Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Clean, Fit & Healthy topic

+58
Punk'd
Blixum
minoessepoes
Zora
Flower_L
Robin_
SDL
Davinia
Shopelle
Lady4
xxjojootjexx
Lonely Goatherd
Siem
Siamsa
madam
Pannetoet
patjuhhh
girli
June
Antibes
Lot
Sylvana
SuzieQ
eigenwijs
Charles
Toet
Melis_je
Blond
Roza
Serena
Zonnetje
Tiara
Marin
Reva
woezel
Cheesegirl
Lavendel
Penny Blossom
Kowalski
Sayuri
Nyx
Tiana
Eris
Le Chat Noir
Sea of Trees
Sanne
SoGood
stella.nova
Coccinelle
Tinkebell
Sam
_Lacey_
Reeza
Poubelle
Aziraphale
Minx
Feline
Luce
62 plaatsers

Pagina 16 van 27 Vorige  1 ... 9 ... 15, 16, 17 ... 21 ... 27  Volgende

Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 16 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Linda wo 26 jun 2013 - 9:18

Melis_je, nee het is niet echt gezond. Kokosmelk is nogal vet.
Maar het lijkt me wel lekker om te maken, dus dat ga ik een keer doen.

Lacey, lekker hè zoete aardappels. Ik eet het ook graag.
Ik had pas een recept geplaatst van falafel van zoete aardappel. Die ga ik binnenkort proberen. Ik had er kikkererwtenmeel voor nodig, dus dat heb ik ook besteld.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 16 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  _Lacey_ wo 26 jun 2013 - 9:33

Ze zijn erg lekker inderdaad! 
Maar ze vullen wel. Is wel meteen mijn probleem van de avondtrek verholpen.

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 16 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Sanne wo 26 jun 2013 - 10:01

Bedankt voor jullie reacties over de blender. Ik heb wel een handcitruspers liggen, dus daarmee kan ik dan wel verse jus maken. Was helemaal vergeten dat ik dat ding had.

Ben nu aan het kijken voor een blender. Welke hebben jullie? Ik heb een kortingscode van 35% van Philips, maar Philips heeft niet heel veel keuze onder de 50 euro en veel meer wil ik er eigenlijk niet aan uitgeven.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 16 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Linda wo 26 jun 2013 - 10:12

Ik heb een super simpele van princess. Die was nog geen 20 euro bij de blokker.
Het enige wat ik belangrijk vond was dat de kan van glas was (voor evt hete dingen).
Ijsklontjes crushen enzo hoefde van mij niet.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 16 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Sanne wo 26 jun 2013 - 10:24

Kun je daar dan wel bevroren fruit mee blenden, Linda? Als ijsklontjes crushen niet kan.
Ik heb echt nog nooit een blender gehad, dus ben nog even zoekende.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 16 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Melis_je wo 26 jun 2013 - 10:47

Sanne schreef:Bedankt voor jullie reacties over de blender. Ik heb wel een handcitruspers liggen, dus daarmee kan ik dan wel verse jus maken. Was helemaal vergeten dat ik dat ding had.

Ben nu aan het kijken voor een blender. Welke hebben jullie? Ik heb een kortingscode van 35% van Philips, maar Philips heeft niet heel veel keuze onder de 50 euro en veel meer wil ik er eigenlijk niet aan uitgeven.

Als je het niet vies vindt, kan je voor dat bedrag ook een goede blender van Marktplaats halen in plaats van een minder goede uit de winkel. Een slechte blender is best irritant. Let er ook op dat hij makkelijk schoon te maken is. Ik heb één of ander oermodel van Braun, mijn moeder heeft hem in de jaren 80 gekocht en hij vertoont na ruim 25 jaar nog geen enkel teken van slijtage.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 16 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Melis_je wo 26 jun 2013 - 10:52

Linda schreef:Melis_je, nee het is niet echt gezond. Kokosmelk is nogal vet.
Maar het lijkt me wel lekker om te maken, dus dat ga ik een keer doen.
Leuk!
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 16 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Coccinelle wo 26 jun 2013 - 18:10

Linda schreef:Melis_je, nee het is niet echt gezond. Kokosmelk is nogal vet.
Maar het lijkt me wel lekker om te maken, dus dat ga ik een keer 
Kokosmelk is gezond, wel vet maar valt onder de goede vetten.

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 16 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Gast wo 26 jun 2013 - 18:37

Ik heb een blender bij de Blokker gehaald van rond de 30 Euro van Philips. Hij heeft 2 standen en nog een stand dat hij de andere kant op terug draait. Ik doe er ook bevroren fruit in en dat gaat prima. De kan is van plastic en wordt in de vaatwasser goed schoon.

Ik dacht inderdaad ook wel dat kokosmelk gezond was. Heb laatst een artikel gelezen over kokos en het schijnt echt een soort überfood te zijn.

Linda; ik las iets over supplementen die je gebruikt. Wat zijn dit voor supplementen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 16 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Punk'd wo 26 jun 2013 - 19:47

Inderdaad. Het is wel verzadigd maar het heeft een bepaalde lange structuur vetten o.i.d. (een of ander biologisch proces, weet ik het) waardoor je lichaam het heel makkelijk kan verteren.

Kokosvet is inderdaad een superfood. Ik wil dit weekend een pot halen en er lekker mee gaan experimenteren.

Ohja ik zou hier niet meer komen :P

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 16 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  minoessepoes wo 26 jun 2013 - 20:50

Gister ben ik even bij de Turkse supermarkt geweest, daar hebben ze bakken vol ongezouten ongebrande noten, dus even wat hazelnoten, pecannoten en amandelen ingeslagen. Ik heb nog heel veel walnoten in huis van mijn schoonouders, daar moet ik alleen even voor gaan zitten om ze te kraken. Ik heb vandaag dus ook een handje vol noten mee als tussendoortje naar mijn werk.

Inmiddels heb ik de soja, rijst en amandelmelk geprobeerd, voor komende week heb ik nog amandelmelk en daarna staat speldmelk op het programma. Tot nu toe moet ik zeggen dat het me weinig uitmaakt door de smoothies heen welke ik gebruik, met de rijstmelk wordt het alleen allemaal wat dunner. Om het zo los te drinken vind ik het allemaal niet echt lekker, maar dat ik dronk eigenlijk al nooit een glas melk dus dat is verder geen probleem.

Ik heb het in de kokenpijler ook al heel vaak aangegeven, maar ik zou persoonlijk echt een staafmixer kopen en geen blender. Je kan er precies hetzelfde mee als het gaat om smoothies e.d. Maar een staafmixer is veel makkelijker schoon te maken, neemt veel minder plek in in je kast en je kan hem ook nog eens zo in een pan soep zetten of een pastasaus. Geen gedoe moet hete soep of saus overgieten. Ik maak mijn smoothies in de litermaat met de staafmixer en giet ze daarna over in een wekfles.

Ik heb vanochtend een smoothie op met aardbei, banaan, havermout, rijstmelk en hazelnoten, als tussendoortje heb ik twee nectarines en een handje vol gemengde noten en als lunch een salade met een gekookt eitje, rode ui, tomaat, paprika, pijnboompitjes en ik heb laatst olijfolie in een klein wekflesje gedaan met verse basilicum, dat doe ik er over en ik heb nog een zuurdesemcracker bij me. Vanavond eet ik bij een vriendin, dus dat is nog een verrassing. Maar ik kan echt heel blij worden van dit lijstje, ik vind het echt allemaal erg lekker!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 16 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Linda wo 26 jun 2013 - 20:56

Leuk dat je zo enthousiast bent, minoessepoes!
Ik kan ook altijd zo blij worden van lekker en gezond eten.

Ik heb amandel speltmelk besteld, ben benieuwd hoe dat smaakt. Want ik vind pure amandelmelk niet lekker.

Ik heb net gekeken maar er zit een schadelijke E nummer in de kokosmelk. Is geen biologische. Boven heb ik nog een biologische staan, zal zo even kijken wat daar in zit.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 16 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Sanne do 27 jun 2013 - 2:14

Minoessepoes, ik heb een staafmixer, maar die zie ik echt niet bevroren fruit fijn malen, want zelfs gekookte tomaten worden niet helemaal fijn.
Dat ding was ook goedkoop en al oud, dus daar zal het aan liggen.

Als ik een duurdere koop, moet hij dat dus wel prima kunnen?

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 16 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Blond do 27 jun 2013 - 2:18

Ik heb zowel een blender als een staafmixer, en ik gebruik mijn blender ook zelden. Het is een enorm apparaat om uit de kast te toveren, en lastig schoonmaken. Mijn halve vaatwasser zit dan vol.

Ik heb van een vriend een oude staafmixer van zijn moeder gekregen, een Phillips. Ding werkt als een tierelier! Misschien kan je bij dat soort dingen beter investeren in een goed apparaat. Mijn moeder heeft haar staafmixer geloof ik ook al bijna 30 jaar.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 16 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Linda do 27 jun 2013 - 2:31

Robin_ schreef:
Linda; ik las iets over supplementen die je gebruikt. Wat zijn dit voor supplementen?

Niks bijzonders hoor.

Voor mezelf gebruik ik altijd een multi (voor zwangeren en borstvoeding gevende vrouwen) van orthica.
Voor dochter vitamine D, visolie en calcium kauwtabletten van optimax.
En voor zoon (en mezelf) vitamine D druppels van bonusan (zit geen rommel in).

Als je veel in 1 keer besteld krijg je korting.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 16 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Sanne do 27 jun 2013 - 3:58

Ik was te snel met het afschrijven van mijn oude staafmixer. Ik heb hem zojuist geprobeerd en ik drink nu een heerlijke smoothie van sinaasappelsap, aardbeien, bramen, bosbessen en frambozen. Het begin was even moeilijk (door het bevroren fruit), maar ik had toch binnen 2 minuten een smoothie voor mezelf, vriend en dochter. 
Dus ik ga maar even geen nieuwe aanschaffen, het gaat eigenlijk prima.

En ben net bij de reformwinkel geweest. Ik heb nu rijstemelk, soyamelk, amandelmelk, hazelnoten, havervlokken, lijnzaad, chiazaad en cacaocrisps. Ik ga vanavond ook even zo'n overnight oats maken vanavond.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 16 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Linda do 27 jun 2013 - 5:05

Lekker hoor, Sanne. Vond je dochter het ook lekker? Mijn dochter is jammer genoeg niet zo gek op smoothies.
Ben benieuwd wat jij morgen van je ontbijtje vindt. Ik hoop dat ik hem morgenavond voor zaterdag kan maken.


Als jullie toch allemaal zeggen dat kokosmelk gezond is.. Vanavond een pompoencurry gegeten. Haha, lekker voor de tijd van het jaar.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 16 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Gast do 27 jun 2013 - 7:09

Klinkt lekker jouw fruitshake, Sanne. Vitaminebommetje smile.

Linda; wat is er precies mis met de gewone vitamine D van Kruidvat/Etos?

Heeft iemand nog een tip voor het halen van goed en voordelig biologisch vlees? Ik haal nu vlees bij de AH, maar daar betaal ik me echt scheel aan. Ik weet dat het natuurlijk (een stuk) duurder is dan normaal vlees, maar vraag me af of er ergens toch nog voordeligere opties zijn?

Weet iemand ook of er veel verschil zit tussen biologische havermout en gewone havermout (bijv. van Quaker)?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 16 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Sanne do 27 jun 2013 - 8:06

Linda schreef:Lekker hoor, Sanne. Vond je dochter het ook lekker? Mijn dochter is jammer genoeg niet zo gek op smoothies.
Ben benieuwd wat jij morgen van je ontbijtje vindt. Ik hoop dat ik hem morgenavond voor zaterdag kan maken.

Mijn dochter heeft het alleen geproefd, maar denkt nog steeds dat borstvoeding het enige is dat je kunt drinken geloof ik Wink

Ik ga zo maar eens aan de slag met het ontbijt voor morgen. Zelfs mijn vriend is enthousiast over biologisch en natuurlijk eten en wil het ontbijt ook proberen. We hebben ook een abonnement afgesloten bij bioboer Giel. Ben benieuwd.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 16 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  _Lacey_ do 27 jun 2013 - 8:07

Ik ga morgen maar eens naar de markt in het dorp waar ik werk. Er is daar een kraam waar ze ook allerlei superfood verkopen. 
Wil sowieso graag rauwe cacao proberen.

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 16 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Linda do 27 jun 2013 - 8:37

Robin, die vitamine D is vaak gezoet met suiker / zoetstof (meestal anijssmaakje) of gemaakt van een plantaardige olie (staat vaak niet op welke).
Die van bonusan is gemaakt met olijfolie, dat is het enige wat er bij in zit.

Je kan biologisch vlees ook online bestellen. www.okvlees.nl is een fijne site. Kan je kiezen tussen biologisch en scharrel. Kipfilet eten wij vaak scharrel, scheelt net even wat in de prijs.

Bedoel je de havermout qua smaak?
Wij zijn ook gestopt met alles biologisch te kopen. Het werd echt te duur. Nu maak ik een selectie in wat ik wel en niet biologisch koop.

Sanne, leuk dat je vriend ook zo enthousiast is! Mijn man boeit het niet zo, die vind het allemaal wel best. Hij vindt het belangrijk om 's avonds lekker en gezond te eten, hij houdt ook van koken. Maar verder maakt het hem niet uit. Het ontbijtje wil hij niet eens proeven, doe hem maar gewoon cruesli met yoghurt, haha.

Leuk he, die biologische groentepakketjes. Heb je ook fruit?
Ik geloof dat er deze week weinig boeiends in zit. 2 soorten kolen, het lijkt wel winter, haha.

Lacey, ik ben ook benieuwd naar die rauwe cacao. Ik heb die nibs en ok gewone poeder besteld. Ben ook benieuwd naar dat chiazaad, geen idee of daar echt een smaak aan zit.


Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 16 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Sanne do 27 jun 2013 - 8:56

Linda, ik heb nog geen bevestiging ontvangen van bioboer Giel, dus deze week doe ik vast niet mee.
Ik heb een proefabonnement afgesloten van 5 weken voor groente en fruit. Ik wilde eerst alleen fruit doen, omdat ik bij groente bang ben dat ik niet goed weet wat ik ermee moet koken. Maar ik ga het gewoon proberen.

Mijn vriend is momenteel helemaal bezig met het zelf telen van tomaten, andijvie, rucola, aardbeien, paprika's etc. En dat terwijl we maar een klein balkon hebben haha (dat nu helemaal volstaat met planten). Wel leuk, vandaag de tomaten geteld en aan één plant zitten al zo 20 tomaten!

Ik heb vanavond chiazaad door de yoghurt gedaan, maar heb ze niet afzonderlijk nog geproefd, dus weet niet of er echt een aparte smaak aan zit. Heb voor mezelf en voor mijn vriend een bakje yoghurt gemaakt met een beetje biologische musli, lijnzaad, chiazaad en een beetje kaneel. Hij vond het erg lekker.

Ik zag trouwens net een lekker recept voor koekjes: http://www.focusonfoodies.nl/havermout-koekjes-met-cranberry-en-cacao-nibs/
Zou dat te maken zijn met havervlokken? Of zijn havervlokken echt iets anders dan havermout? Ik heb namelijk alles in huis, behalve havermout.

En waar bewaar jij trouwens de kokosolie? Je schreef dat je het ook wel op de boterhammen van je dochter smeerde, maar dat heb ik geprobeerd, maar vanuit de koelkast is de kokosolie echt niet smeerbaar.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 16 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Gast do 27 jun 2013 - 9:07

Ik heb een soort kokoscreme waar je ook in kan bakken, maar ook mee kan smeren. Het ziet er een beetje uit als haarwax Very Happy. Deze bewaar ik ook niet in de koelkast en is vrijwel direct smeerbaar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 16 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Linda do 27 jun 2013 - 9:09

Kokosolie moet je inderdaad niet in de koelkast bewaren. Maar gewoon in de kast. Met warm weer zal het vloeibaar zijn, dan kan je het gewoon met een lepel doen. Maar meestal is het hard en smeerbaar. (Want zovaak is het niet warm tegenwoordig, haha)

Je kan de havervlokken even stampen, dan heb je hetzelfde als havermout.
Receptje is leuk, ga ik opslaan!
Alleen vraag ik me af of het niet zonde is van de rauwe cacao nibs om het te verhitten. Dan raak je toch veel voedingsstoffen kwijt? Ik zou die gewoon gebruiken voor koude recepten. En voor de koekjes alleen de chocolade smelten.

Leuk, groente en fruit zelf verbouwen! Ik wilde het dit jaar voor het eerst in onze tuin doen. Maar is er helaas niet van gekomen door m'n zwangerschap en bevalling.

Ik had ook een proefabonnement genomen en kreeg vrij snel een reactie. Denk dat je vanaf volgende week mee zal doen. Deze week mis je er niks aan!
Er zitten over het algemeen geen rare groentes in hoor, valt echt mee

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 16 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Sanne do 27 jun 2013 - 9:18

Hmmm, ik ga het maar eens uit de koelkast halen dan. Omdat je er ook in bakken kan, had ik de gedachte dat het (net als braadboter) in de koelkast moet.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 16 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 16 van 27 Vorige  1 ... 9 ... 15, 16, 17 ... 21 ... 27  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum