Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat 'mag' jouw kind eten?

+39
Lady4
Lejow
Jazzlyn
loesje
Jade
meisjesmama
Bolleke
studiebol
SarahKey
-Ieniemienie-
Happydobby
Dora
Puggle
Printje
M@niek
Darius
Annemie
CCC
Coccinelle
Flower_L
NoMercy
Linda
Twellie
Shopaholic
Parisienne
Sun88
Nijntje
Charles
Thunder
Laurientje
PapillonRose
Slakje
Nana
_Lana_
Razz
pindaatje
Liadan
Tania
Parel
43 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Wat 'mag' jouw kind eten? - Pagina 2 Empty Re: Wat 'mag' jouw kind eten?

Bericht  Shopaholic za 22 jun 2013 - 7:37

Tania schreef:
Nijntje schreef:Ik zou dat nog niet geven, is toch rauw vlees. En wat is voor haar de meerwaarde om het te krijgen?

Niks maar ze wil graag mijn brood hebben als ik zit te eten dus ik vroeg me af of kinderen het al mogen.

Hier krijgt ze dan gerust een hapje van mijn brood.
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat 'mag' jouw kind eten? - Pagina 2 Empty Re: Wat 'mag' jouw kind eten?

Bericht  Twellie za 22 jun 2013 - 7:38

Oh ja, mijn dochter heeft ooit ook eens per ongeluk een slok Spa gedronken. Daarna heeft ze maandenlang bij al het drinken dat ze niet kende gevraagd: 'Toch geen prik he?'

Waarom eet je dochter geen nootjes, allergie?
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat 'mag' jouw kind eten? - Pagina 2 Empty Re: Wat 'mag' jouw kind eten?

Bericht  Linda za 22 jun 2013 - 7:39

Rauw vlees/vis zou ik ook niet doen.

Ik lees een paar keer dat er geen nootjes gegeven wordt. Mijn dochter at dat al voor haar tweede verjaardag.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat 'mag' jouw kind eten? - Pagina 2 Empty Re: Wat 'mag' jouw kind eten?

Bericht  Parisienne za 22 jun 2013 - 7:40

Ik vind het nog eng, bang dat ze zich verslikt.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat 'mag' jouw kind eten? - Pagina 2 Empty Re: Wat 'mag' jouw kind eten?

Bericht  Flower_L za 22 jun 2013 - 7:45

ik ben in dat opzicht vrij streng vermoed ik.
water melk en diksap. als we ergens zijn ranja of ik neem zelf mee. geen sapjes oid.
snoep heeft hij van ons nog nooit gehad, op het kdv wel een paar keer ivm traktatie.
chips heeft hij volgens mij hooguit 5x 1 stukje geproefd. Wanneer wij chips eten, dan krijgt hij goodies wortelchips. En hij smult er net zo hard van!
tussendoortjes als rijstwafel, rozijntjes, stukje ontbijtkoek, komkommer, tomaatjes, fruit, gedroogd fruit, volk. cracker , volk cracotte, volk . biskwie.  En ik heb altijd zakje goodies voor dagjes weg.

hij eet best weleens een ijsje of een stuk koek oid hoor, maar dat is alleen bij gelegenheden...zoals morgen Laughing


Laatst aangepast door Flower_L op za 22 jun 2013 - 8:15; in totaal 1 keer bewerkt

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat 'mag' jouw kind eten? - Pagina 2 Empty Re: Wat 'mag' jouw kind eten?

Bericht  Tania za 22 jun 2013 - 7:46

Flower, waarom mag je zoontje wel ranja maar geen sapjes?

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat 'mag' jouw kind eten? - Pagina 2 Empty Re: Wat 'mag' jouw kind eten?

Bericht  NoMercy za 22 jun 2013 - 8:05

Hier mag hij ook in principe bijna alles wel eten, behalve pinda's (allergie) en natuurlijk geen frisdrank, alcohol of koffie.
NoMercy
NoMercy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 229
Punten : 224
Registratiedatum : 01-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat 'mag' jouw kind eten? - Pagina 2 Empty Re: Wat 'mag' jouw kind eten?

Bericht  Flower_L za 22 jun 2013 - 8:13

Tania schreef:Flower, waarom mag je zoontje wel ranja maar geen sapjes?


Vaak laat ik het heel erg aanleggen met water.



L is echt verzot op eten en drinken, daarom ben ik vooral strict. Hij likt zelfs de nutriton op, wat ik op het aanrecht knoei wanneer ik de fles van j klaar maak.confused

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat 'mag' jouw kind eten? - Pagina 2 Empty Re: Wat 'mag' jouw kind eten?

Bericht  Coccinelle za 22 jun 2013 - 8:19

Als ze ergens anders is mag ze van mij in principe alles eten en drinken, op frisdrank na.
Thuis neemt ze genoegen met water, krentjes, rijstewafels en fruit. Af en toe eens een koekje of chipjes van goodies. Als ik een keer iets lekkers bak mag ze daar ook gewoon van mee eten. Diksap krijgt ze ook weleens maar daar vraagt ze zelden om. Boterhammen met pindakaas, daar is ze gek op op het moment.

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat 'mag' jouw kind eten? - Pagina 2 Empty Re: Wat 'mag' jouw kind eten?

Bericht  CCC za 22 jun 2013 - 8:38

N. krijgt daar nog niets van eigenlijk, op haar verjaardag heeft ze een paar hapjes taart gekregen maar vond dit niet eens lekker. Bij de fotoshoot voor haar verjaardag had ik spekjes meegenomen en ze nam een hapje en begon te kokhalzen, vinden we nog niet zo erg Wink

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat 'mag' jouw kind eten? - Pagina 2 Empty Re: Wat 'mag' jouw kind eten?

Bericht  Annemie za 22 jun 2013 - 8:47

Tania schreef:Geven jullie je kindjes ook filet americain? Mijn dochter is gek op vlees en ik denk dat ze het erg lekker vindt maar ik durf het eigenlijk nog niet aan.

Ik las ergens dat je dat pas vanaf 4 jr mag geven.
Mijn zoontje krijgt het dus ook niet.

Mijn zoontje mag bijna alles, behalve koolzuurhoudende drank, cafeine en alcohol natuurlijk.
Qua eten geen kauwgum, harde snoepjes en lolly's.
Ik ben de eerste 2 jaar wel wat strenger geweest, ook omdat hij zijn tanden nooit wou poetsen, dus veels te bang was voor een slecht gebit, maar nu dat goed gaat, mag hij gewoon snoepen.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat 'mag' jouw kind eten? - Pagina 2 Empty Re: Wat 'mag' jouw kind eten?

Bericht  Darius za 22 jun 2013 - 8:57

Laurens en Pepijn mogen van mij alles hebben en proberen, op alcohol na. Van de week hebben ze ook wel een paar slokjes van mijn ijsthee (met prik) gehad. Laurens vond het wel lekker, maar ik ga echt niet bewust voor hem een glas inschenken met ijsthee. Dat kan nog wel een paar jaartjes wachten. Hetzelfde geldt voor cola of iets anders met prik. 

Voor de rest: alles wat ik in huis haal, mogen ze van mij proberen hoor. Pepijn eet alles ook echt op en geniet ervan, brie, makreel, maakt niet uit. Maar goed, ik haal dus niet bewust iets in huis als snoep ofzo. Dat krijgen ze gewoon van anderen, of we hebben het nog over van een verjaardag ofzo. 

Ik had van de verjaardag van Pepijn nog van die kleine chipszakjes in huis. Die hebben ze allebei gehad op een gewone woensdagmiddag, en als het op is, dan is het gewoon op. Ik ga het niet voor zomaar in huis halen.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat 'mag' jouw kind eten? - Pagina 2 Empty Re: Wat 'mag' jouw kind eten?

Bericht  M@niek za 22 jun 2013 - 9:14

Een snoepje of koekje vind ik niet erg. Chips hebben we niet vaak in huis (ivm afvallen) en anders eten wij dat pas als zij op bed ligt. Ze krijgt niet zomaar een bakje chips ofzo.
Vandaag heeft ze toevallig een klein zakje haribo op en een suprise ei van de supermarkt maar dat is echt zelden. Meestal gewoon fruit of een nijntjes/beren koekje.

Qua drinken is het water, thee, melk of diksap. Als ik frisdrank drink of mijn man iets van een sapje dan mag ze daar wel een slokje van maar er wordt geen standaard frisdrank gegeven.

Voorderest ben ik heel makkelijk. Ze eet gewoon met de pot mee maar als we iets eten wat zij echt niet lekker vind dan neem ik een bakje spaghetti mee van olvarit.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat 'mag' jouw kind eten? - Pagina 2 Empty Re: Wat 'mag' jouw kind eten?

Bericht  Printje za 22 jun 2013 - 11:14

Inmiddels mag R van mij al zeker een jaar gewoon alles hebben.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat 'mag' jouw kind eten? - Pagina 2 Empty Re: Wat 'mag' jouw kind eten?

Bericht  Puggle za 22 jun 2013 - 11:25

Ze krijgt daar niks van en voorlopig wil ik dat ook zo houden. Ze drinkt gewoon haar melk, water en soms een klein beetje siroop daarbij. Brood met simpel beleg.
Tussendoor fruit en een liga of Nijntje koekje, rijstwafel of soep stengel.
Morgen vieren we haar eerste verjaardag en dan ga ik haar wel een paar hapjes taart geven.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat 'mag' jouw kind eten? - Pagina 2 Empty Re: Wat 'mag' jouw kind eten?

Bericht  Dora za 22 jun 2013 - 11:38

Alles behalve alcohol, rauwe vlees en vis en koolzuurhoudende dranken.
Buiten het rauwe voedsel om hebben we ze wel alles laten proeven als ze er om vroegen, bij beide was het meteen na 1 slokje al gedaan en bij alcohol hoeven de geur nog maar te ruiken en ze hoeven al niet meer. Bij A. kwam trouwens de cola (of was het sinas) er via d'r neus weer uit.... Dat was eigenlijk best wel grappig.

Lolly's eten ze ook heel netjes op hun eigen stoeltje of op de bank. Ze weten heel goed dat ik het afpak als ze er mee gaan lopen. We hebben het meestal niet in huis, maar als ze het van iemand krijgen mogen ze het hebben, tenzij het bijna etenstijd is.
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat 'mag' jouw kind eten? - Pagina 2 Empty Re: Wat 'mag' jouw kind eten?

Bericht  Happydobby za 22 jun 2013 - 17:19

M. mag geen pinda's, ik heb gelezen dat een kind van 3 er zelfs nog in kan stikken. 
Verder krijgt hij nu geen chocola, snoep, chips,alcohol en frisdrank. 

Soms krijgt hij bij oma een klein bakje chips. Snoepjes alleen van goodies of rozijntjes.

M. word blij van fruit en gesneden tomaat/komkommer. En Haring/makreel Very Happy

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat 'mag' jouw kind eten? - Pagina 2 Empty Re: Wat 'mag' jouw kind eten?

Bericht  -Ieniemienie- za 22 jun 2013 - 18:12

Bij M was ook erg streng en kreeg ze alles pas heel laat voor het eerst. Bij T is dit niet te doen. Hij wil alles eten wat zn zus ook krijgt. Ik ben daar dus ook wat makkelijker is geworden.

Ze krijgen hier melk, thee of roosvicee te drinken. Water lusten ze allebij niet.
Frisdrank, alcohol, koffie ed krijgen ze hier echt voorlopig niet.

Ik haal zelf nooit iets van snoep of chips in huis. Dus hier krijgen ze dat niet (ook omdat ik anders zelf ervan ga eten haha!)
Maar een koekje, of plak ontbijtkoek krijgen ze hier wel. En op een verjaardag krijgen ze ook best een snoepje, koekje, chipje of stukje taart.

Pinda's mogen ze hier niet ivm stikken. En ook lolly's krijgen ze niet. Ook niet als dat als traktatie gegeven word.
Ik vind dat echt enge dingen haha.
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Ergens in Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat 'mag' jouw kind eten? - Pagina 2 Empty Re: Wat 'mag' jouw kind eten?

Bericht  SarahKey za 22 jun 2013 - 18:19

Ik ben op dit gebied nog steeds hier heel consequent in.
S krijgt nog geen chips, 'grote mensen' koek, snoep, ijs of chocola. Wel liga, Nijntje koek, rozijntjes etc.
Qua drinken krijgt hij alleen nog melk, diksap of water. Geen andere sappen etc.
Ook geen knijpfruit en andere zooi waar eventueel suikers toegevoegd worden.
Enige wat hij wel af en toe krijgt is zelfgebakken cake. Maar dan weet ik wat er allemaal inzit omdat ik het zelf bak.
Met pasen at hij wel een stukje chocolade en op dat soort dagen doe ik niet moeilijk. Maar voor gewoon dagelijks gebruik krijgt hij die troep nog niet. Vind hem nog veel te klein daarvoor en gelukkig is hij erg gek op de gezonde dingen wat hij krijgt.

Qua broodbeleg krijgt hij ook nog geen smeerkaas en/of smeerworst. Ik maak het liefst alles zelf voor hem al gaat dat niet natuurlijk.
Qua avondeten eet hij wel alles mee nu. Ik voeg natuurlijk nog geen extra zout toe maar andere kruiden gebruik ik wel allemaal. Nu eten wij denk ik 1 keer per week uit een zakje/pakje en voor de rest maak ik alles zelf. Als we elke dag iets uit een zakje zouden eten zou ik nog steeds apart blijven koken voor hem.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat 'mag' jouw kind eten? - Pagina 2 Empty Re: Wat 'mag' jouw kind eten?

Bericht  Gast za 22 jun 2013 - 19:14

Bij H ben ik er het eerste jaar/eerste twee jaar vrij streng in geweest.
Nu mag ze vrijwel alles eten en drinken behalve frisdranken, kauwgom, alcohol, pinda's... Dat soort zaken. Ze wil ook graag filet american eten maar dat zijn dingen die ik nog niet wil.
Chips mag ze van mij gerust maar dat hebben we meestal niet in huis.
We maken haar blijer met paprika, tomaat, komkommer, appel, banaan etc.

Bij A ben ik er wel makkelijker in. Is er iemand jarig? Dan mag hij ook chipjes. Net zoals taart, koekjes etc.

Verder drinken ze hier eigenlijk alleen maar melk, water of roosvicee.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat 'mag' jouw kind eten? - Pagina 2 Empty Re: Wat 'mag' jouw kind eten?

Bericht  studiebol za 22 jun 2013 - 20:19

Qua drinken vind ik water, melke en rosvicee gewoon prima. Ze krijgen niks met prik ofzo. Op vakantie kregen ze appelsap maar daar deed ik dan ook wel water bij.
Avond eten mogen ze van mij gewoon alles eten.

Snoepjes heb ik niet in huis en chips krijgen ze hier thuis echt maar heeeeel af en toe. Ik geef nog steeds gewoon soepstengel, rozijntjes of een biscuitje.

Op een verjaardag mogen ze best van mijn taart mee eten en ook wel chipjes of iets pakken.

Wat ik soms vervelend vind is dat zeker L blijft vragen om meer. Ze weten precies wat lekker is terwijl ze dat hier thuis niet krijgen. Soms denk ik wel is juist om dat ze het thuis niet krijgen vragen ze er ergens anders meer om. In het vliegtuig zat een mevrouw naast ons met een enorme zak met van die beertjes. V zat bij mij op schoot en zat alleen maar Hap, Hap, Hap, haar woorden voor dat wil ik ook wel. Natuurlijk snap ik dat best ze weet dat het lekker is en ze weet niet dat het niet zo netjes is omdat te doen:) maar toch vind ik het soms wel is vervelend.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat 'mag' jouw kind eten? - Pagina 2 Empty Re: Wat 'mag' jouw kind eten?

Bericht  Bolleke za 22 jun 2013 - 20:30

Christian mag alles eten en drinken. Net als Rataplan ben ik de eerst 1,5 jaar erg streng geweest qua voedsen en dat heb ik meer en meer los gelaten. Cola drinkt hij heel graag maar mag hij maar een beker per dag van.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat 'mag' jouw kind eten? - Pagina 2 Empty Re: Wat 'mag' jouw kind eten?

Bericht  meisjesmama za 22 jun 2013 - 20:38

Hier mogen ze ook alles behalve alcohol,cola, sinas enz.
Chips eten ze soms of met een verjaardag.
Snoep hebben we hier wel veel van in huis (ik werk bij een snoep.fabriek)
Drinken meestal drinken ze limonade ze hebben ook een tijdje veel chocomel gedronken.
De oudste heeft een allergie dus mag niet alles en moest juist chcomel en yoghi drinken om sterker en zwaarder te worden.

Op een verjaardag kiezen meestal zelf voor een plakje kaas, worst of komkommer.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat 'mag' jouw kind eten? - Pagina 2 Empty Re: Wat 'mag' jouw kind eten?

Bericht  Jade za 22 jun 2013 - 22:34

Melk Laughing

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat 'mag' jouw kind eten? - Pagina 2 Empty Re: Wat 'mag' jouw kind eten?

Bericht  loesje za 22 jun 2013 - 23:04

Frisdrank krijgt hij niet. Chips haal ik ook niet voor hem in huis, als we ergens anders zijn vind ik het geen probleem als hij ervan eet. Taart mag hij ook. Snoep haal ik niet in huis, ik vind het niet erg als het krijgt van anderen.

loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat 'mag' jouw kind eten? - Pagina 2 Empty Re: Wat 'mag' jouw kind eten?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum