Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Moet jouw kind eten wat de pot schaft?

+17
PapillonRose
Dolphinne
Printje
Twellie
Tazz
Linda
Rouge
Jasmine
Bolleke
Fearie
Dani
Tania
Flower_L
Parisienne
Mamsie
Happydobby
studiebol
21 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Moet jouw kind eten wat de pot schaft? Empty Moet jouw kind eten wat de pot schaft?

Bericht  studiebol za 21 apr 2012 - 4:51

Wij zijn nu bezig met fruit en groente hap. V doet eigenlijk tot nu toe voor alles haar mond open en vind het ook wel lekker zo te zien. Maar net hadden ze courgette... nou ze gruwelt er gewoon van en deed ook echt haar mond niet meer open. L doet hiervoor juist ontzettend haar mond open.. en voor de andere dingen die ze gehad hebben doet ze niet echt ontzettend goed haar mond open.

Toen begon mijn vriend, of we dan voor V iets anders klaar moesten maken. Nou ja ik ga dat nu niet doen, want het is nu nog echt verkennen en geen volledige maaltijd. Plus dat ik in mijn achterhoofd heb dat de buurvrouw, vaak 2 a 3 dingen heeft omdat de een dat niet lust en de ander dat niet. En wat zij heel lekker vind,vind de rest in huis niks dus eet ze praktisch nooit.

Zoals ik er nu in sta, vind ik dus eigenlijk dat ze moeten eten wat de pot schaft, tuurlijk kan je iets minder lekker vinden of echt niet lusten. Maar ik ben(zoals ik er nu tegen aan kijk) niet van plan om straks 3 verschillende dingen te moeten maken.

Hoe gaat dat bij jullie? Eet jullie kind wat de pot schaft.. of maak je altijd iets anders als je iets eet wat hij/zij niet zo lekker vind?
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet jouw kind eten wat de pot schaft? Empty Re: Moet jouw kind eten wat de pot schaft?

Bericht  Gast za 21 apr 2012 - 4:53

Eten wat de pot schaft. Ik ga er niet aan beginnen om voor iedereen wat anders te maken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moet jouw kind eten wat de pot schaft? Empty Re: Moet jouw kind eten wat de pot schaft?

Bericht  Happydobby za 21 apr 2012 - 4:54

Lieskuh schreef:Eten wat de pot schaft. Ik ga er niet aan beginnen om voor iedereen wat anders te maken.


+1

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet jouw kind eten wat de pot schaft? Empty Re: Moet jouw kind eten wat de pot schaft?

Bericht  Mamsie za 21 apr 2012 - 4:54

Jep! Wel hou ik rekening met als ze iets bijv echt niet lussen.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet jouw kind eten wat de pot schaft? Empty Re: Moet jouw kind eten wat de pot schaft?

Bericht  Gast za 21 apr 2012 - 4:55

ik maak niks anders voor haar klaar, als ze het niet lust, dan eet ze wel een aardappel extra. Ze moet het dus niet eten, maar ze krijgt geen alternatief.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moet jouw kind eten wat de pot schaft? Empty Re: Moet jouw kind eten wat de pot schaft?

Bericht  Gast za 21 apr 2012 - 4:55

Eten wat de pot schaft, maar ik hou wel tot op zekere hoogte rekening met ze. Zo zal er altijd wel iets bijzitten dat ze lekker vinden.

Ik eet wel regelmatig met mijn man pas als de kindjes slapen, zodat we iets lekker pittigs, exotisch of juist ongezonds kunnen eten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moet jouw kind eten wat de pot schaft? Empty Re: Moet jouw kind eten wat de pot schaft?

Bericht  Parisienne za 21 apr 2012 - 4:58

Rejoy. schreef:ik maak niks anders voor haar klaar, als ze het niet lust, dan eet ze wel een aardappel extra. Ze moet het dus niet eten, maar ze krijgt geen alternatief.
+1
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet jouw kind eten wat de pot schaft? Empty Re: Moet jouw kind eten wat de pot schaft?

Bericht  Flower_L za 21 apr 2012 - 4:59

Rejoy. schreef:ik maak niks anders voor haar klaar, als ze het niet lust, dan eet ze wel een aardappel extra. Ze moet het dus niet eten, maar ze krijgt geen alternatief.


Hier ook. Alleen houd ik wel rekening mee met wat ik kook. Eet hij drie dagen slecht groente, dan maak ik daarna iets wat hij wel lust, zodat hij wel groente binnen krijgt.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet jouw kind eten wat de pot schaft? Empty Re: Moet jouw kind eten wat de pot schaft?

Bericht  Tania za 21 apr 2012 - 5:04

Mijn zoontje eet alles dus eigenlijk hebben we dat probleem nooit. Ik zou wel iets anders maken voor hem als hij iets niet lekker zou vinden. Het zou een ander verhaal worden als hij bijna niets zou eten dan zou ik niet elke keer wat apart maken. Maar ik vind dat er best iets mag zijn wat hij niet lust en dan krijgt hij ook gewoon iets wat hij wel lekker vindt.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet jouw kind eten wat de pot schaft? Empty Re: Moet jouw kind eten wat de pot schaft?

Bericht  Gast za 21 apr 2012 - 5:12

Het wil wel eens voor komen dat we patat halen en dan krijgt Y. een potje (ingevroren, restje zeg maar) maar ik ga niet voor iedereen wat anders koken nee.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moet jouw kind eten wat de pot schaft? Empty Re: Moet jouw kind eten wat de pot schaft?

Bericht  Dani za 21 apr 2012 - 5:13

Hier eet ze altijd met ons mee. Als wij niet zo geweldig eten (broodje o.i.d.) dan krijgt ze een restje van de dag daarvoor.
Dani
Dani
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 224
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet jouw kind eten wat de pot schaft? Empty Re: Moet jouw kind eten wat de pot schaft?

Bericht  Fearie za 21 apr 2012 - 5:19

Voor D maak ik nu potjes en als D het niet wil, dan is het gewoon klaar. Dus wat dat betreft is het eten wat de pot schaft, ik hoop dat D straks met de pot mee eet. Tot nu toe heeft hij pas 2x geweigerd, een keer omdat ie het niet luste ofzo en de andere keer was ie gewoon te moe.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet jouw kind eten wat de pot schaft? Empty Re: Moet jouw kind eten wat de pot schaft?

Bericht  Bolleke za 21 apr 2012 - 5:28

Ja eten wat de pot schaft, al heb ik dan wel een alles eter die gewoon echt alles lust. Maar dan nog ben ik van mening dat kinderen gewoon moeten eten wat er gemaakt word, mits ze het misschien echt niet lusten. En voor de rest wel andere dingen eten.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet jouw kind eten wat de pot schaft? Empty Re: Moet jouw kind eten wat de pot schaft?

Bericht  Jasmine za 21 apr 2012 - 5:35

Hier is het ook eten wat de pot schaft. Eet ze het niet, dan eet ze niet, maar iets anders krijgt ze niet.

Nu lust ze eigenlijk alles en eet ze ook alles, dus als ze iets niet wil eten zal dat zijn omdat ze niet lekker is. Dat ze geen zin heeft om te eten wat de pot schaft hebben we nog niet meegemaakt.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet jouw kind eten wat de pot schaft? Empty Re: Moet jouw kind eten wat de pot schaft?

Bericht  Rouge za 21 apr 2012 - 5:39

Hij eet gewoon met ons mee, maar ik hou er wel rekening mee dat hij niet alles heel lekker vind. Als wij pasta eten weet ik dat hij gewoon weinig ervan gaat eten(of bv alleen het vlees eruit eet). Ik maak eigenlijk nooit iets anders klaar, dus hij eet dan gewoon minder. Toetje eet hij wel altijd. Maargoed ik probeer daarom ook zoveel mogelijk te koken wat hij ook goed mee eet.
Rouge
Rouge
Prater
Prater

Aantal berichten : 902
Punten : 1033
Registratiedatum : 12-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet jouw kind eten wat de pot schaft? Empty Re: Moet jouw kind eten wat de pot schaft?

Bericht  Gast za 21 apr 2012 - 5:45

Hier eet ze eigenlijk alles.
Het enige dat ze niet lust is haring. Ze wil het wel steeds proeven als ik het eet maar denk dat ze het een vreemde structuur vind. Verder is het inderdaad eten wat de pot schaft. Wat hier misschien wel zal voorkomen is dat er twee groente op tafel komen te staan. Of ik nu twee potten rode kool open moet maken of 1 pot rode kool en een pot witte bonen maakt dan ook niet uit.
Vroeger hadden wij thuis ook altijd twee soorten groente, niet zozeer omdat 1 van ons iets niet luste maar omdat 1 pot niet genoeg was. Meestal aten we dan van beide wat.
(Overigens is het meestal vers wat we eten hoor, maar even als voorbeeld)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moet jouw kind eten wat de pot schaft? Empty Re: Moet jouw kind eten wat de pot schaft?

Bericht  Linda za 21 apr 2012 - 5:59

Eten wat de pot schaft, maar ze hoeft niet perse een bepaalde hoeveelheid te eten. Als ze weinig op heeft krijgt ze vaak wel een banaan.
En ik houd wel rekening met wat ze lekker vindt. Zo lust ze graag gestoomde broccoli of worteltjes dus dat mik ik vaak wel door het eten.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet jouw kind eten wat de pot schaft? Empty Re: Moet jouw kind eten wat de pot schaft?

Bericht  Gast za 21 apr 2012 - 6:16

In principe verwacht ik wel van haar dat ze met de pot mee eet (als ze het niet lust, komt de magische appelmoes extra tevoorschijn), maar als er dingen zijn die ze echt niet lust dan hoeft ze dat van mij niet te eten hoor. Zo gruwel ik ook van zuurkool, witlof, rode bietjes en rode kool dus zij zal ook vast wel iets hebben!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moet jouw kind eten wat de pot schaft? Empty Re: Moet jouw kind eten wat de pot schaft?

Bericht  Gast za 21 apr 2012 - 6:16

Ik maak geen dingen die er echt niet gelust worden en als ze echt iets niet lusten, hoeven ze het van mij niet te eten.

Nu lusten ze gelukkig vrij veel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moet jouw kind eten wat de pot schaft? Empty Re: Moet jouw kind eten wat de pot schaft?

Bericht  Tazz za 21 apr 2012 - 6:20

Flower_L schreef:
Rejoy. schreef:ik maak niks anders voor haar klaar, als ze het niet lust, dan eet ze wel een aardappel extra. Ze moet het dus niet eten, maar ze krijgt geen alternatief.


Hier ook. Alleen houd ik wel rekening mee met wat ik kook. Eet hij drie dagen slecht groente, dan maak ik daarna iets wat hij wel lust, zodat hij wel groente binnen krijgt.


+1, ik heb vanaf 6 maanden ook de rapley-methode toegepast. Ik merk ook dat als ze zelf mogen eten dat ze het dan veel beter eten. Mijn zoontje wil nooit gevoerd worden dan weigert hij gewoon ook al lust hij het wel.

Mijn dochtertje lust sinds kort niet veel meer, zal wel de leeftijd zijn. Maar ze moet dan altijd wel 3 hapjes proeven van mij als ze al van te voren zegt dat ze iets niet lust. Dat doe ik sinds kort omdat ze echt bij alles ging zeggen dat ze het niet lust. Wil ze niet, prima dan krijgt ze verder niks anders.
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet jouw kind eten wat de pot schaft? Empty Re: Moet jouw kind eten wat de pot schaft?

Bericht  Twellie za 21 apr 2012 - 6:27

Gelukkig voor mij is het hier niet eten wat de pot schaft, als enige vegetarier in een gezin dat wel vlees eet smile.

Onze oudste eet inderdaad gewoon wat we gekookt hebben. Als ze de vegetarische variant wil, mag dat ook. Maar ze kiest eigenlijk altijd voor vlees. Als ze dat niet lust, eet ze gewoon niets. Ik dwing niet om toch te proberen.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet jouw kind eten wat de pot schaft? Empty Re: Moet jouw kind eten wat de pot schaft?

Bericht  Printje za 21 apr 2012 - 8:15

Lieskuh schreef:Eten wat de pot schaft. Ik ga er niet aan beginnen om voor iedereen wat anders te maken.

+1
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet jouw kind eten wat de pot schaft? Empty Re: Moet jouw kind eten wat de pot schaft?

Bericht  Gast za 21 apr 2012 - 8:25

Ze moeten eten wat de pot schaft. Meestal eten ze dus niet. De oudste eet altijd al heel slecht en hoewel hij nu af en toe wel wat dingen probeert eet hij niet echt. De jongste heeft nu zo'n periode dat ze de ene dag iets heel lekker vindt en de andere dag zegt ze dat ze het vies vindt. Nou ja ook prima, dan eet ze dus niet, maar ik ga niks anders maken. Alleen als wij pizza of shoarma of iets anders ongezonds hebben krijgen ze een boterham of een cracker.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moet jouw kind eten wat de pot schaft? Empty Re: Moet jouw kind eten wat de pot schaft?

Bericht  Dolphinne za 21 apr 2012 - 8:29

Hier is het ook gewoon eten wat de pot schaft, maar ik hou er vaak wel rekening mee met wat mijn zoontje ook lekker vind. Ik kook toch al maar voor 2 personen, dus als ik dan alsnog de helft weg kan gooien vind ik het ook zonde. Dan kook ik dat wel een keer voor alleen mezelf.

Maar vandaag aten we bijv. bij mn ouders. Aardappels en een gehakt-aubergine-tomatensaus mengsel. Mijn zoontje was al vrij moe en heeft uiteindelijk alleen zn aardappels gegeten en een toetje. Hij moest wel 1 hapje proeven van mij van het vlees-groente mengsel, maar dat ging met aardig wat strijd. (uiteindelijk heeft hij een mini-hapje gehakt met saus op). Ik wil dus wel graag dat hij in elk geval 1 hapje proeft.
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet jouw kind eten wat de pot schaft? Empty Re: Moet jouw kind eten wat de pot schaft?

Bericht  Gast za 21 apr 2012 - 8:33

Wij bepalen wat er gegeten wordt, hij bepaalt zelf hoeveel hij eet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moet jouw kind eten wat de pot schaft? Empty Re: Moet jouw kind eten wat de pot schaft?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum