Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dimence; ben zó boos!

+3
Caresses
Lotus
bolus26
7 plaatsers

Ga naar beneden

Dimence; ben zó boos! Empty Dimence; ben zó boos!

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 19:38

Ik sta sinds eind 2008 ingeschreven bij Dimence, in eerste instantie voor depressie, later is er ook ADD vastgesteld en een angststoornis met paniekaanvallen.
Nu ben ik een tijdje niet meer geweest omdat ik er ( vooral geestelijk ) de energie niet voor had, de laatste weken gaat het niet helemaal lekker. Ik heb al die tijd zitten wachten op een brief voor het starten van cognitieve therapie; nooit gehad.

Nu had ik gisteren een lichte paniekaanval en heb een herhaalrecept voor een half doosje kalmeringstabletten besteld. Belt de apotheek: recept is verlopen. Oké, dat kan.
Dus ik bel naar mijn psychiater op advies van de apotheek. Zegt die man doodleuk dat hij me heeft uitgeschreven en dat ik maar een afspraak moet maken met de huisarts, die me dan opnieuw door kan verwijzen naar Dimence.

De wachttijd voor een eerste gesprek is een week of 2, en daarna moet je nog 6 weken wachten totdat je echt weer kan starten met gesprekken en/of therapie.

Ik ben ZO boos, wat een bureaucratie. Waar is dan mijn dossier gebleven? Dat moet toch makkelijker kunnen?

Weet niet zo goed wat ik met dit topic wil, maar ik ben blij dat ik het van me af heb kunnen schrijven. Straks even naar de huisarts en hopen dat hij er wat vaart achter zet.

Bedankt voor de meiden die het wilden lezen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dimence; ben zó boos! Empty Re: Dimence; ben zó boos!

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 19:44

Ik snap het geloof ik wel, Tea.
Maar je dossier moet gewoon bewaard worden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dimence; ben zó boos! Empty Re: Dimence; ben zó boos!

Bericht  bolus26 di 22 feb 2011 - 19:45

hopelijk maakt je huisarts er snel werk van want dit is heel vervelend zeg!
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dimence; ben zó boos! Empty Re: Dimence; ben zó boos!

Bericht  Lotus di 22 feb 2011 - 19:56

Wat vervelend meid. Je dossier is er nog wel, dat moet volgens mij 10 jaar bewaard worden nadat iemand is uitgeschreven. Ik hoop dat het allemaal snel geregeld kan worden. hug
Lotus
Lotus
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6901
Punten : 7188
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dimence; ben zó boos! Empty Re: Dimence; ben zó boos!

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 20:06

Bedankt voor de reacties lieve meiden!

Mag ik dat dossier ook zelf inzien of er een kopie van vragen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dimence; ben zó boos! Empty Re: Dimence; ben zó boos!

Bericht  Lotus di 22 feb 2011 - 20:14

Ja, je mag het zelf inzien, maar vaak moet dat wel onder begeleiding van je behandelaar en die heb je nu blijkbaar niet meer... Hoe dat nu dan zit, weet ik niet. Maar je hebt zeker het recht om je eigen dossier in te zien.
Lotus
Lotus
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6901
Punten : 7188
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dimence; ben zó boos! Empty Re: Dimence; ben zó boos!

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 20:18

Oh, dat is dan weer vervelend. Maar wel goed om te weten dat het dossier er nog is! Dan vraag ik wel of ik het tegen die tijd mag inzien.

Ik moet zo maar eens gaan douchen, anders kom ik nog te laat ook :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dimence; ben zó boos! Empty Re: Dimence; ben zó boos!

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 20:22

Heb je geen brief gehad dat je bij geen reactie uitgeschreven zou worden? Deden ze bij mij toen wel nl.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dimence; ben zó boos! Empty Re: Dimence; ben zó boos!

Bericht  Caresses di 22 feb 2011 - 20:23

En als je dat wil heb je ook recht op een kopie van je dossier.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dimence; ben zó boos! Empty Re: Dimence; ben zó boos!

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 21:44

Giacomo schreef:Heb je geen brief gehad dat je bij geen reactie uitgeschreven zou worden? Deden ze bij mij toen wel nl.

Nee... Stom he.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dimence; ben zó boos! Empty Re: Dimence; ben zó boos!

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 21:44

Caresses schreef:En als je dat wil heb je ook recht op een kopie van je dossier.

Top, ga ik dat gewoon aankaarten als ik eindelijk weer bij ze terecht kan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dimence; ben zó boos! Empty Re: Dimence; ben zó boos!

Bericht  Milamber di 22 feb 2011 - 21:48

Wat raar dat je geen brief hebt gehad dat je bent uitgeschreven. Hopelijk kan de huisarts je snel verder helpen. Succes en sterkte
Milamber
Milamber
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 90
Punten : 115
Registratiedatum : 08-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Dimence; ben zó boos! Empty Re: Dimence; ben zó boos!

Bericht  Susan di 22 feb 2011 - 21:49

Heb je misschien afspraken gemist? Bij PsyQ is er een no-show-beleid, als je binnen vier maanden tijd twee keer niet op een afspraak komt zonder minimaal 24 uur van tevoren af te zeggen dan word je uitgeschreven. Dat wordt overigens wel heel duidelijk gemaakt, en de dag voordat je een afspraak hebt krijg je ook altijd een herinneringstelefoontje zodat je je afspraak niet vergeet.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dimence; ben zó boos! Empty Re: Dimence; ben zó boos!

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 21:57

Susan schreef:Heb je misschien afspraken gemist? Bij PsyQ is er een no-show-beleid, als je binnen vier maanden tijd twee keer niet op een afspraak komt zonder minimaal 24 uur van tevoren af te zeggen dan word je uitgeschreven. Dat wordt overigens wel heel duidelijk gemaakt, en de dag voordat je een afspraak hebt krijg je ook altijd een herinneringstelefoontje zodat je je afspraak niet vergeet.

Heb er 1 gemist, en ik kreeg toen een brief voor een vervolgafspraak waar ik wel ben geweest. Ik kan het zelf ook fout hebben gezien hoor, ik ben echt slecht met administratie, afspraken en op tijd komen. Herinneringstelefoontjes doen ze niet bij Dimence, tenminste niet bij de afdeling waar ik zat.

Ach, het komt wel goed. Ik ga zo lekker even naar de huisarts, die wil me vast wel weer op weg helpen.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dimence; ben zó boos! Empty Re: Dimence; ben zó boos!

Bericht  Zora wo 23 feb 2011 - 4:26

Wat vervelend zeg. Je had inderdaad een afsluitende brief moeten krijgen, evenals je huisarts. Maar het klopt wel dat het dossier afgesloten zou zijn. Volgens mij loopt zo'n dossier normaliter een jaar, tenzij je nog vervolgcontact hebt. Daarna wordt het afgesloten, maar zou je dossier er nog wel moeten zijn. En ja, je mag je dossier altijd inzien.
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dimence; ben zó boos! Empty Re: Dimence; ben zó boos!

Bericht  Melisande wo 23 feb 2011 - 11:18

Het is inderdaad wel netjes om jou zelf ook op de hoogte te stellen als ze je uitschrijven. Meestal wordt inderdaad ook de huisarts op de hoogte gebracht zodat hij of zij met jou het verdere beleid kan bepalen.
Je dossier moet wettelijk 15 jaar bewaard blijven. Meestal maken ze dan een afspraak om het samen in te zien, zodat je meteen eventuele vragen kan stellen. Je kan ook een kopie opvragen, dat moet je dan schriftelijk doen en dan kunnen ze je kopieerkosten in rekening brengen.
Succes en ik hoop dat je snel weer terecht kan!
Melisande
Melisande
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 66
Punten : 69
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dimence; ben zó boos! Empty Re: Dimence; ben zó boos!

Bericht  Gast do 24 feb 2011 - 11:56

Melisande schreef:Het is inderdaad wel netjes om jou zelf ook op de hoogte te stellen als ze je uitschrijven. Meestal wordt inderdaad ook de huisarts op de hoogte gebracht zodat hij of zij met jou het verdere beleid kan bepalen.
Je dossier moet wettelijk 15 jaar bewaard blijven. Meestal maken ze dan een afspraak om het samen in te zien, zodat je meteen eventuele vragen kan stellen. Je kan ook een kopie opvragen, dat moet je dan schriftelijk doen en dan kunnen ze je kopieerkosten in rekening brengen.
Succes en ik hoop dat je snel weer terecht kan!

Thanks!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dimence; ben zó boos! Empty Re: Dimence; ben zó boos!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum