dat je niet kunt en stel je voor om op een ander tijdstip met de kinderen naar de dierentuin/kinderboerderij/pretpark/zwembad/... te gaan en dat jij dan trakteert bij wijze van verjaardagscadeau.

 Zoiets zou ik inderdaad ook doen! Als het voor de rest hele leuke mensen zijn zou het zonde zijn als een vriendschap verwaterd door dieren en doordat het vies daar is in huis. 
En anders gewoon uitleggen dat je allergisch bent. Wij hebben ook een hond en een vriendin is allergisch. Nu zorg ik sowieso dat ik goed stofzuig vlak voor er visite komt. Ik stofzuig al elke dag, maar als ik weet dat om 1 uur iemand kom ga ik om kwart voor 1 stofzuigen. 
Die vriendin kan nog gewoon langs komen, maar ik heb aangegeven dat als ze er last van krijgt ze dat gewoon moet zeggen en dat ik dat geen probleem vind. Ik neem aan dat zij het ook wel begrijpen smile
Davinia
Davinia
Prater
Prater

Aantal berichten : 622
Punten : 680
Registratiedatum : 13-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe pak ik dit aan (vrienden) Empty Re: Hoe pak ik dit aan (vrienden)

Bericht  TukTuk ma 8 jul 2013 - 3:11

Ik zou niet zeggen dat je niet kunt, want hoe doe je dat een volgende keer? Je kan moeilijk iedere keer smoesjes verzinnen. Ik zou aangeven dat je toch teveel last van je allergie iedere keer hebt en dan liever iets anders afspreekt.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe pak ik dit aan (vrienden) Empty Re: Hoe pak ik dit aan (vrienden)

Bericht  Marin ma 8 jul 2013 - 3:15

Ik zou idd niet nu zeggen dat het niet uitkomt, want dan moet je elke keer iets bedenken.

Maar ik zou een goede mix van alle adviezen doen die hier worden gegeven:

Zeggen dat je daar liever niet komt vanwege je allergie (lijkt me legitieme reden), maar dan wel voorstellen om iets leuks met de kinderen te gaan doen op andere dag, bijv. speeltuin of dierentuin. Wat Susan zegt als cadeautje dat geven is dan heel erg leuk.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe pak ik dit aan (vrienden) Empty Re: Hoe pak ik dit aan (vrienden)

Bericht  Happinaz ma 8 jul 2013 - 9:09

Harrison schreef:
Susan schreef:Anders zeg je dat je niet kunt en stel je voor om op een ander tijdstip met de kinderen naar de dierentuin/kinderboerderij/pretpark/zwembad/... te gaan en dat jij dan trakteert bij wijze van verjaardagscadeau.

 Zoiets zou ik doen!

 Ik zou dit ook doen en als reden zou ik aangeven dat je echt telkens beroerd bent van de dieren ivm je allergie.
Komt vast goed!
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe pak ik dit aan (vrienden) Empty Re: Hoe pak ik dit aan (vrienden)

Bericht  munk ma 8 jul 2013 - 21:02

Thanks dames... jullie hebben mij genoeg input gegeven. Susan... goed idee! Nu nog iets leuks verzinnen... maar dat komt wel goed.
munk
munk
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 252
Punten : 314
Registratiedatum : 29-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe pak ik dit aan (vrienden) Empty Re: Hoe pak ik dit aan (vrienden)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum