Kraamfeest
+6
Jazzlyn
Happydobby
SparklingEyes
SarahKey
woezel
vlinder-19
10 plaatsers
Pagina 1 van 1
Kraamfeest
Ik ben benieuwd of er hier dames zijn die een kraamfeest hebben gegeven ipv heeel veel kraambezoek ontvangen.
Wij zitten hier over te denken en ik heb wat vraagjes:
Hoe lang na de bevalling gaf je het feest?
Kwamen de meeste mensen omdat zoiets toch vaak op wat kortere termijn is? ( ik bedoel ze weten de datum van het feest niet al maanden vantevoren )
Kwamen er nog veel mensen ook nog zo op kraamvistite of was dit echt alleen naaste fam en goede vrienden?
Heb je het feest thuis gegeven of op een locatie?
Zou je het weer doen, waarom wel / niet?
Bedankt!
Kwamen de meeste mensen omdat zoiets toch vaak op wat kortere termijn is? ( ik bedoel ze weten de datum van het feest niet al maanden vantevoren )
Kwamen er nog veel mensen ook nog zo op kraamvistite of was dit echt alleen naaste fam en goede vrienden?
Bedankt!
vlinder-19- Prater
- Aantal berichten : 731
Punten : 903
Registratiedatum : 20-11-11
Re: Kraamfeest
Wij na de geboorte van E. Reageer morgen even uitgebreider
woezel- Prater
- Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11
Hoe lang na de bevalling gaf je het feest? 6,5 week
Kwamen de meeste mensen omdat zoiets toch vaak op wat kortere termijn is? ( ik bedoel ze weten de datum van het feest niet al maanden vantevoren ) We gaven een kraamfeest voor alleen mijn familie en 90% is gekomen.
De familie van mijn man en vrienden hier kwamen op kraamvisite en op 1 iemand na is iedereen geweest. Diegene die op het kraamfeest kwamen zijn niet op kraamvisite thuis geweest.
Op locatie. Mijn oom en tante hebben een soort café in de schuur en daar kunnen heel wat mensen in.
Ja, vond dit een goede combi. Voor iedereen een kraamfeest zou ik niet willen want vond de gewone kraamvisite thuis ook wel wat hebben. Anders heb je iedereen in 1 keer en krijg je verder niemand op visite.
Kwamen de meeste mensen omdat zoiets toch vaak op wat kortere termijn is? ( ik bedoel ze weten de datum van het feest niet al maanden vantevoren ) We gaven een kraamfeest voor alleen mijn familie en 90% is gekomen.
De familie van mijn man en vrienden hier kwamen op kraamvisite en op 1 iemand na is iedereen geweest. Diegene die op het kraamfeest kwamen zijn niet op kraamvisite thuis geweest.
Op locatie. Mijn oom en tante hebben een soort café in de schuur en daar kunnen heel wat mensen in.
Ja, vond dit een goede combi. Voor iedereen een kraamfeest zou ik niet willen want vond de gewone kraamvisite thuis ook wel wat hebben. Anders heb je iedereen in 1 keer en krijg je verder niemand op visite.
Ik ben blij dat wij dit niet gedaan hebbe, bij mij zijn er nauwelijks mensen op kraamvisite geweest...
SparklingEyes- Prater
- Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
SparklingEyes schreef:Ik ben blij dat wij dit niet gedaan hebbe, bij mij zijn er nauwelijks mensen op kraamvisite geweest...
Ah wat jammer is dat, lees wel vaker dat bij een tweede of meerdere kinderen steeds minder word.
SparklingEyes schreef:Ik ben blij dat wij dit niet gedaan hebbe, bij mij zijn er nauwelijks mensen op kraamvisite geweest...
+1. Ik merkte echt heel veel verschil met de 1e en de 2e en de tweeling qua bezoek. Of mensen wilden graag later komen, wat ik juist niet wilde, wij wilden graag tijdens de kraamdagen. Erg jammer vond ik dat.
Gast- Gast
Was hier juist blij dat ik de kraamdagen geen visite heb ontvangen (bewust) want was zo aan het rommelen met de borstvoeding. Had na de kraamdagen bergen energie toen ik gestopt was en kon toen zelf koffie enzo zetten. Wel hadden we alles gepland in mijn verlof.
Ik heb het zelf niet gedaan maar afgelopen zondag wel 1 gehad.
Hoe lang na de bevalling gaf je het feest? Dit kraamfeest werd 2 weken na de bevalling gegeven.
Kwamen de meeste mensen omdat zoiets toch vaak op wat kortere termijn is? Er zat +- 30 man in de tuin
Ik weet dat bij hun naaste fam en vrienden eerder zijn geweest.
Heb je het feest thuis gegeven of op een locatie?Dit was thuis
Zou je het weer doen, waarom wel / niet?Ik heb het zelf gezien dat het niks voor ons is, het feest duurde 3 uur, na mijn bevalling vond ik 1 uur wel genoeg. Ik had pijn en was erg vermoeid, een feest zou mij teveel energie kosten.
Deze kraamvrouw liep alweer in gewone kleding en zat alweer flink te roken Je kan je aandacht niet aan zoveel mensen geven. Mijn schoonzusje wilde de baby even vasthouden maar dat mocht ook niet. (dan wilde iedereen)
Nee hoor, niks voor mij.
Hoe lang na de bevalling gaf je het feest? Dit kraamfeest werd 2 weken na de bevalling gegeven.
Kwamen de meeste mensen omdat zoiets toch vaak op wat kortere termijn is? Er zat +- 30 man in de tuin
Ik weet dat bij hun naaste fam en vrienden eerder zijn geweest.
Heb je het feest thuis gegeven of op een locatie?Dit was thuis
Zou je het weer doen, waarom wel / niet?Ik heb het zelf gezien dat het niks voor ons is, het feest duurde 3 uur, na mijn bevalling vond ik 1 uur wel genoeg. Ik had pijn en was erg vermoeid, een feest zou mij teveel energie kosten.
Deze kraamvrouw liep alweer in gewone kleding en zat alweer flink te roken Je kan je aandacht niet aan zoveel mensen geven. Mijn schoonzusje wilde de baby even vasthouden maar dat mocht ook niet. (dan wilde iedereen)
Nee hoor, niks voor mij.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
SarahKey schreef:
Was hier juist blij dat ik de kraamdagen geen visite heb ontvangen (bewust) want was zo aan het rommelen met de borstvoeding. Had na de kraamdagen bergen energie toen ik gestopt was en kon toen zelf koffie enzo zetten. Wel hadden we alles gepland in mijn verlof.
Wij hadden dit ook alleen de laatste keer op het kaartje staan. Maar ook meer voor de rust van het gezin. Dan hadden we alles maar mooi gehad, en kon de kraamverzorgster ons helpen. (ik lag uiteraard heerlijk in bed, haha)
Gast- Gast
+1SparklingEyes schreef:Ik ben blij dat wij dit niet gedaan hebbe, bij mij zijn er nauwelijks mensen op kraamvisite geweest...
Jazzlyn- Prater
- Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11
Ik heb er zelf geen een gegeven, maar afgelopen jaar wel 2 gehad. Moet zeggen dat ik het niet zo heel erg leuk vind. Krijg een beetje zo'n receptie gevoel; cadeautje afleveren, een blik van de baby opvangen en weer naar huis. We gaan altijd wel hoor, als we een uitnodiging krijgen. Maar ik vind het toch nog steeds veel leuker om even een half uurtje/uurtje rustig met de ouders te babbelen, cadeautjes te geven, baby kijken dan zo'n massa kraamfeest.
Gast- Gast
Ik loop ook met deze gedachte rond. Misschien niet 1 groot feest, maar 2 of 3 zaterdagen.
Mijn kraamtijd van L was hectisch en ik vond het niet fijn. Wij zijn sowieso niet van die gezelschapsmensen, zijn redelijk op onze rust en vinden normaal 3 avonden in de week met "plannen" meer dan genoeg... Rest willen we gewoon lekker thuis en rust En ineens hadden we 1 en soms 2 en soms 3 keer per dag visite... Gek werd ik ervan. Ik vond het ook gewoon niet meer leuk als er mensen kwamen, het was echt zo'n "moeten". En dat wil ik eigenlijk gewoon niet in mijn kraamtijd...
Ik denk er dus over om gewoon 1 zaterdag te doen voor mijn familie 1 zaterdag voor zijn familie en 1 zaterdag voor vrienden. Gewoon 2 uurtjes, overzichtelijk, je komt nog eens tot praten... Mijn moeder of schoonmoeder ter ondersteuning voor de catering... Zoiets.
Ik ben laatst op een kraamfeest van vrienden geweest. 100 man, in de gigantische tuin van haar ouders... Dat vind ik dan ook weer niks... Te kolossaal, je komt niet aan praten toe...
Mijn kraamtijd van L was hectisch en ik vond het niet fijn. Wij zijn sowieso niet van die gezelschapsmensen, zijn redelijk op onze rust en vinden normaal 3 avonden in de week met "plannen" meer dan genoeg... Rest willen we gewoon lekker thuis en rust En ineens hadden we 1 en soms 2 en soms 3 keer per dag visite... Gek werd ik ervan. Ik vond het ook gewoon niet meer leuk als er mensen kwamen, het was echt zo'n "moeten". En dat wil ik eigenlijk gewoon niet in mijn kraamtijd...
Ik denk er dus over om gewoon 1 zaterdag te doen voor mijn familie 1 zaterdag voor zijn familie en 1 zaterdag voor vrienden. Gewoon 2 uurtjes, overzichtelijk, je komt nog eens tot praten... Mijn moeder of schoonmoeder ter ondersteuning voor de catering... Zoiets.
Ik ben laatst op een kraamfeest van vrienden geweest. 100 man, in de gigantische tuin van haar ouders... Dat vind ik dan ook weer niks... Te kolossaal, je komt niet aan praten toe...
snoezel- Prater
- Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10
Nicci schreef:Ik heb er zelf geen een gegeven, maar afgelopen jaar wel 2 gehad. Moet zeggen dat ik het niet zo heel erg leuk vind. Krijg een beetje zo'n receptie gevoel; cadeautje afleveren, een blik van de baby opvangen en weer naar huis. We gaan altijd wel hoor, als we een uitnodiging krijgen. Maar ik vind het toch nog steeds veel leuker om even een half uurtje/uurtje rustig met de ouders te babbelen, cadeautjes te geven, baby kijken dan zo'n massa kraamfeest.
Bij ons heeft iedereen die wou Siem vast gehouden en ook even met hem gezeten. Net zoals de kraamvisite die thuis langskwamen. Die hadden hem ook maar even vast. Ja Siem was 's avonds bek en bek af na het feest, maar ja wat wil je als er zoveel man om je heen zit. Toch beviel ons dit prima want zo hebben we niet nog eens wekenlang visite elk weekend.
Vind het zelf ook altijd leuk om een pasgeboren baby vast te houden dus heb het de kraamvisite hier ook laten doen.
Wij hebben na 6 weken een kraamfeest gehouden, in een cafe, voor iedereen (ong 80 personen). De mensen die niet konden komen zijn thuis langs geweest. Het receptie idee viel bij ons, naar mijn mening, wel mee. De mensen die N. Vast wilden houden hebben haar vast gehouden, voor de kinderen was er een springkussen en ze konden voetballen en we hebben evengoed iedereen wel gesproken.
Ik vond het ideaal. Bij de oudste hebben we 4 maanden lang dag in dag uit kraamvisite gehad. Op een gegeven moment had ik echt zoiets 'daar komen ze weer...'. Ik vond dat voor de mensen die op visite kwamen ook niet leuk, die komen met de beste wil van de wereld langs en ik kon ze af en toe de deur wel uitkijken. Wat ik ook erg lekker vondt was dat ik nu echt 6 weken voor mezelf had en in alle rust kon voeden en kon genieten van J. en N.
Ik vond het ideaal. Bij de oudste hebben we 4 maanden lang dag in dag uit kraamvisite gehad. Op een gegeven moment had ik echt zoiets 'daar komen ze weer...'. Ik vond dat voor de mensen die op visite kwamen ook niet leuk, die komen met de beste wil van de wereld langs en ik kon ze af en toe de deur wel uitkijken. Wat ik ook erg lekker vondt was dat ik nu echt 6 weken voor mezelf had en in alle rust kon voeden en kon genieten van J. en N.
ekjir@M- Prater
- Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10
Wij denken er ook over na. Wij zijn ook geen mensen die dol zijn op wekenlang bezoek, houden ook van onze rust en routine (die we dan sowieso nog moeten vinden). Verder zie ik het ook niet zitten dat de kindjes wekenlang bij allemaal verschillende mensen op schoot komen. Dan liever in één keer er vanaf.
Gast- Gast
Charlie schreef:Wij denken er ook over na. Wij zijn ook geen mensen die dol zijn op wekenlang bezoek, houden ook van onze rust en routine (die we dan sowieso nog moeten vinden). Verder zie ik het ook niet zitten dat de kindjes wekenlang bij allemaal verschillende mensen op schoot komen. Dan liever in één keer er vanaf.
+1!
Sylvana- Prater
- Aantal berichten : 930
Punten : 1018
Registratiedatum : 19-11-10
vlinder-19 schreef:Ik ben benieuwd of er hier dames zijn die een kraamfeest hebben gegeven ipv heeel veel kraambezoek ontvangen.
1 week, op een zondagmiddag.
Ja we hadden briefjes bij de geboortekaartjes gedaan wie we uitnodigde.
Nee dit viel reuze mee ookomdat we het snel na de geboorte deden.
Ja in de tuin en op het erf.
Ja ik zou het weer doen. De kraamhulp was er bij om de tijd te bewaken. Mijn zoonlag lekker in de wagen en iedereen kon hem zien. En zo hadden wemeer tijd met zijn drietjes ipv iedere avond visite voor een hele lange periode.
Bedankt!
Fiebje- Prater
- Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb zelf geen kraamfeest gegeven, maar wel 2x een kraamfeest gehad. Ik zou er zelf niet zo gauw voor kiezen. Wat anderen ook al aangeven, het is dan erg druk, de ouders van het kindje hebben bijna geen tijd om met je te praten en ook het kindje lag of in de wagenbak of moeder had hem/haar vast (en niemand mocht ze vasthouden...).. Nee.. Niks voor mij!
Bij B. hebben we het kraambezoek goed kunnen doseren, 2 tijdstippen per dag en om de paar dagen een complete rustdag zonder enkel bezoek! Beviel ons prima, dus dit keer doen we het weer zo!
Bij B. hebben we het kraambezoek goed kunnen doseren, 2 tijdstippen per dag en om de paar dagen een complete rustdag zonder enkel bezoek! Beviel ons prima, dus dit keer doen we het weer zo!
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Kraamfeest.
» Kraamvisite of kraamfeest?
» Kraamfeest en zomervakantie
» Kraamfeest of Kraamvisite?
» Roze hapjes ivm kraamfeest.
» Kraamvisite of kraamfeest?
» Kraamfeest en zomervakantie
» Kraamfeest of Kraamvisite?
» Roze hapjes ivm kraamfeest.
Pagina 1 van 1