Als je wist wat je nu weet...
+60
Happinaz
Razz
Roodkapje
NoMercy
PeperMunt
kwak
Printje
Aziraphale
snoezel
LDJ
Sarah1985
MamaJ&R
Susan
Teddyaapje
Caro
Angela_1986
Knillis
sanne-84
Siamsa
Rush
Exogenesis
*Lookie*
Blond
Caroow
Minx
Ella
Toet
xxjojootjexx
Elliot
SoGood
Dikkie Dik
Ragazza
Fortissimo
Punk'd
Linda
Caresses
Sea of Trees
Suusie
mzcharlotte
SarahKey
Cimic
Capt'n Zero
June
Jeanette
tienie31
Oasis
Nyx
Taeda
Purpleflower
Luce
Linnie1985
Kowalski
Summerlovin
Burn
_Blush_
Kannibaal
Shy
Parel
Lejow
Manderijn
64 plaatsers
Pagina 3 van 5
Pagina 3 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Als je wist wat je nu weet...
xxjojootjexx schreef:Manderijn schreef:Wow, een hele fles Goldstrike! Eigenlijk best knap dat je het kunt!
Als je niet getrouwd was, was het dan heel anders geweest? Ik bedoel, je hebt ook 2 kinderen, waren die er dan niet geweest ook? Of denk ik dan te ver terug?
-----------------
Nouja ik kon het niet hebben dus.. Heb weer dingen gedaan waar hopelijk nooit over gepraat wordt.
Dan waren de kindjes er niet geweest, iig niet terwijl ik zo jong was. Ik heb mij toentertijd in de relatie gestort uit onzekerheid, weet ik nu. Ben enorm blij met de kinderen, het gezin wat we zijn, maar achteraf had ik het niet zo moeten doen en andere keuzes moeten maken, meer voor mijzelf moeten kiezen.
Wat moeilijk zeg.
Manderijn- Kletskop
- Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Ik zou niks anders doen.
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
@Kim, daar heb je een punt. Ik heb dan wel gezegd dat ik spijt heb van mijn 1e vriendje en mijn vervolgstudie, maar het zijn inderdaad wel hele wijze levenslessen geweest die mij hebben gevormd. En ik ben nu wel heel blij met wie ik ben en wat ik weet en had daar, met de kennis van nu, ook niet zonder gewild. Dus als je het zo bekijkt..
Ragazza- Prater
- Aantal berichten : 505
Punten : 491
Registratiedatum : 07-02-13
Wow, xxjoojootjexx, gaat het wel goed met je? Als je een hele fles Goldstrike drinkt, dan kun je wel doodgaan... ik ben wel eens in het ziekenhuis beland voor zo'n geintje... Ik hoop dat je oppast, want je gezondheid is je hopelijk meer waard, dan al het andere? En als je denkt aan je kinderen? Ik weet natuurlijk niks van je situatie, maar een verkeerde keuze maken, zelfs wanneer het gaat om een huwelijk, dat is natuurlijk vreselijk om je je te realiseren, maar het is het niet waard om jezelf dan maar half naar de klote te werken, door zoveel te drinken? Praat je hierover wel eens met iemand?
Gast- Gast
Waar moet ik over praten? Die ene keer dat ik veel te veel drink? Of over alle ellende?
Over het drinken praat ik niet, dit was nu een vlucht waarbij ik een behoorlijke noodlanding gemaakt heb. Normaal kan ik mijn maat wel houden. Over de ellende praat ik misschien wel teveel, praten lost niks op.
Over het drinken praat ik niet, dit was nu een vlucht waarbij ik een behoorlijke noodlanding gemaakt heb. Normaal kan ik mijn maat wel houden. Over de ellende praat ik misschien wel teveel, praten lost niks op.
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10
Hmm, tsja ik weet niet. Ik begrijp je heel goed hoor, ik heb ook de neiging om door te slaan wanneer het niet goed met me gaat. Je hebt blijkbaar zelf goed door wat er aan de hand is, maar ik hoop gewoon dat je je snel beter zult voelen, want zo'n fles achterover kieperen is écht gevaarlijk (ben zelf in het ziekenhuis beland, mijn maag is toen leeggepompt), nouja, je bent vast oud en wijs genoeg om je te realiseren waar je mee bezig bent...
Gast- Gast
Ik had nooit aan mijn LIO stage moeten beginnen op de school die ik toegewezen kreeg van de Pabo in eerste instantie. Na de eerste dag kijken daar had ik al medelijden met mezelf dat ik aan die klas onderwijs moest gaan geven. Uiteindelijk op tijd gestopt voordat ik echt een burn out had gekregen, maar mijn liefde voor het onderwijs is voorgoed verdwenen en ik wil NOOIT meer voor de klas staan.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Dan was ik meteen na het MBO een HBO-studie gaan doen. En dan was ik niet 2,5 jaar bij mijn ex gebleven maar had ik het na een maand al uitgemaakt. En dan was ik niet bij mijn voorlaatste werkgever weggegaan.
Maar het is inderdaad zo dat alle verkeerde keuzes je wel vormen en je levenswijsheid meegeven. Dus misschien is het zo erg nog niet.
Maar het is inderdaad zo dat alle verkeerde keuzes je wel vormen en je levenswijsheid meegeven. Dus misschien is het zo erg nog niet.
Laatst aangepast door *Lookie* op zo 16 jun 2013 - 23:38; in totaal 1 keer bewerkt
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
Ik kan niks bedenken. Alles wat ik heb gedaan en mee heb gemaakt, hebben mij gevormd tot wat ik nu ben en ik ben heel tevreden zo!
Exogenesis- Kletskop
- Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12
Ik kan ook niks bedenken eigenlijk.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
KimRosenberg85 schreef:Hmm, tsja ik weet niet. Ik begrijp je heel goed hoor, ik heb ook de neiging om door te slaan wanneer het niet goed met me gaat. Je hebt blijkbaar zelf goed door wat er aan de hand is, maar ik hoop gewoon dat je je snel beter zult voelen, want zo'n fles achterover kieperen is écht gevaarlijk (ben zelf in het ziekenhuis beland, mijn maag is toen leeggepompt), nouja, je bent vast oud en wijs genoeg om je te realiseren waar je mee bezig bent...
Heb hem niet in 1x achter over gekieperd... Eerste glas om half 7 en laatste om half 2. Tussendoor ook 2 liter water gedronken.
xxjojootjexx- Kletskop
Ga je het nu echt proberen goed te praten? Iedereen weet dat een hele fles sterke drank op één avond, gewoon veel en veel teveel is...
Gast- Gast
KimRosenberg85 schreef:Ga je het nu echt proberen goed te praten? Iedereen weet dat een hele fles sterke drank op één avond, gewoon veel en veel teveel is...
ik praat niks goed. Alleen jij hebt het over in 1x achter overslaan en dat heb ik niet gedaan.
xxjojootjexx- Kletskop
xxjojootjexx schreef:Dan had ik afgelopen zaterdag niet de hele fles goldstrike alleen opgedronken.
Daardoor echt goed de weg kwijt geweest, sommige stukken ben ik "kwijt", zo erg heb ik het nog nooit gehad.
Dan was ik niet getrouwd.
Dan had ik in mijn diploma's nu al gehaald ipv het steeds te laten versloffen.
Oh jee dat is wel heel erg veel, en er zit al zo'n hoog alcoholpercentage in. Ben je niet heel ziek geworden? Waarom heb je dat gedaan? Uitkijken hoor, straks drink je jezelf in een coma!
Edit: zie dat er al meer mensen op gereageerd hebben, dat had ik nog niet gezien.
Gast- Gast
Dan had ik het HAVO advies dat ik gekregen heb opgevolgd ipv naar de MAVO te gaan. En gewoon netjes mijn diploma gehaald. En daarna meteen een HBO opleiding (als ik dat niveau aan kon) gedaan.
Gast- Gast
Ik kan ook niets bedenken eigenlijk.....ik kan wel zeggen dat ik bijvoorbeeld gelijk voor mijn huidige studie had moeten kiezen ipv eerst twee andere studies (waar ik allebei mee gestopt ben), maar dan had ik een aantal mensen die ik nu in mijn leven heb nooit in mijn leven gehad waarschijnlijk.
Siamsa- Prater
- Aantal berichten : 748
Punten : 781
Registratiedatum : 11-08-11
Door Goldstrike lust ik nu geen alcoholische drankjes meer, trouwens Dus ik denk wel dat ik dat niet gedaan zou hebben als ik dat zou weten van te voren, haha.
Siamsa- Prater
- Aantal berichten : 748
Punten : 781
Registratiedatum : 11-08-11
Oh wat erg! Dat wist ik helemaal niet.. Ik kan me voorstellen dat je, als je dit van tevoren had geweten, niet was getrouwd.Suusie schreef:Elliot schreef:Suusie schreef:Dan had ik mijn bruiloft niet door laten gaan.
Wat rot om te lezen Suusie, wat is daar de reden van?
Ik had denk ik nooit mijn baan opgezegd bij mijn vorige werkgever (advocatenkantoor).
Dat meneer na vier weken huwelijk de handdoek al in de ring gooide...
Achteraf gezien waren er aanwijzingen zo een vijf weken voor de dag , maar dat werd door onze omgeving afgescheept als 'koud water vrees'. Daar zouden veel mannen last van hebben. :s
Elliot- Ratel
- Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12
Dan had ik 2 jaar geleden mn ex niet teruggenomen , om vervolgens te verbouwen/trouwen/kinderen krijgen.
Heeft veel geld gekost (en gaat t nog steeds kosten) en een huwelijk betekent niks meer voor mij, terwijl de dag zelf wel hartstikke mooi was, en dat dus liever positief terug zou zien.
Enigste positieve is mn dochter
Heeft veel geld gekost (en gaat t nog steeds kosten) en een huwelijk betekent niks meer voor mij, terwijl de dag zelf wel hartstikke mooi was, en dat dus liever positief terug zou zien.
Enigste positieve is mn dochter
sanne-84- Ratel
- Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Dan had ik in plaats van mijn WO opleiding en HBO opleiding gedaan (wel in deze richting) en had ik beter mijn best gedaan om werk in mijn vakgebied te vinden.
En dan had ik samen met mijn man ons vorige huis niet gekocht maar was ik met hem langer in ons eerste huis blijven wonen en hadden we meer kunnen sparen, om vervolgens rechtstreeks door te verhuizen naar ons huidige huis. Sowieso had ik veel verstandiger met mijn geld om willen gaan zodat we nu een flinke spaarrekening hadden. Maar ja, aan de andere kant hebben we veel leuke dingen gedaan met dat geld, dus tja....
Oh en ik was deze keer sneller naar het ziekenhuis gegaan in onze pogingen voor een derde kindje!
En dan had ik samen met mijn man ons vorige huis niet gekocht maar was ik met hem langer in ons eerste huis blijven wonen en hadden we meer kunnen sparen, om vervolgens rechtstreeks door te verhuizen naar ons huidige huis. Sowieso had ik veel verstandiger met mijn geld om willen gaan zodat we nu een flinke spaarrekening hadden. Maar ja, aan de andere kant hebben we veel leuke dingen gedaan met dat geld, dus tja....
Oh en ik was deze keer sneller naar het ziekenhuis gegaan in onze pogingen voor een derde kindje!
Knillis- Fluisteraar
- Aantal berichten : 434
Punten : 470
Registratiedatum : 03-02-11
Als ik zou weten wat ik nu wist dan was ik op een andere manier met mijn moeder, en haar probleem, omgegaan. Op dat moment wist ik écht niet hoe ik met de situatie om moest gaan en heb ik om mezelf te beschermen een soort boos masker op gezet en haar daarmee op afstand proberen te houden. Ik heb me heel afstandelijk gedragen, ben vaak heel boos geweest en zelfs halsoverkop na een ruzie met mijn ouders bij mijn ex ingetrokken, alleen maar omdat ik niet wist wat ik anders moest doen, hoe ik haar kon helpen en me zó machteloos voelde...
Ik voel me nu niet schuldig maar vind het wel ontzettend jammer dat ik toen niet op een andere manier met de situatie om kon gaan en wou dat ik haar dat nog kon uitleggen. Ik denk, hoop, dat ze dat wel weet!
Ik ben ook geneigd om te zeggen dat ik dan geen relatie met mijn ex zou zijn begonnen maar ik denk dat ik het toen toch gedaan zou hebben. Ik was tot heel ver over mijn oren verliefd op die jongen, niet normaal! En daarnaast heeft het me gevormd tot wie ik nu ben en daar ben ik blij mee. Dus waarschijnlijk zou ik het toch gedaan hebben! Ik zou 'm alleen niet zo blindelings vertrouwd hebben als ik toen deed over bepaalde dingen. Ik weet nu niets meer over die dingen dan dat ik toen wist maar mijn gevoel zegt nu dat ik te goed van vertrouwen ben geweest.
Ik voel me nu niet schuldig maar vind het wel ontzettend jammer dat ik toen niet op een andere manier met de situatie om kon gaan en wou dat ik haar dat nog kon uitleggen. Ik denk, hoop, dat ze dat wel weet!
Ik ben ook geneigd om te zeggen dat ik dan geen relatie met mijn ex zou zijn begonnen maar ik denk dat ik het toen toch gedaan zou hebben. Ik was tot heel ver over mijn oren verliefd op die jongen, niet normaal! En daarnaast heeft het me gevormd tot wie ik nu ben en daar ben ik blij mee. Dus waarschijnlijk zou ik het toch gedaan hebben! Ik zou 'm alleen niet zo blindelings vertrouwd hebben als ik toen deed over bepaalde dingen. Ik weet nu niets meer over die dingen dan dat ik toen wist maar mijn gevoel zegt nu dat ik te goed van vertrouwen ben geweest.
Angela_1986- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Poeh.. ik kan maar één ding bedenken en dat was om mijn ex teveel vertrouwen te geven wbt onze financiele situatie. Ik heb geen spijt van onze trouwdag, wel dat het zo immens veel geld heeft gekost en de afloop zo naar is.
Voor de rest denk ik altijd maar: je kan de tijd tóch niet terugdraaien en laten we eerlijk zijn.. als je destijds wel de keuzes zou hebben gemaakt die je nu niet meer zou maken, zou je wel weer van andere dingen 'spijt' kunnen hebben. Dus: no worries.. er is altijd wel iets dat je beter/ anders etc had moeten doen. Maar ach, dat is toch niet zo erg?
Voor de rest denk ik altijd maar: je kan de tijd tóch niet terugdraaien en laten we eerlijk zijn.. als je destijds wel de keuzes zou hebben gemaakt die je nu niet meer zou maken, zou je wel weer van andere dingen 'spijt' kunnen hebben. Dus: no worries.. er is altijd wel iets dat je beter/ anders etc had moeten doen. Maar ach, dat is toch niet zo erg?
Caro- Ratel
- Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
-Had ik tussen mn 14e en 18e minder tijd besteed aan t sporten (op hoger niveau) en meer aan de dingen die je hoort te doen op die leeftijd (leren, stappen, enz).
- Had ik mn vorige zwangerschap niet laten inleiden en had ik zelf meer verantwoordelijkheid genomen voor mn bevalling ipv volledig te vertrouwen op de zorgverleners in het zh.
- Had ik mn vorige zwangerschap niet laten inleiden en had ik zelf meer verantwoordelijkheid genomen voor mn bevalling ipv volledig te vertrouwen op de zorgverleners in het zh.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Dan had ik Ezra eerder naar zijn huidige groep laten gaan.
Zelf had ik een andere opleiding gedaan, in elk geval HBO, misschien ook wel een compleet andere richting.
Zelf had ik een andere opleiding gedaan, in elk geval HBO, misschien ook wel een compleet andere richting.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Dan had ik wel m'n best gedaan op de middelbare school en mijn gymnasiumdiploma gewoon gehaald.
Jojootje: knuffel voor jou! Ik vind je al een tijdje niet gelukkig overkomen hier. Ik hoop dat je je snel wel gelukkig gaat voelen.
Jojootje: knuffel voor jou! Ik vind je al een tijdje niet gelukkig overkomen hier. Ik hoop dat je je snel wel gelukkig gaat voelen.
Gast- Gast
Pagina 3 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Soortgelijke onderwerpen
» Ik wist het!
» Hoe wist je dat het een mk was?
» Wist je dat ...?
» Wist je dat...?
» Hoe wist jij wat je wilde?
» Hoe wist je dat het een mk was?
» Wist je dat ...?
» Wist je dat...?
» Hoe wist jij wat je wilde?