Kraamfeest.
+4
knets
Fiebje
Mamavanindy
joyce0606
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
Kraamfeest.
zijn er hier meiden die gekozen hebben voor een kraamfeest ipv kraambezoek?
we neigen er nu toch naar om voor een kraamfeest te gaan.
Dus ben benieuwd hoe andere mensen dat aangepakt hebben. Hoe lang gepland na de bevalling enzo?
we neigen er nu toch naar om voor een kraamfeest te gaan.
Dus ben benieuwd hoe andere mensen dat aangepakt hebben. Hoe lang gepland na de bevalling enzo?
Gast- Gast
Re: Kraamfeest.
ik heb dit zelf nog niet echt meegemaakt, maar ik weet wel dat mijn nichtje een kraamfeest heeft gegeven, en ik dacht zoiets toen de kleine een maand was. Het viel haar wel echt tegen, want je bent de hele dag in de weer, je komt niet toe aan je middag dutje (en de kleine ook niet echt rustig met al die mensen om zich heen). dus was echt kapot na het feestje.
ik denk ook wel dat het er aan ligt, hoe het herstel na de bevalling allemaal gaat.
voordeel is wel dat je in één keer van je kraamvisite af bent. (behalve directe familie leden, maar die komen toch wel)
ik denk ook wel dat het er aan ligt, hoe het herstel na de bevalling allemaal gaat.
voordeel is wel dat je in één keer van je kraamvisite af bent. (behalve directe familie leden, maar die komen toch wel)
joyce0606- Kletskop
- Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb een kraamfeest gehouden ivm zware herstelperiode en de kleine lag in de couveuse,.
Ik heb het 7 weken na de geboorte gehouden en van 1 uur tot 5, het was wel druk maar ik heb de kleine gewoon in der bed laten slapen en niet vast laten houden door Jan en alleman. Was ze wakker dan was het leuk voor de visite en anders hadden ze pech.
Het voordeel is idd je heb het meteen gehad en voor de rest je directe familie blijft toch wel gezellig vaker langs komen.
Als er een volgende komt doe ik zeker weer een kraamfeest. Maar dan denk ik 6 weken erna.
Ik heb het 7 weken na de geboorte gehouden en van 1 uur tot 5, het was wel druk maar ik heb de kleine gewoon in der bed laten slapen en niet vast laten houden door Jan en alleman. Was ze wakker dan was het leuk voor de visite en anders hadden ze pech.
Het voordeel is idd je heb het meteen gehad en voor de rest je directe familie blijft toch wel gezellig vaker langs komen.
Als er een volgende komt doe ik zeker weer een kraamfeest. Maar dan denk ik 6 weken erna.
Mamavanindy- Zwijger
- Aantal berichten : 2
Punten : 4
Registratiedatum : 20-02-11
ik haal deze weer even naar boven. Wij voelen hier namelijk ook wat voor, ben bang dat we anders weken met kraamvisite zitten. Woezel weet jij al hoe je het gaan doen? Voor de mama's hoelang hadden jullie nodig om bij te komen van de bevalling?
Fiebje- Prater
- Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Wij hebben bij de jongste een kraamfeest gegeven.. Bij de oudste had ik een keizersnede en iedereen ging na 3 weken pas bellen voor een afspraak met als gevolg dat ik 4 maanden lang 3x per dag wel visite had..
We hadden een zaaltje gehuurd en hadden het feest van 3 tot 5. En begon met blauwe champagne en cake met blauwe muisjes.. Voor de kinderen had ik een tafel met knutselspullen en een schaal met spekkies. En voor de volwassenen chips en nootjes.. Wij hadden het kraamfeest 5 weken na de geboorte gehouden..
We hadden een zaaltje gehuurd en hadden het feest van 3 tot 5. En begon met blauwe champagne en cake met blauwe muisjes.. Voor de kinderen had ik een tafel met knutselspullen en een schaal met spekkies. En voor de volwassenen chips en nootjes.. Wij hadden het kraamfeest 5 weken na de geboorte gehouden..
knets- Fluisteraar
- Aantal berichten : 246
Punten : 265
Registratiedatum : 30-11-10
Wij hebben het ook gedaan. 7 weken na de bevalling.
En ik vond het ideaal. Het was van 13.00 tot 17.00. Mijn zoontje heeft er niks van mee gekregen. Maar wel heeft iedereen hem bijna vast gehad. (hij sliep heerlijk door)
Bij een volgende zou ik het zo weer doen!
En ik vond het ideaal. Het was van 13.00 tot 17.00. Mijn zoontje heeft er niks van mee gekregen. Maar wel heeft iedereen hem bijna vast gehad. (hij sliep heerlijk door)
Bij een volgende zou ik het zo weer doen!
firda- Fluisteraar
- Aantal berichten : 148
Punten : 176
Registratiedatum : 03-04-11
Niet om het kraamfeest af te kraken hoor.
Ik zou het op zich ideaal vinden maar wij kennen daar niet genoeg mensen voor
Wij hebben gewoon dagen afgeblokt op de kalender dat we geen visite wilde.
Dus bijvoorbeeld alleen zaterdagmiddag en zondagochtend en de rest van het weekend was voor ons.
Door de weeks, toen mijn man weer aan het werk was, geen visite over dag (behalve de ouders enzo die zelf voor koffie konden zorgen ) maar `s avonds en in elk geval de woensdagavond vrij.
Dat was voor ons echt ideaal waardoor we ook niet aan de lopende band visite hadden.
Ik zou het op zich ideaal vinden maar wij kennen daar niet genoeg mensen voor
Wij hebben gewoon dagen afgeblokt op de kalender dat we geen visite wilde.
Dus bijvoorbeeld alleen zaterdagmiddag en zondagochtend en de rest van het weekend was voor ons.
Door de weeks, toen mijn man weer aan het werk was, geen visite over dag (behalve de ouders enzo die zelf voor koffie konden zorgen ) maar `s avonds en in elk geval de woensdagavond vrij.
Dat was voor ons echt ideaal waardoor we ook niet aan de lopende band visite hadden.
Gast- Gast
Wij kregen de tweede keer een stuk minder kraamvisite dan de eerste keer, hadden jullie dat niet? De eerste keer kwam er veel familie die we anders bijna niet zien, de tweede keer eigenlijk alleen de familie en vrienden met wie we altijd veel omgaan.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Wij zijn er inderdaad over uit. En gaan voor een kraamfeest. Na hoeveel weken ligt er een beetje aan wanneer de kleine komt. Je hebt straks natuurlijk hemelvaart en pinksteren, dus waarschijnlijk word het het weekend erop. Heb al een tekst gevonden, die we uitprinten op een los kaartje en dan na de geboorte alleen nog even de datum erop zetten. Wij willen het gewoon thuis doen, van 14.30/17.00 zodat ik evt eerst even kan liggen. Ouders/zussen/broertje en aanhang zijn natuurlijk eerder welkom en de rest of op het feest of daarna. Wil dit keer graag eerst even de tijd met ons gezin en zelf weer lekker in het ritme komen.
Verwacht hier inderdaad ook geen grote groep, zien het meer als een iets uitgebreide verjaardag. Maar het betekend wel dat we niet elk weekend met visite zitten.
Verwacht hier inderdaad ook geen grote groep, zien het meer als een iets uitgebreide verjaardag. Maar het betekend wel dat we niet elk weekend met visite zitten.
Gast- Gast
Wat ik me heel erg afvraag, hoeveel mensen nodigen jullie dan uit op zo'n kraamfeest?
Ik heb in overweging genomen of het niet ook iets voor ons is, dus ben even een lijst aan het maken met mensen die wij uit zouden nodigen dan... Gelukkig hebben wij een groot huis en grote tuin dus kunnen het in principe gewoon thuis kwijt!
Ik heb in overweging genomen of het niet ook iets voor ons is, dus ben even een lijst aan het maken met mensen die wij uit zouden nodigen dan... Gelukkig hebben wij een groot huis en grote tuin dus kunnen het in principe gewoon thuis kwijt!
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Ik had hier een aantal weken geleden ook een topic over geopend..
Wij hebben het wel gedaan en erg blij hoe het gegaan is!
We hebben de ouders en broers zussen eerde laten komen, het kraamfeest was voor tantes ooms vrienden.
Hadden van 14.00 tot 17.00
Hadden 2 grote pannen soep salades en stokbrood voor de mensen die mee wilde eten.
Was erg geslaagd! Volgende keer zouden we het zo weer doen..
Meiske lag even in de box.. later weer naar bed gedaan.
wij hadden 14 mensen op bezoek,
Fijne is dat we nu niet nog weken met kraam bezoek zitten, ben zelf nog herstellend van keizersnede en allemaal ziek geweest. nu weer bij tanken en rustig aan doen..
Ik zou het iedereen aanraden!
Wij hebben het wel gedaan en erg blij hoe het gegaan is!
We hebben de ouders en broers zussen eerde laten komen, het kraamfeest was voor tantes ooms vrienden.
Hadden van 14.00 tot 17.00
Hadden 2 grote pannen soep salades en stokbrood voor de mensen die mee wilde eten.
Was erg geslaagd! Volgende keer zouden we het zo weer doen..
Meiske lag even in de box.. later weer naar bed gedaan.
wij hadden 14 mensen op bezoek,
Fijne is dat we nu niet nog weken met kraam bezoek zitten, ben zelf nog herstellend van keizersnede en allemaal ziek geweest. nu weer bij tanken en rustig aan doen..
Ik zou het iedereen aanraden!
Koeboe82- Fluisteraar
- Aantal berichten : 128
Punten : 183
Registratiedatum : 25-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Kraamfeest
» Kraamvisite of kraamfeest?
» Kraamfeest en zomervakantie
» Kraamfeest of Kraamvisite?
» Roze hapjes ivm kraamfeest.
» Kraamvisite of kraamfeest?