Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kraamfeest of Kraamvisite?

+25
studiebol
Parel
Shopaholic
Razz
Floor
Sanne
ekjir@M
Caramba
firda
-Ieniemienie-
mzcharlotte
kwebbeltje
Printje
nillis
Susan
Aagje!
Tiara
Happydobby
Ragazza
Teddyaapje
SarahKey
Manderijn
Ella
Slakje
Silver
29 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Kraamfeest of Kraamvisite? - Pagina 2 Empty Re: Kraamfeest of Kraamvisite?

Bericht  Silver ma 17 jun 2013 - 8:58

Ik zou zelf ook niet de baby met een kraamfeest van arm tot arm laten gaan. Mensen die dat graag willen kunnen altijd later nog een keer komen. Verwacht ook niet dat iedereen dat dan doet.
Ook omdat ik het niet gezien heb met de kraamfeesten die ik bezocht heb.
Heb het voorstel bij mijn vriend gedaan om het op te splitsen. Hij vond het nog niet eens een gek idee. Dus we zullen zien hoe we dit het beste aan kunnen pakken.
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  firda ma 17 jun 2013 - 9:45

Kraamfeest ideaal!

firda
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 148
Punten : 176
Registratiedatum : 03-04-11

Bericht  Caramba za 20 jul 2013 - 8:46

Had heel verhaal, je weet wel hoe ik er over denk Wink 
Maar je moet doen wat voor jullie het handigst is.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Bericht  ekjir@M za 20 jul 2013 - 10:48

Wij hadden bij de 2e ook een kraamfeest in het cafe van mijn ouders. Ik was het na de eerste zo zat. 6x in een weekend visite, onaangekondigd bezoek en wij hadden ook minstens 120 man die langs wilde komen. Ik had op een gegeven moment een borstontsteking en wist niet eens meer welke visite ik af moest bellen... Ik dacht echt dat ik gek werd!

Bij de tweede hebben we een dag vrij gelaten in de agenda van het cafe van m'n ouders en hebben we er een gezellig feestje van gemaakt. Springkussen voor de kinderen en Nienke ging van hand naar hand. Iedereen heeft haar even gezien of met haar gezeten. Thuis kwam er even goed visite maar niet zo massaal als bij Jens. Bij een derde wordt het ook zeker weer een kraamfeest.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Sanne za 20 jul 2013 - 20:19

Wij hebben gewoon kraamvisite gehad. Ik heb trouwens helemaal niet de ervaring dat mensen veel te lang bleven zitten. De visite gaf meestal zelf wel aan dat ze na een uurtje of twee uurtjes weer weg gingen zodat wij weer rustig aan konden doen. En hier was het ook niet zo dat we maanden na de geboorte nog visite kregen, volgens mij was het rond 10 weken toch wel gebeurd op twee stelletjes na die wegens omstandigheden wat later zijn gekomen.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Floor za 20 jul 2013 - 20:26

ik snap wel dat mensen een kraamfeest geven maar voor mij is het niks en ik vind het ook niet leuk om een kraamfeest te bezoeken. 

Lijst met cadeautjes kan wel handig zijn, er zijn website's voor waar je zo'n lijstje kunt maken (die gebruik ik voor zijn verjaardag, sinterklaas/kerst). 

Wat een boel mensen heb je die op visite wil komen, Wij hebben ook veel familie maar echt niet iedereen is geweest. Zeker van vrienden en collega's kwamen er niet zoveel mensen.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Razz za 20 jul 2013 - 20:33

Ik vind een kraamfeest ook niks. Ik ben 1x naar zo'n feest geweest en ik heb de baby en de vader en moeder toen 1x gesproken toen we daar aankwamen en hun feliciteerde. De rest van de middag heb ik ze niet gezien. Er waren ook iets van 150 mensen aanwezig. Later op de middag begon ik me ook nog een te irriteren aan het 'aangeschoten volk' daar. Ik vind dat je op een kraamfeest niet jezelf vol moet gieten met bier of wijn.

Zelf heb ik gewoon kraamvisite gedaan. Ik heb een grote familie en ik had gewoon naar mijn wens ingevuld. 1 visite per dag en om de 2 dagen niemand. Binnen 2,5 maand was alle visite geweest.

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Bericht  Shopaholic za 20 jul 2013 - 21:42

Ik vind 1 op 1, dus kraamvisite, leuker en gezelliger als zo'n groot kraamfeest.
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Bericht  Parel za 20 jul 2013 - 21:50

Ik hou niet zo van al dat geklets over niks met mensen die je nooit ziet maar die wel de verplichting voelen om op visite te komen. Bij een volgende dan ook echt een kraamfeest, en de mensen die dichtbij ons staan komen toch wel eerder op bezoek.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Bericht  studiebol za 20 jul 2013 - 22:04

Ik heb nog nooit een Kraamfeest ofzo gehad. Maar ik vond kraamvisite heel gezellig. 
Als er mensen vroegen of ze langs konden komen vond ik dat alleen maar leuk. En sommige vrienden die elkaar ook kenden die lieten we dan opdezelfde middag komen net zo leuk en ook gewoon praktisch. 

Wij hebben ook lang bezoek gehad maar heb dat nooit erg gevonden.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  CCC za 20 jul 2013 - 22:20

Hier hebben we kraamvisite gedaan, volgende keer doen we het echt anders. Nu hadden we de eerste dagen onze ouders en mijn vriend zijn zusje, toen we thuis waren de belangrijkste vrienden en de oma en tante van mijn vriend. Daarna kwam de rest die verder van ons staan. Dit heeft zo lang door gesudderd, denk wel een maand of 3. Op een gegeven moment had ik het helemaal gehad met alle visite. Volgende keer doen we de eerste week weer alles precies zo en daarna plannen we een kraamfeest.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Silver zo 28 jul 2013 - 18:13

Nou we zijn er over uit. Very Happy  Voor de familie van beide kanten doen we een kraamfeest in 1 keer. Komen we uit op 70 volwassenen en 15 kinderen. En voor de vrienden gewoon kraamvisite apart.
Nu moeten we natuurlijk nog een tekst op een apart kaartje hebben wat bij het geboortekaartje in komt. Wat voor leuke originele tekst hebben jullie gebruikt?
Aangezien ons hele kaartje in het fries is, wil ik de kraamfeestuitnodiging ook in het fries hebben. Heb al een goeie site gevonden die complete teksten vertaald. Nu nog op zoek naar een leuke tekst.
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Bericht  Mysterious zo 28 jul 2013 - 19:15

hier ook kraamvisite. ik vond dat wel leuker dan had ik ook de tijd om met de mensen te praten. op een kraamfeest is dat toch minder.

het is heel persoonlijk wat je fijner vind. ik kan me voorstellen dat wanneer je zo n grote familie en vrienden kring hebt het fijner is om dat in 1 keer te doen.

reacties en meningen van andere zijn altijd verdeeld en over zo n lijst met kadootjes ook. als ze zelf ouders worden dan komen ze er wel achter dat het veel handiger is dan dat je het 20e paar sokjes krijgt of weer een kleertje in die maat die je al zo veel hebt waardoor het kind het amper aan heeft. en dat heefy echt niks met ondankbaarheid te maken(wij hadden geen lijstje trouwens)maar weet je hdt is jullie kindje en jullie bepalen en wat een ander vind is niet zo belangrijk
Mysterious
Mysterious
Prater
Prater

Aantal berichten : 639
Punten : 766
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Mrs. Jansen zo 28 jul 2013 - 19:52

Ook hier kraamvisite. Bij evt een tweede weet ik dat ik het sowieso anders ga doen dan deze keer. Elke dag kwamen er wel mensen over de vloer, en dat heeft echt z'n tol geëist. Ik moet zeggen dat wij in het begin ook vol adrenaline zaten en dachten energie voor 10 te hebben. De volgende keer zullen we ook vaste rust dagen inplannen .
Mrs. Jansen
Mrs. Jansen
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 292
Punten : 304
Registratiedatum : 03-03-13

Bericht  nina zo 28 jul 2013 - 20:28

Silver schreef:Nou we zijn er over uit. Very Happy  Voor de familie van beide kanten doen we een kraamfeest in 1 keer. Komen we uit op 70 volwassenen en 15 kinderen. En voor de vrienden gewoon kraamvisite apart.
Nu moeten we natuurlijk nog een tekst op een apart kaartje hebben wat bij het geboortekaartje in komt. Wat voor leuke originele tekst hebben jullie gebruikt?
Aangezien ons hele kaartje in het fries is, wil ik de kraamfeestuitnodiging ook in het fries hebben. Heb al een goeie site gevonden die complete teksten vertaald. Nu nog op zoek naar een leuke tekst.

Is dit een digitale vertaler? Goed kijken of het dan wel klopt.
Mijn leerlingen leveren soms schrijfopdrachten in waarbij ze de Nederlandse tekst gewoon hup in één keer vertalen. Maar er klopt dan geen snars van.
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966

Bericht  Silver zo 28 jul 2013 - 20:31

nina schreef:
Silver schreef:Nou we zijn er over uit. Very Happy  Voor de familie van beide kanten doen we een kraamfeest in 1 keer. Komen we uit op 70 volwassenen en 15 kinderen. En voor de vrienden gewoon kraamvisite apart.

Is dit een digitale vertaler? Goed kijken of het dan wel klopt.
Mijn leerlingen leveren soms schrijfopdrachten in waarbij ze de Nederlandse tekst gewoon hup in één keer vertalen. Maar er klopt dan geen snars van.

Ik heb het op meerdere manieren bekeken opgezocht en deze klopt aardig. http://www.oersethelp.nl
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: