Kraamfeest en zomervakantie
+3
Darius
ekjir@M
Wennes
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Kraamfeest en zomervakantie
Als de kleine er straks is willen we graag een kraamfeest geven ipv al die losse kraambezoekjes.
Ik weet dat het minder persoonlijk is, maar bij B hebben we tot 3 maanden later nog visite gehad. Dit zie ik nu eigenlijk niet zitten en ook voor B wil ik het rustig houden en niet steeds visite over de vloer hebben.
Maar hoe pak ik een kraamfeest aan? Wat heb je nodig?
Hoe kondig je het aan, op het geboortekaartje? Iemand een idee voor een leuk rijmpje?
Maar dan nog de vraag, wanneer plan je het? Ik ben 30 juli uitgerekend, maar weet dat ik dat niet ga halen. Daarbij is het ook zomervakantie, moet ik daar dan nog rekening mee houden? Ik vind het ook zo raar om een kraamfeest te houden bijvoorbeeld eind augustus dat de kleine al een week of 6 tot 8 is.
Ik weet dat het minder persoonlijk is, maar bij B hebben we tot 3 maanden later nog visite gehad. Dit zie ik nu eigenlijk niet zitten en ook voor B wil ik het rustig houden en niet steeds visite over de vloer hebben.
Maar hoe pak ik een kraamfeest aan? Wat heb je nodig?
Hoe kondig je het aan, op het geboortekaartje? Iemand een idee voor een leuk rijmpje?
Maar dan nog de vraag, wanneer plan je het? Ik ben 30 juli uitgerekend, maar weet dat ik dat niet ga halen. Daarbij is het ook zomervakantie, moet ik daar dan nog rekening mee houden? Ik vind het ook zo raar om een kraamfeest te houden bijvoorbeeld eind augustus dat de kleine al een week of 6 tot 8 is.
Wennes- Kletskop
- Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Kraamfeest en zomervakantie
Wij houden om dezelfde reden een kraamfeest als N. 6 weken is. Wij hebben in het kaartje gezet `Bezoek vinden wij fijn maar mag het op ons kraamfeest zijn?' U bent van harte welkom op ..-..-.... van 13 uur tot 17 uur en daaronder de locatie.
Ik heb foto tompouches besteld bij de hema en ik versier verder het cafe nog wat met roze balonnen en slingers en we hebben voor de kinderen een springkussen staan. Ook bij ons zijn er al een aantal mensen op vakantie en die komen gewoon thuis langs.
Ik heb foto tompouches besteld bij de hema en ik versier verder het cafe nog wat met roze balonnen en slingers en we hebben voor de kinderen een springkussen staan. Ook bij ons zijn er al een aantal mensen op vakantie en die komen gewoon thuis langs.
ekjir@M- Prater
- Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10
Wij hebben idd wel eens een kaartje gehad met daarin nog een apart briefje met de datum van het kraamfeest erop. Mijn ervaring is echter wel dat je bij een tweede kindje veel minder bezoek krijgt dan bij de eerste. Bij L kwamen alle ooms en tantes van mijn man langs. Bij P waren mijn schoonouders 40 jaar getrouwd een maand na zijn geboorte. Het gevolg was dat wij toen alle cadeaus voor P kregen van Michiels familie. Ik vond het zelf eigenlijk wel handig....zit je ook niet met al die visite.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Darius schreef:Wij hebben idd wel eens een kaartje gehad met daarin nog een apart briefje met de datum van het kraamfeest erop. Mijn ervaring is echter wel dat je bij een tweede kindje veel minder bezoek krijgt dan bij de eerste. Bij L kwamen alle ooms en tantes van mijn man langs. Bij P waren mijn schoonouders 40 jaar getrouwd een maand na zijn geboorte. Het gevolg was dat wij toen alle cadeaus voor P kregen van Michiels familie. Ik vond het zelf eigenlijk wel handig....zit je ook niet met al die visite.
Dat is ook mijn ervaring. Toen Ezra geboren werd kwamen er heel veel ooms en tantes langs die we normaal helemaal niet vaak zien en toen kregen we inderdaad nog maanden na de kraamtijd mensen op bezoek. Die ooms en tantes zijn de tweede keer helemaal niet geweest en na de kraamtijd kregen we ook niet meer echt kraambezoek. Ik denk dat een kraamfeest toen bewerkelijker was geweest dan die paar kraambezoekjes.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Wij hebben bij M. ook minder kraamvisite gehad. Wat ik wel vervelend vond was dat mensen dan op J z'n verjaardag (twee maanden later) ook meteen op kraamvisite kwamen. Hij werd pas twee en had het vast niet echt door maar ik vond dat echt zijn dag dus heb er ook niet te vee aandacht aan besteed. Mensen vonden het raar dat ze haar niet mochten vasthouden want ze kwamen toch ook voor haar. Maar ik vond het veel te druk voor haar en heb haar lekker bij megehouden en gezegd dat ze dan maar op kraamvisite moesten komen een andere keer. Vonden ze niet leuk...
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Wij doen voor een deel van mijn vriend zijn familie een kraamfeest, dit omdat deze kant van de familie echt enorm is... En wij willen ook niet de aankomende maanden vol zitten met visite. Wij hebben leuk versje die we bij het kaartje doen... Kan hem even niet zo snel op deze computer vinden... Zal vnv eens kijken op de laptop van mijn vriend, daar heb ik alles opgeslagen staan.
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Wij hebben ook een kraamfeest gehouden. Voor mijn familie dan, de rest gewoon thuis ontvangen.
Wij hebben een briefje namens Siem bij de kaart gedaan.
Zal de tekst even opzoeken...
Hoera! Ik ben nog maar net geboren en mag nu al mijn eerste feestje geven.
Op 24 maart is de grote dag en u bent van harte welkom tussen 13:30 en 16:00 uur.
Waar? *adres kraamfeest*
Als u niet kunt komen, wilt u dit dan melden bij mijn ouders?
Tot dan, groetjes van Siem.
Maar niet iedereen die niet kwam heeft zich afgemeld, kan me daar best wel aan irriteren. Was met onze bruiloft al zo en nu weer. Zal wel heel moeilijk zijn, even een mailtje/smsje/belletje doen om af te melden.
Maar vond het ideaal! Want de rest van de kraamvisite kwam keurig binnen mijn verlof. En de allermeeste de eerste 4-6 weken.
Wij hebben een briefje namens Siem bij de kaart gedaan.
Zal de tekst even opzoeken...
Hoera! Ik ben nog maar net geboren en mag nu al mijn eerste feestje geven.
Op 24 maart is de grote dag en u bent van harte welkom tussen 13:30 en 16:00 uur.
Waar? *adres kraamfeest*
Als u niet kunt komen, wilt u dit dan melden bij mijn ouders?
Tot dan, groetjes van Siem.
Maar niet iedereen die niet kwam heeft zich afgemeld, kan me daar best wel aan irriteren. Was met onze bruiloft al zo en nu weer. Zal wel heel moeilijk zijn, even een mailtje/smsje/belletje doen om af te melden.
Maar vond het ideaal! Want de rest van de kraamvisite kwam keurig binnen mijn verlof. En de allermeeste de eerste 4-6 weken.
Susan schreef:Darius schreef:Wij hebben idd wel eens een kaartje gehad met daarin nog een apart briefje met de datum van het kraamfeest erop. Mijn ervaring is echter wel dat je bij een tweede kindje veel minder bezoek krijgt dan bij de eerste. Bij L kwamen alle ooms en tantes van mijn man langs. Bij P waren mijn schoonouders 40 jaar getrouwd een maand na zijn geboorte. Het gevolg was dat wij toen alle cadeaus voor P kregen van Michiels familie. Ik vond het zelf eigenlijk wel handig....zit je ook niet met al die visite.
Dat is ook mijn ervaring. Toen Ezra geboren werd kwamen er heel veel ooms en tantes langs die we normaal helemaal niet vaak zien en toen kregen we inderdaad nog maanden na de kraamtijd mensen op bezoek. Die ooms en tantes zijn de tweede keer helemaal niet geweest en na de kraamtijd kregen we ook niet meer echt kraambezoek. Ik denk dat een kraamfeest toen bewerkelijker was geweest dan die paar kraambezoekjes.
Hier sluit ik me bij aan, ook wij kregen veel minder kraamvisite de tweede keer!
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Kraamfeest.
» Kraamfeest
» Kraamfeest of Kraamvisite?
» Kraamvisite of kraamfeest?
» KDV, zomervakantie en geboorte
» Kraamfeest
» Kraamfeest of Kraamvisite?
» Kraamvisite of kraamfeest?
» KDV, zomervakantie en geboorte
Pagina 1 van 1