Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Clean, Fit & Healthy topic

+58
Punk'd
Blixum
minoessepoes
Zora
Flower_L
Robin_
SDL
Davinia
Shopelle
Lady4
xxjojootjexx
Lonely Goatherd
Siem
Siamsa
madam
Pannetoet
patjuhhh
girli
June
Antibes
Lot
Sylvana
SuzieQ
eigenwijs
Charles
Toet
Melis_je
Blond
Roza
Serena
Zonnetje
Tiara
Marin
Reva
woezel
Cheesegirl
Lavendel
Penny Blossom
Kowalski
Sayuri
Nyx
Tiana
Eris
Le Chat Noir
Sea of Trees
Sanne
SoGood
stella.nova
Coccinelle
Tinkebell
Sam
_Lacey_
Reeza
Poubelle
Aziraphale
Minx
Feline
Luce
62 plaatsers

Pagina 15 van 27 Vorige  1 ... 9 ... 14, 15, 16 ... 21 ... 27  Volgende

Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 15 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Punk'd di 25 jun 2013 - 23:14

Ik stop ermee.

Ik blijf natuurlijk wel gezond eten, zo veel mogelijk E-nummer vrij en niet na 19:00 uur 's avonds snacken. Maar ik moet het obsesieve echt even loslaten. Ik ga straks mijn weegschaal ook wegzetten en de batterijen weggooien. Ik ben er even helemaal klaar mee. Ik voelde mezelf vanmorgen zo klote door een opmerking van mijn vriend dat ik ineens dacht 'en nu is het klaar'. Hij zit iedere keer te zeuren als ik 's avonds wat lekkers pak of ik dat wel moet doen etc. Dat ik dan de dag erna weer ga zeuren over mijn gewicht. Vanmorgen was ik 1.2 kg zwaarder dan 2 dagen geleden (echt waar hebben we het over) en toen zei hij 'Who, dat is echt heel veel! Dat is zo jammer. Je zit gewoon weer op het punt waar je begon' .. Euh ja schat ik denk het ook.

Baah ik vond het gewoon verrot. Bemoei je er niet mee haha. Ten eerste begon ik ooit een keer boven de 60 en ten tweede is die 1.2 kg er na 1x poepen weer af :P

Maar goed anyway. Ik wil niet dat ik er zo obessief mee bezig ben en ik wil niet dat mijn vriend zich zit te bemoeien met mijn gewicht. Daarna zegt hij er namelijk wel heel droog achter 'Maar je hoeft helemaal niets af te vallen, dat zeg ik altijd al..' Ja waar is die rare opmerking dan voor nodig. Alsof hij stiekem wil dat ik nog wel afval.. maar goed ik ratel weer door haha.

Vandaar dus. Ik ben even weg hier.

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 15 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Toet di 25 jun 2013 - 23:19

Punk'd schreef:

Baah ik vond het gewoon verrot. Bemoei je er niet mee haha. Ten eerste begon ik ooit een keer boven de 60 en ten tweede is die 1.2 kg er na 1x poepen weer af :P


HAHAHA lol!

Heel goed punk'd! Ik ben trots op je Very Happy Ik denk oprecht dat je véél gelukkiger bent als je het laagdrempelig houdt. Waarom zo obsessief, waarom elke dag op de weegschaal, waarom zo streng voor jezelf? Dan voel je je toch alleen maar schuldig als je wel een keer wat lekkers/ongezonds pakt, terwijl dat helemaal niet nodig is. Je basismaaltijden zijn gezond, je bent je bewust van wat je eet en je beweegt voldoende. Laat het gewoon een leuke, fijne en lekkere levensstijl zijn maar draaf er niet in door en wees niet te streng, dat is veel leuker!
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 15 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Punk'd di 25 jun 2013 - 23:22

haha okee 2x poepen. Niet overdrijven :P

Ja ik wil ook gewoon dat het leuk is. Ik vind het namelijk echt heel erg leuk om met gezond eten bezig te zijn en lekkere snacks zelf te maken enzo. Dus qua eten gaat het eigenlijk gewoon prima. Maar die stomme weegschaal is zo moeilijk om los te laten. Terwijl ik in de spiegel ook wel zie hoe ik eruit zie. En alsof je 1,5 kg op een lichaam ziet (in 2 dagen verschil) Nee, natuurlijk niet.

Het vervelende is dus dat ik het allemaal wel weet, maar het daadwerkelijk loslaten is zo moeilijk. Nu maar en keer cold turkey dus.

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 15 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Poubelle di 25 jun 2013 - 23:24

Bedoelt je vriend het niet als helpen, die opmerkingen? Ik heb ooit tegenm'n ex gezegd dat als ik een bepaald jurkje aanwilde ik op m'n eten moest gaan letten. Toen ik een week daarna een stuk chocola aan het eten was zei hij 'zou je dat dan wel doen?'
Hij snapte er niks van toen ik boos werd, want ik had toch zelf gezegd dat ik minder wilde eten hij wilde alleen maar helpen.
Ik weet niet of dat iets mannelijks is of dat mijn ex gewoon zo'n ei was.
En verder wat Toet zegt!
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 15 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Toet di 25 jun 2013 - 23:24

Ja dat begrijp ik, al is het voor mij moeilijk me erin te verplaatsen want ik heb dat zelf helemaal niet. Ik heb niet eens een weegschaal en dus ook geen idee hoeveel ik exact weeg. Maar het is gewoon een soort verslaving lijkt me, dus altijd heel lastig om het los te laten.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 15 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Blond di 25 jun 2013 - 23:33

Hee Punkie, volgens mij is jouw basis sowieso al hartstikke gezond. Gewoon lekker op die voet verder gaan en bewegen, dan hoef je volgens mij inderdaad niet nog extra gezond te gaan doen. Je bent al hartstikke mooi (en slank!) dus je kan deze zomer met trots je Braziliaanse bikinibroekjes aan hoor smile
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 15 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Gast di 25 jun 2013 - 23:38

Oh wat stom van K. Punk'd haha ik snap je helemaal hoor! Hij wil je waarschijnlijk alleen maar helpen, net wat Poubelle zegt! Maar goed dat je er niet obsessief mee bezig wilt zijn smile. Je basis is hartstikke gezond en daar gaat het toch om? Dat je gezond bent en je goed voelt. En echt, ik zou een moord doen voor jouw billen Very Happy. Wees blij met jezelf, maar dat ben je al Very Happy.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 15 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Punk'd wo 26 jun 2013 - 0:00

Bedankt voor de opbeurende woorden haha.

Over mijn vriend het is niet dat ik het 's avonds erg vindt als hij dat zegt. Want dan heeft hij ook gewoon gelijk. Ik moet 's avonds niet eten want dan eet ik uit verveling en niet omdat het nodig is. (heb het nu over snacken natuurlijk). Maar ik vind het gewoon stom dat hij de dag erop dan net doet of ik er 35 kg aan heb hangen :P.. Dan denk ik zelf 'overdrijf niet zo' hahaha. Terwijl het over mijn gewicht gaat.

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 15 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Linda wo 26 jun 2013 - 0:04

Maar bedoelt hij het dan niet gewoon erg sarcastisch (om jou even wakker te schudden)?

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 15 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Punk'd wo 26 jun 2013 - 0:12

Nee echt niet. Hij vind slank en strak ook mooi, dat weet ik gewoon. En hij wil mij volgens mij meer met mijn neus op de feiten drukken van wat er komt van 's avonds snacken. Maar soms heb ik gewoon zin om 's avonds te snacken en dan rest van de week gezond te doen en dan is het er weer af haha. Maar ik laat mijn humeur er ook door beinvloeden en dat moet ik niet doen. Maar als hij er dan met zo'n opmerking overheen komt dan raak ik daar onzeker van en dat vind ik klote, want ik weet dat ik gewoon slank ben. Waarom doet hij dat dan? Het voegt niets toe. Ja zijn gelijk halen.

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 15 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Gast wo 26 jun 2013 - 0:29

Wie weet hoe goed of slecht gewone jong belegen kaas is? Ik vind het een lekker en makkelijk broodbeleg, dus eet het regelmatig.

En hoeveel beter is biologische zuiverproducten t.o.v. gewone zuivelproducten? Wij weten best veel biologisch. Sta er helemaal achter, maar het nadeel daarvan is wel het prijskaartje. Ben dus aan het kijken waar we op zouden kunnen besparen...

Ons nieuwe ontbijt is trouwens ook een smoothie (hier ergens gelezen) met havermout. Ingrediënten: volle yoghurt, havermout, lijnzaad, honing, zaden/pitten en fruit. Vervolgens in de blender een paar minuten. Heerlijk en makkelijk. Maak het 's avonds klaar en drink het 's ochtends op.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 15 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Gast wo 26 jun 2013 - 1:07

Klinkt lekker Robin, die smoothie!

Ik eet amper gewone kaas, omdat het heel vet en redelijk zout is en dan niet de goede vetten, haha! Het schijnt ook moeilijk verteerbaar te zijn (helemaal gesmolten kaas). Maar als je een stuk Franse kaas voor me zet dan kan ik me niet inhouden hoor, jammiee! Met mate lijkt me dat allemaal geen kwaad kunnen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 15 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Sanne wo 26 jun 2013 - 1:13

Wat een lang topic is dit alweer geworden. Wij zijn gisteren terug gekomen van vakantie en ik wil me nu weer bezig houden met gezond eten.
Ik wil al een tijd een blender kopen, maar ik wil ook graag verse jus kunnen persen. Dat kan vast niet met een blender, denk ik?
Heb ik daar weer een ander apparaat voor nodig of zijn er ook combi-apparaten? Weet iemand hier dat toevallig?

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 15 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Blond wo 26 jun 2013 - 1:20

Ik heb een handcitruspers gekocht voor mijn citrusvruchten. Je zou natuurlijk een sinaasappel kunnen schillen en hem in de blender doen, kijken hoe het eruit komt. Maar ik denk dat je dan wel die vellen overal vindt.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 15 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  woezel wo 26 jun 2013 - 1:29

Hier ondertussen ook steeds meer biologisch aan het kijken.
Heb laatst een stuk gekeken over wie maakt je dik en dat ging over suiker en fructosestroop, en dat heeft mij wel bevestigd dat ik dat er zoveel mogelijk uit wil hebben. Helemaal 100% lukt niet en wil ik ook niet, maar de basis wel.

Linda zo lekkere bestelling heb je geplaatst.
Ik ontbijt zelf met griekse yoghurt en zelfgemaakte muesli, mijn ontbijt is met zo min mogelijk koolhydraten.

punk'ud wat een flauwe reactie van je vriend.

woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 15 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Shopelle wo 26 jun 2013 - 1:31

@ Sanne; ja, die apparaten bestaan. Een sapcentrifuge heet dat geloof ik. Kan je groenten mee fijn maken en er zit een citruspers op
Shopelle
Shopelle
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 358
Punten : 489
Registratiedatum : 27-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 15 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Linda wo 26 jun 2013 - 1:42

Punk'd, oh bah, wat flauw zeg! Echt geen leuke manier om dat zo te zeggen. 
Volgende keer moet je maar gewoon zeggen dat een gezonde leefstijl veel beter te behouden is als je af en toe eens flink zondigt. 

Sanne, ik gebruik ook een simpele handpers. Veel makkelijker dan een elektrische pers. Je spoelt het zo onder de kraan af. 
In een blender wordt het lastig, dat zal niet gaan als je een dun sapje wil hebben. 

Robin, voor zuivel zou ik zeker de biologische variant kiezen. Die koe produceert veel schonere melk. Zuivel vind ik juist erg belangrijk om bio te eten/drinken. 
Maar wij gebruiken momenteel weinig zuivel (ik helemaal niet en dochter en man alleen arla yoghurt).


Ik hoop dat m'n bestelling morgen komt. Heb helemaal zin om als ontbijt een overnight oats te maken! Lijkt me echt lekker. 
Ik heb voor 100 euro besteld, haha. Maar kan wel weer even vooruit. 
Ik heb quinoavlokken, havervlokken, speltvlokken, speltmelk, amandelspeltmelk, jam, rozijnen, kokosrasp, tahin, notenpasta, cacao nibs, rauwe cacao poeder, quinoa, amaranth,  kikkererwtenmeel, backing soda, speltmeel, chiazaadjes, gebroken lijnzaad, speltwafels, speltroom. 
Ik krijg er trek van!

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 15 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Gast wo 26 jun 2013 - 2:04

Ja, biologische zuivel is inderdaad veel beter. Vind het zelf ook voller en beter van smaak. Betaal nu 1,09 voor een liter biologische volle melk bij de AH. Weet iemand of er andere supermarkten zijn die goedkopere biologische producten hebben?

Linda; klinkt heerlijk wat je hebt besteld! Las laatst ook een artikel dat wanneer je veel biologisch eet tijdens je borstvoedingsperiode, je melk ook een nog betere samenstelling heeft. Komt bij jou dus helemaal goed.

Sanne; heb je een leuke vakantie gehad? Sinaasappels in de blender werkt denk ik niet. Wij hebben een goedkope elektrische pers van de Hema (rond de 10 Euro geloof ik), dat gaat prima.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 15 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  xxjojootjexx wo 26 jun 2013 - 2:11

Ik kom net uit de gooody fooods.. Zow als je je geld kwijt wil kan het daar. 
Maar gekocht quinoa, havermout, gojibessen, kokosrasp, sojameel en wat diverse noten.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 15 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Minx wo 26 jun 2013 - 2:19

xxjojootjexx schreef:Ik kom net uit de gooody fooods.. Zow als je je geld kwijt wil kan het daar. 
Maar gekocht quinoa, havermout, gojibessen, kokosrasp, sojameel en wat diverse noten.

Daar ga ik van het weekend even heen heb nog een bon voor 25% korting en dat is zonde om te laten verlopen.

Een goede keukenmachine kun je krijgen met een citruspers en blender. Zijn alleen niet goedkoop. Een sapcentrifuge haal je alleen het sap er mee uit en krijg je weer minder voordelen van dan van een smoothie. Bij een smoothie is het namelijk zo dat je de vezels ook binnen krijgt en met een sapje uit de centrifuge haal je de vezels er juist uit.
Zelf heb ik beiden wel staan. Moet echt op zoek naar een huis met een grooooote keuken haha.

Gesmolten kaas schijnt echt een ramp te zijn inderdaad maar het is zo verschrikkelijk lekker.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 15 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  xxjojootjexx wo 26 jun 2013 - 3:48

Minx schreef:
xxjojootjexx schreef:Ik kom net uit de gooody fooods.. Zow als je je geld kwijt wil kan het daar. 
Maar gekocht quinoa, havermout, gojibessen, kokosrasp, sojameel en wat diverse noten.

Daar ga ik van het weekend even heen heb nog een bon voor 25% korting en dat is zonde om te laten verlopen.

Een goede keukenmachine kun je krijgen met een citruspers en blender. Zijn alleen niet goedkoop. Een sapcentrifuge haal je alleen het sap er mee uit en krijg je weer minder voordelen van dan van een smoothie. Bij een smoothie is het namelijk zo dat je de vezels ook binnen krijgt en met een sapje uit de centrifuge haal je de vezels er juist uit.
Zelf heb ik beiden wel staan. Moet echt op zoek naar een huis met een grooooote keuken haha.

Gesmolten kaas schijnt echt een ramp te zijn inderdaad maar het is zo verschrikkelijk lekker.

Wat ga je kopen met je bon?

Of een Kenwood cooking chef kopen...silent

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 15 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  _Lacey_ wo 26 jun 2013 - 4:38

Flauw van je vriend, Punk'd.
Ik heb vanmiddag zoete aardappels gehaald. Ze zitten nu in de oven. Salade erbij en een biefstukje. Ben benieuwd!

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 15 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Melis_je wo 26 jun 2013 - 6:51

Een sinaasappel in de blender werkt niet, ik heb het geprobeerd en inderdaad overal vellen haha. Maar zo'n los citruspersje is heel handig.
 
Punk'd, wat flauw van je vriend. Ik vind dat soort onderwerpen sowieso niet handig binnen een relatie, eigenlijk vind ik dat anderen zich er sowieso niet mee moeten bemoeien, maar in het bijzonder je vriend niet.
 
Linda: een recept voor vegan bountyijs heb ik niet meer, zie ik, ook niet op mijn harde schijf. Het kwam neer op een smal blikje kokosmelk, kokosrasp, 2 eetlepels cacaopoeder en wat agavestroop (of andere vloeibare zoetmaker) naar smaak. Dat allemaal mengen in een bakje, in de diepvries zetten en iedere 2 uur met een vork doorroeren. Erg lekker. Ik zou niet weten of het ook gezond is, trouwens :P
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 15 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  _Lacey_ wo 26 jun 2013 - 7:14

Ik heb heerlijk gegeten! De smaak was wel even wennen.
Alleen had ik in mijn enthousiasme een beetje te veel aardappels gemaakt.
Nu zit ik dan ook propvol.

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 15 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  girli wo 26 jun 2013 - 8:10

In reactie op de opmerking van de vriend van Punk'd: mijn vriend doet dat ook. Hij bedoelt het alleen maar lief om te stimuleren. Ik zeg ook wel eens dat ik 's avonds niet wil snacken en als ik het dan wel doe, zegt hij daar wat van. Het komt er soms nogal bot uit, maar hij wil me dan alleen maar steunen. Het is niet gemeen bedoeld.

Overigens kan het erg slecht zijn om 's avonds niets te eten, afhankelijk van hoe laat je ontbijt. Als je een lange tijd niets eet (12+ uur), is het mogelijk dat je lichaam in spaarstand gaat en juist meer opslaat. Juist omdat je in de andere 12 uur in verhouding dan heel veel eet.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 15 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 15 van 27 Vorige  1 ... 9 ... 14, 15, 16 ... 21 ... 27  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum