Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat 'mag' jouw kind eten?

+39
Lady4
Lejow
Jazzlyn
loesje
Jade
meisjesmama
Bolleke
studiebol
SarahKey
-Ieniemienie-
Happydobby
Dora
Puggle
Printje
M@niek
Darius
Annemie
CCC
Coccinelle
Flower_L
NoMercy
Linda
Twellie
Shopaholic
Parisienne
Sun88
Nijntje
Charles
Thunder
Laurientje
PapillonRose
Slakje
Nana
_Lana_
Razz
pindaatje
Liadan
Tania
Parel
43 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Wat 'mag' jouw kind eten? - Pagina 3 Empty Re: Wat 'mag' jouw kind eten?

Bericht  Jazzlyn zo 23 jun 2013 - 0:08

Printje schreef:Inmiddels mag R van mij al zeker een jaar gewoon alles hebben.
Hier ook! Op alcohol na , maar dat is logisch toch? 

Als wij cola drinken mag hij ook een beetje. Idem voor al het andere ( behalve lactose producten). Ukje mag veel maar geen frisdrank en lactose producten , maar die is ook nog maar 14 maanden. Taart etc willen ze nooit, chips en snoepjes wel haha!


Aanvulling: oudste mag bijv. ook lolly en harde snoepjes , ukje niet die krijgt haribo beertjes ofzo zon mini zakje. Die wordt zo boos als hij niet hetzelfde krijgt als broer, dat we vanaf zijn eerste jaar het zo doen
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat 'mag' jouw kind eten? - Pagina 3 Empty Re: Wat 'mag' jouw kind eten?

Bericht  Lejow zo 23 jun 2013 - 0:17

Jade schreef:Melk Laughing

Partypooper!!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat 'mag' jouw kind eten? - Pagina 3 Empty Re: Wat 'mag' jouw kind eten?

Bericht  Printje zo 23 jun 2013 - 8:12

Jazzlyn schreef:
Printje schreef:Inmiddels mag R van mij al zeker een jaar gewoon alles hebben.
Hier ook! Op alcohol na , maar dat is logisch toch? 

n

Hier ook geen alcohol natuurlijk of rauwe dingen. Maar voor de rest ga ik echt niet meer moeilijk doen, zolang het met mate is krijgt hij er niets van. En daarnaast vind ik het flauwekul dat ik op een feestje alles mag pakken en hij niets, nogmaals met mate vind ik het allemaal geen probleem.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat 'mag' jouw kind eten? - Pagina 3 Empty Re: Wat 'mag' jouw kind eten?

Bericht  Lady4 zo 23 jun 2013 - 8:18

Mijn stiefzoontje mag in principe ook alles hebben, alleen prik vind ik niet zo super. Dat krijgt hij thuis dus eigenlijk niet en op verjaardagen soms wel. 

Verder mag hij sinds een paar weken af en toe een stukje kauwgom. Dan voelt hij zich zo stoer en trots, aandoenlijk om te zien. smile 

Chips eet hij bijna nooit, behalve bij verjaardagen enzo. Hij mag het van ons thuis ook best hebben, maar hij vraagt er zelf niet om en dus bieden we het ook niet aan. Chocola, snoepjes, brood en druiven zijn favoriet.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat 'mag' jouw kind eten? - Pagina 3 Empty Re: Wat 'mag' jouw kind eten?

Bericht  Manderijn zo 23 jun 2013 - 8:20

Alles eigenlijk wel. Dochter is ook gek op filet, geen probleem, maar wel met mate. Niet alle dagen, niet alle weken, misschien eens per maand.
Lolly's haal ik zelf nooit, maar als ze die ergens anders krijgen vind ik dat prima.
De jongste is gek op prik, en mag in het weekend best eens een glaasje sinas of cola. Mijn schoonzus wou het hem vandaag niet geven, vond ze niet nodig. Mijn glas dus maar met hem gedeeld.
Chips eten we zelf niet zo vaak, maar dat mogen ze dus best. Ik maak er op een druilerige middag vaan een filmmiddag inclusief chips van.
Koekjes krijgen ze ook wel, maar dan wel de kinderkoekjes, ze werken niet alle dagen een stroopwafel weg.
Ze mogen ook gewoon yogi of chocomel als ze dat willen.
Afwisseling met gezond, dan kunnen ze het best hebben.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat 'mag' jouw kind eten? - Pagina 3 Empty Re: Wat 'mag' jouw kind eten?

Bericht  Novalee zo 23 jun 2013 - 8:49

Omdat N. een vrij moeilijke eter en drinker is doe ik niet zo heel moeilijk. Ze krijgt geen chocola, frisdrank, rauw vlees en pinda's/noten. Suikers en vetten ben ik minder moeilijk in. Ze is erg slank dus vetten kan ze wel gebruiken. Koekjes geeft ze weinig om, ze wordt blijer van een bakje druiven of een doosje rozijntjes. Tijdens de vakantie heeft ze wel wat snoepjes (winegums) gegeten en dat vond ze wel erg lekker, maar nu thuis koop ik dat niet meer voor haar. Op haar tweede verjaardag krijgt ze weer taart maar eerlijk gezegd zal het me verbazen als ze het wil proeven. Qua drinken krijgt ze wel veel zoete dranken; water, yoki, verdunt fruitsap of aanmaaklimonade. Ze drinkt zo verschrikkelijk weinig dat ik allang blij ben als ze überhaupt iets drinkt. Die zoete smaak leren we haar later wel weer af.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat 'mag' jouw kind eten? - Pagina 3 Empty Re: Wat 'mag' jouw kind eten?

Bericht  Novalee zo 23 jun 2013 - 8:50

Wat is eigenlijk de reden dat jullie kindjes geen koolzuur mogen? Is dat omdat het in frisdrank zit en dus vanwege de suikers/zoetstofffen? Of is koolzuur an sich slecht? Iets als spa rood zal geen kwaad kunnen, toch? Niet dat mijn N. dat lust, overigens.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat 'mag' jouw kind eten? - Pagina 3 Empty Re: Wat 'mag' jouw kind eten?

Bericht  Flower_L zo 23 jun 2013 - 8:52

qua suikers maakt het naar mijn weten niet uit of je nu cola of sinaasappelsap drinkt.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat 'mag' jouw kind eten? - Pagina 3 Empty Re: Wat 'mag' jouw kind eten?

Bericht  Lady4 ma 24 jun 2013 - 2:37

Zit daar zo weinig verschil in? Dat wist ik niet. Was voor mij wel een beetje de reden ja.

Aanvullend op mijn vorige post wil ik nog zeggen dat her vooral komt dat wij niet zo moeilijk zijn qua eten en drinken omdat mijn stiefzoontje heel klein is. Hij zit met zijn 3,5 nog steeds in maar 92 en hij moet skinny jeans hebben om ze een beetje goed te laten zitten. Snel te dik zal hij dus niet worden.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat 'mag' jouw kind eten? - Pagina 3 Empty Re: Wat 'mag' jouw kind eten?

Bericht  Novalee ma 24 jun 2013 - 2:53

Frisdrank en vruchtensap verschilt inderdaad niet zoveel qua suikers. In 100 gram sinaasappelsap zit bijvoorbeeld 10 gram koolhydraten waarvan 9 gram suiker. In frisdrank (algemeen) zit per 100 gram 10,5 gram koolhydraten, wat dan wel allemaal suiker is. Uiteindelijk scheelt het dus per 100 gram maar 1,5 gram suiker.

Zie http://www.voedingswaardetabel.nl/voedingswaarde/?q=sinaasappelsap en http://www.voedingswaardetabel.nl/voedingswaarde/voedingsmiddel/?id=501
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat 'mag' jouw kind eten? - Pagina 3 Empty Re: Wat 'mag' jouw kind eten?

Bericht  Linda ma 24 jun 2013 - 3:03

Toch vind ik het een beetje appels met peren vergelijken. Ik geef m'n kind liever een glas sap met fruitsuikers, dan een glas frisdrank met witte suiker.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat 'mag' jouw kind eten? - Pagina 3 Empty Re: Wat 'mag' jouw kind eten?

Bericht  Punk'd ma 24 jun 2013 - 3:09

Ik zou dat ook hebben Linda. Liever natuurlijke fructose en daarnaast nog de vitamine van het sap (ik zou dan wel puur sap, zonder toevoegingen kopen. Geen appelsientje ofzo). Dan van die frisse fruit drank waar ze echt suiker hebben toegevoegd.

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat 'mag' jouw kind eten? - Pagina 3 Empty Re: Wat 'mag' jouw kind eten?

Bericht  Novalee ma 24 jun 2013 - 3:10

Dat is inderdaad wel zo, ja, de suikers uit vruchtensap zijn wel de suikers uit het fruit. Dat lijkt me inderdaad wel gezonder. Maar het blijft wel suiker smile
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat 'mag' jouw kind eten? - Pagina 3 Empty Re: Wat 'mag' jouw kind eten?

Bericht  Punk'd ma 24 jun 2013 - 3:11

Dat is waar hoor. Suiker is suiker. Maar bij het vruchtensap heb je ook nog wat vitamine en mineralen die voor mijn gevoel nog iets toevoegen haha. Bij frisdrank heb je dat niet.

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat 'mag' jouw kind eten? - Pagina 3 Empty Re: Wat 'mag' jouw kind eten?

Bericht  VeryCherry ma 24 jun 2013 - 3:57

N mag wel veel hebben, maar wel met mate hoor. Dingen als red bull en zo krijgt hij niet, ik vind het niet goed voor hem. Hij heeft 1 keer stiekem een blikje leeggedronken en hij is er heel erg beroerd van geworden, nu vraagt hij er niet meer om. En op zijn verjaardag mag hij altijd een kop koffie (lees; 3/4 melk en 1/4 koffie) maar hij vind het super speciaal, whahaha.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat 'mag' jouw kind eten? - Pagina 3 Empty Re: Wat 'mag' jouw kind eten?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum