Clean, Fit & Healthy topic
+58
Punk'd
Blixum
minoessepoes
Zora
Flower_L
Robin_
SDL
Davinia
Shopelle
Lady4
xxjojootjexx
Lonely Goatherd
Siem
Siamsa
madam
Pannetoet
patjuhhh
girli
June
Antibes
Lot
Sylvana
SuzieQ
eigenwijs
Charles
Toet
Melis_je
Blond
Roza
Serena
Zonnetje
Tiara
Marin
Reva
woezel
Cheesegirl
Lavendel
Penny Blossom
Kowalski
Sayuri
Nyx
Tiana
Eris
Le Chat Noir
Sea of Trees
Sanne
SoGood
stella.nova
Coccinelle
Tinkebell
Sam
_Lacey_
Reeza
Poubelle
Aziraphale
Minx
Feline
Luce
62 plaatsers
Pagina 18 van 27
Pagina 18 van 27 • 1 ... 10 ... 17, 18, 19 ... 22 ... 27
Re: Clean, Fit & Healthy topic
Oeh, klinkt goed, Aziraphale. Hoe maken jullie die speltbodem dan? Ik wil nog steeds een keer zelf pizza maken, maar heb toch nog geen recept voor de bodum, dus met spelt kan evengoed. Kun je de bodem dan ook goed dun krijgen?
Ik heb mijn ontbijtje ook weer in de koelkast staan. Amandelmelk met havervlokken, kaneel, geprakte banaan, kokos, cacao nibs, bosbessen, frambozen, vanille-extract en kokos.
Ik heb mijn ontbijtje ook weer in de koelkast staan. Amandelmelk met havervlokken, kaneel, geprakte banaan, kokos, cacao nibs, bosbessen, frambozen, vanille-extract en kokos.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Zo Sanne, jij doet er een hoop in!
Hoe was de dikte van jouw ontbijt? Ik vond de mijne erg dun.
Ik maak de pizzabodem zo:
Ingrediënten voor het deeg:
• 250 g (spelt)meel
• 1 tl zout
• 6 g gedroogde gist
• 1/2 tl suiker
• 1 el olijfolie
• ca. 125 ml lauw water
Meng het zout, de gist en de suiker door het meel. Roer er dan de olijfolie door en beetje bij beetje het water. Afhankelijk van het soort meel dat je gebruikt, heb je misschien meer of minder water nodig. Voeg eventueel nog wat extra bloem toe als je deeg te plakkerig wordt. Kneed tot je een samenhangend en elastisch deeg hebt. Laat het onder een vochtige doek en op een warme plek 45 minuten rijzen. Kneed het deeg daarna weer een aantal minuten stevig door en laat het nog minstens 30 minuten rijzen.
Hoe was de dikte van jouw ontbijt? Ik vond de mijne erg dun.
Ik maak de pizzabodem zo:
Ingrediënten voor het deeg:
• 250 g (spelt)meel
• 1 tl zout
• 6 g gedroogde gist
• 1/2 tl suiker
• 1 el olijfolie
• ca. 125 ml lauw water
Meng het zout, de gist en de suiker door het meel. Roer er dan de olijfolie door en beetje bij beetje het water. Afhankelijk van het soort meel dat je gebruikt, heb je misschien meer of minder water nodig. Voeg eventueel nog wat extra bloem toe als je deeg te plakkerig wordt. Kneed tot je een samenhangend en elastisch deeg hebt. Laat het onder een vochtige doek en op een warme plek 45 minuten rijzen. Kneed het deeg daarna weer een aantal minuten stevig door en laat het nog minstens 30 minuten rijzen.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Ik heb zo'n lekker recept voor een pizza. We maken het meestal zo, dochter smult er ook van.
Ik maak een paprikasalsa voor op de bodem. Een pot gegrilde paprika's (zelf grillen is natuurlijk beter) in stukjes snijden. 2 uien in stukken snijden en in de pan bakken tot ze glazig zien, paprika erbij, peper/sambal erbij. Even bakken. En dan een saus maken met de staafmixer. (Veel lekkerder dan de standaard tomatensaus!)
Plakjes kastanjechampignons, rode ui ringen, uitgebakken kipfilet of gehakt, gekookte broccoli en kaas erop.
Ik maak een paprikasalsa voor op de bodem. Een pot gegrilde paprika's (zelf grillen is natuurlijk beter) in stukjes snijden. 2 uien in stukken snijden en in de pan bakken tot ze glazig zien, paprika erbij, peper/sambal erbij. Even bakken. En dan een saus maken met de staafmixer. (Veel lekkerder dan de standaard tomatensaus!)
Plakjes kastanjechampignons, rode ui ringen, uitgebakken kipfilet of gehakt, gekookte broccoli en kaas erop.
Linda- Ratel
Het lijkt meer dan het is hoor, want de kaneel, kokosrasp, vanilleextract en een paar cacaonibs tikken niet echt aan. Dat is meer voor de smaak. Aan vulling zijn het eigenlijk alleen de havervlokken en het fruit. De dikte was hier eigenlijk wel goed, je kon het gewoon lekker oplepelen. Heb jij er wel banaan doorheen gedaan? Volgens mij maakt dat ook wel uit. De recepten die ik steeds zie, gaan uit van een halve banaan. Ik doe alleen een hele, omdat ik het dus voor twee personen maak (ook voor vriend).
Bedankt voor 't recept trouwens. Ga het eens proberen.
Speltmeel is vast te koop bij de reformwinkel?
Edit: oeh, dat recept voor die paprikasaus! Ik zet het voor volgende week eens op het menu denk ik.
Bedankt voor 't recept trouwens. Ga het eens proberen.
Speltmeel is vast te koop bij de reformwinkel?
Edit: oeh, dat recept voor die paprikasaus! Ik zet het voor volgende week eens op het menu denk ik.
Sanne- Ratel
Ja, gewoon bij de reform/natuurwinkel.
De eerste keer deed ik het half spelt half tarwe. Maar dat hoeft niet. Volledig spelt vind ik lekkerder.
Ik had er een halve banaan in gedaan. Ik had verwacht dat de havervlokken veel vocht hadden opgenomen en wat papperig zouden zijn, maar dat was helemaal niet. Het was zo'n mengseltje waarvan je twijfelt of je het nou moet drinken of eten.
Dochter vond het wel lekker. Ik had er verse kersen in gedaan. Zij heeft er flink wat happen van op.
Daarna had ik het voor mezelf warm gemaakt, toen werd het wel papperig.
Mijn man wil het overigens niet proeven. Hij vond het eruit zien alsof het er al een keer uitgekomen was... Mietje!
De eerste keer deed ik het half spelt half tarwe. Maar dat hoeft niet. Volledig spelt vind ik lekkerder.
Ik had er een halve banaan in gedaan. Ik had verwacht dat de havervlokken veel vocht hadden opgenomen en wat papperig zouden zijn, maar dat was helemaal niet. Het was zo'n mengseltje waarvan je twijfelt of je het nou moet drinken of eten.
Dochter vond het wel lekker. Ik had er verse kersen in gedaan. Zij heeft er flink wat happen van op.
Daarna had ik het voor mezelf warm gemaakt, toen werd het wel papperig.
Mijn man wil het overigens niet proeven. Hij vond het eruit zien alsof het er al een keer uitgekomen was... Mietje!
Linda- Ratel
Haha, nou... je man heeft wel een beetje gelijk, toch?
Ik had er wat fruit en noten opgelegd, wat kokosrasp en dan ziet het er heel feestelijk uit (in plaats van alsof het al eens opgegeten is geweest...). Maar mijn vriend doet er helemaal niet moeilijk over, hij vond het wel fijn dat ik net weer een ontbijtje alvast heb gemaakt geloof ik. Hij drinkt altijd van die ochtendontbijtdranken, maar wilde vandaag in de winkel niets kopen: 'nee hoor, jij maakt nu toch van die ontbijtjes voor ons?'.
Ik had er wat fruit en noten opgelegd, wat kokosrasp en dan ziet het er heel feestelijk uit (in plaats van alsof het al eens opgegeten is geweest...). Maar mijn vriend doet er helemaal niet moeilijk over, hij vond het wel fijn dat ik net weer een ontbijtje alvast heb gemaakt geloof ik. Hij drinkt altijd van die ochtendontbijtdranken, maar wilde vandaag in de winkel niets kopen: 'nee hoor, jij maakt nu toch van die ontbijtjes voor ons?'.
Sanne- Ratel
Leuk! Dit ontbijt is wel echt veel beter dan zo'n kant en klaar drinkontbijt. Daar zit heel veel suiker en E-nummers in.
Ik heb er nu rauwe cacaopoeder in gedaan. Dat rook echt lekker. Ben gek op chocolade.
Volgende keer ga ik de quinoavlokken proberen, dat lijkt me ook wel wat.
Ik zat trouwens echt vol daarna. Ik had daarna nog 2 speltwafels met notenpasta op. Toen pas om 15.30 weer iets gegeten.
Ik heb er nu rauwe cacaopoeder in gedaan. Dat rook echt lekker. Ben gek op chocolade.
Volgende keer ga ik de quinoavlokken proberen, dat lijkt me ook wel wat.
Ik zat trouwens echt vol daarna. Ik had daarna nog 2 speltwafels met notenpasta op. Toen pas om 15.30 weer iets gegeten.
Linda- Ratel
Ik zat ook echt vol. Ik ben echt een enorme vreetzak en daar ben ik echt een beetje klaar mee. Om gewicht hoef ik het niet te doen, want ik ben slank genoeg, maar soms ben ik bang dat ik aan de buitenkant slank ben, maar dat van binnen alles dichtslibt (door grote hoeveelheden chocola, drop etc.).
Ik heb nu al twee dagen niet gesnoept (voor mij echt heel bijzonder) en ik had na het ontbijt ook geen zin om te snaaien. Laatste drop heb ik uiteindelijk vandaag maar weggegooid. Ik hoop dat ik het vol hou en dat de hang naar suiker binnenkort weg is (al heb ik daar deze twee dagen nog geen last van eigenlijk).
Ik heb nu al twee dagen niet gesnoept (voor mij echt heel bijzonder) en ik had na het ontbijt ook geen zin om te snaaien. Laatste drop heb ik uiteindelijk vandaag maar weggegooid. Ik hoop dat ik het vol hou en dat de hang naar suiker binnenkort weg is (al heb ik daar deze twee dagen nog geen last van eigenlijk).
Sanne- Ratel
Oh wat goed!
Ik ben de laatste tijd juist heel slecht bezig met snoepen. Door dat stomme dieet mag ik heel veel niet. En snoep mag dus wel (winegums enzo). Van de week een grote bak gekocht (stom!) en nu al bijna op. Net ook flink zitten snoepen, ben er helemaal misselijk van.
Is echt niet handig om te doen. Ik ben heel moe door de vele nachtvoedingen en gebrek aan slaap en dan is het echt slecht om zoveel suiker te eten. Dus ik moet er ook mee ophouden.
Maar het is zo lastig. Ik moet echt dingen gaan bakken wat ik mag eten en daar heb ik niet altijd zin in en tijd voor.
De kg's vliegen er wel vanaf, daar moet ik echt op letten. (M'n overtollige vel verdwijnt helaas nog niet).
Ik ben de laatste tijd juist heel slecht bezig met snoepen. Door dat stomme dieet mag ik heel veel niet. En snoep mag dus wel (winegums enzo). Van de week een grote bak gekocht (stom!) en nu al bijna op. Net ook flink zitten snoepen, ben er helemaal misselijk van.
Is echt niet handig om te doen. Ik ben heel moe door de vele nachtvoedingen en gebrek aan slaap en dan is het echt slecht om zoveel suiker te eten. Dus ik moet er ook mee ophouden.
Maar het is zo lastig. Ik moet echt dingen gaan bakken wat ik mag eten en daar heb ik niet altijd zin in en tijd voor.
De kg's vliegen er wel vanaf, daar moet ik echt op letten. (M'n overtollige vel verdwijnt helaas nog niet).
Linda- Ratel
Dat lijkt me ook echt lastig. Misschien kun je een lading van die koekjes maken met havervlokken en pure chocola? Dan heb je een voorraadje en hoef je niet naar snoep te grijpen. Van suiker raak je alleen maar vermoeider inderdaad en dat kun je nou net niet gebruiken.
Ik heb voor de zwangerschap van H. een tijd gegeten volgens Amber Alberda en toen voelde ik me zoveel fitter, geen lunchdip meer, geen behoefte aan snoep, geen opgeblazen gevoel. Dat voelde echt fijn. Alleen tijdens de zwangerschap kon ik amper meer verdragen dan geroosterde boterhammen met kaas en grote bekers melk haha, dus toen is dat eten er bij in geschoten. En daarna nooit meer opgepakt. Ik merkte de laatste weken vooral dat het snoepen steeds verder de spuigaten uit begon te lopen, echt elke dag kocht ik wel een zak snoep op het werk of chocola (en het ging ook altijd helemaal op).
Ik heb voor de zwangerschap van H. een tijd gegeten volgens Amber Alberda en toen voelde ik me zoveel fitter, geen lunchdip meer, geen behoefte aan snoep, geen opgeblazen gevoel. Dat voelde echt fijn. Alleen tijdens de zwangerschap kon ik amper meer verdragen dan geroosterde boterhammen met kaas en grote bekers melk haha, dus toen is dat eten er bij in geschoten. En daarna nooit meer opgepakt. Ik merkte de laatste weken vooral dat het snoepen steeds verder de spuigaten uit begon te lopen, echt elke dag kocht ik wel een zak snoep op het werk of chocola (en het ging ook altijd helemaal op).
Sanne- Ratel
Ja, moet ik inderdaad maar eens doen. Nadeel is alleen dat dit soort dingen niet lang houdbaar zijn. Dus heel veel maken werkt ook niet.
Maar ik moet 's avonds wel iets eten, want ik wil niet weer veel te snel veel kg afvallen.
Toen ik dat dieet bij m'n dochter volgde was ik ook al op zoek naar dingen met gezonde vetten. Was best lastig.
Ik twijfel of zoon ook op noten/zaden reageert, dat zou echt jammer zijn.
Maar ik moet 's avonds wel iets eten, want ik wil niet weer veel te snel veel kg afvallen.
Toen ik dat dieet bij m'n dochter volgde was ik ook al op zoek naar dingen met gezonde vetten. Was best lastig.
Ik twijfel of zoon ook op noten/zaden reageert, dat zou echt jammer zijn.
Linda- Ratel
Oh jee, dat zou echt jammer zijn. Er blijft steeds wat minder over dan. Merk je aan hem dat hij onrustiger is als jij noten en zaden hebt gegeten?
Ik had eerder dit recept gepost (http://www.focusonfoodies.nl/havermout-koekjes-met-cranberry-en-cacao-nibs/) en volgens diegene zijn ze lang (in ieder geval een week) houdbaar, dus het hoeft niet in een paar dagen op. Ik denk dat ik ze binnenkort eens ga maken!
Ik had eerder dit recept gepost (http://www.focusonfoodies.nl/havermout-koekjes-met-cranberry-en-cacao-nibs/) en volgens diegene zijn ze lang (in ieder geval een week) houdbaar, dus het hoeft niet in een paar dagen op. Ik denk dat ik ze binnenkort eens ga maken!
Sanne- Ratel
Ik had humus gemaakt. En vandaag was zoon heel veel aan het spugen. In de humus zit tahin (sesampasta). Maar ik had gister bij een indoorspeeltuin een paar patatjes op, daar kan het ook aan liggen. Normaal gesproken moet patat apart van de snacks gebakken worden. Misschien dat dat niet is gebeurd en dat de snacks (wat ik dus niet mag) in contact is gekomen met de patat.
Echt zo'n gedoe... Ik moet overal bij nadenken wat ik eet.
Die koekjes ga ik eens proberen! Moet alleen amandelmeel nog kopen.
Ik had laatst ook een heerlijke veganistische chocoladecake gemaakt, maar daar zat wel suiker in.
Echt zo'n gedoe... Ik moet overal bij nadenken wat ik eet.
Die koekjes ga ik eens proberen! Moet alleen amandelmeel nog kopen.
Ik had laatst ook een heerlijke veganistische chocoladecake gemaakt, maar daar zat wel suiker in.
Linda- Ratel
Je zou ook iets lekkers kunnen maken waarvan je wat porties in kan vriezen.
Hier wat receptjes zonder eieren en lactose (er staan er nog meer op haar site, wel voornamelijk met amandelmeel, daar moet je van houden, en het is vrij prijzig):
http://www.eetgoedvoeljegoed.com/2012/09/avocado-cheesecake-raw-vegan-en-paleo.html
http://www.eetgoedvoeljegoed.com/2010/10/pompoentaart.html
http://www.eetgoedvoeljegoed.com/2012/07/paleo-bosvruchten-ijstaart.html
http://www.eetgoedvoeljegoed.com/2010/11/appelkruimel-glutenvrij.html
http://www.eetgoedvoeljegoed.com/2012/07/gemberkoekjes-glutenvrij-suikervrij.html
http://www.eetgoedvoeljegoed.com/2011/01/glutenvrije-sesam-koekjes.html
Hier wat receptjes zonder eieren en lactose (er staan er nog meer op haar site, wel voornamelijk met amandelmeel, daar moet je van houden, en het is vrij prijzig):
http://www.eetgoedvoeljegoed.com/2012/09/avocado-cheesecake-raw-vegan-en-paleo.html
http://www.eetgoedvoeljegoed.com/2010/10/pompoentaart.html
http://www.eetgoedvoeljegoed.com/2012/07/paleo-bosvruchten-ijstaart.html
http://www.eetgoedvoeljegoed.com/2010/11/appelkruimel-glutenvrij.html
http://www.eetgoedvoeljegoed.com/2012/07/gemberkoekjes-glutenvrij-suikervrij.html
http://www.eetgoedvoeljegoed.com/2011/01/glutenvrije-sesam-koekjes.html
Coccinelle- Prater
- Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Coccinelle, bedankt voor de recepten! Staan leuke dingen tussen!
Site staat inmiddels in m'n favorieten.
Site staat inmiddels in m'n favorieten.
Linda- Ratel
Ik heb echt respect voor jou Linda, dat je zo je best doet met het uitkiezen van je eten, zodat je zoontje bv kan blijven drinken. Ik vind het echt heel knap en ook heel lief van je. Moet je dit dieet tijdens de hele bv-periode blijven volgen, of kun je langzaam je eetpatroon uitbreiden wanneer je zoontje bijv. bijvoeding krijgt?
Wij gaan ook deze week jouw pizza eten (alleen andere topping). Weet je ook of je de bodem kan maken van boekweitmeel? Ik heb namelijk geen speltmeel in huis.
Wij gaan ook deze week jouw pizza eten (alleen andere topping). Weet je ook of je de bodem kan maken van boekweitmeel? Ik heb namelijk geen speltmeel in huis.
Gast- Gast
Dank je, Robin. Ik heb dit dieet ook bij m'n dochter moeten volgen en toen viel het me stukken minder zwaar dan nu. M'n leven is nu een stuk anders en het kost me best veel om het nu weer te doen. Er zijn zoveel situaties waarbij het echt onhandig is. Bijvoorbeeld als m'n dochter een ijsje eet en haar vingers onder zitten, even gauw aflikken kan niet.
Maarja.. Genoeg gezeurt, ik ben vandaag gewoon in een zeikbui, alles is me momenteel even teveel.
Mijn dochter reageerde toen ze 1,5 jaar was niet meer op de dingen die ik at. Toen mocht ik alles weer. Zelf was ze er met 2 jaar volledig overheen.
Maarja.. Genoeg gezeurt, ik ben vandaag gewoon in een zeikbui, alles is me momenteel even teveel.
Mijn dochter reageerde toen ze 1,5 jaar was niet meer op de dingen die ik at. Toen mocht ik alles weer. Zelf was ze er met 2 jaar volledig overheen.
Linda- Ratel
Ik denk trouwens niet dat het lukt met boekweitmeel, maar het valt te proberen.
Linda- Ratel
Ik heb vanmiddag een lekkere soep op (meer uit noodzaak omdat ik nog 2 komkommers en een brocolli overhad).
Het enige wat je nodig hebt is 1 stronk brocolli en 1,5 komkommer qua groente. En verder 2 boullionblokjes en peper/zout.
Ik had de brocolli even gekookt, daarna in de pan gegooid waar de groenteboullion inzat. Dat eerst gepureerd met de staafmixer. Vervolgens de komkommerblokjes erbij (zaadlijsten eruit halen) en dat even laten pruttelen. Vervolgens de komkommer ook pureren en peper en zout toevoegen. Ohja ik had ook nog wat dille gebruikt.
Vond hem echt heel lekker en hij was heel snel klaar.
Het enige wat je nodig hebt is 1 stronk brocolli en 1,5 komkommer qua groente. En verder 2 boullionblokjes en peper/zout.
Ik had de brocolli even gekookt, daarna in de pan gegooid waar de groenteboullion inzat. Dat eerst gepureerd met de staafmixer. Vervolgens de komkommerblokjes erbij (zaadlijsten eruit halen) en dat even laten pruttelen. Vervolgens de komkommer ook pureren en peper en zout toevoegen. Ohja ik had ook nog wat dille gebruikt.
Vond hem echt heel lekker en hij was heel snel klaar.
Punk'd- Kletskop
- Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13
Melis_je schreef:Punk'd schreef:Ik heb gister een gezonde apple crumble gemaakt.
'Beslag'
250 gr speltmeel
75 gr kokosolie
4 el agavesiroop
50 gr havermout
Beslag goed met je hand kneden tot dat alle kokosolie opgelost is. Het blijft een heel los beslagje omdat het natuurlijk crumble moet worden. Ik heb het in een vierkant bakblik gedaan en onderop een laagje beslag gedaan en aandrukt met mijn hand. Daarop de vulling en bovenop dan los het laatste beslag als crumble gegooid.
'Vulling'
4 appels
Kaneel, naar smaak (ik heb er wel 2 flinke eetlepels in gegooid, heerlijk!)
Verder kun je er nog rozijnen of noten in doen. Wat je zelf lekker en gezond vindt.
30 minuten in de oven op 200 graden. Bij mij was hij iets aan de donkere kant en ik had hem 35 minuten gedaan. Ligt misschien ook aan je oven. Die van mij is hetelucht i.p.v. electrisch. Dus dan mag de tempratuur denk ik wat lager.
Klinkt lekker, Punk'd! Tot nu toe heb ik het alleen crumbles gemaakt met normaal kruimeldeeg van bloem, suiker en boter (of bloem/havermout half om half). Wordt dit deeg vergelijkbaar met een normaal kruimeldeeg?
Punk'd, ik ben heel benieuwd naar hoe je crumble geworden is maar ben bang dat je de post gemist hebt. Want het klinkt als het ideale alternatief. Was het lekker?
Melis_je- Kletskop
- Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11
Hij was dezelfde avond echt heel lekker. Maar de dag erop veel te droog. Ik had zelf wel een appel te weinig, dus misschien dat dat compenseerd.
Maar zeker voor herhaling vatbaar. Het deeg is echt mooi kruimelig gebleven.
Maar zeker voor herhaling vatbaar. Het deeg is echt mooi kruimelig gebleven.
Punk'd- Kletskop
- Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13
Super, dank je wel!
Melis_je- Kletskop
- Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11
Wie van jullie eet ook cacao nibs?
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10
xxjojootjexx schreef:Wie van jullie eet ook cacao nibs?
Ik!
Linda- Ratel
Linda schreef:xxjojootjexx schreef:Wie van jullie eet ook cacao nibs?
Ik!
Ff ranzig iets... Bij mij verteren die niet goed. Er zitten dus allemaal nibs in mijn ontlasting. Herkenbaar?
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10
Pagina 18 van 27 • 1 ... 10 ... 17, 18, 19 ... 22 ... 27
Soortgelijke onderwerpen
» Clean eating
» Hardloop topic ---> SPORT topic
» Het -5 TOPIC!
» Huh topic van PB weg?
» Het eet tip topic!
» Hardloop topic ---> SPORT topic