Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat is typisch jouw kind?

+6
Bolleke
Mamsie
Darius
Liadan
Tania
Filoria
10 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Wat is typisch jouw kind? Empty Wat is typisch jouw kind?

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 6:52

Wat is nou echt typerend voor jouw kind(eren)? Wat herken je zo bij hem/haar in z'n karakter of interesses of leuke (of niet leuke) dingen die hij/zij doet. Waarvan je echt zegt: 'Dat is typisch mijn kind!'

Voor kleine baby's is dit misschien wat lastiger nog, maar wie weet, als moeder ken je je kind natuurlijk het beste.

Even wat voorbeeldjes van mijn zusje van 5.

K.iki is echt gek op dieren. Ze is zo'n grote dierenvriendin, heeft honderden knuffels van dieren, en samen met haar kijk ik altijd naar dierenfilmpjes op YouTube. Ze weet ook echt heel erg veel van dieren, laatst wilde ze ineens een filmpje van een zeedraakje kijken, en dat beestje kent ze dan gewoon. Nou is ze ook opgegroeid met een hond, en sinds een half jaar hebben ze een tweede hond, dat scheelt ook. Die AH actie van Superdieren kaartjes is dus ook echt aan haar besteed, en ik ben voor haar aan het sparen.

Ook is ze helemaal gek op paarden (dus een specifiek dier). Vanuit huis heeft ze dat helemaal niet mee gekregen, maar ze is echt gek op paarden. Ze wil dolgraag paardrijden en voor haar partijtje toen ze vijf werd, is ze ook gaan paardrijden. Niet op een Shetland pony, maar op een grote Fjord! Is ze nog vanaf gevallen ook. Maar nee hoor, ze is er niet bang door geworden en ze is een stoere meid die nog steeds dolgraag op paardrijden wil. Over die Shetlanders heb ik nog wel een grappige anecdote. Ik vroeg een keer aan haar waar Shetlanders vandaan kwamen. Zei zij bloedserieus: Uit Shet!




Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is typisch jouw kind? Empty Re: Wat is typisch jouw kind?

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 6:59

onze dochter is er één van extremen, het is óf helemaal goed, óf helemaal verkeerd en kan ook ineens omslaan. Dat heeft ze echt van mij, voor mij geldt dit ook. Als ze vrolijk is, dan is ze ook écht vrolijk, ze pakt iedereen in met haar lieve lachje, knuffelt je helemaal dood en kan zo'n moment zich rustig 30 minuten alleen vermaken en dan zit ze lekker te kletsen terwijl ze speelt. Als haar humeur om slaat, dan is echt helemaal niks meer goed, dan is gillen en overstrekken het enige wat kan lukken en is het echt een heel pittige baby. Ik heb er dan echt werk mee om haar dan (lichamelijk) aan te kunnen, omdat ze vreselijk sterk is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is typisch jouw kind? Empty Re: Wat is typisch jouw kind?

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 7:19

Ze is een kletskous, er gaat letterlijk geen minuut op een dag voorbij dat ze niet iets aan het vertellen is. Ze wil graag haar zin hebben (net als haar moeder angel ) en is niet verlegen, maar stapt op willekeurige mensen af om 'een praatje' te maken (voor zover dat gaat met een ruime anderhalf). Ze houdt van stunten: op dingen klimmen, de schommel heel hoog laten gaan en rondgezwierd worden. Wanneer ze weer eens ergens op aan het klimmen is (wat niet mag), kondigt ze dat altijd wel aan: 'mij gevaarlijk!'

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is typisch jouw kind? Empty Re: Wat is typisch jouw kind?

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 7:31

Aw dat klinkt als een lief meisje Twellie. Echt stoer, en ik vind het altijd zo leuk als kindjes tegen me gaan praten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is typisch jouw kind? Empty Re: Wat is typisch jouw kind?

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 7:32

N. is echt gek op dieren. Zodra ze een dier ziet, hoe groot of klein ook, begint ze helemaal te glunderen en die die die of hontie, poge(vogel) te roepen. Of dat nu in een boekje is, in real of op tv, dat maakt allemaal niet uit.
Ze is trouwens ook echt een gifkop.

I. is een echte charmeur, hij heeft nu al oog voor mooie vrouwen. Hij lacht ook heel vaak naar vrouwen, of kijkt ze diep doordringend aan en soms hangt hij bijna uit de kinderwagen om ze na te kijken als ze hem ook aangekeken hebben. laughcry. Mannen heeft hij weinig mee, behalve zijn vader en opa dan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is typisch jouw kind? Empty Re: Wat is typisch jouw kind?

Bericht  Filoria di 7 jun 2011 - 7:35

Coco schreef:I. is een echte charmeur, hij heeft nu al oog voor mooie vrouwen. Hij lacht ook heel vaak naar vrouwen, of kijkt ze diep doordringend aan en soms hangt hij bijna uit de kinderwagen om ze na te kijken als ze hem ook aangekeken hebben. laughcry. Mannen heeft hij weinig mee, behalve zijn vader en opa dan.
hahaha Very Happy Geweldig! En dan bedoel je ook echt volwassen vrouwen? Very Happy
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is typisch jouw kind? Empty Re: Wat is typisch jouw kind?

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 7:37

Oh leuk Marin, dan zal ik voor jou de plaatjes sparen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is typisch jouw kind? Empty Re: Wat is typisch jouw kind?

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 7:37

Hu? Ik dacht dat ik dat erbij getypt had, vreemd!
Vooral vrouwen in de 30 (als ik goed leeftijden kan schatten).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is typisch jouw kind? Empty Re: Wat is typisch jouw kind?

Bericht  Tania di 7 jun 2011 - 7:38

Mijn zoontje wordt een echte grapjas. Hij verzint allemaal 'grapjes' en als ik dan schrik ofzo ligt hij echt helemaal in een deuk. Echt zo schattig om te zien. Vaak houdt hij het grapje dat hij bedacht heeft ook de hele dag vol : Laughing

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is typisch jouw kind? Empty Re: Wat is typisch jouw kind?

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 7:46

Wat lief Leaf smile M'n vader en stiefmoeder doen zelf ook boodschappen bij de AH dus het zal wel snel gaan hoor, mijn eigen moeder spaart ook al voor hen. Toevallig is nu net de reclame op tv :P

En Coco wat lijkt me dat geweldig, zo'n ventje met zo'n smeltende blik.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is typisch jouw kind? Empty Re: Wat is typisch jouw kind?

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 8:15

H. is een aandachttrekster. Naar iedereen zwaaien, handkusjes geven, kletsen...
Alleen kindjes van haar eigen leeftijd mogen niet te dichtbij komen. Dan zet ze het op een gillen :P
Hoewel ze wel helemaal gek is van kindjes. Dan kan ze echt hyper worden.

Ze is enorm enthousiast en dat wordt niet door iedereen in dank afgenomen.
Ze is erg sociaal en maakt graag contact. Maar niet iedereen zit daar op te wachten.
Sommige mensen kijken boos als ze met gillen de aandacht probeert te trekken of als ze een handje wil geven lopen ze haar gewoon voorbij met een boze blik.

Ze kan een enorme hittepetit zijn. Inclusief zich op de grond laten vallen en heel, heeeeeeel hard "nep" huilen.
Om ondertussen onder haar lange wimpers te kijken of iemand naar haar kijkt.

Ze is ontzettend lief en luisterd voor mijn gevoel echt al heel goed.
Ze speelt graag met de beer en haar poppenwagen. Vandaag is ze een uur bezig geweest met wandelen, beer eruit, eten geven (ze had een bakje en een lepel), beer were terug en weer wandelen.
Ook leest ze boekjes voor aan Jut en Jul :P

Ze is gewoon een scheetje I love you

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is typisch jouw kind? Empty Re: Wat is typisch jouw kind?

Bericht  Liadan di 7 jun 2011 - 8:17

Yara is een grote kletskous en praat tegen iedereen, maar wel van een afstand, als mensen dichterbij komen dan wordt ze heel verlegen.
Als ze iets niet wil, dan doet ze het ook echt niet. Ze is heel eigenwijs, als ik a zeg, dan zegt zij b.
Ze is gek op haar glijbaan, maar doet niet veel met haar fietsjes enz., ze is vrij voorzichtig. Ze kijkt eerst de kat uit de boom.
Met lopen was ze wat later, met praten is ze wel vlug, ze maakt lange zinnen en zegt veel werkwoorden ook al goed.
Ze houdt veel van muziek en liedjes zingen. 's avonds in bed ligt ze rustig nog een half uur of 3 kwartier te zingen (haar favoriete liedje op dit moment is het 'abc' liedje).
Ze heeft een grote fantasie, ze heeft een fantasie leeuw en krokodil die van alles doen.
Verder is het echt een meisje, ze heeft graag jurken en rokjes aan en het eerste dat ze zegt als ze iemand ziet is dat ze een mooi shirt/broek/rok/jurk/vest aan heeft.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is typisch jouw kind? Empty Re: Wat is typisch jouw kind?

Bericht  Darius di 7 jun 2011 - 8:22

Laurens is een clown. Hij maakt graag grapjes. Zo kan hij naar buiten wijzen en dan zeggen: 'vrachtwagen'. En als je dan kijkt dan zegt hij heel snel: nee hoor! Verder kan hij ook hele gekke bekken trekken e.d.

En verder is hij een techneut. Hij mag graag naar grote machines kijken maar ook mooie pompen vindt hij geweldig. Met Hemelvaartsdag waren wij bij de stoomdagen op Nienoord, een park hier in de buurt, en hij vond de oude stoommachines helemaal geweldig!
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is typisch jouw kind? Empty Re: Wat is typisch jouw kind?

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 8:26

N.ali is een echte wijsneus. Hij wil altijd alles aan iedereen laten zien en ook uitleggen. Hij is gek op dieren, ( met name giraffen,olifanten) hij is nog gekker op treinen en dat moet ook altijd iedereen horen. Hij vindt iedereen leuk en is altijd vrolijk. Op het kinderdagverblijf zijn ze dol op hem. Als er een groep is die op een dag alleen maar baby's heeft dan mag hij daar wel eens heen omdat ze dat heel gezellig vinden.( baby's zeggen nog niet zoveel en N.ali praat voor 10) Het kan ook een echte clown zijn. Hij maakt veel grapjes.(zelfbedacht) En hij kan echt heel veel liedjes meezingen.
Het enige waar hij een hekel aan heeft zijn clowns. Als hij er een ziet op tv,in een boekje of op straat dan is het gillen. Hij wordt dan helemaal hysterisch. Elke avond moet ik de clowns uit de gordijnen op zijn slaapkamer halen. (schudden met het gordijn en roepen: weg clown. Laughing Laughing )

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is typisch jouw kind? Empty Re: Wat is typisch jouw kind?

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 8:50

Darius schreef:

En verder is hij een techneut. Hij mag graag naar grote machines kijken maar ook mooie pompen vindt hij geweldig. Met Hemelvaartsdag waren wij bij de stoomdagen op Nienoord, een park hier in de buurt, en hij vond de oude stoommachines helemaal geweldig!

Daar kwam ik als kind echt zo vaak! Op schoolreisjes en met familie enzo. Vond het zo leuk smile
Bestaat dat kleine pretparkje (of nou ja, speeltuin, maar destijds leek het enorm) nog steeds?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is typisch jouw kind? Empty Re: Wat is typisch jouw kind?

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 8:54

S. is erg ongeduldig. Als hij iets wil moet het ook gelijk meteen ! Hij lacht altijd en tegen iedereen. Laatst was hij hard gevallen en na dat hij 3 kwartier gehuild had van de schrik en van de pijn kon hij weer lachen. S. is ook erg blij als ik en mijn vriend thuis komen van een dag werken. Hij ontvangt je dan met open armen en wil gewoon even lekker bij je op je arm zitten en knuffelen. Verder kan hij alleen slapen als zijn muziek mobiel van Woezel heeft gespeeld. Hij luisterd ook echt naar het liedje en aan het einde van het liedje doet hij zijn oogjes dicht I love you

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is typisch jouw kind? Empty Re: Wat is typisch jouw kind?

Bericht  Darius di 7 jun 2011 - 10:03

Marin schreef:
Darius schreef:

En verder is hij een techneut. Hij mag graag naar grote machines kijken maar ook mooie pompen vindt hij geweldig. Met Hemelvaartsdag waren wij bij de stoomdagen op Nienoord, een park hier in de buurt, en hij vond de oude stoommachines helemaal geweldig!

Daar kwam ik als kind echt zo vaak! Op schoolreisjes en met familie enzo. Vond het zo leuk smile
Bestaat dat kleine pretparkje (of nou ja, speeltuin, maar destijds leek het enorm) nog steeds?

Ja bestaat nog steeds!!! Echt een geweldig park! Niet zo hysterisch als ballorig oid. Dr mogen wat meer toestellen bij komen voor 1 en 2 jarigen, maar laurens vermaakt zich nu ook prima!
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is typisch jouw kind? Empty Re: Wat is typisch jouw kind?

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 10:24

Wat leuk! Ik kan me dat treintje echt nog herinneren smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is typisch jouw kind? Empty Re: Wat is typisch jouw kind?

Bericht  Mamsie di 7 jun 2011 - 10:54

G = kletskous
V = charmeur
S = anti-slaap
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is typisch jouw kind? Empty Re: Wat is typisch jouw kind?

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 11:00

Mamsie schreef:G = kletskous
V = charmeur
S = anti-slaap

Slaapt hij nou nog steeds niet goed Mamsie? Cry Of gaat het inmiddels nu wel wat beter?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is typisch jouw kind? Empty Re: Wat is typisch jouw kind?

Bericht  Mamsie di 7 jun 2011 - 11:09

Het gaat ietsje beter. Maar hij wordt nog steeds vaak wakker. We leggen hem nu 's avonds in bed en dan gaat hij huilen. Ik laat hem dan 10 minuten en kalmeer hem dan weer en dan zo tot hij in slaap valt. Meestal na 3 x valt hij in slaap en dan slaapt hij een paar uurtjes.
Overdag gaat het nog steeds niet echt lekker. Vandaag heeft hij bijv vanaf vanmorgen 8 uur tot vanavond 9 uur 1 uurtje geslapen en dan niet eens aan een stuk.

Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is typisch jouw kind? Empty Re: Wat is typisch jouw kind?

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 19:46

J. is een echte knuffelkont! Hij houd van knuffelen en kusjes geven I love you Verder is hij een echte ontdekker en nergens bang voor. Hij houd van lekker eten Wink en is gek op dieren (vooral op zn konijn).
Het is wel een driftig mannetje en wil veel dingen zelf doen, en op zijn manier.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is typisch jouw kind? Empty Re: Wat is typisch jouw kind?

Bericht  Darius di 7 jun 2011 - 19:49

Mamsie schreef:Het gaat ietsje beter. Maar hij wordt nog steeds vaak wakker. We leggen hem nu 's avonds in bed en dan gaat hij huilen. Ik laat hem dan 10 minuten en kalmeer hem dan weer en dan zo tot hij in slaap valt. Meestal na 3 x valt hij in slaap en dan slaapt hij een paar uurtjes.
Overdag gaat het nog steeds niet echt lekker. Vandaag heeft hij bijv vanaf vanmorgen 8 uur tot vanavond 9 uur 1 uurtje geslapen en dan niet eens aan een stuk.


Mamsie, hoe gaat het nu met jouw bekken? Jij had toch rugklachten na de bevalling?
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is typisch jouw kind? Empty Re: Wat is typisch jouw kind?

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 19:56

Ciske trekt de aandacht, hij is vriendelijk en babbelt en lacht met iedereen. Dat deed hij al heel erg klein.
Verder is hij heel erg van het verkleden, ieder petje of bril moet hij even passen en hij loopt ook regelmatig met een onderbroek op zijn hoofd.
En hij is erg goed met muziek. Melodietjes en teksten onthoud hij erg snel. Zelfs ingewikkelde gitaar riffs kan hij meezingen. Hij heeft ook ritmegevoel.

Janneman is tot nu toe nog vrij rustig en erg vriendelijk en tevreden. Hij lacht veel tegen iedereen en huilt niet veel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is typisch jouw kind? Empty Re: Wat is typisch jouw kind?

Bericht  Bolleke di 7 jun 2011 - 19:59

Christian is een grapjas, en houdt van gek doen. Gekke dansjes, en zijn kleren verkeerd om aan doen, voor de grap. Zijn onderbroek op zijn hoofd enzo, en lol dat ie dan heeft. En verder is hij onzettend lief, en opmerkzaam.
Voorheen was hij wel eens boos en onhandelbaar maar de laatste tijd is het echt een schat.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is typisch jouw kind? Empty Re: Wat is typisch jouw kind?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum