Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

mam en pap vertellen, vertel 's serie

+13
Slakje
tienie31
kwebbeltje
Mees
Flippin' Bitch
*Noosa
Caramba
Mierzoet
Dora
Liadan
Willem
Printje
Roza
17 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

mam en pap vertellen, vertel 's serie Empty mam en pap vertellen, vertel 's serie

Bericht  Mierzoet ma 10 jun 2013 - 8:00

Ik heb mijn moeder gevraagd om mam , vertel s in te vullen. Toch wil ik meer weten over mij vroeger, niet alleen hoe mam vroeger was. Is mam en pap vertellen iets om ze nu nog te geven en dan in te laten vullen over mij? Ik ben dertig. Of is dit meer iets voor jonge ouders voor de baby?

Mierzoet
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 82
Punten : 197
Registratiedatum : 09-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

mam en pap vertellen, vertel 's serie Empty Re: mam en pap vertellen, vertel 's serie

Bericht  Dora ma 10 jun 2013 - 8:02

Waarom niet?
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

mam en pap vertellen, vertel 's serie Empty Re: mam en pap vertellen, vertel 's serie

Bericht  Roza ma 10 jun 2013 - 8:04

Ik heb er jaren terug mijn beide ouders 1 gegeven, mijn 2 opa's en mijn oma. Een van die opa's is een paar maanden terug overleden en heeft het boek tot mijn grote verrassing gedeeltelijk ingevuld. Hij praat zo liefdevol over mijn oma I love you Hij heeft het helaas niet gered om de vragen die over mij gaan in te vullen, dat vind ik soms wel heel jammer en verdrietig.
Mijn andere opa en oma en mijn ouders hebben het boek nog niets eens open gemaakt, dat vind ik zo jammer. Stél ze overlijden plots, dan lijkt het mij zo'n mooi tastbaar boek waar je ontzettend veel aan hebt.

Roza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2133
Punten : 2532
Registratiedatum : 22-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

mam en pap vertellen, vertel 's serie Empty Re: mam en pap vertellen, vertel 's serie

Bericht  Gast ma 10 jun 2013 - 8:06

Mijn moeder heeft hem voor mij ingevuld, ik heb hem vorig jaar Moederdag gegeven, en kreeg hem met mijn 31e verjaardag (in november) terug. Ik vind het erg leuk en mooi hem juist nu pas terug te lezen, ik leerde hele nieuwe dingen ove een moeder.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

mam en pap vertellen, vertel 's serie Empty Re: mam en pap vertellen, vertel 's serie

Bericht  Printje ma 10 jun 2013 - 8:09

Ik heb voor mijn kinderen, papa en mama vertellen over jou. Ik vind het een erg leuke serie!
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

mam en pap vertellen, vertel 's serie Empty Re: mam en pap vertellen, vertel 's serie

Bericht  Willem ma 10 jun 2013 - 8:09

Ik heb vijf jaar geleden zo'n boek aan mijn moeder gegeven. Ik weet dat ze zo nu en dan wel wat dingen invult, maar hoe ver ze is en wanneer ik het lezen mag weet ik niet. Ik vind het ook fijn om iets tastbaars te hebben waarin ik straks terug kan lezen hoe zij dingen heeft ervaren in haar eigen jeugd en later met haar kinderen.
Willem
Willem
Prater
Prater

Aantal berichten : 655
Punten : 690
Registratiedatum : 03-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

mam en pap vertellen, vertel 's serie Empty Re: mam en pap vertellen, vertel 's serie

Bericht  Dora ma 10 jun 2013 - 8:09

Het duurt nog even voordat het zover is, maar ik vind kerst wel een mooie gelegenheid om zoiets te geven. En dan een lief briefje erbij met dat je het een geweldig verjaardagscadeau zou vinden als je hem dan ingevuld terug krijgt.

Wij hebben hem met ons trouwen aan onze ouders gegeven (en met een ander cadeautje).
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

mam en pap vertellen, vertel 's serie Empty Re: mam en pap vertellen, vertel 's serie

Bericht  Mierzoet ma 10 jun 2013 - 8:16

Ja ik heb mam vertel s in laten vullen. Dit vind ik echt mooi maar het gaat mijn echt om mam en pap vertellen. Ik las op internet dat het een echt baby boek is. Vandaar de vraag of iemand gericht dit boek kent. Ander boek is echt een aanrader.

Mierzoet
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 82
Punten : 197
Registratiedatum : 09-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

mam en pap vertellen, vertel 's serie Empty Re: mam en pap vertellen, vertel 's serie

Bericht  Gast ma 10 jun 2013 - 8:20

Ohhh, de mam én pap vertel eens? Ik dacht dat je beide boeken los bedoelde. Persoonlijk vind ik een eigen boek van mam en een eigen boek van pap leuker en persoonlijker. Jammer dat mijn vader helemaal niet zo'n verteller en schrijver is...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

mam en pap vertellen, vertel 's serie Empty Re: mam en pap vertellen, vertel 's serie

Bericht  Liadan ma 10 jun 2013 - 8:24

Ik heb voor mijn beide kinderen 'papa en mama vertellen over jou.

Mijn ouders heb ik de boeken 'pap vertel 's' en ' mam vertel 's' gegeven om in te vullen.

Papa en mama vertellen over jou is wel echt een soort babyboek. Je vult dingen in over je zwangerschap, de eerste keren dat je kindje dingen deed enz.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

mam en pap vertellen, vertel 's serie Empty Re: mam en pap vertellen, vertel 's serie

Bericht  Dora ma 10 jun 2013 - 8:25

Lennox schreef:Ohhh, de mam én pap vertel eens? Ik dacht dat je beide boeken los bedoelde. Persoonlijk vind ik een eigen boek van mam en een eigen boek van pap leuker en persoonlijker. Jammer dat mijn vader helemaal niet zo'n verteller en schrijver is...

Dat dacht ik ook...
Dus dat heb ik ook verkeerd begrepen.
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

mam en pap vertellen, vertel 's serie Empty Re: mam en pap vertellen, vertel 's serie

Bericht  Mierzoet ma 10 jun 2013 - 8:26

Nee inderdaad samen. Pap is ook geen verteller vandaar samen en dat is meer op mij gericht ipv mijn ouders. Wou dat pap ook dit boek wou invullen. Maar heb dus al mam vertel eens, nu van hun samen over mij en eigenlijk ook een van pap.

Mierzoet
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 82
Punten : 197
Registratiedatum : 09-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

mam en pap vertellen, vertel 's serie Empty Re: mam en pap vertellen, vertel 's serie

Bericht  Mierzoet ma 10 jun 2013 - 8:27

Liadan schreef:Ik heb voor mijn beide kinderen 'papa en mama vertellen over jou.

Mijn ouders heb ik de boeken 'pap vertel 's' en ' mam vertel 's' gegeven om in te vullen.

Papa en mama vertellen over jou is wel echt een soort babyboek. Je vult dingen in over je zwangerschap, de eerste keren dat je kindje dingen deed enz.

Dus niet echt geschikt om nu nog te geven?

Mierzoet
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 82
Punten : 197
Registratiedatum : 09-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

mam en pap vertellen, vertel 's serie Empty Re: mam en pap vertellen, vertel 's serie

Bericht  Liadan ma 10 jun 2013 - 8:32

Nee, ik denk niet geschikt. Er is ruimte om in elk jaar tot ongeveer het 12e van het kind dingen in te vullen. Bijv. wat voor kattekwaad je uithaalde toen je 3 jaar was. Welke regels je je niet echt aan kon houden. Ruimte voor leuke uitspraken, handomtrekken en tekeningen. Wat vond je het leukste aan school, welk tv programma keek je het liefst toen je 4 jaar was. Wat je lievelingseten was op je 5e.
Ook is er ruimte voor het kind om zelf op te schrijven op verschillende leeftijden hoe het over dingen dacht en van dingen vond.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

mam en pap vertellen, vertel 's serie Empty Re: mam en pap vertellen, vertel 's serie

Bericht  Mierzoet ma 10 jun 2013 - 8:35

Liadan schreef:Nee, ik denk niet geschikt. Er is ruimte om in elk jaar tot ongeveer het 12e van het kind dingen in te vullen. Bijv. wat voor kattekwaad je uithaalde toen je 3 jaar was. Welke regels je je niet echt aan kon houden. Ruimte voor leuke uitspraken, handomtrekken en tekeningen. Wat vond je het leukste aan school, welk tv programma keek je het liefst toen je 4 jaar was. Wat je lievelingseten was op je 5e.
Ook is er ruimte voor het kind om zelf op te schrijven op verschillende leeftijden hoe het over dingen dacht en van dingen vond.

Oké dank je, koop het dus maar niet.

Mierzoet
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 82
Punten : 197
Registratiedatum : 09-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

mam en pap vertellen, vertel 's serie Empty Re: mam en pap vertellen, vertel 's serie

Bericht  Caramba ma 10 jun 2013 - 8:48

Ik geef het boek pap, vertel's aan mijn vader.
Ik heb geen contact meer met mijn moeder en sinds hun scheiding ben ik een echt papa's kindje geworden. Er zitten vragen in het boek die ik zelf zo voor hem zou kunnen invullen, maar hij heeft er natuurlijk een hele andere kijk op.
Ik ben heel benieuwd wanneer en hoe ik hem terug krijg. Zijn reactie op het boek krijg ik pas over 2 weken.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

mam en pap vertellen, vertel 's serie Empty Re: mam en pap vertellen, vertel 's serie

Bericht  *Noosa ma 10 jun 2013 - 19:33

Ik heb die van oma, papa en mama vorig jaar aan de betreffende personen gegeven. Van oma moet ik nog terug krijgen, net meteen gevraagd hoe het ervoor staat. Van mijn ouders heb ik ze terug en dat vond ik erg leuk om te lezen smile Hoewel ik het niet verwacht had heeft mijn vader echt zijn best gedaan om zoveel mogelijk in te vullen en mijn moeder heeft het zichzelf makkelijker gemaakt.
Je kan ze kopen bij de action trouwens.
*Noosa
*Noosa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 328
Punten : 374
Registratiedatum : 23-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

mam en pap vertellen, vertel 's serie Empty Re: mam en pap vertellen, vertel 's serie

Bericht  Flippin' Bitch ma 10 jun 2013 - 23:18

Ik heb Oma & Opa vertel 's aan mijn opa en oma cadeau gedaan. Eerst aan mijn opa, omdat ik merkte dat hij steeds meer over vroeger ging vertellen en daar veel mee bezig was. Hij kreeg het voor zijn verjaardag, maar snapte eerst niet echt wat het was. Eenmaal aan de slag vond hij het een mooi cadeau: aan de ene kant veel werk, aan de andere kant raakte hij ook veel met mijn oma in gesprek over vroeger. Omdat mijn oma ook erg enthousiast werd, heb ik haar vervolgens het oma-boek cadeau gedaan. Beide boeken heb ik ingevuld voor mijn verjaardag teruggekregen en er toevallig gisteren weer in zitten lezen. Ik heb andere verhalen leren kennen, dingen die ik niet wist.

Bij een boek om door je ouders te laten invullen is pap / mam vertel 's wellicht meer geschikt. Ik zag trouwens ook dat er een light editie bestaat, een wat minder groot boek voor mensen die 'geen schrijver zijn'.
Flippin' Bitch
Flippin' Bitch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1754
Punten : 1836
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

mam en pap vertellen, vertel 's serie Empty Re: mam en pap vertellen, vertel 's serie

Bericht  Mees di 11 jun 2013 - 0:00

Wij hadden het boek aan mama gegeven, helaas heeft ze hem niet meer kunnen invullen. Ik wil hem ook nog graag aan mijn vader geven. Ik vind het een leuke herinnering.
Mees
Mees
Prater
Prater

Aantal berichten : 1110
Punten : 1147
Registratiedatum : 12-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

mam en pap vertellen, vertel 's serie Empty Re: mam en pap vertellen, vertel 's serie

Bericht  kwebbeltje di 11 jun 2013 - 0:07

Ik heb ook aan mijn vader en moeder zo,n boek gegeven. Ben benieuwd wanneer ik het boek terug krijg.
kwebbeltje
kwebbeltje
Prater
Prater

Aantal berichten : 557
Punten : 585
Registratiedatum : 12-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

mam en pap vertellen, vertel 's serie Empty Re: mam en pap vertellen, vertel 's serie

Bericht  tienie31 di 11 jun 2013 - 7:59

weg


Laatst aangepast door tienie31 op ma 2 sep 2013 - 6:51; in totaal 1 keer bewerkt

tienie31
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 244
Punten : 252
Registratiedatum : 26-10-11
Woonplaats : waterpoortstad

Terug naar boven Ga naar beneden

mam en pap vertellen, vertel 's serie Empty Re: mam en pap vertellen, vertel 's serie

Bericht  Slakje di 11 jun 2013 - 8:02

Ik heb het boek met Kerst aan mama gegeven, ben heel erg benieuwd! Ik denk dat ik hem voor mezelf ook koop, als herinnering voor mijn meisjes.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

mam en pap vertellen, vertel 's serie Empty Re: mam en pap vertellen, vertel 's serie

Bericht  Snoes di 11 jun 2013 - 8:33

Dit is wel een leuk idee. Ik ga het boek aan mijn moeder geven met haar verjaardag denk ik.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

mam en pap vertellen, vertel 's serie Empty Re: mam en pap vertellen, vertel 's serie

Bericht  Taeda di 11 jun 2013 - 9:20

Ik heb vandaag 'Liefste vertel eens' aan mijn man gegeven. Om samen in te vullen I love you
Taeda
Taeda
Prater
Prater

Aantal berichten : 1295
Punten : 1305
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

mam en pap vertellen, vertel 's serie Empty Re: mam en pap vertellen, vertel 's serie

Bericht  Zonnetje di 11 jun 2013 - 9:43

Ik heb deze boeken door mijn ouders in laten vullen toen ik het huis uit ging. Het heeft even geduurd voordat mijn ouders ze ingevuld hadden, maar het is echt de moeite waard. Het zijn heel dierbare boeken geworden voor mij. Mijn ouders hebben er ook allemaal foto's bijgeplakt en hebben allerlei dingen beschreven die ik nog niet van hen wist.


Toevallig heeft mijn moeder haar boek nu geleend, omdat ze het leuk vond om er nog eens in te lezen (ik woon nu 6 jaar op mezelf).
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

mam en pap vertellen, vertel 's serie Empty Re: mam en pap vertellen, vertel 's serie

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum