Je hebt aids
+8
Pussycat
xxDila
Tania
Susan
minoessepoes
Jordana
smooch
Jeanette
12 plaatsers
Pagina 3 van 3
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Re: Je hebt aids
Susan schreef:Wél als de kans op besmetting tijdens dat beroep groter is. Dit is een puur hypothetisch antwoord, want ik heb geen idee van de situaties die zich voor kunnen doen tijdens dat werk, waarin je iemand kan besmetten, maar STEL dat je tijdens bepaalde banen een verhoogd risico hebt om een ander te besmetten, dan kun je dat werk gewoon niet doen. Het lijkt mij vrij logisch dat die overweging belangrijker is dan jouw vrijheid om iedere baan te kunnen uitoefenen.Serena schreef:
Dus als je verzorgend werk doet met aids, met heel veel plezier, moet je maar ander werk zoeken. Volgens mij is overal wel een oplossing voor en is ander werk daarvoor helemaal niet nodig.
Ik ben het met je eens.
Gast- Gast
+ 1Gekje schreef:Susan schreef:Wél als de kans op besmetting tijdens dat beroep groter is. Dit is een puur hypothetisch antwoord, want ik heb geen idee van de situaties die zich voor kunnen doen tijdens dat werk, waarin je iemand kan besmetten, maar STEL dat je tijdens bepaalde banen een verhoogd risico hebt om een ander te besmetten, dan kun je dat werk gewoon niet doen. Het lijkt mij vrij logisch dat die overweging belangrijker is dan jouw vrijheid om iedere baan te kunnen uitoefenen.Serena schreef:
Dus als je verzorgend werk doet met aids, met heel veel plezier, moet je maar ander werk zoeken. Volgens mij is overal wel een oplossing voor en is ander werk daarvoor helemaal niet nodig.
Ik ben het met je eens.
Gast- Gast
Maar voor het werken in de kinderopvang is blijkbaar bepaald dat besmetting in díé branche niet zozeer groter is. Voor de zorg zal dat vast anders zijn, maar op een kinderdagverblijf mag iemand die HIV-besmet is, gewoon blijven werken.
Gast- Gast
Susan schreef:Wél als de kans op besmetting tijdens dat beroep groter is. Dit is een puur hypothetisch antwoord, want ik heb geen idee van de situaties die zich voor kunnen doen tijdens dat werk, waarin je iemand kan besmetten, maar STEL dat je tijdens bepaalde banen een verhoogd risico hebt om een ander te besmetten, dan kun je dat werk gewoon niet doen. Het lijkt mij vrij logisch dat die overweging belangrijker is dan jouw vrijheid om iedere baan te kunnen uitoefenen.Serena schreef:
Ik snap wat je bedoeld, maar het staat zo raar dat je dan maar gepast werk moet gaan zoeken.
Het lijkt me als aids/hiv patient gewoon heel moeilijk dat je zo wordt beperkt in je mogelijkheden.
smooch- Kletskop
- Aantal berichten : 2385
Punten : 2453
Registratiedatum : 18-11-10
Maple schreef:Maar voor het werken in de kinderopvang is blijkbaar bepaald dat besmetting in díé branche niet zozeer groter is. Voor de zorg zal dat vast anders zijn, maar op een kinderdagverblijf mag iemand die HIV-besmet is, gewoon blijven werken.
en toch zou ik het als moeder wel willen weten, zodat ik zelf de keuze kan maken of ik wil dat mijn kind bij haar op de groep zit of niet. Het gaat wel om je kind zeg...
Gast- Gast
Dromertje, dat snap ik. Maar er is eigenlijk geen verplichting om ouders op de hoogte te stellen. Dat het dubbel is, dat snap ik helemaal. Maar eigenlijk is de kans nog kleiner dat je kindje besmet wordt met hiv dan dat je kindje door een leidster besmet wordt met een flinke griep. De enige reden waardoor een besmetting op een kdv mogelijk kan zijn, is door open-wond-contact. Maar ik neem aan dat de leidster in kwestie wel dondersgoed weet wat ze doet, en vooral wat ze níét moet doen, als ze eenmaal een open wondje heeft, hoe klein ook.
Ik snap je bezorgdheid, ik denk dat ik er zelf precies zo over zou denken. Maar... het moet ook realistisch blijven.
Ik snap je bezorgdheid, ik denk dat ik er zelf precies zo over zou denken. Maar... het moet ook realistisch blijven.
Gast- Gast
een besmetting met het griepvirus is relatief onschuldig en dat is HIV niet. Ik zou er niet alleen moeite mee hebben op een KDV, maar helemaal in het algemeen. Ik wil van tevoren weten als iemand HIV zou hebben, zodra diegene (veelvuldig) in aanraking zou komen met mijn dochter. Ik zal niet verbieden om helemaal niet meer om te gaan met mijn dochter, maar ik zou wel moeite hebben met bepaalde handelingen. Dan kan de besmette persoon nog zo voorzichtig zijn, áls het mis gaat, en die kans is klein, maar aanwezig, dan heeft het grote gevolgen.
Gast- Gast
Maple schreef:Dromertje, dat snap ik. Maar er is eigenlijk geen verplichting om ouders op de hoogte te stellen. Dat het dubbel is, dat snap ik helemaal. Maar eigenlijk is de kans nog kleiner dat je kindje besmet wordt met hiv dan dat je kindje door een leidster besmet wordt met een flinke griep. De enige reden waardoor een besmetting op een kdv mogelijk kan zijn, is door open-wond-contact. Maar ik neem aan dat de leidster in kwestie wel dondersgoed weet wat ze doet, en vooral wat ze níét moet doen, als ze eenmaal een open wondje heeft, hoe klein ook.
Daar ben ik het dan helemaal mee eens.
Serena- Kletskop
- Aantal berichten : 1653
Punten : 1694
Serena schreef:Maple schreef:Dromertje, dat snap ik. Maar er is eigenlijk geen verplichting om ouders op de hoogte te stellen. Dat het dubbel is, dat snap ik helemaal. Maar eigenlijk is de kans nog kleiner dat je kindje besmet wordt met hiv dan dat je kindje door een leidster besmet wordt met een flinke griep. De enige reden waardoor een besmetting op een kdv mogelijk kan zijn, is door open-wond-contact. Maar ik neem aan dat de leidster in kwestie wel dondersgoed weet wat ze doet, en vooral wat ze níét moet doen, als ze eenmaal een open wondje heeft, hoe klein ook.
Daar ben ik het dan helemaal mee eens.
+1
smooch- Kletskop
- Aantal berichten : 2385
Punten : 2453
Ik snap wat je bedoeld, maar het staat zo raar dat je dan maar gepast werk moet gaan zoeken.
Het lijkt me als aids/hiv patient gewoon heel moeilijk dat je zo wordt beperkt in je mogelijkheden.
[/quote]
Er zijn veel meer ziektes waarbij je niet in staat bent om alle soorten werk uit te voeren. Dat is inderdaad moeilijk, maar als in dit geval het besmettingsgevaar te groot is, is daar niks aan te veranderen.
[/quote]
Er zijn veel meer ziektes waarbij je niet in staat bent om alle soorten werk uit te voeren. Dat is inderdaad moeilijk, maar als in dit geval het besmettingsgevaar te groot is, is daar niks aan te veranderen.
Ugly Betty- Kletskop
- Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10
Een werkgever mag idd niet naar de medische achtergrond vragen van een sollicitant. En er mag alleen in bepaalde branches een medisch onderzoek gedaan worden.
Ik vind het vreemd dat het in deze branche niet verteld hoeft te worden. Natuurlijk heeft iedereen recht op privacy, maar zoals Susan (volgens mij?) eerder al zei, is de veiligheid van de kinderen belangrijker.
Ik zou niet willen dat mijn kind een leidster met HIV zou hebben, ook al is de kans erg klein dat er kinderen besmet worden...deze is wel aanwezig.
Ik vind het vreemd dat het in deze branche niet verteld hoeft te worden. Natuurlijk heeft iedereen recht op privacy, maar zoals Susan (volgens mij?) eerder al zei, is de veiligheid van de kinderen belangrijker.
Ik zou niet willen dat mijn kind een leidster met HIV zou hebben, ook al is de kans erg klein dat er kinderen besmet worden...deze is wel aanwezig.
Gast- Gast
Ik denk dat het gevaar ongelooflijk overdreven word door bepaalde mensen hier. De enige manier om hiv over te brengen is direct bloed-bloed contact (op een kdv hè). Sowieso, hoe vaak hebben jullie direct bloed-bloed contact met iemand? Iemand die seropositief is, zal daarbij er nog álles aan doen om te voorkomen dat dit gebeurt, dus volgens mij hebben we dan te maken met een astronomisch kleine kans. De kans dat een onbekwame leider je kind van een trap laat kukelen is véél groter.
Ik vind het volkomen terecht dat deze vrouw dit verzwijgt. Juist om deze reacties. Ik vind het best verdrietig dat zo veel mensen nog zo weinig weten over dit virus, waardoor dit taboe in stand blijft.
Ik vind het volkomen terecht dat deze vrouw dit verzwijgt. Juist om deze reacties. Ik vind het best verdrietig dat zo veel mensen nog zo weinig weten over dit virus, waardoor dit taboe in stand blijft.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Overigens wordt élke leidster bij élk kdv erop gedrilled om heel goed uit te kijken met bloed op bloed contact, ook al is er geen sprake van hiv/aids. In contact met bloed geweest? Meteen handen wassen. Washandje in contact met bloed geweest vanwege tand door de lip of wat dan ook: gaat in de kookwas, of bij voorkeur weggooien. Zelf een open wond? Góéd afdekken. Open wond en je moet eerste hulp verlenen bij een kind met een open wond? Zorgen dat de wonden niet met elkaar in contact komen, of, beter nog, laat je collega eerste hulp verlenen. En zo nog wel meer dingen. Dus sowieso is besmetting met hiv op een kdv al zo goed als onmogelijk.
Maar, nogmaals, ik snap de ongerustheid wel. Het is alleen nergens voor nodig. Kijk, als dat meisje nou zo laks is als ik weet niet wat, dan wel. Maar sowieso geldt voor iedere PM-er dat je ontzettend alert moet zijn bij open wonden. Niet alleen als je hiv/aids hebt.
Maar, nogmaals, ik snap de ongerustheid wel. Het is alleen nergens voor nodig. Kijk, als dat meisje nou zo laks is als ik weet niet wat, dan wel. Maar sowieso geldt voor iedere PM-er dat je ontzettend alert moet zijn bij open wonden. Niet alleen als je hiv/aids hebt.
Gast- Gast
Wat vinden jullie dan als er een kind op het kdv HIV heeft? Ik zou dat persoonlijk risicovoller vinden dan als een leidster HIV heeft.
Gast- Gast
SuperGrover schreef:Ik denk dat het gevaar ongelooflijk overdreven word door bepaalde mensen hier. De enige manier om hiv over te brengen is direct bloed-bloed contact (op een kdv hè). Sowieso, hoe vaak hebben jullie direct bloed-bloed contact met iemand? Iemand die seropositief is, zal daarbij er nog álles aan doen om te voorkomen dat dit gebeurt, dus volgens mij hebben we dan te maken met een astronomisch kleine kans. De kans dat een onbekwame leider je kind van een trap laat kukelen is véél groter.
Helemaal met je eens... Ik ben eigenlijk nogal geschrokken van de reacties hier... Dat mensen zo gestigmatiseerd en uitgesloten worden, terwijl ze een ziekte hebben waar ze vaak niks aan kunnen doen.. Pfff, erg shocking dit.
Gast- Gast
Ik heb het stuk eigenlijk niet gelezen, dus ik heb geen idee hoe het meisje met aids besmet is geraakt. Maar bedenk dat aids één van die ziektes is waar je in veel gevallen juist wél honderdduizend maatregelen kunt nemen om te het voorkomen. De meeste mensen die in Nederland met hiv/aids besmet raken, hebben dat in de meeste gevallen aan zichzelf te danken. Tenzij een ziekehuis geblunderd heeft met vieze naalden, of je het via je moeder hebt gekregen tijdens haar zwangerschap, of door een zeer ongelukkige samenloop van omstandigheden het condoom gescheurd moet zijn.Noa schreef: terwijl ze een ziekte hebben waar ze vaak niks aan kunnen doen...
Gast- Gast
Dat vind ik idd veel risicovoller. Het kind weet op die leeftijd nog niet dat het heel voorzichtig moet doen.vruchtenhagel schreef:Wat vinden jullie dan als er een kind op het kdv HIV heeft? Ik zou dat persoonlijk risicovoller vinden dan als een leidster HIV heeft.
Overigens snap ik de reacties wel dat het erg is dat dus iemand met HIV buitengesloten zou worden. Dat is ook erg. Maar ik zou toch het risico niet willen lopen met mn zoontje. Dat is een gevoel.
Gast- Gast
Ik vind het eerlijk gezegd niet zo shocking. Niemand hier zegt dat dat meisje geen vriendin ofzo zou kunnen zijn. Ik zou bijvoorbeeld prima bevriend kunnen zijn met iemand met Hiv/Aids dus ik zie het niet echt als buiten sluiten. Ik wil niet dat ze voor mijn kind zorgt op een kdv idd. Het gaat dus alleen om haar beroep wat mij betreft. En tja mijn man heeft ook een chronische ziekte waardoor hij het werk wat hij het liefste zou doen niet kan. Zo gaat dat nou eenmaal soms in het leven.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» je hebt van die nachten...
» Flirten als je een relatie hebt
» Wat is het laatste wat je hebt gewonnen?
» Jaloers of tevreden met wat je hebt??
» Wat doe jij als je zomaar een dag vrij hebt?
» Flirten als je een relatie hebt
» Wat is het laatste wat je hebt gewonnen?
» Jaloers of tevreden met wat je hebt??
» Wat doe jij als je zomaar een dag vrij hebt?
Pagina 3 van 3
Permissies van dit forum: