Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Goede adviezen.

+18
Susan
snoezel
Printje
Highway
Tsjip
Lot
Novalee
M@niek
Mamsie
PapillonRose
Slakje
Luce
Linda
Twellie
Sea of Trees
*Lookie*
Parisienne
Charles
22 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Goede adviezen. - Pagina 2 Empty Re: Goede adviezen.

Bericht  Susan wo 12 jun 2013 - 8:29

Ik vind het van een juf of iemand die met kinderen werkt ook anders dan van andere ouders. Zeker als het ongevraagd is.

Wij zijn het sowieso natuurlijk wel gewend om continu advies te krijgen, dus we staan er ook wel voor open, maar van betweterigheid krijg ik wel de kriebels. Daar zit voor mij ook een duidelijk verschil in.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Goede adviezen. - Pagina 2 Empty Re: Goede adviezen.

Bericht  Carmen_ wo 12 jun 2013 - 8:44

Printje schreef:
Carmen_ schreef:
Printje schreef:Adviezen horen er toch gewoon bij, de ene keer denk ik mmm oké dat wist ik niet een andere keer gaat het ene oor in andere uit. Ik bedenk altijd maar zo dat niemand de volledige kennis in macht heeft en je weet dus mooit ' alles' het beste voor en over je kind.

Bovendien geef ik ouders zo vaak ook, wel gevraagd vaak, advies over verschillende zaken.

Ik werk met ouders van jonge kinderen en ik geef ze vaak een 'handvat' waar ze hun eigen ding in moeten vinden. Wanneer dat echt misgaat geef ik pas advies maar ik vind de lijn heel dun tussen betweterig overkomen en dringend advies geven.
Nou ja dat bedoel ik ook. Ik zeg er ook altijd bij dat het een advies is etc etc etc. Maar het zijn ook vaak schoolspecifieke dingen wat ouders vaak zelf gewoon niet weten. Maar goed handvat/ advies vind ik hetzelfde.
Handvat is meer het ruime normen en waarden verhaal en advies gaat meer de sturende kant op al hoeven ze niets met het advies. Ik ga daarvoor pas naar hun instanties als dat niet anders kan. Ik werk met getraumatiseerde ouders met een oorlogstrauma zonder etiket. Dat klinkt krom maar voor de kinderen is er wel een goed toeziend oog. Ik zit meer in het grote geheel van het gezin.

Carmen_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 312
Punten : 323
Registratiedatum : 27-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: