Clean, Fit & Healthy topic
+58
Punk'd
Blixum
minoessepoes
Zora
Flower_L
Robin_
SDL
Davinia
Shopelle
Lady4
xxjojootjexx
Lonely Goatherd
Siem
Siamsa
madam
Pannetoet
patjuhhh
girli
June
Antibes
Lot
Sylvana
SuzieQ
eigenwijs
Charles
Toet
Melis_je
Blond
Roza
Serena
Zonnetje
Tiara
Marin
Reva
woezel
Cheesegirl
Lavendel
Penny Blossom
Kowalski
Sayuri
Nyx
Tiana
Eris
Le Chat Noir
Sea of Trees
Sanne
SoGood
stella.nova
Coccinelle
Tinkebell
Sam
_Lacey_
Reeza
Poubelle
Aziraphale
Minx
Feline
Luce
62 plaatsers
Pagina 10 van 27
Pagina 10 van 27 • 1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 18 ... 27
Re: Clean, Fit & Healthy topic
Van de week hadden we het over zoete aardappel. Falafel van zoete aardappel lijkt me ook lekker!
Nodig:
Hoe maak je het:
Nodig:
- 250g zoete aardappelpuree
- 3/4tl komijn
- 1/2tl knoflookpoeder
- 3/4tl gemalen koriander
- 1 el citroensap
- 50g kikkererwtenmeel
Hoe maak je het:
- Doe alle ingrediënten in een grote kom en roer zodat alles goed gemengd is.
- Dek de kom af en zet minimaal 1h in de koelkast.
- Verwarm de oven voor op 200 graden Celsius en bekleed een bakplaat met bakpapier.
- Vorm kleine balletjes ter grootte van een walnoot uit het mengsel en leg ze op de bakplaat.
- Bak de balletjes 15-20 minuten tot ze goudbruin zijn.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Ik heb net deze salade gemaakt, om morgen mee te nemen voor de lunch.
Zomerse quinoa salade:
Zomerse quinoa salade:
- 125 gram quinoa, goed afgespoeld onder de kraan
- 1 gegrilde maïs kolf (maïs eraf snijden) of 1 klein blikje maïs
- 1/2 rode ui, fijn gesnipperd
- 1 mango, in blokjes
- 250 gram aardbeien, gehalveerd
- flink wat gehakte bladpeterselie en koriander
- sap van 1/2 citroen
- verkruimelde feta (naar smaak)
- peper + zout
- olijfolie (extra vierge)
1. Kook de quinoa gaar volgens de aanwijzingen op de verpakking, zorg wel dat het écht goed gewassen is. Doe je dit niet, dan is de quinoa erg bitter.
2. In de tijd dat de quinoa kookt kun je al het snijwerk doen.
3. Giet de quinoa af in een zeef en spoel na met koud water, het moet helemaal afgekoeld zijn.
4. Verdeel de gekookte quinoa over een schaal en voeg de gesneden ui, mango, aardbei, maïs en kruiden toe.
5. Schenk het sap van de citroen over de salade heen en voeg een scheutje olijfolie toe. Meng goed door elkaar en breng op smaak met peper en zout.
6. Verdeel wat verkruimelde feta over de salade.
- 1 gegrilde maïs kolf (maïs eraf snijden) of 1 klein blikje maïs
- 1/2 rode ui, fijn gesnipperd
- 1 mango, in blokjes
- 250 gram aardbeien, gehalveerd
- flink wat gehakte bladpeterselie en koriander
- sap van 1/2 citroen
- verkruimelde feta (naar smaak)
- peper + zout
- olijfolie (extra vierge)
1. Kook de quinoa gaar volgens de aanwijzingen op de verpakking, zorg wel dat het écht goed gewassen is. Doe je dit niet, dan is de quinoa erg bitter.
2. In de tijd dat de quinoa kookt kun je al het snijwerk doen.
3. Giet de quinoa af in een zeef en spoel na met koud water, het moet helemaal afgekoeld zijn.
4. Verdeel de gekookte quinoa over een schaal en voeg de gesneden ui, mango, aardbei, maïs en kruiden toe.
5. Schenk het sap van de citroen over de salade heen en voeg een scheutje olijfolie toe. Meng goed door elkaar en breng op smaak met peper en zout.
6. Verdeel wat verkruimelde feta over de salade.
Coccinelle- Prater
- Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Robin, ik heb nog getwijfeld om de agavesiroop er bij te bestellen, maar niet gedaan. Gebruik jij het vaak en is het zuinig in gebruik. Vond het wel prijzig.
En de diepvriesfruit gooi je er bevroren bij?
Coco en linda, die recepten lijken me ook erg lekker. Ga ze noteren in mijn grote boek.
En de diepvriesfruit gooi je er bevroren bij?
Coco en linda, die recepten lijken me ook erg lekker. Ga ze noteren in mijn grote boek.
woezel- Prater
- Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11
Het diepvriesfruit gooi ik erbij als de melk tegen de kook aan is. Daarna de havermout erbij en nog even op laten staan en dan laten afkoelen. Het fruit is dan heel zacht, valt soms ook uit elkaar (bramen). Agavesiroop gebruik ik niet altijd. Ik doe er ook wel eens honing in i.p.v. agavesiroop. Het hangt er vanaf hoe zoet je het wil hebben, voor mij is een scheutje genoeg. Qua prijs vind ik het nog wel enigszins meevallen, volgens mij rond de 2,50 - 3,00 Euro voor die ik heb.
Gast- Gast
Wat een lekkere recepten .
Vandaag volkoren pasta met courgette en paprika was erg lekker .
Voor het eten nog ff een rondje hard gelopen. Ging niet heel lekker . 23 minuten over 3 km moet een heel stuk sneller kunnen haha. Wil daar toch nog minstens 6 minuten af hebben. Dat is de snelste tijd die ik ooit gelopen heb op de 3.
Vandaag volkoren pasta met courgette en paprika was erg lekker .
Voor het eten nog ff een rondje hard gelopen. Ging niet heel lekker . 23 minuten over 3 km moet een heel stuk sneller kunnen haha. Wil daar toch nog minstens 6 minuten af hebben. Dat is de snelste tijd die ik ooit gelopen heb op de 3.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10
Minx: Volg jij nog zo'n ander dieetprogramma (volgens mij was het Cambridge o.i.d.) of ben je daar mee gestopt? Je bent al wel heel veel afgevallen zeg!
Gast- Gast
Nee volg niets meer, heb idd Cambridge gedaan en nu over op het gezond eten. Wil graag op dit gewicht stabiel blijven en gezond eten. Zat vandaag dus netjes aan mijn bordje gezond eten terwijl mijn ouders Chinees aten en mijn broertje kebab. Heb mijn aantal keer sporten omhoog gegooid van 1 keer per week naar minimaal 2 en zit op het moment op 4 keer per week, volgende week zal het ook nog 4 keer zijn en die 2,5 week daarna word krankzinnig. Dan is het
Maandag spinnen
Dinsdag hydrotherapie geven
Woensdag hardlopen
Donderdag rust
Vrijdag hydrotherapie en hard lopen
Zaterdag body balance
Zondag hardlopen
Kom maar op met dat afgetrainde lichaam
Maandag spinnen
Dinsdag hydrotherapie geven
Woensdag hardlopen
Donderdag rust
Vrijdag hydrotherapie en hard lopen
Zaterdag body balance
Zondag hardlopen
Kom maar op met dat afgetrainde lichaam
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Die courgettehummus lijkt me lekker! Die ga ik morgen maken!
Kowalski- Ratel
- Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12
Punk'd schreef:http://natuurlijkgezondenmooi.blogspot.nl/2012/10/recept-voor-rauwe-amandelmelk.html
Zelf amandelmelk maken is echt heel makkelijk. Je hebt er alleen Amandelen, water en een theedoek voor nodig voor nodig. De melk is dan 2/3 dagen houdbaar.
Zelf sojamelk maken is ook heel makkelijk. Je laat een halve zak sojabonen een nacht weken, omspoelen, half uur koken, omspoelen, kneden*, met een liter water in een blender met een beetje zout en dan ook door een theedoek in een fles schenken**. Je hebt er alleen één grote pan, een blender, een theedoek en een fles voor nodig - makkelijker kan het niet. Het smaakt dan natuurlijk minder zoet dan sojamelk uit de winkel. Het smaakt veel milder, een beetje naar vanille. Ik vind dat veel lekkerder.
*Het kneden is het makkelijkst als de bonen onder water staan. Je sojabonen zitten in je kookpan, daar doe je koud water bij, dan kneed je ze door. De vliesjes komen drijven. Die schep je er dan uit en dan kneed je verder. De bonen hoeven niet perfect ontvliesd te worden, maar er komt meer melk uit als er minder vliesjes om zitten.
** Het residu dat in de theedoek achterblijft kan je gebruiken voor koekjes enzo. Het lijkt op meel.
Melis_je- Kletskop
- Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11
Wat is een goed alternatief voor een snel (in de trein) ontbijt? Ik was vanmorgen weer eens te laat wakker, dus geen tijd om havermout of yoghurt met fruit/muesli te eten.. Nu heb ik snel een mueslireep en een paar druiven naar binnen gewerkt in de trein maar dat is natuurlijk niet echt een heel voedzaam ontbijt.
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Toet schreef:Wat is een goed alternatief voor een snel (in de trein) ontbijt? Ik was vanmorgen weer eens te laat wakker, dus geen tijd om havermout of yoghurt met fruit/muesli te eten.. Nu heb ik snel een mueslireep en een paar druiven naar binnen gewerkt in de trein maar dat is natuurlijk niet echt een heel voedzaam ontbijt.
Ik zet soms de avond ervoor twee bakjes klaar, eentje voor yoghurt die ik er dan snel 's ochtends in doe en eentje met alles wat ik erin wil doen (noten, pitten, zaden, gedroogd fruit, vers fruit). Dan is het 's ochtends alleen nog maar yoghurt in het bakje doen en de twee bakjes in m'n tas.
Kowalski- Ratel
- Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12
Ja dat is wel slim inderdaad, dat heb ik ook wel eens bedacht maar ik heb niet van die handige meeneembakjes, dus die ga ik maar eens aanschaffen.
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Als ik vroeg op moet, maak ik vaak de avond ervoor al een smoothie en op de fiets eet ik dan een speltcracker met hummus.
June- Kletskop
- Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12
Ik drink nu ook elke ochtend een smoothie met 6 scheppen havermout, een klein handje hazelnoten, blauwe bessen (diepvries), een banaan en een halve liter melk (ik heb nu sojamelk en volgende week ga ik rijst of amandelmelk proberen) erin, die maak ik al eerder en bewaar ik in een wekfles, ik kan van deze hoeveelheid 4 dagen ontbijten. Ik drink het wel thuis op, maar je zou ook zo'n ouderwetse schoolbeker kunnen kopen en het dan zo mee kunnen nemen in de trein. Door de havermout vult het hartstikke goed, het is wel vrij dik maar nog wel prima drinkbaar.
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Ik ga die smoothie ook eens maken, klinkt echt lekker. Verkleurd het trouwens niet als je het een paar dagen laat staan?
Speltmelk is ook een aanrader! Vind ik persoonlijk lekkerder dan haver of rijst (haver is het minst zoet).
Speltmelk is ook een aanrader! Vind ik persoonlijk lekkerder dan haver of rijst (haver is het minst zoet).
Linda- Ratel
Ja het verkleurd inderdaad wel, maar dat doet het eigenlijk al bijna meteen door de havermout. Ik had eerder geprobeerd om wat citroensap toe te voegen maar dat maakt qua kleur niks uit. De smaak blijft wel goed.
De speltmelk ga ik ook proberen!
De speltmelk ga ik ook proberen!
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Soja is blijkbaar niet eens heel gezond.
Het verhoogt je oestrogeen en verlaagt bij mannen het testosteron. Ook kan het invloed hebben op de werking van je schildklier. Zijn veel artikelen over te vinden.
Het verhoogt je oestrogeen en verlaagt bij mannen het testosteron. Ook kan het invloed hebben op de werking van je schildklier. Zijn veel artikelen over te vinden.
Feline- Kletskop
- Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10
Waar kopen jullie graag zuurdesembrood? Ik had t nu meegenomen van de markt, maar vond t erg droog.
Tiara- Kletskop
- Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Ik heb net een smoothie gedronken met een kwart van een banaan, half handje aardeien, handje spinazie en wat ijsblokjes. Echt lekker!
June- Kletskop
- Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12
Ik koop zuurdesembrood op de markt of de natuurvoedingswinkel. Ik bewaar het in de vriezer en haal er per keer plakjes uit. Ik vind het niet heel droog, maar wel droger dan het gemiddelde supermarktbrood. De hele textuur is anders.
Gast- Gast
Zuurdesem speltbrood bij de natuurwinkel vandaan vind ik echt het aller lekkerst! Super duur, dat helaas wel.
Ik zit er aan te denken om zelf brood te gaan bakken.
Ik zit er aan te denken om zelf brood te gaan bakken.
Linda- Ratel
Feline schreef:Soja is blijkbaar niet eens heel gezond.
Klopt, daarom ben ik geen fan van (teveel) soja.
Een paar blz terug had ik daarom ook gezegd om af te wisselen met andere granendranken.
Ivm met allergie van mijn zoon mag ik nu helemaal niks met soja. Het is echt bizar hoeveel soja er in producten verwerkt zit. (Geldt ook voor melk en ei trouwens)
Linda- Ratel
Ik wacht op mijn pakket met de meel.
Dit weekend het eten al gepland, maar dan kunnen we volgend weekend lekker aan de pannekoeken.
Wie heeft er nog een lekkere ideeen om er op te doen. De kinderen doen normaal (poeder) suiker of stroop erop. En vooral vd pure suiker wil ik eigenlijk af. Krijgen ze nagenoeg ook niet meer.
Dit weekend het eten al gepland, maar dan kunnen we volgend weekend lekker aan de pannekoeken.
Wie heeft er nog een lekkere ideeen om er op te doen. De kinderen doen normaal (poeder) suiker of stroop erop. En vooral vd pure suiker wil ik eigenlijk af. Krijgen ze nagenoeg ook niet meer.
woezel- Prater
Woezel, jam (ik heb altijd die van ekoland, die is zonder suiker), dadelstroop of gewoon met appel en kaneel (of ander fruit).
Hartige pannenkoeken zijn ook lekker. Voor dochter maakte ik ze met spinazie erdoor.
Hartige pannenkoeken zijn ook lekker. Voor dochter maakte ik ze met spinazie erdoor.
Linda- Ratel
Ja voor mezelf doe ik tegenwoordig ook vaak met een appeltje of juist hartig.
Hier gebruiken we als jam de rozenbotteljam zit ook geen toegevoegde suikers in en is zonder stukjes, want met stukjes moet de oudste niet.
Dadelstroop heb ik nog nooit van gehoord.
Hier gebruiken we als jam de rozenbotteljam zit ook geen toegevoegde suikers in en is zonder stukjes, want met stukjes moet de oudste niet.
Dadelstroop heb ik nog nooit van gehoord.
woezel- Prater
Pagina 10 van 27 • 1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 18 ... 27
Soortgelijke onderwerpen
» Clean eating
» Hardloop topic ---> SPORT topic
» Het -5 TOPIC!
» Huh topic van PB weg?
» Het eet tip topic!
» Hardloop topic ---> SPORT topic