Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mam, vertel 's

+20
*Noosa
ThinkPink
Sam
Shy
nina
Printje
Marsy28
Toet
Slakje
Angela_1986
Suus
Lejow
Zonnetje
Lady Starstruck
Chocoholic
Ibbeltje
Bazinga
Antibes
Thunder
Cheesegirl
24 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Mam, vertel 's Empty Mam, vertel 's

Bericht  Gast za 10 nov 2012 - 23:44

Wie heeft het boek in laten vullen duur haar moeder? Of vader, iemand anders?

Ik heb het met moederdag aan mijn moeder gegeven, en gisteren, een halfjaar later, heb ik het alvast voor mijn verjaardag (volgend weekend) terug gekregen. Ik had nooit verwacht dat ik het zó geweldig vond. Ik ben in bed begonnen met lezen en was om 3:00 pas klaar. Ik kan nu al wel vertellen dat dat boek nu één van mijn dierbaarste bezitten is. De trots die in het boek naar voren komt, de bewondering voor mij, de onzekerheid die ze zelf ervaarde als moeder. Haar eigen leven vroeger, die ik van verhalen al wel wist, maar ook zo fijn om nu op papier te hebben. Sowieso om alles ook op papier te hebben, haar adviezen en 'wijze raad' aan haar dochter. Ook haar eerste indruk over mijn eerste vriendje Laughing

Ze heeft aan het eind van het boek ook een paar vragen aan mij opgeschreven en nu voeg ik me eigenlijk af of er ook een boek is die ik als dochter naar mijn moeder kan invullen. Ik zat zelf aan het boek 'Omdat je bijzonder bent' te denken, maar ik moet nog even op zoek naar een inkijkexemplaar, die kon ik via mijn telefoon niet vinden. Geen idee of dat boek daar geschikt voor is.

En ook zo jammer dat mijn vader te erg met beide benen op de grond staat voor het boek Pap, vertel 's... Ik zou zo graag eens weten hoe hij over dingen dacht...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mam, vertel 's Empty Re: Mam, vertel 's

Bericht  Cheesegirl za 10 nov 2012 - 23:47

Wat leuk dat je hem heb laten invullen! Ik heb al een paar keer met het boek in mijn handen gestaan, maar elke keer dacht ik 'na, laat maar!. Nu heb je mij overtuigd en ga ik hem dinsdag halen! Of ik hem ook aan mijn vader geef weet ik nog niet..
Cheesegirl
Cheesegirl
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mam, vertel 's Empty Re: Mam, vertel 's

Bericht  Thunder za 10 nov 2012 - 23:49

Ik heb ze namens de kinderen aan de opa's en oma's gegeven. Oma vertelt over vroeger heet het, geloof ik.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mam, vertel 's Empty Re: Mam, vertel 's

Bericht  Antibes za 10 nov 2012 - 23:53

Ik vind het een mooi concept, maar de boeken gaan mij te ver. Mijn mam heeft best wel wat verteld over haar leven en van veel dingen uit mijn leven weet ik haar visie wel. Maar verder vind ik dat ik niet alles hoef te weten en zij niet alles hoeft te vertellen.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mam, vertel 's Empty Re: Mam, vertel 's

Bericht  Bazinga za 10 nov 2012 - 23:55

Mijn moeder heeft 'm ingevuld en nu vind ik 'm nog niet zo heel boeiend, maar ik weet 100% zeker, dat ik 't later ontzettend ga waarderen. Ze vult 'm gaandeweg ook steeds aan. Nu is 't nog niet zó interessant, omdat ze gewoon nog 'naast me zit', maar als ik ooit kilometers verderweg woon of (ieh..) mam is er niet meer, dan lijkt 't me heel prettig zo'n boek te hebben en haar ideeën over 't leven en gebeurtenissen nog 's terug te kunnen lezen.
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mam, vertel 's Empty Re: Mam, vertel 's

Bericht  Ibbeltje za 10 nov 2012 - 23:57

Leuk! Heb hem zelf niet gegeven nog.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mam, vertel 's Empty Re: Mam, vertel 's

Bericht  Chocoholic za 10 nov 2012 - 23:59

Ik vind het een heel leuk idee. En wat jij zegt Bazinga; in de toekomst kan het zo enorm waardevol zijn. Ik wil dit zeker nog wel eens door mijn ouders laten invullen. Moeten ze er nog wel zin in hebben. :P
Chocoholic
Chocoholic
Prater
Prater

Aantal berichten : 1290
Punten : 1459
Registratiedatum : 12-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mam, vertel 's Empty Re: Mam, vertel 's

Bericht  Lady Starstruck zo 11 nov 2012 - 0:03

Antibes schreef:Ik vind het een mooi concept, maar de boeken gaan mij te ver. Mijn mam heeft best wel wat verteld over haar leven en van veel dingen uit mijn leven weet ik haar visie wel. Maar verder vind ik dat ik niet alles hoef te weten en zij niet alles hoeft te vertellen.

Hier ben ik het mee eens! Mijn moeder heeft heel veel verteld over mij van vroeger, en ook over haarzelf. Maar ik vind het wel een bijzonder gebaar.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mam, vertel 's Empty Re: Mam, vertel 's

Bericht  Zonnetje zo 11 nov 2012 - 0:19

Ik heb deze boeken aan mijn ouders gegeven toen ik het huis uit ging. Mijn ouders wilden het graag voor mij invullen, maar het leek hen wel veel werk. Ze hebben er een half jaar over gedaan allebei, maar het is de moeite absoluut waard. Ze vonden het ook heel leuk om in te vullen en hebben er allerlei foto's bij geplakt. Het is een heel waardevol bezit van mij. Ik heb ze nu vier jaar en heb er al meerdere keren in gelezen. Ik denk ook dat ze met de tijd nog waardevoller worden.

Ik vind het wel een goed idee om voor mijn ouders ook een boek in te vullen. Ik zal eens kijken naar het boek: Omdat je bijzonder bent.


Laatst aangepast door Zonnetje op zo 11 nov 2012 - 0:21; in totaal 1 keer bewerkt
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Mam, vertel 's Empty Re: Mam, vertel 's

Bericht  Gast zo 11 nov 2012 - 0:21

Hebben jullie ook een zus? Want mijn zus heeft dit boek aan mijn moeder gegeven en voor haar wordt het wel ingevuld en voor mij dus niet. Vind dat eigenlijk wel een beetje stom dat mijn zus niet met mij overlegd heeft om bijvoorbeeld allebei een boek te geven. Want om nu met hetzelfde boek aan te komen is ook stom.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mam, vertel 's Empty Re: Mam, vertel 's

Bericht  Angela_1986 zo 11 nov 2012 - 0:21

Dat klinkt heel mooi en waardevol Maple! Hoe vond je moeder het om in te vullen?

Ik heb zo'n boek niet laten invullen door m'n moeder en nu kan het dus ook niet meer. Mijn vader hoef ik dat niet te vragen, die is daar te nuchter voor denk ik. Ik kan me ook wel een beetje vinden in wat Antibes zegt en weet dus ook niet zeker of ik mijn moeder zo'n boek in had laten vullen. Maar wat ik, nu zij er niet meer is, wel heel erg jammer vind is dat ik niet zo heel goed weet hoe ik als baby was en hoe mijn moeder de zwangerschap heeft ervaren bijvoorbeeld, dat had ik wel willen weten. Ik weet bv. wel dat mijn moeder altijd zei dat ik een baby was zoals de boekjes en dan het meest positieve voorbeeld. Maar wanneer ik ging lopen, praten, of ik snel zindelijk was e.d. dat weet ik niet. Mijn vader weet dat ook allemaal niet zo precies meer. Dus dat soort dingen had ik wel graag op papier gehad willen hebben, achteraf.
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Mam, vertel 's Empty Re: Mam, vertel 's

Bericht  Zonnetje zo 11 nov 2012 - 0:22

Jente schreef:Hebben jullie ook een zus? Want mijn zus heeft dit boek aan mijn moeder gegeven en voor haar wordt het wel ingevuld en voor mij dus niet. Vind dat eigenlijk wel een beetje stom dat mijn zus niet met mij overlegd heeft om bijvoorbeeld allebei een boek te geven. Want om nu met hetzelfde boek aan te komen is ook stom.

Ik heb alleen een broertje, maar ik heb het van tevoren niet met hem overlegd, omdat ik weet dat hij zo'n dingen minder interessant vindt. Hij zou de boeken van mij altijd mogen lenen, als hij dat later zou willen.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Mam, vertel 's Empty Re: Mam, vertel 's

Bericht  Gast zo 11 nov 2012 - 0:24

Zonnetje schreef:
Jente schreef:Hebben jullie ook een zus? Want mijn zus heeft dit boek aan mijn moeder gegeven en voor haar wordt het wel ingevuld en voor mij dus niet. Vind dat eigenlijk wel een beetje stom dat mijn zus niet met mij overlegd heeft om bijvoorbeeld allebei een boek te geven. Want om nu met hetzelfde boek aan te komen is ook stom.

Ik heb alleen een broertje, maar ik heb het van tevoren niet met hem overlegd, omdat ik weet dat hij zo'n dingen minder interessant vindt. Hij zou de boeken van mij altijd mogen lenen, als hij dat later zou willen.
Ja, maar het is toch een heel persoonlijk boek over hoe jij was. Dus het boek van mijn zus lenen heeft niet zo heel veel zin.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mam, vertel 's Empty Re: Mam, vertel 's

Bericht  Zonnetje zo 11 nov 2012 - 0:33

Jente schreef:
Zonnetje schreef:
Jente schreef:Hebben jullie ook een zus? Want mijn zus heeft dit boek aan mijn moeder gegeven en voor haar wordt het wel ingevuld en voor mij dus niet. Vind dat eigenlijk wel een beetje stom dat mijn zus niet met mij overlegd heeft om bijvoorbeeld allebei een boek te geven. Want om nu met hetzelfde boek aan te komen is ook stom.

Ik heb alleen een broertje, maar ik heb het van tevoren niet met hem overlegd, omdat ik weet dat hij zo'n dingen minder interessant vindt. Hij zou de boeken van mij altijd mogen lenen, als hij dat later zou willen.
Ja, maar het is toch een heel persoonlijk boek over hoe jij was. Dus het boek van mijn zus lenen heeft niet zo heel veel zin.

Ja, dat is waar. Ik kan me wel voorstellen dat je dat jammer vindt.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Mam, vertel 's Empty Re: Mam, vertel 's

Bericht  Lejow zo 11 nov 2012 - 0:36

Waarom zou het raar zijn om nog zo'n boek te geven?
Als kind zijnde heb je wellicht toch ook je eigen fotoboek/babyboek?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Mam, vertel 's Empty Re: Mam, vertel 's

Bericht  Suus zo 11 nov 2012 - 0:39

Ik kende dit boek niet, maar het klinkt wel heel waardevol zo! Ik ga er ook eens naar op zoek (en zal mijn zusje er ook bij betrekken, mijn broertjes vinden dit niet zo interessant denk ik).
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mam, vertel 's Empty Re: Mam, vertel 's

Bericht  Angela_1986 zo 11 nov 2012 - 0:40

Jente schreef:
Zonnetje schreef:
Jente schreef:Hebben jullie ook een zus? Want mijn zus heeft dit boek aan mijn moeder gegeven en voor haar wordt het wel ingevuld en voor mij dus niet. Vind dat eigenlijk wel een beetje stom dat mijn zus niet met mij overlegd heeft om bijvoorbeeld allebei een boek te geven. Want om nu met hetzelfde boek aan te komen is ook stom.

Ik heb alleen een broertje, maar ik heb het van tevoren niet met hem overlegd, omdat ik weet dat hij zo'n dingen minder interessant vindt. Hij zou de boeken van mij altijd mogen lenen, als hij dat later zou willen.
Ja, maar het is toch een heel persoonlijk boek over hoe jij was. Dus het boek van mijn zus lenen heeft niet zo heel veel zin.

Je komt natuurlijk wel met hetzelfde boek aan maar, zoals je dus zelf ook al zegt, het is een heel persoonlijk boek. Dus voor jou zal het boek toch anders zijn als het boek van je zus!

Heb je het al eens aan je moeder gevraagd, of ze het voor jou ook in wil vullen? Ik denk dat als jij aangeeft dat je het idee van je zus zo leuk vindt en zelf ook graag zo'n boek zou willen, ze dat toch wel begrijpt! Je zegt dat als je zus het vooraf had overlegd met je, dat jullie dan allebei een boek hadden gegeven. Dan had je moeder er ook twee in moeten vullen.
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Mam, vertel 's Empty Re: Mam, vertel 's

Bericht  Slakje zo 11 nov 2012 - 0:42

Nu heb ik een leuk verjaardagscadeau!
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Mam, vertel 's Empty Re: Mam, vertel 's

Bericht  Toet zo 11 nov 2012 - 0:44

Jente schreef:Hebben jullie ook een zus? Want mijn zus heeft dit boek aan mijn moeder gegeven en voor haar wordt het wel ingevuld en voor mij dus niet. Vind dat eigenlijk wel een beetje stom dat mijn zus niet met mij overlegd heeft om bijvoorbeeld allebei een boek te geven. Want om nu met hetzelfde boek aan te komen is ook stom.

Dan vraag je toch of ze voor jou ook zo'n boek in wil vullen? Ik zie het probleem niet.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mam, vertel 's Empty Re: Mam, vertel 's

Bericht  Marsy28 zo 11 nov 2012 - 0:54

Wat leuk! Ik wist het bestaan er wel van af maar heb ze nu in allebeide versies besteld: pap en mam vertel 'ns. Je hebt me helemaal enthousiast gemaakt!
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10
Woonplaats : Sydney

Terug naar boven Ga naar beneden

Mam, vertel 's Empty Re: Mam, vertel 's

Bericht  Printje zo 11 nov 2012 - 0:57

Ik heb het boek: Pap en mam vertellen over jou, dezelfde serie alleen dan voor onze kids. Je kunt er veel in kwijt t/m het twaalfde levensjaar geloof ik. Er staan dan ook vragen in voor het kind zelf. Hopelijk vinden ze het later leuk.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mam, vertel 's Empty Re: Mam, vertel 's

Bericht  nina zo 11 nov 2012 - 1:00

Jente schreef:Hebben jullie ook een zus? Want mijn zus heeft dit boek aan mijn moeder gegeven en voor haar wordt het wel ingevuld en voor mij dus niet. Vind dat eigenlijk wel een beetje stom dat mijn zus niet met mij overlegd heeft om bijvoorbeeld allebei een boek te geven. Want om nu met hetzelfde boek aan te komen is ook stom.
Misschien wel jammer van je zus maar ik zou zeker vragen of ze voor jou ook zo'n boek wil schrijven.

Ik ga mijn moeder ook vragen.
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

Mam, vertel 's Empty Re: Mam, vertel 's

Bericht  Gast zo 11 nov 2012 - 2:30

Ja, ik zou t mijn moeder wel kunnen vragen, maar het is zoveel werk. En ze heeft een betere band met mijn zus, dus ergens denk ik ook gewoon dat ze niet zoveel zin heeft om voor mij zo'n boek in te vullen of dat er dan negatieve dingen in komen te staan en dan hoeft het voor mij niet zo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mam, vertel 's Empty Re: Mam, vertel 's

Bericht  Angela_1986 zo 11 nov 2012 - 2:40

Jente schreef:Ja, ik zou t mijn moeder wel kunnen vragen, maar het is zoveel werk. En ze heeft een betere band met mijn zus, dus ergens denk ik ook gewoon dat ze niet zoveel zin heeft om voor mij zo'n boek in te vullen of dat er dan negatieve dingen in komen te staan en dan hoeft het voor mij niet zo.

Het is nu net zoveel werk als wanneer jij en je zus tegelijkertijd allebei een boek hadden gegeven...

Ik denk echter, en wie weet zit ik er wel helemaal naast hoor, dat je vooral bang bent dat je moeder er dingen in gaat zetten die jij liever niet wilt lezen. Ik ken jou niet, je moeder niet en weet dus ook niet hoe jullie relatie is maar ik vind het wel heel vervelend voor je dat je het idee hebt dat je moeder voor jou die tijd niet zou willen nemen en er negatieve dingen in zou zetten. Omdat ik jullie en de situatie niet ken kan ik echter ook niet beoordelen of dat een reeele gedachte is, misschien vind je moeder het ook hartstikke leuk om dat voor jou te doen!
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Mam, vertel 's Empty Re: Mam, vertel 's

Bericht  Shy zo 11 nov 2012 - 2:44

Ik heb de vader versie gekocht, denk nu al anderhalf jaar terug. Volgens mij is mijn vader te lui om het in te vullen.
Shy
Shy
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2380
Punten : 2466
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mam, vertel 's Empty Re: Mam, vertel 's

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum