Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Allergische reactie amoxilline (antibiotica)

+19
girli
Susan
Moira
Ella
Sterrin_
Reeza
Lenthe
Lejow
CCC
Tiara
cin-87
mauwmauw
Novalee
Paper Crown
PapillonRose
Silver
Luce
Cato
Punk'd
23 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Allergische reactie amoxilline (antibiotica) - Pagina 2 Empty Re: Allergische reactie amoxilline (antibiotica)

Bericht  Lenthe za 8 jun 2013 - 22:12

Ik ben er ook allergisch voor. Toen ik een jaar of 7 of 8 was heb ik dezelfde reactie gehad op Amoxilline. Pas inderdaad toen ik de kuur bijna af had en ik zag er hetzelfde uit als op de foto's; van top tot teen, ik zat he-le-maal onder. De jeuk was niet te harden en ik ben er geloof ik bijna 2 weken zoet mee geweest. (daarvan word je ook niet echt optimistisch Wink) Mij werd toen aangeraden om er mentholpoeder op te smeren.
Ook al was ik pas een jaar of 7, ik weet het nog heel erg goed, dus het heeft veel indruk gemaakt. Ze hebben bij de huisarts ook een aantekening gemaakt dat ik daar allergisch voor ben, maar als het ter sprake komen dat ik een antibioticakuur moet, is het eerste wat ik roep: "Ik ben allergisch voor Amoxilline!!" Dat noooooit weer (hoop ik)
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergische reactie amoxilline (antibiotica) - Pagina 2 Empty Re: Allergische reactie amoxilline (antibiotica)

Bericht  Reeza za 8 jun 2013 - 22:17

Luce, ik heb niet alles gelezen want ik ben aan het werk, maar ik zou de HA-post nog maar eens bellen als ik dit zo zie! Tavegyl mag je wél tijdens de zwangerschap, dus dat kunnen ze je best geven!

Wat achtergrondinfo als bewijs, kopie uit het boek waar wij (ziekenhuisapotheek) mee werken:


Zwangerschap/Lactatie Teratogenese: Zowel bij de mens als bij dieren geen aanwijzingen voor schadelijkheid. Farmacologisch effect: Bij gebruik vlak voor de partus (bevalling) dient rekening te worden gehouden met sedatie van de pasgeborene. Advies: Kan voor zover bekend zonder gevaar, overeenkomstig het voorschrift, op indicatie worden gebruikt.

Hoop dat je er dan snel vanaf bent, sterkte!
Reeza
Reeza
Prater
Prater

Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergische reactie amoxilline (antibiotica) - Pagina 2 Empty Re: Allergische reactie amoxilline (antibiotica)

Bericht  Sterrin_ za 8 jun 2013 - 22:17

Luce schreef:
Lennox schreef:Ik zag je foto gisteren op Twitter voorbij komen, zo heftig heb ik het nog niet eerder gezien.
Ik ben allergisch voor een bepaald soort antibiotica, maar ik werd er 'gewoon' benauwd van.

En het is nog dubbel zo erg geworden ook...



Ik heb trouwens wel gisteren antihistaminica geslikt hoor. Dacht, 1 pilletje zal vast geen kwaad kunnen. Nu lees ik via internet dat er in 2012 een onderzoek gedaan is dat bepaalde middelen zoals cetirizine wel mogen. Dat pilletje van gisteren werkte helaas maar 3 uurtjes. Maar goed, beter dan niks!

Een paar zeggen dat ze er een week of 2 weken last van hadden. Maar had je ook zo lang jeuk?

Ziet er heftig uit!
Ik ben tijdens de zwangerschao van de tweeling geprikt door een bij en kreeg hier een allergische reactie op. Ik was toen nog maar 6 wk zwanger. Ik kreeg toen ook cetirizine, eerst had ik een ander soort maar dat mocht dus niet tijdens de zwangerschap.
Moet zeggen dat de cetirizine me wel heeft geholpen, zakte toen snel af de jeuk en de vlekken.

Sterrin_
Prater
Prater

Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergische reactie amoxilline (antibiotica) - Pagina 2 Empty Re: Allergische reactie amoxilline (antibiotica)

Bericht  Luce za 8 jun 2013 - 22:32

Ik heb meteen even gebeld Reeza en dat middel mag wel uitgeschreven worden, dus dat krijg ik nu. Moet wel wachten totdat de apotheek open is om 5 uur maar goed..

Bedankt! Stom trouwens dat ik de eerste keet gewoon te horen krijg (heb uur geleden ook gebeld) dat er niks is wat ik mag hebben. Mad
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergische reactie amoxilline (antibiotica) - Pagina 2 Empty Re: Allergische reactie amoxilline (antibiotica)

Bericht  Reeza za 8 jun 2013 - 22:40

Lekkere sukkels hoor! Gelukkig heb ik je kunnen helpen smile
Reeza
Reeza
Prater
Prater

Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergische reactie amoxilline (antibiotica) - Pagina 2 Empty Re: Allergische reactie amoxilline (antibiotica)

Bericht  Lenthe za 8 jun 2013 - 22:52

Hopelijk helpt het snel! Succes!
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergische reactie amoxilline (antibiotica) - Pagina 2 Empty Re: Allergische reactie amoxilline (antibiotica)

Bericht  Ella za 8 jun 2013 - 23:34

Jeetje wat vervelend zeg. Cetirizine mag je wel gewoon in de zwangerschap gebruiken.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergische reactie amoxilline (antibiotica) - Pagina 2 Empty Re: Allergische reactie amoxilline (antibiotica)

Bericht  Moira za 8 jun 2013 - 23:53

Reeza schreef:Lekkere sukkels hoor! Gelukkig heb ik je kunnen helpen Allergische reactie amoxilline (antibiotica) - Pagina 2 561177

Je bent geweldig! Dit soort middelen worden wel ontraden bij zwangerschap. Uit onderzoek bij dieren blijkt er geen verhoogde kans op een miskraam of aantasting van de foetus te zijn, maar bij mensen is dit nog niet genoeg onderzocht. Vandaar dat ze het liever niet doen, alleen als het niet anders kan. Ze hebben bij Luce waarschijnlijk gehoopt dat het vanzelf over zou gaan.
Moira
Moira
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 477
Punten : 489
Registratiedatum : 03-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergische reactie amoxilline (antibiotica) - Pagina 2 Empty Re: Allergische reactie amoxilline (antibiotica)

Bericht  Moira zo 9 jun 2013 - 0:08

Ella schreef:Jeetje wat vervelend zeg. Cetirizine mag je wel gewoon in de zwangerschap gebruiken.

Dit vind ik ook een enge uitspraak. Ja, je mag cetirizine in de zwangerschap gebruiken. Maar niet 'gewoon', liefst alleen kortdurend. Langdurend moet altijd in overleg met de arts. Vooral omdat dit geneesmiddel vrij te verkrijgen is, kunnen lezers dit opvatten alsof ze het de gehele tijd mogen gebruiken. Laat dit soort dingen aub over aan de profs.
Moira
Moira
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 477
Punten : 489
Registratiedatum : 03-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergische reactie amoxilline (antibiotica) - Pagina 2 Empty Re: Allergische reactie amoxilline (antibiotica)

Bericht  Luce zo 9 jun 2013 - 0:10

Hier een publicatie over dat cetirizine en clemastine wel gewoon veilig gebruikt kunnen worden in de zwangerschap. Alleen oppassen in het 3e trimester. http://www.lareb.nl/Publicaties/2012_2_PW_antihistaminica%20.aspx
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergische reactie amoxilline (antibiotica) - Pagina 2 Empty Re: Allergische reactie amoxilline (antibiotica)

Bericht  Reeza zo 9 jun 2013 - 0:15

Is je reactie op mij nou sarcastisch bedoeld SnowWhite?
Reeza
Reeza
Prater
Prater

Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergische reactie amoxilline (antibiotica) - Pagina 2 Empty Re: Allergische reactie amoxilline (antibiotica)

Bericht  Luce zo 9 jun 2013 - 0:27

Ik mis het ook even..

Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergische reactie amoxilline (antibiotica) - Pagina 2 Empty Re: Allergische reactie amoxilline (antibiotica)

Bericht  Ella zo 9 jun 2013 - 1:06

Snow White schreef:
Ella schreef:Jeetje wat vervelend zeg. Cetirizine mag je wel gewoon in de zwangerschap gebruiken.

Dit vind ik ook een enge uitspraak. Ja, je mag cetirizine in de zwangerschap gebruiken. Maar niet 'gewoon', liefst alleen kortdurend. Langdurend moet altijd in overleg met de arts. Vooral omdat dit geneesmiddel vrij te verkrijgen is, kunnen lezers dit opvatten alsof ze het de gehele tijd mogen gebruiken. Laat dit soort dingen aub over aan de profs.

Gelukkig weet ik waar ik het over heb.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergische reactie amoxilline (antibiotica) - Pagina 2 Empty Re: Allergische reactie amoxilline (antibiotica)

Bericht  Moira zo 9 jun 2013 - 2:03

Ik doel op dat er hier advies gegeven wordt, die beter uitgevoerd kan worden door de profs. Ik zie het wel vaker op dit forum. Er zijn ook mensen die makkelijk over te halen zijn en als dan blijkt dat de gegeven info niet 100% klopt of volledig is gegeven, is dat een risico.
Moira
Moira
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 477
Punten : 489
Registratiedatum : 03-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergische reactie amoxilline (antibiotica) - Pagina 2 Empty Re: Allergische reactie amoxilline (antibiotica)

Bericht  Luce zo 9 jun 2013 - 2:23

Ik merk juist dat veel 'profs' niet goed op de hoogte zijn. Dat heb ik de laatste weken wel weer opnieuw gemerkt.

Ik kreeg vanochtend aan de telefoon ook helemaal geen weerwoord. Heb gezegd dat ik had gezocht naar een middel dat wel kon bij zwangerschap en het middel wat Reeva noemde. Ze zou het even overleggen met de arts. Ja, kon en werd meteen voorgeschreven. En dat na 3 keer een arts te horen zeggen dat er geen middelen waren die tijdens de zwangerschap kon worden gebruikt. Ook dat sprak dat artikel tegen wat ik vond.

En dit is niet de eerste keer dat ik dit heb, dit merk ik echt zo vaak..

Gelukkig hebben we Google met een hoop wetenschappelijke kennis Wink
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergische reactie amoxilline (antibiotica) - Pagina 2 Empty Re: Allergische reactie amoxilline (antibiotica)

Bericht  Susan zo 9 jun 2013 - 2:30

Kun je in de tussentijd niet iets als mentholgel proberen om de jeuk wat te verminderen? Ik had die van het merk Fagron, van de apotheek, die is net wat sterker en effectiever dan die van Mentho 10 die ze gewoon bij de drogist hebben.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergische reactie amoxilline (antibiotica) - Pagina 2 Empty Re: Allergische reactie amoxilline (antibiotica)

Bericht  Luce zo 9 jun 2013 - 2:34

Ik heb vanochtend cetirizine genomen en ik begin de jeuk nu weer te voelen. Maar ik moet om 5 uur bij de apotheek zijn dus dan kan ik die andere medicijnen nemen.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergische reactie amoxilline (antibiotica) - Pagina 2 Empty Re: Allergische reactie amoxilline (antibiotica)

Bericht  Moira zo 9 jun 2013 - 2:58

Luce schreef:Ik merk juist dat veel 'profs' niet goed op de hoogte zijn. Dat heb ik de laatste weken wel weer opnieuw gemerkt.

Ik kreeg vanochtend aan de telefoon ook helemaal geen weerwoord. Heb gezegd dat ik had gezocht naar een middel dat wel kon bij zwangerschap en het middel wat Reeva noemde. Ze zou het even overleggen met de arts. Ja, kon en werd meteen voorgeschreven. En dat na 3 keer een arts te horen zeggen dat er geen middelen waren die tijdens de zwangerschap kon worden gebruikt. Ook dat sprak dat artikel tegen wat ik vond.

En dit is niet de eerste keer dat ik dit heb, dit merk ik echt zo vaak..

Gelukkig hebben we Google met een hoop wetenschappelijke kennis Wink

Het werk natuurlijk twee kanten op inderdaad. Ook profs maken fouten of hebben over een bepaald onderwerp te weinig kennis. En mijn zorgen gaan niet over jou (was toevallig je topic, ik weet dat je de brains hebt Wink), maar over de groep mensen die geen onderscheid kunnen maken tussen wat er gezegd wordt en wat wetenschappelijk is bewezen. Ik merk gewoon dat er soms te veel te snel wordt aangenomen en dat soms niet helemaal goed afloopt. En ik denk dat die laatste groep mensen ook op fora lezen en dat het risico is.
Moira
Moira
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 477
Punten : 489
Registratiedatum : 03-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergische reactie amoxilline (antibiotica) - Pagina 2 Empty Re: Allergische reactie amoxilline (antibiotica)

Bericht  Moira zo 9 jun 2013 - 2:59

En verder wil ik niet meer te off topic gaan. Ik hoop dat die tabletten die je nu krijgt wel werken. Heb zelf ook wel eens een heftige allergie aanval gehad en dat is zeker geen pretje.
Moira
Moira
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 477
Punten : 489
Registratiedatum : 03-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergische reactie amoxilline (antibiotica) - Pagina 2 Empty Re: Allergische reactie amoxilline (antibiotica)

Bericht  girli zo 9 jun 2013 - 3:11

Die reactie herken ik helaas. Bij mij hielp veel wat koud is, buiten rondlopen bijv. of vrij koud douchen. Afdrogen daarna was alleen een ramp. Ik had ook iets van crème van de kruidvat met menthol erin en dat hielp ook wel. Bij mij werd het was het de 2e en 3e dag erger en daarna werd de jeuk een heel stuk minder en ging het helemaal over.

Hopelijk gaat het snel over!
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergische reactie amoxilline (antibiotica) - Pagina 2 Empty Re: Allergische reactie amoxilline (antibiotica)

Bericht  Palmyra zo 9 jun 2013 - 6:01

*


Laatst aangepast door Palmyra op zo 1 sep 2013 - 1:50; in totaal 1 keer bewerkt

Palmyra
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 21
Punten : 21
Registratiedatum : 28-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergische reactie amoxilline (antibiotica) - Pagina 2 Empty Re: Allergische reactie amoxilline (antibiotica)

Bericht  Luce zo 9 jun 2013 - 6:39

Bedankt voor jullie reacties! Ik heb nu dus clemastine en voor nu is de jeuk weg. Werkt wel beduidend langzamer als de ceritizine, maar hopelijk ook wat langer smile
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergische reactie amoxilline (antibiotica) - Pagina 2 Empty Re: Allergische reactie amoxilline (antibiotica)

Bericht  Fortissimo zo 9 jun 2013 - 6:41

Ik heb dit als baby'tje gehad. Ik mag dan ook nooit meer amoxicilline hebben. Maar goed, van die tijd kan ik niet veel herinneren, wel zat ik onder de rode vlekken.
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergische reactie amoxilline (antibiotica) - Pagina 2 Empty Re: Allergische reactie amoxilline (antibiotica)

Bericht  minoessepoes zo 9 jun 2013 - 7:27

Ik ben er ook allergisch voor en ook nog voor een andere vorm van antibiotica. Je kan bij de apotheek een medicijnpaspoort krijgen voor als je op vakantie ziek wordt zodat je dit niet krijgt, het is sowieso belangrijk dat de apotheek het weet.

De huisarts is bij mij nu erg terughoudend met het geven van antibiotica omdat allergische reacties steeds erger kunnen worden en ze niet weet waar ik nog allemaal meer op reageer en als het echt nodig is ze me nog wel antibiotica moeten kunnen geven

Soms erg lastig als je keelontsteking hebt en allergisch voor antibiotica, honing en ibruprofen bent laughcry
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergische reactie amoxilline (antibiotica) - Pagina 2 Empty Re: Allergische reactie amoxilline (antibiotica)

Bericht  Sanne zo 9 jun 2013 - 7:42

Jeetje, Luce, dat is een flinke allergische reactie, ik krijg de kriebels al als ik het alleen maar zie. Hopelijk ben je er gauw vanaf. Gelukkig dat de jeuk wel afneemt met die andere kuur.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergische reactie amoxilline (antibiotica) - Pagina 2 Empty Re: Allergische reactie amoxilline (antibiotica)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum