Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Lastige situatie..

4 plaatsers

Ga naar beneden

Lastige situatie.. Empty Lastige situatie..

Bericht  Kaboutertje ma 3 sep 2012 - 21:56

Ik heb nu ruim 4 maanden een vriend waar ik heel gelukkig mee ben. Verder heb ik een goede vriend, waar ik geregeld mee afspreek. In het verleden heb ik gevoelens voor hem gehad, en zijn we eenmalig met elkaar naar bed geweest. Hierover ben ik eerlijk geweest naar mijn vriend.

Uiteraard snap ik dat het gevoelig ligt voor mijn vriend, helemaal omdat mijn vriend bedrogen is door zijn ex. Maar aan de andere kant wil ik die vriend ook niet kwijt. Die vriendschap is mij wel veel waard. Als het andersom zou zijn zou ik het niet prettig vinden als hij een vriendin heeft waar ie mee afspreekt en ook mee naar bed is geweest. Ik ben niet iemand die hem iets gaat verbieden, dat doet hij ook niet bij mij gelukkig.

Maar toch zit ik met een naar gevoel.. Onbewust neem ik afstand van die vriend. Ik vind het natuurlijk rot als ik naar die vriend ga en weet dat mijn vriend dat niet zo fijn vindt.

Mijn vraag is nu, wat moet ik hiermee? Contact verbreken, afstand nemen, laten verwateren? Of gewoon zo door blijven gaan?
Kaboutertje
Kaboutertje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1594
Punten : 1991
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lastige situatie.. Empty Re: Lastige situatie..

Bericht  Rapunzel ma 3 sep 2012 - 22:06

http://www.nu.nl/lifestyle/2865706/man-kan-niet-bevriend-met-vrouw.html

Laatst aangepast door Rapunzel op ma 3 sep 2012 - 22:17; in totaal 1 keer bewerkt
Rapunzel
Rapunzel
Prater
Prater

Aantal berichten : 657
Punten : 732
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Kaboutertje ma 3 sep 2012 - 22:17

Het was destijds zo, dat ik stapelgek op die vriend was. Hij gaf toen aan niet dezelfde gevoelens te hebben. Prima, so be it. Maar sinds ik met mijn huidige vriend ben geeft hij dubbele signalen af. Maakt opmerkingen etc.. Zo van, nu is ze bezet, ff lekker gek maken. Maar, mocht hij mij willen is het kans verkeken. Maar goed, ik voel me wel rot tegenover mijn vriend terwijl ík niks fout doe. Maar als ik zou zeggen wat die vriend allemaal (heeft) (ge)zegt, dan zou hij op zijn zachtst gezegd niet blij zijn..
Kaboutertje
Kaboutertje
Kletskop
Kletskop

Bericht  Rapunzel ma 3 sep 2012 - 22:18

Oeps nu heb ik per ongeluk mijn berichtje verwijderd omdat ik die link erbij wou zetten! Gelukkig heb je het al gelezen.
Rapunzel
Rapunzel
Prater
Prater

Bericht  Rapunzel ma 3 sep 2012 - 22:19

Wat wil die jongen dan van je? Misschien moet je hem dat eens vragen.
Rapunzel
Rapunzel
Prater
Prater

Bericht  Kaboutertje ma 3 sep 2012 - 22:21

Het is zo dubbel.. Als ik op zijn dingen in zou gaan, prima. Maar als ik zeg wat hij ermee bedoelt zegt ie : ja, bedoel er verder niks mee. Maar ik vind dat je zulke dingen niet zomaar zegt.
Kaboutertje
Kaboutertje
Kletskop
Kletskop

Bericht  Rapunzel ma 3 sep 2012 - 22:23

Ik denk dat je realistisch moet zijn. Waarom zou hij dat soort dingen zeggen als hij er niets mee bedoelt verder? Wil hij je soms terug? Bovendien is een vriendschap eigenlijk al geen vriendschap meer als een jongen dat soort dingen tegen je zegt. Edit: ik ben heel goed in adviseren, maar zelf worstel ik vaak met hetzelfde probleem Wink
Rapunzel
Rapunzel
Prater
Prater

Bericht  Kaboutertje ma 3 sep 2012 - 22:27

Denk dat het voor een jongen ook wel een soort spelletje kan zijn. Dat je eerst "makkelijk" bereikbaar bent, en zodra dat niet meer zo is, dat je dan weer interessant wordt ofzo. Dat dat hun jachtinstinct aanwakkert ofzo Razz
Kaboutertje
Kaboutertje
Kletskop
Kletskop

Bericht  Rapunzel ma 3 sep 2012 - 22:31

Trouwens, ik vind het van jouw vriend ook niet erg netjes dat hij je eerst heeft afgewezen en nu dat soort opmerkingen maakt. Alsof hij je relatie in de war wil brengen, ik krijg bijna de indruk dat hij het je niet gunt of misschien spijt heeft. Ik zou dat risico met hem dus niet nemen, aangezien hij je dan misschien nogmaals afwijst en je dan ook nog je huidige vriend kwijt bent, waarmee je het erg fijn hebt nu.
Rapunzel
Rapunzel
Prater
Prater

Bericht  Rapunzel ma 3 sep 2012 - 22:32

Kaboutertje schreef:Denk dat het voor een jongen ook wel een soort spelletje kan zijn. Dat je eerst "makkelijk" bereikbaar bent, en zodra dat niet meer zo is, dat je dan weer interessant wordt ofzo. Dat dat hun jachtinstinct aanwakkert ofzo Lastige situatie.. 1578173417

Precies! Dat denk ik ook. Maar het is niet eerlijk tegenover jou om zo'n spelletje te spelen.
Rapunzel
Rapunzel
Prater
Prater

Bericht  Kaboutertje ma 3 sep 2012 - 22:33

Dat is precies hoe het ook voelt. Dat hij nu spijt heeft, of een beetje mij in de war wil brengen. En dan "hoopt" dat ik voor hem ga ofzo.
Kaboutertje
Kaboutertje
Kletskop
Kletskop

Bericht  RYW di 4 sep 2012 - 0:23

Ik vind het niet zo'n lastige situatie, eigenlijk. Dat die vriend je eerst afwijst en nu probeert te versieren nu je bezet bent vind ik stom van hem, en ik zou hem dus vertellen dat je liever het contact op een wat lager pitje brengt, tot je er zeker van bent dat hij geen dubbele agenda heeft. Uit respect voor je vriend en uit respect voor jezelf.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Kaboutertje di 4 sep 2012 - 0:42

Snap je reactie wel hoor, RYW. Dat van die opmerkingen is al wel een tijdje geleden, nu is het weer normaal. Maar dit kan natuurlijk weer veranderen. Maargoed, contact op een lager pitje vanwege zijn opmerkingen is een beetje mosterd na de maaltijd dus. Bedankt voor je reactie in ieder geval smile
Kaboutertje
Kaboutertje
Kletskop
Kletskop

Bericht  Kaboutertje di 4 sep 2012 - 8:20

Meer meningen zijn welkom Wink
Kaboutertje
Kaboutertje
Kletskop
Kletskop

Bericht  Caro di 4 sep 2012 - 8:54

Heel eerlijk: je doet zelf niks verkeerd en als jíj waarde aan die vriendschap hecht dan moet je die voort kunnen zetten. Ik zu niet zo snel vrienden opgeven voor mijn partner als ik zeker weet dat die vrienden geen bedreiging zouden kunnen zijn/worden.
Ik snap echt wel dat je vriend dit geen relaxte situatie vindt.. Dat dit niet makkelijk voor hem is maar ik zou niet iemand daarvoor gaan opgeven. Zeker als je zegt dat die vriend die opmerking al langer gelederen heeft gemaakt.
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: