Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat vertel je mensen?

+16
Bruintje Beer
Flip Fluitketel
LMCurious
Bloempjuh23
RYW
Happydobby
Fiebje
Liadan
Floor
Hutselfuts
Annie24
yes1984
SarahKey
pindaatje
Teddyaapje
Filoria
20 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Wat vertel je mensen? Empty Wat vertel je mensen?

Bericht  Filoria do 4 aug 2011 - 22:59

- Wie vertellen jullie dat je probeert zwanger te worden?
- Wie vertel je dat net zwanger bent (minder dan 10 weken)?
- Meiden die een vroege miskraam hebben gehad: hebben jullie er spijt van dat je bepaalde mensen van je zwangerschap hebt verteld, omdat je al die mensen ook over de miskraam moest vertellen?
- Meiden die er lang over hebben gedaan / er lang over doen om zwanger te worden: hebben jullie er spijt van dat je mensen hebt verteld dat je bezig bent? Zijn er mensen die er steeds naar vragen, en is dat moeilijk?

Ik ben zelf nogal een flapuit, en daardoor weten al minstens 15 mensen dat wij bezig zijn voor een tweede. Tijdens de housewarming bijvoorbeeld: elke keer als ik de logeerkamer liet zien en mensen vroegen 'wordt dat de babykamer?' dan gaf ik toe. Het lukt me dan gewoon niet om met een stalen gezicht te zeggen: 'nee hoor, deze kamer blijft logeerkamer'.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vertel je mensen? Empty Re: Wat vertel je mensen?

Bericht  Teddyaapje do 4 aug 2011 - 23:03

- Wie vertellen jullie dat je probeert zwanger te worden? Niemand
- Wie vertel je dat net zwanger bent (minder dan 10 weken)? Mijn ouders en schoonouders, de dag na de test.
- Meiden die een vroege miskraam hebben gehad: hebben jullie er spijt van dat je bepaalde mensen van je zwangerschap hebt verteld, omdat je al die mensen ook over de miskraam moest vertellen? nvt maar daarom hebben we het alleen onze ouders verteld.
- Meiden die er lang over hebben gedaan / er lang over doen om zwanger te worden: hebben jullie er spijt van dat je mensen hebt verteld dat je bezig bent? Zijn er mensen die er steeds naar vragen, en is dat moeilijk? nvt maar mocht het gebeuren bij de tweede denk ik dat ik het er met een aantal vriendinnen over zou hebben.

Ik ben zelf nogal een flapuit, en daardoor weten al minstens 15 mensen dat wij bezig zijn voor een tweede. Tijdens de housewarming bijvoorbeeld: elke keer als ik de logeerkamer liet zien en mensen vroegen 'wordt dat de babykamer?' dan gaf ik toe. Het lukt me dan gewoon niet om met een stalen gezicht te zeggen: 'nee hoor, deze kamer blijft logeerkamer'.

Je moet gewoon doen waar je jezelf goed bij voelt!
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vertel je mensen? Empty Re: Wat vertel je mensen?

Bericht  Filoria do 4 aug 2011 - 23:04

Wauw Teddyaapje, vond je het niet moeilijk om je mond erover te houden? Heb je het zelfs niet aan goede vrienden verteld?
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vertel je mensen? Empty Re: Wat vertel je mensen?

Bericht  Teddyaapje do 4 aug 2011 - 23:08

Ik was na 6 maanden zwanger, daarmee heb ik geen moeite gehad het voor me te houden. Toen ik eenmaal zwanger was vond ik het wel fijn dat onze ouders het wisten, konden we het er met hun over hebben...en het scheelde ook veel dat ik hier op het forum meekletste moet ik zeggen!
Ik heb wel vaker op het punt gestaan om het een van mijn beste vriendinnen te vertellen maar dat wilde mijn vriend niet hebben, ik heb me dus maar stil gehouden. Het geslacht van de kleine heb ik wel aan haar verteld, dat kon ik dan weer niet voor me houden. Verder wist niemand dit.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vertel je mensen? Empty Re: Wat vertel je mensen?

Bericht  pindaatje do 4 aug 2011 - 23:09

- Wie vertellen jullie dat je probeert zwanger te worden? niemand
- Wie vertel je dat net zwanger bent (minder dan 10 weken)? ouders, schoonouders, en broers en zussen
- Meiden die een vroege miskraam hebben gehad: hebben jullie er spijt van dat je bepaalde mensen van je zwangerschap hebt verteld, omdat je al die mensen ook over de miskraam moest vertellen? nvt, maar ik zou het moeilijker vinden om bv te zeggen tegen ouders en schoonouders dat ik een miskraam gehad heb, terwijl ze niet wisten dat ik zwanger was...
- Meiden die er lang over hebben gedaan / er lang over doen om zwanger te worden: hebben jullie er spijt van dat je mensen hebt verteld dat je bezig bent? Zijn er mensen die er steeds naar vragen, en is dat moeilijk? nvt

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vertel je mensen? Empty Re: Wat vertel je mensen?

Bericht  Gast do 4 aug 2011 - 23:14

Het zwanger worden bij de eerste wisten wel wat goede vriendinnen en de ouders (duurde hier ook een jaar) en wat naaste collega's omdat ik steeds naar t ziekenhuis moest..

Toen in zwanger was minder dan tien weken wisten de ouders het en broers zussen..

Toen ik zwanger was van de tweede wisten al best wat mensen ervan dit werd een miskraam maar ik vond dat juist wel prettig dat meerdere mensen dit wisten zodat ik er over kon praten.. Nu weet vrijwel veel mensen dat we die wens voor een tweede nog hebben natuurlijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vertel je mensen? Empty Re: Wat vertel je mensen?

Bericht  SarahKey do 4 aug 2011 - 23:16

- Wie vertellen jullie dat je probeert zwanger te worden?
Eerst niemand, later wel toen we de MMM ingingen.

- Wie vertel je dat net zwanger bent (minder dan 10 weken)?
De eerste keer wist mijn familie, vriendinnen en vrienden al heel snel dat ik zwanger was. Maar toen ging het mis.
Deze keer hebben we langer ons mond kunnen houden. Ouder(s) rond de 8 weken, sommige vriendinnen eerder. Rest van de vriendengroep met 10 weken en de rest na de 12 weken.


- Meiden die een vroege miskraam hebben gehad: hebben jullie er spijt van dat je bepaalde mensen van je zwangerschap hebt verteld, omdat je al die mensen ook over de miskraam moest vertellen?
Ik heb een MA gehad bij 8 weken, bij 10 weken kwamen we erachter. Was na kerst dus veel mensen wisten al dat ik zwanger was. Ik vond het fijn dat iedereen het wist zodat ze ons konden steunen en ons verdriet begrepen. Ik heb er dus zeker geen spijt van dat er al heel veel mensen het vroeg wisten.

- Meiden die er lang over hebben gedaan / er lang over doen om zwanger te worden: hebben jullie er spijt van dat je mensen hebt verteld dat je bezig bent? Zijn er mensen die er steeds naar vragen, en is dat moeilijk?
Nee ik vond het juist fijn dat mensen wisten dat het hier niet vanzelf ging. Want opmerkingen zoals: 'al een kleintje op komst?', 'Moet ik het even voordoen/komen helpen?' en 'wat raar dat jij als kindervriend nog niet zwanger ben' was ik allemaal spuugzat. En ik vind het ook wel 'belangrijk' dat mensen weten dat niet alles zo vanzelfsprekend is.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vertel je mensen? Empty Re: Wat vertel je mensen?

Bericht  yes1984 do 4 aug 2011 - 23:20

Filoria schreef:- Wie vertellen jullie dat je probeert zwanger te worden?
Dat ik gestopt was met de pil wil 1 iemand die ik een paar jaar geleden op een forum heb leren kennen. Veder was niemand hiervan op de hoogte.
- Wie vertel je dat net zwanger bent (minder dan 10 weken)?
Dit hebben we alleen mijn ouders verteld.

- Meiden die een vroege miskraam hebben gehad: hebben jullie er spijt van dat je bepaalde mensen van je zwangerschap hebt verteld, omdat je al die mensen ook over de miskraam moest vertellen?
Ik heb 2,5 jaar geleden een miskraam gehad. Toen wist ik niet dat zwanger was. En bijna niemand weet van deze miskraam. Hier heb ik nu spijt van. Ik krijg nu vaak de opmerking dat het fijn is dat het bij ons in 1 keer goed gegaan is e.d. Terwijl er wel degelijk verdriet zit.

- Meiden die er lang over hebben gedaan / er lang over doen om zwanger te worden: hebben jullie er spijt van dat je mensen hebt verteld dat je bezig bent? Zijn er mensen die er steeds naar vragen, en is dat moeilijk?
Na het stoppen met de pil was ik de tweede ronde zwanger, dus geen ervaring mee.

Ik ben zelf nogal een flapuit, en daardoor weten al minstens 15 mensen dat wij bezig zijn voor een tweede. Tijdens de housewarming bijvoorbeeld: elke keer als ik de logeerkamer liet zien en mensen vroegen 'wordt dat de babykamer?' dan gaf ik toe. Het lukt me dan gewoon niet om met een stalen gezicht te zeggen: 'nee hoor, deze kamer blijft logeerkamer'.
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
Woonplaats : in Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vertel je mensen? Empty Re: Wat vertel je mensen?

Bericht  Annie24 do 4 aug 2011 - 23:25

- Wie vertellen jullie dat je probeert zwanger te worden?
We hielden het voor ons samen. Toen we het ziekenhuis ingingen heb ik het op mijn werk verteld ivm de vele ziekenhuisbezoekjes. Ouders hebben we pas verteld dat we met wat hulp zwanger waren geworden nadat we de positieve test in handen hadden. Als we echt IUI e.d. hadden moeten gaan doen hadden we het eerder gezegd.

- Wie vertel je dat net zwanger bent (minder dan 10 weken)?
Ouders na 5 weken, schoonmoeder+vriend na 5 weken, schoonvader na 12 weken, baas na 4 weken (ik had 's morgens posi getest), andere collega's na de 1e echo met 8 weken, dit omdat ze afwisten van onze wens ivm de ziekenhuisbezoeken.

- Meiden die een vroege miskraam hebben gehad: hebben jullie er spijt van dat je bepaalde mensen van je zwangerschap hebt verteld, omdat je al die mensen ook over de miskraam moest vertellen?
nvt

- Meiden die er lang over hebben gedaan / er lang over doen om zwanger te worden: hebben jullie er spijt van dat je mensen hebt verteld dat je bezig bent? Zijn er mensen die er steeds naar vragen, en is dat moeilijk?
Ik heb er juist spijt van dat ik het op mijn werk niet eerder verteld heb. Mijn collega's zijn allemaal rond de 40 en ik was toen 24. Volgens hun dé leeftijd om zwanger te worden. Er werd dus erg op me gelet wbt eten en kleding en vaak gezegd dat ik maar 'eens op moest schieten'. Toen ze hoorden dat het niet helemaal vanzelf ging en we wat hulp nodig hadden waren ze erg begripvol, geinteresseerd en boden ze hun excuus aan omdat ze de periode daarvoor zo aan het doordrammen waren.

Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vertel je mensen? Empty Re: Wat vertel je mensen?

Bericht  Hutselfuts do 4 aug 2011 - 23:32

Filoria schreef:- Wie vertellen jullie dat je probeert zwanger te worden?
Niemand
- Wie vertel je dat net zwanger bent (minder dan 10 weken)?
Onze ouders en m'n beste vriendin. Broers en zussen niet, want als we het aan één van m'n zwagers vertellen weet meteen de hele vriendengroep en ik denk ook het hele dorp het.
- Meiden die een vroege miskraam hebben gehad: hebben jullie er spijt van dat je bepaalde mensen van je zwangerschap hebt verteld, omdat je al die mensen ook over de miskraam moest vertellen?
Nee, want het is wel fijn om het er toch over te kunnen hebben.
- Meiden die er lang over hebben gedaan / er lang over doen om zwanger te worden: hebben jullie er spijt van dat je mensen hebt verteld dat je bezig bent? Zijn er mensen die er steeds naar vragen, en is dat moeilijk?
Het kan ook een beetje anders liggen: we hebben verder gelukkig geen problemen, maar je hebt zelfs dan mensen die er de hele tijd naar vragen. Wij hebben er niet lang over gedaan, maar voor andere mensen lijkt het wel zo. Want ja, we zijn al een tijd getrouwd en ook de verbouwing van ons huis is klaar. Altijd maar weer die vragen: komt er al een kleintje, oh is dat de babykamer etc. etc. En dat vind/vond ik echt héél irritant! Wat nou als het inderdaad niet lukt? Dat begon al toen we nog niet bezig waren en tot op de dag van vandaag krijgen we dat te horen. Maar nu weten ze dus nog niet dat ik zwanger ben Wink
Hutselfuts
Hutselfuts
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 85
Punten : 86
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vertel je mensen? Empty Re: Wat vertel je mensen?

Bericht  Gast do 4 aug 2011 - 23:39

- Wie vertellen jullie dat je probeert zwanger te worden? Ik heb het een paar vriendinnen verteld en toen we een tijdje bezig waren ook mijn moeder en stiefvader en mijn schoonmoeder. Een maand voordat ik zwanger was ook m'n zus.
- Wie vertel je dat net zwanger bent (minder dan 10 weken)? Eeen paar hele goede vrienden, mijn ouders, schoonmoeder, zus en oma. Allleen mensen aan wie ik het ook zou vertellen als het mis zou gaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vertel je mensen? Empty Re: Wat vertel je mensen?

Bericht  Floor do 4 aug 2011 - 23:40

- Wie vertellen jullie dat je probeert zwanger te worden? Wij hebben het niemand verteld, uiteindelijk zijn we lang bezig geweest en was er een vriendin op de hoogte (zij waren ook bezig met zwanger worden dus zo konden we toch met elkaar er over praten)
- Wie vertel je dat net zwanger bent (minder dan 10 weken)? Wij hebben het de eerste zwangerschap verteld aan onze ouders, alleen was dat 2 dagen later al een miskraam. Deze zwangerschap hebben we gewacht tot we een goede echo hadden, toen verteld aan ouders/broer/zus. Daarna nog een paar weken gewacht (tot na 12 weken) en toen verteld aan familie/vrienden. Overigens na de eerste miskraam hebben we wel mijn vriendin op de hoogte gebracht dat ik ook zwanger was maar een miskraam had gehad, zij was op dat moment ook net zwanger, we waren dus bijna tegelijk uitgerekend.
- Meiden die een vroege miskraam hebben gehad: hebben jullie er spijt van dat je bepaalde mensen van je zwangerschap hebt verteld, omdat je al die mensen ook over de miskraam moest vertellen? Wij/ik had erg veel spijt van dat we onze ouders hadden ingelicht dat ik zwanger was. Ik zat ook niet te wachten op advies of om er over te praten met ze. Vooral mijn schoonmoeder bedoelde het goed maar ik had echt geen behoefte aan praten met haar.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vertel je mensen? Empty Re: Wat vertel je mensen?

Bericht  Liadan do 4 aug 2011 - 23:46

- Wie vertellen jullie dat je probeert zwanger te worden? Bij ons wist beide keren niemand het.
- Wie vertel je dat net zwanger bent (minder dan 10 weken)? Beide keren hebben we het rond de 7 weken aan onze ouders, broer en zussen verteld. Ook heb ik het aan mijn directe collega's verteld omdat ik zo misselijk was.
- Meiden die een vroege miskraam hebben gehad: hebben jullie er spijt van dat je bepaalde mensen van je zwangerschap hebt verteld, omdat je al die mensen ook over de miskraam moest vertellen? n.v.t.
- Meiden die er lang over hebben gedaan / er lang over doen om zwanger te worden: hebben jullie er spijt van dat je mensen hebt verteld dat je bezig bent? Zijn er mensen die er steeds naar vragen, en is dat moeilijk? n.v.t.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vertel je mensen? Empty Re: Wat vertel je mensen?

Bericht  Fiebje vr 5 aug 2011 - 0:01

Wie vertellen jullie dat je probeert zwanger te worden?
Wij hebben het niemand verteld.
- Wie vertel je dat net zwanger bent (minder dan 10 weken)?
Ouders, zussen en 2 goede vriendinnen
- Meiden die een vroege miskraam hebben gehad: hebben jullie er spijt van dat je bepaalde mensen van je zwangerschap hebt verteld, omdat je al die mensen ook over de miskraam moest vertellen?
Nee, vond het juist wel prettig. Konden er nu goed over praten met die mensen.
Nadeel was alleen wel dat de verrassing bij een volgende zwangerschap minder groot is omdat ze weten dat je er mee bezig bent.

- Meiden die er lang over hebben gedaan / er lang over doen om zwanger te worden: hebben jullie er spijt van dat je mensen hebt verteld dat je bezig bent? Zijn er mensen die er steeds naar vragen, en is dat moeilijk?
N.v.t.

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vertel je mensen? Empty Re: Wat vertel je mensen?

Bericht  Happydobby vr 5 aug 2011 - 1:16

Wie vertellen jullie dat je probeert zwanger te worden? Niemand
- Wie vertel je dat net zwanger bent (minder dan 10 weken)? wij hadden het toen nog niemand verteld. Pas na de echo (12 weken)
- Meiden die een vroege miskraam hebben gehad: hebben jullie er spijt van dat je bepaalde mensen van je zwangerschap hebt verteld, omdat je al die mensen ook over de miskraam moest vertellen? Geen ervaring
- Meiden die er lang over hebben gedaan / er lang over doen om zwanger te worden: hebben jullie er spijt van dat je mensen hebt verteld dat je bezig bent? Zijn er mensen die er steeds naar vragen, en is dat moeilijk? NVT


Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vertel je mensen? Empty Re: Wat vertel je mensen?

Bericht  Gast vr 5 aug 2011 - 1:19

Filoria schreef:- Wie vertellen jullie dat je probeert zwanger te worden?
Bij de tweede wist niemand het. Nu we graag een derde willen hebben we heel erg lopen tobben over de timing en daar heb ik het met ouders en vriendinnen wel over gehad.
- Wie vertel je dat net zwanger bent (minder dan 10 weken)?
Net als bij Freakielief alleen mensen bij wie ik het ook zo vertellen als het mis zou gaan.
- Meiden die een vroege miskraam hebben gehad: hebben jullie er spijt van dat je bepaalde mensen van je zwangerschap hebt verteld, omdat je al die mensen ook over de miskraam moest vertellen?
nvt
- Meiden die er lang over hebben gedaan / er lang over doen om zwanger te worden: hebben jullie er spijt van dat je mensen hebt verteld dat je bezig bent? Zijn er mensen die er steeds naar vragen, en is dat moeilijk?
nvt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vertel je mensen? Empty Re: Wat vertel je mensen?

Bericht  RYW vr 5 aug 2011 - 1:21

Filoria schreef:- Wie vertellen jullie dat je probeert zwanger te worden? Ik heb nooit geprobeerd zwanger te worden, maar zou het bij kind nr 3 aan niemand vertellen, hoogstens 1 of 2 vriendinnen.
- Wie vertel je dat net zwanger bent (minder dan 10 weken)? Ik heb het mijn ouders, broer en beste vriendin verteld.
- Meiden die een vroege miskraam hebben gehad: hebben jullie er spijt van dat je bepaalde mensen van je zwangerschap hebt verteld, omdat je al die mensen ook over de miskraam moest vertellen? Dit heb ik nooit zo meegemaakt
- Meiden die er lang over hebben gedaan / er lang over doen om zwanger te worden: hebben jullie er spijt van dat je mensen hebt verteld dat je bezig bent? Zijn er mensen die er steeds naar vragen, en is dat moeilijk? Dit heb ik nooit zo meegemaakt

RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vertel je mensen? Empty Re: Wat vertel je mensen?

Bericht  Bloempjuh23 vr 5 aug 2011 - 1:32


-Wie vertellen jullie dat je probeert zwanger te worden? Niemand bewust, wel weten een flink aantal dat we ‘ooit’ een tweede wilde
- Wie vertel je dat net zwanger bent (minder dan 10 weken)? 1 goede vriendin en de rest pas na de 12 weken echo
- Meiden die een vroege miskraam hebben gehad: hebben jullie er spijt van dat je bepaalde mensen van je zwangerschap hebt verteld, omdat je al die mensen ook over de miskraam moest vertellen? nvt
- Meiden die er lang over hebben gedaan / er lang over doen om zwanger te worden: hebben jullie er spijt van dat je mensen hebt verteld dat je bezig bent? Zijn er mensen die er steeds naar vragen, en is dat moeilijk? nvt

Ik ben nu 10 weken en 3 dagen zwanger van ons tweede kindje. Wel heb ik het idee dat het gewoon van mijn gezicht af te lezen is dat ik zwanger. Als wij straks de echo hebben gehad dan verwacht ik ook dat een heleboel zeggen: Ow dat dachten we al.. Soms zou ik het wel van de daken willen schreeuwen. Maar nog eventjes anderhalve week geduld en dan is iedereen op de hoogte!

Liefs Bloempjuh

Bloempjuh23
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 167
Punten : 193
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vertel je mensen? Empty Re: Wat vertel je mensen?

Bericht  LMCurious vr 5 aug 2011 - 1:33

Filoria schreef:- Wie vertellen jullie dat je probeert zwanger te worden?
- Wie vertel je dat net zwanger bent (minder dan 10 weken)?
- Meiden die een vroege miskraam hebben gehad: hebben jullie er spijt van dat je bepaalde mensen van je zwangerschap hebt verteld, omdat je al die mensen ook over de miskraam moest vertellen?
- Meiden die er lang over hebben gedaan / er lang over doen om zwanger te worden: hebben jullie er spijt van dat je mensen hebt verteld dat je bezig bent? Zijn er mensen die er steeds naar vragen, en is dat moeilijk?


Dat ik op mn 22e moeder wilde worden was algemeen bekend, zelf bij mijn klanten. Dat we er niet meteen voor gingen toen ik 22 was ook. Uiteindelijk hadden we tegen familie etc. wel gezegd dat we er vanaf jan. voor zouden gaan. Alleen zijn we toen al een maand eerder begonnen. Toen was ik direct zwanger, en hebben we het directe familie ook direct verteld als we ze zagen (binnen een week nadat ik het wist, dus iedereen wist het voor 6,5 week) Ik heb toen een mk gehad en was juist blij dat ik het deze mensen had verteld, want daardoor begrepen ze hoe blij we waren, en hoe verdrietig nu dus. Ik heb overigens daarna aan meer mensen verteld dat ik een mk had, die niet wisten dat ik zwanger was. Dat vond ik vreemder om te vertellen. De volgende keer wilde ik eht dus weer vlug vertellen!
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vertel je mensen? Empty Re: Wat vertel je mensen?

Bericht  Flip Fluitketel vr 5 aug 2011 - 4:49

- Wie vertellen jullie dat je probeert zwanger te worden? Moeder en zus

- Wie vertel je dat net zwanger bent (minder dan 10 weken)? Moeder, schoonouders, zussen/broer en werk ivm besmettingsgevaar.

- Meiden die een vroege miskraam hebben gehad: hebben jullie er spijt van dat je bepaalde mensen van je zwangerschap hebt verteld, omdat je al die mensen ook over de miskraam moest vertellen? N.v.t.

- Meiden die er lang over hebben gedaan / er lang over doen om zwanger te worden: hebben jullie er spijt van dat je mensen hebt verteld dat je bezig bent? Zijn er mensen die er steeds naar vragen, en is dat moeilijk? N.v.t.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vertel je mensen? Empty Re: Wat vertel je mensen?

Bericht  Gast vr 5 aug 2011 - 4:54

Hier weet vrijwel iedereen dat we bezig zijn, maar dat is ook wel wat logischer met het traject wat we net achter de rug hebben. Ze weten ook dat we het nu na de mislukte IVF behandelingen nu op de natuurlijke manier proberen. Niemand doet daar raar over

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vertel je mensen? Empty Re: Wat vertel je mensen?

Bericht  Gast vr 5 aug 2011 - 4:56

Laurientje, ik wist niet dat je een miskraam had gehad. Wat naar..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vertel je mensen? Empty Re: Wat vertel je mensen?

Bericht  Bruintje Beer vr 5 aug 2011 - 7:08

Wie vertellen jullie dat je probeert zwanger te worden? Niemand.

- Wie vertel je dat net zwanger bent (minder dan 10 weken)? De 1e zwangerschap Moeder, schoonouders, zussen/broers. Bij de andere 3 zwangerschappen wist alleen mijn zus het voor de 10 weken

- Meiden die een vroege miskraam hebben gehad: hebben jullie er spijt van dat je bepaalde mensen van je zwangerschap hebt verteld, omdat je al die mensen ook over de miskraam moest vertellen? Ik heb 1x een MK met 15 weken gehad dat was bij de 1e zwangerschap en daar wist iedereen al vanaf. en nu moest ik vertellen dat ik niet meer zwanger was. Maar ik vond het niet erg om erover te praten want dat was/is een rouwverwerking voor mij. 2e Mk was met 8 weken en toen wist bijna niemand dat ik zwanger was maar hebben het nadien wel verteld aan de naaste familie en vrienden. Ik heb er geen spijt van dus

- Meiden die er lang over hebben gedaan / er lang over doen om zwanger te worden: hebben jullie er spijt van dat je mensen hebt verteld dat je bezig bent? Zijn er mensen die er steeds naar vragen, en is dat moeilijk? N.v.t.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vertel je mensen? Empty Re: Wat vertel je mensen?

Bericht  Gast vr 5 aug 2011 - 8:05

James schreef:Laurientje, ik wist niet dat je een miskraam had gehad. Wat naar..

Ja het is jammer genoeg niet goed gegaan.. Op de eerste echo die we kregen (was toen volgens berekening 8 weken) was alleen een lege vruchtzak te zien.. Ik baal nog steeds was ik ook een keer snel zwanger.. Naja vol goede moed weer verder dan maar!

Voor jou ook een dikke hug

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vertel je mensen? Empty Re: Wat vertel je mensen?

Bericht  Gast vr 5 aug 2011 - 8:43

- Wie vertellen jullie dat je probeert zwanger te worden? Mijn vader en broer hebben we dat verteld. In een later stadium ook mijn schoonouders.

- Wie vertel je dat net zwanger bent (minder dan 10 weken)? Niemand

- Meiden die een vroege miskraam hebben gehad: hebben jullie er spijt van dat je bepaalde mensen van je zwangerschap hebt verteld, omdat je al die mensen ook over de miskraam moest vertellen? We hadden het nog niemand verteld.

- Meiden die er lang over hebben gedaan / er lang over doen om zwanger te worden: hebben jullie er spijt van dat je mensen hebt verteld dat je bezig bent? Zijn er mensen die er steeds naar vragen, en is dat moeilijk? Nee, geen spijt van gehad. Er kwamen af en toe belangstellende vragen, maar de mensen die we het verteld hadden voelden heel goed aan wanneer we het erover wilden hebben en wanneer niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vertel je mensen? Empty Re: Wat vertel je mensen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum