Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Blijf jij boos in de volgende situatie?

+11
M-G
Tiara
Susan
Carmen_
Green_Pepper
Urban Naked
Vixen
_Femme
Catwoman79
Bacio
Nyx
15 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Blijf jij boos in de volgende situatie?  Empty Blijf jij boos in de volgende situatie?

Bericht  Nyx di 18 jun 2013 - 7:29

Ik vind het altijd zo moeilijk om boos te worden, te zijn of te blijven. In het verleden was dat wel anders, maar ik heb mezelf kennelijk aangewend om alles maar prima te vinden. En dat laat me weleens aan mezelf twijfelen. Of ik in sommige situaties niet gewoon te mild ben geworden.

Situatie: Een goede vriend zou gisteren op de koffie komen. Maar wat er ook kwam, geen visite. Op dat moment was ik wel een beetje boos, maar zoiets heeft hij nog nooit eerder gedaan, dus hij zal er een goede reden voor hebben gehad. Vandaag kreeg ik dan ook bericht dat hij niet langs had kunnen komen, omdat hij verstrikt was geraakt in een ruzie met zijn vriendin en dit echt diende uit te worden gepraat. Ze schijnen beslissingen te hebben genomen m.b.t. de toekomst.

Toen ik het las dacht ik alleen maar: "Ja, kan me voorstellen dat je in de heetst van de strijd of in een goed gesprek het niet onderbreekt om een koffieafspraak af te zeggen", dus ik was niet boos. Maar ik vroeg me eigenlijk af of ik boos had moeten zijn.

Hoe reageren in een dergelijke situatie? Zijn jullie boos, teleurgesteld? Of net als mij wel begripvol?
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Blijf jij boos in de volgende situatie?  Empty Re: Blijf jij boos in de volgende situatie?

Bericht  Bacio di 18 jun 2013 - 7:31

Ik zou dat geen probleem vinden. Wel uit bezorgdheid/interesse vragen wat ze besloten hebben.

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Blijf jij boos in de volgende situatie?  Empty Re: Blijf jij boos in de volgende situatie?

Bericht  Catwoman79 di 18 jun 2013 - 7:32

Ik zou op dat moment zelf effe boos zijn geweest.
Maar na uitleg zou ik het niet meer erg vinden.
Catwoman79
Catwoman79
Prater
Prater

Aantal berichten : 1007
Punten : 1051
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  _Femme di 18 jun 2013 - 7:33

Ik zou dit wel een reden vinden om niet boos te worden en begrip tonen voor zijn situatie. Teleurgesteld zou ik op de avond zelf misschien wel zijn maar wanneer ik de reden zou horen zou ik eerder overgaan in bezorgdheid over zijn situatie.

_Femme
Prater
Prater

Aantal berichten : 1013
Punten : 1210
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Nyx di 18 jun 2013 - 7:50

Dan is mijn reactie gelukkig niet vreemd. Ik ben blij dat ze er nu eens goed voor zijn gaan zitten. Ik ben trouwens niet zo nieuwsgierig geweest om te vragen wat ze hebben besloten. Hij komt er altijd vanzelf wel mee als hij het kwijt wil.
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast di 18 jun 2013 - 7:54

Ik zou wel boos zijn, je kunt een afspraak tenminste even afzeggen met een belletje, nu heb jij die avond vrij gehouden om hem te ontvangen, terwijl je ook iets anders had kunnen doen. Ik heb dit ook wel eens gehad en ben wel even boos geweest en heb dit ook duidelijk gemaakt, maar dat duurde misschien maar een paar minuten hoor, daarna bood hij aan uitgebreid met me te gaan lunchen op zijn kosten en heb ik gewoon ja gezegd smile

Gast
Gast

Bericht  Vixen di 18 jun 2013 - 7:58

Nee, daar zou ik niet boos om worden. Ik vind het eigenlijk heel logisch dat ervoor gekozen wordt om zoiets uit te praten. Al had ik het wel op prijs gesteld als ik even een bericht had gehad dat hij niet meer zou komen. Al was het maar een watsapp geweest.
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13

Bericht  Urban Naked di 18 jun 2013 - 7:58

Als er iets tussenkomt dat voor die persoon op dat moment belangrijker is zoals jij beschrijft, dan zou ik niet weten waarom ik boos zou moeten zijn.

Ik zou wel kribbig zijn als hij niet even wat laat horen. Of niet zou reageren als ik vraag waar hij blijft. Dat vind ik niet netjes en dar komt bij dat ik ongerust zou zijn geworden.
Urban Naked
Urban Naked
Prater
Prater

Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12

Bericht  Gast di 18 jun 2013 - 8:12

Ik zou het wel jammer vinden dat hij niet de moeite heeft genomen even een berichtje te sturen dat hij door omstandigheden vanavond niet kan komen, dat vind ik toch wel vrij normaal. Maar om de reden op zich dat hij niet kwam zou ik niet boos zijn.

Gast
Gast

Bericht  Nyx di 18 jun 2013 - 8:19

Een whatsapp was zeer zeker netjes geweest. Maar ik weet niet hoe ik zou reageren als mijn vriend, tijdens een ruzie of goed gesprek na een ruzie, zijn telefoon pakt om even een afspraak af te melden. Of eigenlijk dat weet ik wel en dat kwam de telefoon niet ten goede.... laughcry Dus in dat opzicht kan ik het wel begrijpen.

Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Bericht  Urban Naked di 18 jun 2013 - 8:21

Nyx schreef:Een whatsapp was zeer zeker netjes geweest. Maar ik weet niet hoe ik zou reageren als mijn vriend, tijdens een ruzie of goed gesprek na een ruzie, zijn telefoon pakt om even een afspraak af te melden. Of eigenlijk dat weet ik wel en dat kwam de telefoon niet ten goede.... :laughcry:Dus in dat opzicht kan ik het wel begrijpen.

Echt? Ik probeer me dit even voor te stellen en ik zou het juist prima en een goed teken vinden als hij even zijn afspraak verzet. Daarmee geeft hij ook aan dat het meningsverschil voor hem belangrijk is. En buiten dat is het gewoon fatsoenlijk, dus om dát af te gaan snauwen, nee dat snap ik niet.
Urban Naked
Urban Naked
Prater
Prater

Bericht  Gast di 18 jun 2013 - 8:24

Urban Naked schreef:
Nyx schreef:Een whatsapp was zeer zeker netjes geweest. Maar ik weet niet hoe ik zou reageren als mijn vriend, tijdens een ruzie of goed gesprek na een ruzie, zijn telefoon pakt om even een afspraak af te melden. Of eigenlijk dat weet ik wel en dat kwam de telefoon niet ten goede.... :laughcry:Dus in dat opzicht kan ik het wel begrijpen.

Echt? Ik probeer me dit even voor te stellen en ik zou het juist prima en een goed teken vinden als hij even zijn afspraak verzet. Daarmee geeft hij ook aan dat het meningsverschil voor hem belangrijk is. En buiten dat is het gewoon fatsoenlijk, dus om dát af te gaan snauwen, nee dat snap ik niet.

Ik sta hier inderdaad ook wel even van te kijken, dat z'n vriendin blijkbaar boos wordt als hij een afspraak af zou zeggen.

Gast
Gast

Bericht  Nyx di 18 jun 2013 - 8:30

Vroeger heb ik weleens ruzies gehad waarbij het net geen ruzie was en net besloten was er rustig over te praten, dat mijn toenmalige vriend nog even snel iets moest doen, waarbij het vuurtje bij mij weer compleet oplaaide. Wel onterecht natuurlijk, maar ik bedoel dus tussenstadium waarin het net even iets rustiger geworden is, maar waar het echt nog niet goed is.

Ik zit me dat zo voorstellen hoe dat dan moet gaan. Maar misschien moet ik dat niet doen. Wink
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast di 18 jun 2013 - 8:32

Als mijn man een afspraak had, dan vind ik het doodnormaal dat hij dat tenminste even netjes afbelt. Ik zou niet weten waarom een ruzie voor het afzeggen van een afspraak met een ander zou gaan.

Gast
Gast

Bericht  Urban Naked di 18 jun 2013 - 8:33

Nyx schreef:Vroeger heb ik weleens ruzies gehad waarbij het net geen ruzie was en net besloten was er rustig over te praten, dat mijn toenmalige vriend nog even snel iets moest doen, waarbij het vuurtje bij mij weer compleet oplaaide. Wel onterecht natuurlijk, maar ik bedoel dus tussenstadium waarin het net even iets rustiger geworden is, maar waar het echt nog niet goed is.

Ik zit me dat zo voorstellen hoe dat dan moet gaan. Maar misschien moet ik dat niet doen. Wink
Ja als dat 'iets' een modeltrein in elkaar zetten is, of z'n auto wassen.. naja, laat maar, ik snap het gewoon niet goed.
Urban Naked
Urban Naked
Prater
Prater

Bericht  Gast di 18 jun 2013 - 8:33

Maar als hij gewoon zou zeggen: "joh, dit zit me helemaal niet lekker en ik blijf vanavond gewoon bij jou om dit uit de wereld te helpen, maar dan moet ik even Nyx een berichtje sturen dat ik niet kom", dan moet zij toch wel een verschrikkelijke botte hork zijn wil ze dat als nog eens een extra trigger zien.

Gast
Gast

Bericht  Green_Pepper di 18 jun 2013 - 8:36

Ik zou er flink van balen dat hij niet is komen opdagen zonder iets te laten weten, maar boos zou ik niet worden/zijn na de uitleg.

Als mijn vriend een afspraak af zou willen zeggen tijdens een ruzie, zou ik dat niet erg vinden, prima dat hij dat even doet. Hetzelfde wat UN zegt dus.
Green_Pepper
Green_Pepper
Prater
Prater

Aantal berichten : 776
Punten : 775
Registratiedatum : 13-11-12

Bericht  Nyx di 18 jun 2013 - 8:38

Lennox, dan ben ik dus in het verleden een botte hork geweest.

Laten we het er maar op houden dat hij op zijn minst had kunnen afzeggen. En of zij zoiets wel of niet goed zou vinden, dat weet ik echt niet. Ik ken haar alleen van zijn verhalen en die zijn over het algemeen toch positief, dus ze zal wel niet zoals mij reageren. Wink
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Bericht  Carmen_ di 18 jun 2013 - 9:07

Ik zou wel pissig zijn. Als ik koffie met iemand ga drinken zeg ik iets anders daarvoor af. Ik hoop dat mijn vrienden me zoiets wel laten weten. Als er nou iemand dood is gegaan ofzo dan is dat lastig uitleggen maar een appje met kort ' gezeik thuis, kom niet' maakt het bij mij weer begrijpelijk.

Carmen_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 312
Punten : 323
Registratiedatum : 27-10-12

Bericht  Gast di 18 jun 2013 - 9:12

Carmen_ schreef:Ik zou wel pissig zijn. Als ik koffie met iemand ga drinken zeg ik iets anders daarvoor af. Ik hoop dat mijn vrienden me zoiets wel laten weten. Als er nou iemand dood is gegaan ofzo dan is dat lastig uitleggen maar een appje met kort ' gezeik thuis, kom niet' maakt het bij mij weer begrijpelijk.
Dit dus. Ik zou het echt vervelend vinden dat mijn avond dan ook verpest is, als ik het had geweten had ik nog iets anders kunnen afspreken. Nu ruim je toch een hele avond voor iemand in en dan hoor je helemaal niks meer. Zwaar asociaal.

Boos worden als vriendin, dat je vriend tijdens een ruzie even een smsje stuurt naar zijn afspraak vind ik écht écht niet kunnen. Hoe lomp ben je dan? Je vriend blijft al thuis voor jou, door het hele gedoe en dan gun je hem niet even de kans een bericht te sturen? :O

Gast
Gast

Bericht  Susan di 18 jun 2013 - 9:14

Eens met de rest. Ik vind het niet erg als iemand om deze reden afzegt, ik vind het wel zo fatsoenlijk om dat even te melden en ik vind het heel erg raar om boos te worden op je partner omdat hij even afbelt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Tiara di 18 jun 2013 - 10:04

Susan schreef:Eens met de rest. Ik vind het niet erg als iemand om deze reden afzegt, ik vind het wel zo fatsoenlijk om dat even te melden en ik vind het heel erg raar om boos te worden op je partner omdat hij even afbelt.

Dit dus..
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643

Bericht  M-G di 18 jun 2013 - 13:41

Ik zou het wel fijn vinden als iemand even een berichtje stuurt dat hij of zij niet komt die avond. Na zijn of haar uitleg zal ik ook niet boos zijn maar toch melden dat een berichtje voortaan wel op zijn plaats is. Mijzelf kennende wacht ik echt niet de hele avond. Ik stuur dan uit mijzelf wel een berichtje of hij of zij nog komt of niet, geen reactie? Dan ga ik ook iets voor mijzelf doen. Ik laat mijn avond daardoor echt niet verpesten en ik ga niet zitten wachten.

Alhoewel ik in een aantal gevallen bezorgd zou zijn en desnoods (na een berichtje of 2 en 1 of 2 telefoontjes) naar die persoon zijn huis zou rijden om zeker te weten dat er niets ernstigs aan de hand is (aangezien het helemaal niets voor hen is om helemaal niets van zich te laten horen).
M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Moira di 18 jun 2013 - 21:12

Ik zou het in die situatie wel begrijpen dat hij niet is geweest. Maar ik zou wel gepikeerd zijn om het feit dat hij niet even een berichtje kon sturen om af te zeggen. Hoeveel tijd kost dan nou? Een halve minuut! Al stuurt hij maar even dat er iets belangrijks tussen is gekomen, dan vind ik dat al oke. Hoor ik later het verhaal wel.
Moira
Moira
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 477
Punten : 489
Registratiedatum : 03-06-13

Bericht  Rouxxxe wo 19 jun 2013 - 1:01

Ik zou vooral teleurgesteld zijn in het begin. Maar van het horen van deze reden zou ik daar wel begrip voor hebben.
Rouxxxe
Rouxxxe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: