Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Allergische reactie amoxilline (antibiotica)

+19
girli
Susan
Moira
Ella
Sterrin_
Reeza
Lenthe
Lejow
CCC
Tiara
cin-87
mauwmauw
Novalee
Paper Crown
PapillonRose
Silver
Luce
Cato
Punk'd
23 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Allergische reactie amoxilline (antibiotica) Empty Allergische reactie amoxilline (antibiotica)

Bericht  Luce za 8 jun 2013 - 19:38

Ik heb een week dit middel geslikt ivm een mogelijke tekenbeet en zit nu helemaal onder de rode vlekken en galbulten. Gisteren de huisartsenpost gebeld en direct moeten stoppen. Nu een ander middel gekregen.

Maar echt, de jeuk is niet te harden. Volgens de HA mag ik ook geen antihistaminica, dus dat is grappig Wink. Heeft iemand dit eerder gehad en hoe lang duurde het bij jou voordat de klachten verdwenen?

Ik probeer het te koelen met een coldpack en koelzalf (wat toch voor geen meter helpt) maar zodra ik het (coldpack) weg haal, is het er weer.


Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergische reactie amoxilline (antibiotica) Empty Re: Allergische reactie amoxilline (antibiotica)

Bericht  Punk'd za 8 jun 2013 - 19:41

Ik heb het ook gehad toen ik een jaar of 14/15 was. Ik zat helemaal onder de rode vlekken en inderdaad jeuken! Ik weet niet meer hoelang het duurde. Heb toen ook een aantekening gekregen dat ik dat medicijn tijdelijk niet mocht slikken bij ontstekingen.

Nu heb ik in april een keelonsteking gekregen op vakantie en kreeg dus een geneesmiddel met amoxilline. Ik was helemaal bang dat ik weer onder zou komen te zitten maar er gebeurde niets. Dus blijkbaar kun je er wel weer overheen groeien.

Wat naar zeg een tekenbeet. Klinkt behoorlijk pijnlijk Neutral enge beestjes.

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergische reactie amoxilline (antibiotica) Empty Re: Allergische reactie amoxilline (antibiotica)

Bericht  Silver za 8 jun 2013 - 19:47

Kan het ook komen doordat je nu zwanger bent en er anders op reageert? Of is dit de eerste keer dat je amox krijgt?
Ik heb het ook gehad, maar ben er later ook weer overheen gegroeid. Heb er een week last van gehad.
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergische reactie amoxilline (antibiotica) Empty Re: Allergische reactie amoxilline (antibiotica)

Bericht  Luce za 8 jun 2013 - 19:53

Hmm een week. Damn.. Cry

Dit is de eerste keer. Ik kreeg het als vervanger omdat ik zwanger ben. Die andere zou niet mogen tijdens zwangerschap. Nu heb ik een middel gekregen die eigenlijk ook niet mag, maar ja ze hebben geen vervanger meer laughcry

@Punk'd: fijn dat je eroverheen gegroeid bent! Ik wil dit spul echt nooit meer.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergische reactie amoxilline (antibiotica) Empty Re: Allergische reactie amoxilline (antibiotica)

Bericht  Cato za 8 jun 2013 - 19:58

Mijn lichaam reageerd op veel antibiotica zo, ik stond het liefst de hele dag onder de douche.
Cato
Cato
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 329
Punten : 365
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergische reactie amoxilline (antibiotica) Empty Re: Allergische reactie amoxilline (antibiotica)

Bericht  Luce za 8 jun 2013 - 20:00

Douchen maakt het toch erger? Alleen koud douchen zou helpen zei de arts
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergische reactie amoxilline (antibiotica) Empty Re: Allergische reactie amoxilline (antibiotica)

Bericht  Cato za 8 jun 2013 - 20:02

Bij verzachte het water juist een beetje de jeuk. Vooral met warm weer.
Cato
Cato
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 329
Punten : 365
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergische reactie amoxilline (antibiotica) Empty Re: Allergische reactie amoxilline (antibiotica)

Bericht  Silver za 8 jun 2013 - 20:02

Hoe heet het andere medicijn wat je nu neemt? Clarytriptomycine? Of nog een andere? Daar geen allergische reactie op gekregen? Moet natuurlijk ook eerst zijn werking vinden. Wat je misschien ook zou kunnen doen insmeren met aloe vera gel/creme. (de puntjes krijg ik er niet op) Maar vind maar een winkel/drogist vandaag.
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergische reactie amoxilline (antibiotica) Empty Re: Allergische reactie amoxilline (antibiotica)

Bericht  Luce za 8 jun 2013 - 20:06

Nee, ook iets met een a.

Oh balen zeg! Ik heb echt net vorige week een potje Aloë Vera crème weg gegooid volgens mij. Maandag maar even halen weer!
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergische reactie amoxilline (antibiotica) Empty Re: Allergische reactie amoxilline (antibiotica)

Bericht  Silver za 8 jun 2013 - 20:08

Aiz dat is idd balen dan. Ik bedenk het zomaar omdat dat natuurlijk ook verkoelend werkt. Hopelijk kom je de dag wat door. Beterschap!
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergische reactie amoxilline (antibiotica) Empty Re: Allergische reactie amoxilline (antibiotica)

Bericht  PapillonRose za 8 jun 2013 - 20:12

Ik heb dit ook gehad jaren terug, gek genoeg kreeg ik het net na het einde van de kuur, maar het scheen er toch vanaf te komen. Heeft een paar dagen geduurd, dag of 3 denk ik, en toen werd het langzaam minder. Vervelend hoor, zeker omdat je nu bijna niks kunt krijgen om het te verzachten! Hopelijk is het gauw over!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergische reactie amoxilline (antibiotica) Empty Re: Allergische reactie amoxilline (antibiotica)

Bericht  Paper Crown za 8 jun 2013 - 20:21

Vervelend! Probeer eens mentholpoeder.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergische reactie amoxilline (antibiotica) Empty Re: Allergische reactie amoxilline (antibiotica)

Bericht  Novalee za 8 jun 2013 - 20:30

Ik heb het ook gehad, het is heel vervelend! Ik had het zelfs op mijn voetzolen. Volgens mij duurde het bij mij ook wel echt een week voor het weg was. Ik kreeg van de HA mentholzalf, dat hielp iets tegen de jeuk maar niet veel. Ik vrees dat het echt even uitzitten is.

Misschien heb je het al gedaan maar geef ook even bij je VK of gynaecoloog aan dat je allergisch bent voor deze antibiotica. Het wordt namelijk vaak voorgeschreven tijdens een zwangerschap omdat het Ă©Ă©n van de weinige soorten AB is die je dan mag hebben.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergische reactie amoxilline (antibiotica) Empty Re: Allergische reactie amoxilline (antibiotica)

Bericht  mauwmauw za 8 jun 2013 - 20:31

Ik heb het ook eens gehad van een ander soort ab.ik heb toen earius tabletten gekregen tegen de jeuk. Ik weet niet of je die ook mag als je zwanger bent.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergische reactie amoxilline (antibiotica) Empty Re: Allergische reactie amoxilline (antibiotica)

Bericht  cin-87 za 8 jun 2013 - 20:49

Ik ben er ook allergisch voor.. kreeg het een paar jaar terug en ben er mee in het ziekenhuis beland doordat ik continu aan het spugen en aan de diarree was..

cin-87
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 76
Punten : 104
Registratiedatum : 31-12-10
Woonplaats : zwolle

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergische reactie amoxilline (antibiotica) Empty Re: Allergische reactie amoxilline (antibiotica)

Bericht  Tiara za 8 jun 2013 - 20:56

Ik heb ook een allergische reactie gehad in mijn zwangerschap, man man wat is jeuk vreselijk dan heb ik nog liever pijn.
Kreeg overigens wel anti-histamine, maar misschien heeft dat met je zwangerschapstermijn te maken, dat staat me nog bij dacht ik.
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergische reactie amoxilline (antibiotica) Empty Re: Allergische reactie amoxilline (antibiotica)

Bericht  CCC za 8 jun 2013 - 21:25

Ik heb het vooral met penicilline en wat andere antibiotica. Ik heb dezelfde klachten als jou, ik ben er de vorige keer helaas wel 2 weken zoet mee geweest. Sterkte... weet uit ervaring dat je hier tijd echt even flink ongelukkig van kunt zijn Sad

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergische reactie amoxilline (antibiotica) Empty Re: Allergische reactie amoxilline (antibiotica)

Bericht  Gast za 8 jun 2013 - 21:36

Ik zag je foto gisteren op Twitter voorbij komen, zo heftig heb ik het nog niet eerder gezien.
Ik ben allergisch voor een bepaald soort antibiotica, maar ik werd er 'gewoon' benauwd van.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Allergische reactie amoxilline (antibiotica) Empty Re: Allergische reactie amoxilline (antibiotica)

Bericht  Lejow za 8 jun 2013 - 21:42

Ik ben ook allergisch voor amox. Alleen krijg ik er een (zoals de dermatoloog het zo mooi noemde) 'fixed drug eruption' (of hoe je dat dan ook mag schrijven). Ik krijg op mijn voet (altijd op dezelfde plek: fixed) een enorme blaar (eruption) en dat komt door die medicijnen (drug).
Precies aan de zijkant, half onder, half op mijn voet en het gaat altijd lekker ontsteken enzo.

Was heel handig toen ik in de zwangerschap een keelontsteking had en dat dus de enige antibiotica was die ik mocht. Ben twee weken ziek geweest.

De dermatoloog moest er trouwens allerlei boeken bij halen om er nou achter te komen wat het was..
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergische reactie amoxilline (antibiotica) Empty Re: Allergische reactie amoxilline (antibiotica)

Bericht  Luce za 8 jun 2013 - 21:46

Lennox schreef:Ik zag je foto gisteren op Twitter voorbij komen, zo heftig heb ik het nog niet eerder gezien.
Ik ben allergisch voor een bepaald soort antibiotica, maar ik werd er 'gewoon' benauwd van.

En het is nog dubbel zo erg geworden ook...

Allergische reactie amoxilline (antibiotica) Null_zps79460877

Ik heb trouwens wel gisteren antihistaminica geslikt hoor. Dacht, 1 pilletje zal vast geen kwaad kunnen. Nu lees ik via internet dat er in 2012 een onderzoek gedaan is dat bepaalde middelen zoals cetirizine wel mogen. Dat pilletje van gisteren werkte helaas maar 3 uurtjes. Maar goed, beter dan niks!

Een paar zeggen dat ze er een week of 2 weken last van hadden. Maar had je ook zo lang jeuk?
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergische reactie amoxilline (antibiotica) Empty Re: Allergische reactie amoxilline (antibiotica)

Bericht  Lejow za 8 jun 2013 - 21:47

Oh meid toch Sad hug
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergische reactie amoxilline (antibiotica) Empty Re: Allergische reactie amoxilline (antibiotica)

Bericht  Gast za 8 jun 2013 - 21:49

Ik heb zelf nog nooit jeuk gehad van antibiotica. Ik reageer trouwens wel allergisch op -jawel, echt waar- een bepaald soort antihistamine, dan krijg ik jeukende uitslag over mijn handen. Dat is na stoppen binnen een week verdwenen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Allergische reactie amoxilline (antibiotica) Empty Re: Allergische reactie amoxilline (antibiotica)

Bericht  Gast za 8 jun 2013 - 21:51

Wat ik trouwens wel vreemd vind is dat de uitslag heftiger wordt terwijl je al gestopt bent? Ik begrijp wel dat de amoxi nog steeds in je bloed zit, maar je bent al een paar dagen gestopt, toch? Het is dus niet zo dat die hoeveelheid in je bloed weer aangevuld is wat dus een heftigere reactie kan veroorzaken...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Allergische reactie amoxilline (antibiotica) Empty Re: Allergische reactie amoxilline (antibiotica)

Bericht  Silver za 8 jun 2013 - 22:02

Ik slikte voor mijn zwangerschap ook cetirizine en moest daarmee stoppen ivm de kinderwens. Ik heb nu Loratadine die mag wel gewoon de gehele zwangerschap genomen worden.

Oef, zo erg heb ik het nog niet gehad. Maar ik was toen ook veel jonger. Helpt het koelen met de coolpack wat?
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergische reactie amoxilline (antibiotica) Empty Re: Allergische reactie amoxilline (antibiotica)

Bericht  Luce za 8 jun 2013 - 22:05

Lennox schreef:Wat ik trouwens wel vreemd vind is dat de uitslag heftiger wordt terwijl je al gestopt bent? Ik begrijp wel dat de amoxi nog steeds in je bloed zit, maar je bent al een paar dagen gestopt, toch? Het is dus niet zo dat die hoeveelheid in je bloed weer aangevuld is wat dus een heftigere reactie kan veroorzaken...

Vrijdag heb ik de laatste pil gehad. Slik nu azitromycine. Misschien dat dat ook weer iets op gang helpt? Ik weet het niet..
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergische reactie amoxilline (antibiotica) Empty Re: Allergische reactie amoxilline (antibiotica)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum