Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat 'mag' jouw kind eten?

+39
Lady4
Lejow
Jazzlyn
loesje
Jade
meisjesmama
Bolleke
studiebol
SarahKey
-Ieniemienie-
Happydobby
Dora
Puggle
Printje
M@niek
Darius
Annemie
CCC
Coccinelle
Flower_L
NoMercy
Linda
Twellie
Shopaholic
Parisienne
Sun88
Nijntje
Charles
Thunder
Laurientje
PapillonRose
Slakje
Nana
_Lana_
Razz
pindaatje
Liadan
Tania
Parel
43 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Wat 'mag' jouw kind eten? Empty Wat 'mag' jouw kind eten?

Bericht  Gast za 22 jun 2013 - 6:11

Frisdranken / Snoep / Chips / Gebak - mag jouw kind alles hebben? Ben je daar streng/strikt in, of vind je het wel prima?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat 'mag' jouw kind eten? Empty Re: Wat 'mag' jouw kind eten?

Bericht  Parel za 22 jun 2013 - 6:16

Ze mag in principe alles eten, op pinda's en scherpe, kleine dingen na.
Edit ; harde dingen als lolly's, drop, kauwgom enzo vind ik ook wat gevaarlijk.

Qua drinken mag ze eigenlijk alles behalve dingen met cafeïne, koolzuur of alcohol.

Ik ben daar echt heel makkelijk in.


Laatst aangepast door Parel op za 22 jun 2013 - 6:17; in totaal 1 keer bewerkt
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat 'mag' jouw kind eten? Empty Re: Wat 'mag' jouw kind eten?

Bericht  Tania za 22 jun 2013 - 6:17

Ze krijgen geen frisdrank en snoep als lolly's, kauwgom enz. Verder alles met mate. Snoep hebben we bijna nooit in huis dus dat krijgen ze maar af en toe. Chips en gebak met feestjes, vakantie en soms in het weekend.
J. kreeg al die dingen pas vanaf een jaar of twee maar bij M. is dat echt onmogelijk want die wordt echt boos als J. iets eet wat zij niet mag.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat 'mag' jouw kind eten? Empty Re: Wat 'mag' jouw kind eten?

Bericht  Linda za 22 jun 2013 - 6:19

Ik ben ook niet zo moeilijk. Hoewel ik veel dingen zelf niet in huis haal. Maar bij anderen mag ze het soms wel.

Koolzuur, cafeïne en alcohol absoluut niet.
En qua eten liever geen plak snoep.

Chipje, taart en noten mag ze wel.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat 'mag' jouw kind eten? Empty Re: Wat 'mag' jouw kind eten?

Bericht  Liadan za 22 jun 2013 - 6:28

Frisdrank krijgen ze allebei niet. Chips haal ik ook niet voor ze in huis, als we ergens anders zijn vind ik het geen probleem als ze ervan eten (al probeer ik het bij mijn zoon nog wel een beetje uit zijn buurt te houden). Taart mogen ze ook allebei. Snoep haal ik niet in huis, ik vind het niet erg als dochter het krijgt van anderen, mijn zoon heb ik liever nog niet. Hij heeft wel eens een zacht snoepje op, maar liever wacht ik er nog zolang mogelijk mee.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat 'mag' jouw kind eten? Empty Re: Wat 'mag' jouw kind eten?

Bericht  Liadan za 22 jun 2013 - 6:30

Tania schreef:Ze krijgen geen frisdrank en snoep als lolly's, kauwgom enz. Verder alles met mate. Snoep hebben we bijna nooit in huis dus dat krijgen ze maar af en toe. Chips en gebak met feestjes, vakantie en soms in het weekend.
J. kreeg al die dingen pas vanaf een jaar of twee maar bij M. is dat echt onmogelijk want die wordt echt boos als J. iets eet wat zij niet mag.
Hier is dat hetzelfde, bij mijn dochter kon ik zelf ook alles eten voor haar neus, dat maakte haar niks uit. Mijn zoon wordt heel boos als hij ziet dat wij iets eten en hij mag het niet. Mijn dochter heeft bijv. voor het eerst chips gegeten toen ze 3,5 jaar was geloof ik, mijn zoon al toen hij 1,5 jaar was.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat 'mag' jouw kind eten? Empty Re: Wat 'mag' jouw kind eten?

Bericht  pindaatje za 22 jun 2013 - 6:31

Tania schreef:Ze krijgen geen frisdrank en snoep als lolly's, kauwgom enz. Verder alles met mate. Snoep hebben we bijna nooit in huis dus dat krijgen ze maar af en toe. Chips en gebak met feestjes, vakantie en soms in het weekend.
J. kreeg al die dingen pas vanaf een jaar of twee maar bij M. is dat echt onmogelijk want die wordt echt boos als J. iets eet wat zij niet mag.


Hier bijna net zo, alleen krijgt de oudste wel af en toe wat frisdrank (roosvicee multifit uit zo'n pak), de jongste nog niet.

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat 'mag' jouw kind eten? Empty Re: Wat 'mag' jouw kind eten?

Bericht  Razz za 22 jun 2013 - 6:40

Ik ben ook niet echt moeilijk. S. krijgt 1x per dag een snoepje. Meestal met ik van die Haribo beertjes in een zakje of een schatkistje. Harde zuurtjes, kauwgom etc krijgt hij niet. Wel heeft hij al 2x een lolly gehad. Hij mag 'm in mijn bij zijn zittend op de bank opeten en er alleen maar aan likken. Ook buig ik het stokje altijd om zodat als er iets fout gaat die lolly niet in z'n keel schiet. Als hij van de bank af wil moet hij de lolly weg leggen. Verder krijgt hij soms wat snack a jacks of van die cheese dippers. Chips en nootjes meestal alleen op feestjes.

Qua drinken krijgt hij meestal ranja, soms wat sap en dubbel fris en heel soms een Fristi.

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat 'mag' jouw kind eten? Empty Re: Wat 'mag' jouw kind eten?

Bericht  _Lana_ za 22 jun 2013 - 6:55

Mijn kinderen eten nog niets van bovenstaande.

Op een verjaardag hebben ze wel eens een hapje (kwark)taart gehad hoor, maar verder eigenlijk niet.
Maar goed, ze zijn nog maar 16 maanden natuurlijk.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat 'mag' jouw kind eten? Empty Re: Wat 'mag' jouw kind eten?

Bericht  Nana za 22 jun 2013 - 6:58

Ze drinken melk, thee of water. 1x per dag mogen ze een beker roosvicee. 1x per dag iets lekkers, eerst was dat vaak een soepstengel, rozijntjes. De laatste weken ook vaker 'echt' snoep als TumTum.
Op feestjes mogen ze een stukje taart en wat chips.
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat 'mag' jouw kind eten? Empty Re: Wat 'mag' jouw kind eten?

Bericht  Slakje za 22 jun 2013 - 7:01

Frisdrank en snoep krijgt ze niet. Ze heeft wel eens mogen proeven van onze cola/tonic, maar meer ook niet. Gelukkig vindt ze het ook niet erg lekker.

Chips/zoute koekjes/... mag ze bij gelegenheden wel wat van hebben als het op tafel staat.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat 'mag' jouw kind eten? Empty Re: Wat 'mag' jouw kind eten?

Bericht  PapillonRose za 22 jun 2013 - 7:09

Hier mag ze een hoop. Al is dat wel met mate, en er zijn ook dingen die ze zeker niet mag. Verder haal ik ook niet alles in huis, maar mag ze soms ergens anders best wat hebben.

Taart mag ze van mij gewoon hebben, zolang het niet te vaak voorkomt. Chips ook, en thuis krijgt ze soms wat chipjes van Goodies wat af en toe voorkomt. Snoep mag ze ook, en haal ik soms ook in huis. Maar nooit veel, en geen harde dingen zoals zuurtjes, lolly's. Zo krijgt ze bijvoorbeeld soms 2 tumtummetjes ofzo. Koek mag ze ook eigenlijk alles van hebben, al heb ik het zelf echt maar weinig in huis. Nootjes begint ze nu interesse in te tonen op verjaardagen, en mag ze van mij proeven waar ik bij ben en zittend.

Ze mag hier dus best veel, maar echt met mate en een hoop alleen op gelegenheden zoals een verjaardag. Verder zijn er ook dingen die ze echt niet mag zoals dus hard snoep, drankjes met cafeïne, kauwgom.. Frisdrank liever ook niet, maar soms wil ze proeven. Af en toe mag ze dan proeven, en gelukkig is ze geen fan.

Ik ben wel blij dat ik een kindje heb dat ook graag andere dingen eet, ook op verjaardagen. Rozijntjes, kaas, komkommer, paprika, dat soort dingen gaan er gelukkig ook goed in! En thuis stimuleer ik zoveel mogelijk het gezonde.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat 'mag' jouw kind eten? Empty Re: Wat 'mag' jouw kind eten?

Bericht  Laurientje za 22 jun 2013 - 7:15

Weinig, hahah

Thuis krijgen ze alleen goodies, rozijntjes of een soepstengel tussendoor.
Ze drinken veel water, en de oudste mag 1 beker diksap per dag hebben, melk en thee drinken ze ook.
Als toetje eten ze alleen yoghurt en alleen in t weekend soms wat vla.

Op brood is er de keuze tussen roomboter, kaas, appelstroop, fruitspread, pindakaas of honing

Wij eten eigenlijk zoveel mogelijk biologisch.

Oh en op verjaardag mag de oudste best een stukje taart en wat chips, de jongste nog niet (14,5 mnd) voor haar neem ik zelf alles mee.


Laatst aangepast door Laurientje op za 22 jun 2013 - 7:17; in totaal 1 keer bewerkt
Laurientje
Laurientje
Prater
Prater

Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat 'mag' jouw kind eten? Empty Re: Wat 'mag' jouw kind eten?

Bericht  Twellie za 22 jun 2013 - 7:15

Thuis: geen frisdrank, snoep en gebak. Ze mag wel gebak als een van ons jarig is, maar dan gewoon een klein stukje. Maar dat vindt ze eigenlijk helemaal niet lekker. Ze is wel gek op chips, die maak ik wel eens zelf van pastinaak of winterwortel en anders eet ze die van Goodies. Gisteravond heeft ze toevallig gewoon Lays gegeten, maar dat is wel echt een uitzondering.

Buitenshuis eet ze wel eens snoep, bijvoorbeeld op de opvang of als we ergens op visite gaan.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat 'mag' jouw kind eten? Empty Re: Wat 'mag' jouw kind eten?

Bericht  Thunder za 22 jun 2013 - 7:15

Op koolzuurhoudende dranken en alcohol na mogen ze hier alles hebben. De eerste anderhalf jaar was ik wel strikt, maar daarna niet meer. Wel is alles met mate natuurlijk en ook lang niet dagelijks. Maar over het algemeen mogen ze hier alles wel hebben/proberen.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat 'mag' jouw kind eten? Empty Re: Wat 'mag' jouw kind eten?

Bericht  Shopaholic za 22 jun 2013 - 7:18

Ze mag hier alles eten of drinken, behalve alcohol.
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat 'mag' jouw kind eten? Empty Re: Wat 'mag' jouw kind eten?

Bericht  Charles za 22 jun 2013 - 7:20

Eigenlijk krijgen ze niks van dat alles laughcry. Hoogstens een rijstwafel, wat yoghurt of kwark en soms smeerkaas of pindakaas op de boterham. Drinken doen ze alleen melk, water en soms kamillethee.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat 'mag' jouw kind eten? Empty Re: Wat 'mag' jouw kind eten?

Bericht  Tania za 22 jun 2013 - 7:22

Geven jullie je kindjes ook filet americain? Mijn dochter is gek op vlees en ik denk dat ze het erg lekker vindt maar ik durf het eigenlijk nog niet aan.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat 'mag' jouw kind eten? Empty Re: Wat 'mag' jouw kind eten?

Bericht  Nijntje za 22 jun 2013 - 7:26

Qua drinken krijgt ze nog geen koolzuurhoudende frisdrank, koffie of alcohol. Chippies mag ze het meeste wel, wel met mate, nootjes af en toe onder begeleiding als ze bij ons zit en qua snoep tumtummetjes, spekkies etc, nog geen lollies of zuurtjes. 
Nijntje
Nijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 512
Punten : 519
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat 'mag' jouw kind eten? Empty Re: Wat 'mag' jouw kind eten?

Bericht  Nijntje za 22 jun 2013 - 7:28

Ik zou dat nog niet geven, is toch rauw vlees. En wat is voor haar de meerwaarde om het te krijgen?
Nijntje
Nijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 512
Punten : 519
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat 'mag' jouw kind eten? Empty Re: Wat 'mag' jouw kind eten?

Bericht  Tania za 22 jun 2013 - 7:30

Nijntje schreef:Ik zou dat nog niet geven, is toch rauw vlees. En wat is voor haar de meerwaarde om het te krijgen?

Niks maar ze wil graag mijn brood hebben als ik zit te eten dus ik vroeg me af of kinderen het al mogen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat 'mag' jouw kind eten? Empty Re: Wat 'mag' jouw kind eten?

Bericht  Sun88 za 22 jun 2013 - 7:31

Tania schreef:Geven jullie je kindjes ook filet americain? Mijn dochter is gek op vlees en ik denk dat ze het erg lekker vindt maar ik durf het eigenlijk nog niet aan.

Zou ik niet doen, kleine kinderen kunnen daar wormen van krijgen
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat 'mag' jouw kind eten? Empty Re: Wat 'mag' jouw kind eten?

Bericht  Twellie za 22 jun 2013 - 7:31

Rauw vlees zou ik niet goed aandurven. Mijn dochter at tot voor kort rauwmelkse kaas omdat ik niet wist dat het rauwmelks was. Daar heb ik nog een topic over geopend en toen werd er volgens mij wel aangegeven dat dat nog niet de bedoeling is bij jonge kinderen.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat 'mag' jouw kind eten? Empty Re: Wat 'mag' jouw kind eten?

Bericht  Gast za 22 jun 2013 - 7:32

Hier ook niks van dat alles. Drinken is water, thee of melk. Tussendoortje is fruit, soepstengel of rijstwafel. En een ware traktatie is een doosje rozijntjes. Ik hoop het nog lang zo te houden, alhoewel ze waarschijnlijk op haar verjaardag (over een maand) wel een stukje taart krijgt om te proeven.

Filet americian zou ik zelf niet geven. Niet vanwege dat het rauw is, maar vanwege de toevoegingen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat 'mag' jouw kind eten? Empty Re: Wat 'mag' jouw kind eten?

Bericht  Parisienne za 22 jun 2013 - 7:36

Eigenlijk mag N. wel alles eten en drinken, op nootjes/pinda's en frisdrank na. Thuis neemt ze bijna nooit iets van dit alles. Enkel af en toe een stukje chocolade, wat Goodies chips of siroop. Buitenshuis mag ze best proeven, daar blijft het ook altijd bij. Ze is niet zo geïnteresseerd in dit soort dingen. Zij heeft altijd na twee hapjes van iets genoeg, veel zoetige dingen lust ze niet eens. Dus al het 'ongezonde' wat erin gaat is met mate. 

Ze heeft weleens een slokje cola geproefd, omdat ze er telkens maar om bleef vragen. Daarna was ze er direct klaar mee en heeft er nooit meer om gevraagd.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat 'mag' jouw kind eten? Empty Re: Wat 'mag' jouw kind eten?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum