Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Is jouw kind gezond?

+25
M-G
Highway
Puggle
Aoi
Caroow
Novalee
Pompoen
CCC
kwak
Happydobby
M@niek
Roodkapje
Luce
Parisienne
Shopaholic
Susan
Razz
Slakje
Thunder
Pineco
sanne-84
Parel
Linda
Annemie
Exogenesis
29 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Is jouw kind gezond? - Pagina 2 Empty Re: Is jouw kind gezond?

Bericht  M@niek za 22 jun 2013 - 9:39

Nee zo gezond als een vis! Tuurlijk is het wel door mijn hoofdgeschoten tijdens de zwangerschap. Maar bv downsyndroom is niet te zien bij alleen een echo, daar zijn meedere onderzoeken voor nodig. Er kunnen wel dingen ontdekt worden bij een 20-weken echo waardoor een vermoeden ontstaat en vanuit daar verder onderzoek gedaan kan worden.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is jouw kind gezond? - Pagina 2 Empty Re: Is jouw kind gezond?

Bericht  Happydobby za 22 jun 2013 - 9:45

Onze zoon is gezond.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is jouw kind gezond? - Pagina 2 Empty Re: Is jouw kind gezond?

Bericht  kwak za 22 jun 2013 - 9:48

D is gezond en J heeft 2 "afwijkingen" waar hij over heen groeit.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Is jouw kind gezond? - Pagina 2 Empty Re: Is jouw kind gezond?

Bericht  CCC za 22 jun 2013 - 9:58

Onze dochter is voor zover we weten helemaal gezond, ze heeft alleen wat last van eczeem maar dit kunnen we goed onder controle houden. Verder heeft ze ook nog geen allergieën ontwikkelt.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is jouw kind gezond? - Pagina 2 Empty Re: Is jouw kind gezond?

Bericht  Pompoen za 22 jun 2013 - 10:03

Voor zo ver ik weet is L. gezond, hij krijgt wel binnenkort een echo van zijn heupjes omdat ik zelf heupdysplasie heb gehad en verder zal hij als hij volwassen is wel zich moeten laten checken omdat het niet zeker is of wat zijn vader had niet erfelijk is. Kans is wel aanwezig namelijk!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is jouw kind gezond? - Pagina 2 Empty Re: Is jouw kind gezond?

Bericht  Novalee za 22 jun 2013 - 10:10

Ja, voor zover wij weten is ze helemaal gezond. Ze heeft in het verleden een allergie gehad maar daar is ze overheen gegroeid.

Tijdens de eerste zwangerschap ben ik heel bang geweest dat het mis zou gaan, niet alleen de eerste 3 maanden maar de hele zwangerschap. Toen we de tweede keer voor een kindje gingen was ik ook best bang, voornamelijk omdat ik me besefte hoeveel geluk we hebben dat N. helemaal gezond is.

Eenmaal zwanger viel het mee maar de angst was er nog wel. Tot het bij iemand in mijn naaste omgeving misging. Daar bleek bij een pretecho met 16 weken dat het kindje zo gehandicapped was dat het niet levensvatbaar zou zijn. Ze is met 17 weken ingeleid. Wij zaten toen net voor de 10 weken echo. Ik vond het verschrikkelijk eng en was echt bang ook slecht nieuws te krijgen. Gelukkig was de echo goed en toen ging er een knop om. De kans dat er bij ons ook iets zou gebeuren (en dan met name meteen zoiets heftigs) is zo ontzettend klein, ik wilde daar niet mijn zwangerschap door laten verpesten. En sindsdien gaat het eigenlijk goed.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is jouw kind gezond? - Pagina 2 Empty Re: Is jouw kind gezond?

Bericht  Caroow za 22 jun 2013 - 10:12

Voor zover we nu weten is R gezond. Ik was heel bang voor de 20 weken echo, een vriendin van mij kreeg daarbij te horen dat haar kindje iets aan haar hart had, dus ik was bang dat we zoiets zouden horen.

Haar kindje is overigens wel een paar keer geopereerd en het is heel ernstig geweest maar inmiddels is het een gezonde kleuter smile
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is jouw kind gezond? - Pagina 2 Empty Re: Is jouw kind gezond?

Bericht  Aoi za 22 jun 2013 - 10:13

Onze kinderen lijken helemaal gezond. Onze oudste zoon heeft alleen een vertakking in zijn plasbuis waardoor hij uit twee gaatjes plast. Maar om dat nou ongezond te noemen, nee. Hij heeft er geen last van dat hij in twee straaltjes plast.

Aoi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 259
Punten : 231
Registratiedatum : 24-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Is jouw kind gezond? - Pagina 2 Empty Re: Is jouw kind gezond?

Bericht  Puggle za 22 jun 2013 - 10:16

Mijn dochter is gezond. Ik maakte me niet zo druk, alleen op het einde kreeg ik dromen dat ze er raar uit zeg toen ze werd geboren. Was naar!
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Is jouw kind gezond? - Pagina 2 Empty Re: Is jouw kind gezond?

Bericht  Highway za 22 jun 2013 - 10:21

Mijn dochter is gezond Ik maakte me wel wat druk mbt een erfelijke oogspierafwijking die mijn man heeft maar dat heeft ze gelukkig niet. Ik vond net zoals velen de 20 weken echo ook erg spannend.
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is jouw kind gezond? - Pagina 2 Empty Re: Is jouw kind gezond?

Bericht  M-G za 22 jun 2013 - 13:39

Gelukkig is hij momenteel (voor zover ik weet) helemaal gezond. Wij, eigenlijk vooral mijn vriend, maakte zicht wel zorgen. Mijn vriend is geboren met een open buik waarbij echt al zijn ingewanden buiten zijn lijf lagen. Hij is op het nippertje gered en mag van geluk spreken dat hij überhaupt op deze wereld rond loopt. Aangezien er nooit is onderzocht of het erfelijk is of niet was hij hier heel erg bang voor. We hebben met 10 weken een GUO gehad in Zwolle en gelukkig bleek daar alles goed maar toch geloofde hij het pas met de geboorte. Ik heb mij ook weleens zorgen gemaakt maar meer omdat ik tijdens mijn zwangerschap behoorlijk wat stress heb gehad en heb meegemaakt. Ik was bang dat dat invloed zou hebben maar probeerde dat ook altijd zo snel mogelijk van mij af te zetten.
M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is jouw kind gezond? - Pagina 2 Empty Re: Is jouw kind gezond?

Bericht  Paper Crown za 22 jun 2013 - 17:44

Downsyndroom is NIET te zien op de 20 weken echo, mensen. Wel zijn er zogenoemde 'soft markers' sommige dingen kunnen duiden op het syndroom van down (zoals: kort bovenbeentje, hartafwijkingen, neusschotje wat ontbreekt, maar zelfs al deze dingen bijelkaar zegt niets. Kennelijk de nekplooi ook niet, enige wat uitsluitsel geeft over de meest reguliere chromosoonafwijkingen (trisomie 13,18,21) is een vlokkentest.
Stél dat Rataplan nog eens zwanger raakt en aangeeft dat haar zoontje een chromosoomafwijkingen heeft checken ze ook wel daarop. 


Julian is gezond.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Is jouw kind gezond? - Pagina 2 Empty Re: Is jouw kind gezond?

Bericht  SarahKey za 22 jun 2013 - 18:10

S is gezond. Gelukkig.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Is jouw kind gezond? - Pagina 2 Empty Re: Is jouw kind gezond?

Bericht  Amber- za 22 jun 2013 - 18:10

Luuk heeft bij de geboorte een erbse parese opgelopen. Ja of je kunt zeggen  dat hij niet gezond is. Nee zo zie ik het zelf niet. Voor nu gaat het goed. Hij beweegt en gebruikt zijn arm steeds beter en kan er bijna alles mee. Hij tijgert de hele kamer door en trekt zich sinds een paar dagen op tot staan.
Hij krijgt wel elke week fysiotherapie. Onlangs gaf ze aan dat ze binnenkort misschien toch nog wat met zijn elleboog moeten. Hij kan deze niet volledig strekken. Dit zou bijvoorbeeld door een operatie of botoxbehandeling behandeld kunnen worden. 9 juli weer voor controle naar leiden. Dan zullen we wel meer horen.
Amber-
Amber-
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4069
Punten : 4135
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is jouw kind gezond? - Pagina 2 Empty Re: Is jouw kind gezond?

Bericht  Gast za 22 jun 2013 - 19:20

...


Laatst aangepast door Sybella op wo 31 jul 2013 - 0:29; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is jouw kind gezond? - Pagina 2 Empty Re: Is jouw kind gezond?

Bericht  Bolleke za 22 jun 2013 - 20:24

Ik heb gelukkig een gezonde zoon. Met 30 weken dachten ze dat hij een groei achterstand had maar dat was gelukkig niet zo, daardoor hebben we 3 weken in spanning gezeten.

Roodkapje, dat klinkt heftig zeg! Rataplan ook, ik wist nooit precies wat het inhoud wat Sven heeft, maar ik ga het zo eens googlen.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is jouw kind gezond? - Pagina 2 Empty Re: Is jouw kind gezond?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum