Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe ver ga jij voor jouw kind?

+19
Mamsie
Annemie
Tiara
Sea of Trees
Slakje
Roodkapje
Minx
Darius
Tania
Dora
Susan
Twellie
Coco
Supertalentje
Filoria
Lejow
PapillonRose
Viva
studiebol
23 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Hoe ver ga jij voor jouw kind? Empty Hoe ver ga jij voor jouw kind?

Bericht  Gast do 24 jan 2013 - 9:48

En dan bedoel ik met bv. hobby's? Of als je kind model wil worden, of zangeres en bv. met kinderen voor kinderen mee wil doen? Offer jij (heel veel) weekenden op om je kind overal heen te brengen en te steunen? Mag jouw kind meedoen met de voice kids, en sta jij daar dan echt achter? Vertel!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ver ga jij voor jouw kind? Empty Re: Hoe ver ga jij voor jouw kind?

Bericht  Gast do 24 jan 2013 - 9:51

Oei, nee. Ik denk dat ik al met tegenzin om de zoveel weken zal rijden bij uitwedstrijden bij sport. Hobby's op hoog niveau zal ik al helemáál niet stimuleren, omdat ik het dan eerder ongezond vind voor een kind om zoveel te sporten of zoveel tijd te besteden aan een hobby.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ver ga jij voor jouw kind? Empty Re: Hoe ver ga jij voor jouw kind?

Bericht  studiebol do 24 jan 2013 - 9:51

Ik zal ze steunen maar ik denk wel tot een bepaalde hoogte. Maar ik vind het lastig want ik zit nog niet echt in de situatie.

Maar vroeger reed ik fanatiek paard en dus ook wedstrijden. Mijn moeder had een regel omdat zij natuurlijk mij moest brengen/halen en aanwezig moest zijn. De regel was 2 zaterdagen in de maand mocht ik me voor wedstrijden opgeven en er zat een kilometer limiet aan. En ik snapte dat ook wel, mijn moeder had ook een leven daar kon ik niet van verwachten dat zij elke zaterdag met mij op pad ging. En vaak was het ook een hele zaterdag, voordat iedereen gereden had en je je punten had was je zo een poos verder en daar wilde ik wel op wachten misschien had ik wel wat gewonnen Hoe ver ga jij voor jouw kind? 561177
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ver ga jij voor jouw kind? Empty Re: Hoe ver ga jij voor jouw kind?

Bericht  Viva do 24 jan 2013 - 9:51

Van mij zou ze mee mogen doen met the voice kids, al denk ik niet dat ze erg ver zal komen Laughing
Ik zou denk ik niet elk weekend mijn kind ergens heen willen brengen, kan er nu nog niet veel over zeggen, maar wij hebben dat vroeger ook nooit gehad, en eigenlijk zie ik dat ook niet zitten...
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ver ga jij voor jouw kind? Empty Re: Hoe ver ga jij voor jouw kind?

Bericht  PapillonRose do 24 jan 2013 - 9:52

Het is nog niet aan de orde, maar ik denk dat ik hierin best ver zou willen gaan. Alleen als het vanuit haar komt natuurlijk, ik ga haar bijvoorbeeld niet pushen om kindermodel te worden (liever niet zelfs). Als ik iets voor haar kan doen en haar kan helpen met hobby's, dan zal ik het doen. Maar het moet wel reeël blijven, en ook niet ten koste gaan van dingen als school. Verder denk ik dat ik in principe overal achter zal staan, al zal ik niet staan te springen wanneer ze voor een vechtsport zou kiezen.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ver ga jij voor jouw kind? Empty Re: Hoe ver ga jij voor jouw kind?

Bericht  Lejow do 24 jan 2013 - 9:53

PapillonRose schreef:Het is nog niet aan de orde, maar ik denk dat ik hierin best ver zou willen gaan. Alleen als het vanuit haar komt natuurlijk, ik ga haar bijvoorbeeld niet pushen om kindermodel te worden (liever niet zelfs). Als ik iets voor haar kan doen en haar kan helpen met hobby's, dan zal ik het doen. Maar het moet wel reeël blijven, en ook niet ten koste gaan van dingen als school. Verder denk ik dat ik in principe overal achter zal staan, al zal ik niet staan te springen wanneer ze voor een vechtsport zou kiezen.

Dit zou mijn stukje kunnen zijn!
En liever niet paardrijden.. Moeders houdt niet van knollen laughcry
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ver ga jij voor jouw kind? Empty Re: Hoe ver ga jij voor jouw kind?

Bericht  Filoria do 24 jan 2013 - 9:54

Ik heb soms meer het idee dat het andersom is: dat ouders hun geweldige kind aan de wereld willen laten zien en stimulerem om mee te doen aan dat soort wedstrijden. Als Tomas uit eigen beweging mee zou willen doen aan een talentenjacht o.i.d. zou ik hem eerst lessen laten nemen en A. bij hem polsen of hij het echt leuk vindt en B. bij de leerkracht polsen hoeveel talent hij heeft.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ver ga jij voor jouw kind? Empty Re: Hoe ver ga jij voor jouw kind?

Bericht  Supertalentje do 24 jan 2013 - 10:00

Ik denk dat je het ook wel redt zonder Voice Kids als je echt heel goed bent. Aan de andere kant, als ze vanaf 4 jaar overal met een microfoon staan, al jaren zangles hebben, musicals meedoen etc, waarom zou de voicekids dan ineens niet kunnen...

Ik denk dat ik wel mee ga. Ik hou niet zo van modellen dingen of dingen op tv, dus dat zou ik afhouden. Maar voetballen bijv vraagt ook al 2 avonden trainen en een za (of zo) een wedstrijd, dus dan zit je er al gauw aan. Topsport op jonge leeftijd ben ik ook niet zo'n fan van, het vraagt toch heel veel op jonge leeftijd, maar als ze heel graag zelf willen, dan moet ik ze wel steunen.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ver ga jij voor jouw kind? Empty Re: Hoe ver ga jij voor jouw kind?

Bericht  Coco do 24 jan 2013 - 10:06

Ik denk dat ik daar best ver in zou gaan, zou er denk ik ook geen moeite mee hebben om in de weekenden voor hun hobby's sport etc op pad te zijn, zolang dat niet tot in de late avond is. 's avonds wil ik wel ontspannen, maar het blijven natuurlijk kinderen die je overdag altijd bezig houden..tot een bepaalde leeftijd.

The voice zouden ze als ze er echt wat van kunnen bakken best aan mee mogen doen, maar als ze vreselijk vals zingen, zal ik ze toch wel tegenhouden of ze moeten het voor de lol als bijv. vrienden onder elkaar doen en niet voor een succes. Maar ik zou als ze niet kunnen zingen, maar het wel willen kunnen, ze wel motiveren in zangles etc. En zo met alle hobby's die (redelijk) veilig zijn.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ver ga jij voor jouw kind? Empty Re: Hoe ver ga jij voor jouw kind?

Bericht  Twellie do 24 jan 2013 - 10:11

Eerlijk gezegd moet ik er niet aan denken dat ze hobby's gaan krijgen die mij heel veel tijd gaan kosten haha. Voetbal lijkt me echt een nachtmerrie, dat je elke zaterdag langs het veld kan gaan staan. Ook paardrijden lijkt me niks en in het algemeen niets in wedstrijdverband waarbij ik moet gaan kijken graag. Hopelijk willen ze later op blokfluitles, dat lijkt me ideaal smile.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ver ga jij voor jouw kind? Empty Re: Hoe ver ga jij voor jouw kind?

Bericht  Susan do 24 jan 2013 - 10:16

Als mijn kind het echt leuk vindt, dan wel, maar het moet alleen niet ten koste gaan van de ander. Soms hoor je wel van die gezinnen waar één kind een talent heeft en dat alles van het andere kind daarvoor moet wijken, dat zou ik dus niet willen. Al ben je getalenteerd, je maakt wel gewoon deel uit van een gezin en je hebt daarin ook rekening te houden met anderen.

Als ze met The Voice mee willen doen zou ik ze niet tegenhouden, maar ik zou wel eerlijk zijn als ik zou denken dat ze niet veel kans maken.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ver ga jij voor jouw kind? Empty Re: Hoe ver ga jij voor jouw kind?

Bericht  Dora do 24 jan 2013 - 10:24

Mijn ouders zijn heel ver gegaan:

Wij zaten alle 3 op wedstrijdzwemmen en synchroonzwemmen: dat betekende 5x in de week trainen/zwemmen/in het water liggen en 1x in de week leningheidstraining. En dan vaak op zondag (en soms op zaterdag) een westrijd, ergens verspreid in Nederland, gelukkig wel het grootste gedeelte in Brabant.
En dus ook heeeeeeeel veeeel handdoeken wassen en badpakken.

Ik denk dat wij vrij ver zullen gaan, maar wel tot op bepaalde hoogte. Ligt er denk ik ook wel aan hoe goed ze zijn in de sport/wat dan ook.
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ver ga jij voor jouw kind? Empty Re: Hoe ver ga jij voor jouw kind?

Bericht  Tania do 24 jan 2013 - 10:30

Niet zo ver. Een hobby is leuk maar het moet wel een hobby blijven. Een wedstrijd in het weekend is prima, maar niet elk weekend het hele weekend onderweg zijn.
Ze mogen wel bijna alles doen wat ze leuk vinden, of dat nou zingen, judo of ballet is maakt me niet uit.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ver ga jij voor jouw kind? Empty Re: Hoe ver ga jij voor jouw kind?

Bericht  Darius do 24 jan 2013 - 10:47

O, ik zou het juist wel heel leuk vinden als mijn kind ergens goed in is! Ik zou ook met plezier in het weekend gaan kijken bij voetbal. Het is maar een paar jaar van je leven, dus ik leef bewust en geniet intens van wat mijn kinderen doen. En daar 'offer' ik wel mijn vrije tijd voor op.

Eerlijk gezegd weet ik niet wat ik zou doen als mijn kind op zn 12e al ergens intern zou gaan.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ver ga jij voor jouw kind? Empty Re: Hoe ver ga jij voor jouw kind?

Bericht  Gast do 24 jan 2013 - 10:52

Supertalentje schreef:Ik denk dat je het ook wel redt zonder Voice Kids als je echt heel goed bent. Aan de andere kant, als ze vanaf 4 jaar overal met een microfoon staan, al jaren zangles hebben, musicals meedoen etc, waarom zou de voicekids dan ineens niet kunnen...
.

O maar ik bedoelde ook meer of je dus ook meegaat in zanglessen, meedoen met musicals e.d. als je kind dat graag wil Yes Voice kids was meer een voorbeeld!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ver ga jij voor jouw kind? Empty Re: Hoe ver ga jij voor jouw kind?

Bericht  Gast do 24 jan 2013 - 10:53

Twellie schreef:Eerlijk gezegd moet ik er niet aan denken dat ze hobby's gaan krijgen die mij heel veel tijd gaan kosten haha. Voetbal lijkt me echt een nachtmerrie, dat je elke zaterdag langs het veld kan gaan staan. Ook paardrijden lijkt me niks en in het algemeen niets in wedstrijdverband waarbij ik moet gaan kijken graag. Hopelijk willen ze later op blokfluitles, dat lijkt me ideaal smile.

Haha, zo denk ik er dus ook over. Ik zat zelf vroeger jaren op turnen, gewoon voor de lol, en had dan 1 of 2 keer per week training, dat vind ik prima, maar elke keer wedstrijden en vroeg en zo, nee.. meestal heb je ook nog meer kinderen die aandacht willen, en je kunt niet op meer plekken tegelijk zijn op zo'n moment ook.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ver ga jij voor jouw kind? Empty Re: Hoe ver ga jij voor jouw kind?

Bericht  Minx do 24 jan 2013 - 11:33

Ik zou daar denk ik vrij ver in gaan tenzij ik weet dat mijn kind het niet wil. Ik zou ze wel willen beschermen dus niet mee laten doen met de voice kids als ze niet kunnen zingen. Maar willen ze op hoog niveau sporten zal ik ze daar zeker niet in afremmen. Ik zal alleen wel opletten dat mijn andere kinderen dan ook genoeg aandacht krijgen. Dat ik namelijk iets waar je wel voor moet waken.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ver ga jij voor jouw kind? Empty Re: Hoe ver ga jij voor jouw kind?

Bericht  Roodkapje do 24 jan 2013 - 16:04

Ik heb zelf topsport beoefend in mijn jeugd en dat was geen pretje. Het is echt heel zwaar en ik trainde 7x per week ( 6x trainen, 1 x krachttraining) en dan zaterdag en zondag wedstrijden door heel het land. Zoiets beinvloed je leven zo dat je vrienden meteen je concurrenten zijn want meer mensen zie je niet. Mijn vader bracht me overal heen in het weekend en naar training ging hij meestal de avondtrainingen mee. De ochtendtrainingen ging ik zelf heen met een medesporter. Ik vind het fijn dat hij mij heeft laten doen wat ik toen graag wilde, maar als ik er nu op terugkijk en moet beslissen of ik mijn kind hetzelfde zou laten doen...

Heel eerlijk, ik hoop dat ze lekker 1x per week gaan sporten voor hun plezier en 1x per week naar de muziekschool gaan oid.

@Lejow: Ik wil ook absoluut niet hebben dat ze gaan paardrijden. Vriendinnen van mij zijn "verpest" bij het leven hahaha...! Eenmaal ooit een proefles gehad via school / oma etc. en nu een huis met stallen achter en het hele leven in het teken van "paard". Om dezelfde reden mocht ik van mijn moeder vroeger ook al niet op paardrijden.

The Voice Kids: Ik zou dat afhouden tenzij ze natuurlijk heel goed kunnen zingen. Ik zou het sneu vinden als je zegt dat ze kunnen zingen terwijl je zelf ook al hoort dat het vals is en dat ze dan en public worden afgekeurd. Mochten ze heeeeel graag mee willen doen en er is nog vocale verbetering vereist zou ik ze wellicht wel op zangles doen omdat ze blijkbaar zingen dan leuk vinden.
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ver ga jij voor jouw kind? Empty Re: Hoe ver ga jij voor jouw kind?

Bericht  Slakje do 24 jan 2013 - 21:02

Wij zijn wel van plan om haar een tweetal hobby's te laten doen, maar ik weet niet hoever ik daarin zou gaan. Dat zullen we tegen dan wel zien.


Over het paardrijden; ik heb het zelf gedaan. Mijn mama en man hebben zelf 2 paarden met stal, weide en heel de dinges. Ze zijn er echt gek op, maar ze hebben ons nooit verplicht ook te rijden. Toen ik wilde stoppen was dat oké.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ver ga jij voor jouw kind? Empty Re: Hoe ver ga jij voor jouw kind?

Bericht  studiebol vr 25 jan 2013 - 0:16

Haha wat een anti paardrijden hier zo zeg Hoe ver ga jij voor jouw kind? 561177
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ver ga jij voor jouw kind? Empty Re: Hoe ver ga jij voor jouw kind?

Bericht  Sea of Trees vr 25 jan 2013 - 0:19

studiebol schreef:Haha wat een anti paardrijden hier zo zeg Hoe ver ga jij voor jouw kind? 561177
Haha inderdaad! Heb er vroeger juist veel plezier aan gehad. De enige sport die ik lang heb volgehouden.
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ver ga jij voor jouw kind? Empty Re: Hoe ver ga jij voor jouw kind?

Bericht  studiebol vr 25 jan 2013 - 0:25

Sea of Trees schreef:
studiebol schreef:Haha wat een anti paardrijden hier zo zeg Hoe ver ga jij voor jouw kind? 561177
Haha inderdaad! Heb er vroeger juist veel plezier aan gehad. De enige sport die ik lang heb volgehouden.

Yep ik ook, ik doe het nog steeds!
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ver ga jij voor jouw kind? Empty Re: Hoe ver ga jij voor jouw kind?

Bericht  Tiara vr 25 jan 2013 - 0:29

Mijn dochter mag zelf kiezen wat ze leuk vind, wel met een maximum van dingen, zeker al ze dan ook zwemlessen moet volgen. Ik zou het echt leuk vinden om bij de voetbal te kijken als ze daarvoor kiest, hb ik zelf ook gedaan, net als paardrijden.
Ik zal niet dat soort dingen, evenals modeshows, tvk stimuleren, dat vind ik haar keuze, dat hoeft van mij echt niet.
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ver ga jij voor jouw kind? Empty Re: Hoe ver ga jij voor jouw kind?

Bericht  Dora vr 25 jan 2013 - 0:31

Wij willen overigens wel dat ze eerst zwemdiploma A en B halen. Daarna mogen ze kiezen welke sport ze willen doen (of naast het zwermen).
Maar wij vinden leren zwemmen erg belangrijk.
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ver ga jij voor jouw kind? Empty Re: Hoe ver ga jij voor jouw kind?

Bericht  Annemie vr 25 jan 2013 - 0:57

Ik heb bijna alles over voor mijn kind, zolang ik er me naar niet voor in het vliegtuig hoef te stappen. Ik zou het juist super vinden als mijn kinderen zouden gaan paardrijden,heb het zelf ook altijd gedaan en heb mijn pony nog steeds, alleen jammer dat het zo'n dure hobby/sport is.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ver ga jij voor jouw kind? Empty Re: Hoe ver ga jij voor jouw kind?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum