Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Allergische reactie?

4 plaatsers

Ga naar beneden

Allergische reactie? Empty Allergische reactie?

Bericht  Raindrop vr 7 okt 2011 - 11:51

Ik was vanavond een film aan het kijken met mijn vriend. We waren wat chips aan het eten en we dronken allebei een biertje.
Na al 5 of 6 minuten moest ik naar de wc. Ik moet sowieso snel plassen als ik alcohol drink, zo irritant.
Maar opeens werd mijn hoofd (en volgens mij ook keel/nek) gigantisch rood, en het voelde ook heel pijnlijk aan, een heel brandend gevoel. En ik kon ook heel moeilijk ademhalen.
Dat heeft ook even geduurd. Nu heb ik alleen nog een klein beetje een drukkend gevoel bij mijn borstkas en buikpijn.

Zou het een allergische reactie zijn?
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergische reactie? Empty Re: Allergische reactie?

Bericht  Zora vr 7 okt 2011 - 11:56

Daar lijkt het wel heel erg op. Andere chips dan normaal?
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergische reactie? Empty Re: Allergische reactie?

Bericht  Raindrop vr 7 okt 2011 - 12:01

Zora schreef:Daar lijkt het wel heel erg op. Andere chips dan normaal?

Nee die heb ik al vaker op. Ik eet wel bijna nooit chips. Dat biertje had ik nog nooit op en er zaten ook allerlei fruitsmaken in, misschien dat dat het was.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergische reactie? Empty Re: Allergische reactie?

Bericht  Angela_1986 vr 7 okt 2011 - 21:53

Het klinkt inderdaad als 'n allergische reactie! Hoe gaat 't nu?
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergische reactie? Empty Re: Allergische reactie?

Bericht  Gast vr 7 okt 2011 - 21:58

Raindrop schreef:
Zora schreef:Daar lijkt het wel heel erg op. Andere chips dan normaal?

Nee die heb ik al vaker op. Ik eet wel bijna nooit chips. Dat biertje had ik nog nooit op en er zaten ook allerlei fruitsmaken in, misschien dat dat het was.

Zitten er zoetstoffen in? Misschien dat je daar zo heftig op reageert.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Allergische reactie? Empty Re: Allergische reactie?

Bericht  Gast vr 7 okt 2011 - 22:07

Wat eng zeg. Klinkt inderdaad als een allergische reactie. Hoe gaat het nu?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Allergische reactie? Empty Re: Allergische reactie?

Bericht  Gast vr 7 okt 2011 - 22:31

Plassen is niet zo zeer een allergische reactie, wellicht zat je blaas gewoon erg vol en moest je daardoor zo snel.

Een rood en branderig gezicht kan wel komen door een allergische reactie, al lijkt het me onwaarschijnlijk dat dit zo snel gebeurde als gevolg van een paar slokken bier met wat fruitextract. Heb je toevallig hooikoorts? Dan zou een kruisreactie met bijvoorbeeld bijv. kersen of perzik mogelijk kunnen zijn. Appel en peer zou ook kunnen, maar over het algemeen eten mensen die een stuk vaker dan kersen dus dan zou je dit vaker gemerkt moeten hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Allergische reactie? Empty Re: Allergische reactie?

Bericht  Gast vr 7 okt 2011 - 22:37

Mss een stomme vraag hoor maar zou je rond deze tijd van het jaar dan ook last van hooikoorts kunnen hebben?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Allergische reactie? Empty Re: Allergische reactie?

Bericht  Gast vr 7 okt 2011 - 22:39

Normaal niet, maar we hebben net een warme periode gehad, misschien woont TO in een bosrijke omgeving en zijn er door die plotselinge warmte nog wat bomen gaan bloeien. Mijn vriend had er ook weer een beetje last vorige week.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Allergische reactie? Empty Re: Allergische reactie?

Bericht  Gast vr 7 okt 2011 - 22:46

Ava schreef:Normaal niet, maar we hebben net een warme periode gehad, misschien woont TO in een bosrijke omgeving en zijn er door die plotselinge warmte nog wat bomen gaan bloeien. Mijn vriend had er ook weer een beetje last vorige week.

Hmmm ok. Ik heb vorig jaar voor het eerst hooikoorts gehad, in Namibie. Heel raar was dat. Zo'n last van mijn keel, borstkas, ogen, benauwd. Ik dacht dat het daar dan de andere planten waren ofzo. Nu ben ik sinds dinsdag al ziek, had griep. Die griep is gezakt maar heb het zooo benauwd, echt zoals ik me in Namibie voelde. Ik kan me alleen zo niet voorstellen dat het hooikoorts is haha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Allergische reactie? Empty Re: Allergische reactie?

Bericht  Raindrop vr 7 okt 2011 - 23:36

Thanks voor jullie reacties.

Angela_1986 en Yvaine, nu gaat het wel goed eigenlijk. Ik voel alleen nog een kleine druk bij mijn borstkas maar verder heb ik er gelukkig geen last meer van. Thanks voor het te vragen trouwens smile

Gefelicitass, ja er zaten wel zoetstoffen in het biertje maar zou ik dan niet bij meer producten zo'n reactie moeten krijgen?

Ava, ik heb geen hooikoorts, althans voor zover ik weet toch niet. Heb je dat benauwde gevoel dan niet langer? En dan heb je toch normaal ook last van je ogen?

Ik heb trouwens nog eens naar het etiket op het bierflesje gekeken en alle fruitsmaken die erin zitten heb ik al eens op. Misschien dat er verder toch iets in zit waar ik niet tegen kan.



Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergische reactie? Empty Re: Allergische reactie?

Bericht  Gast za 8 okt 2011 - 0:01

Raindrop schreef:Ava, ik heb geen hooikoorts, althans voor zover ik weet toch niet. Heb je dat benauwde gevoel dan niet langer? En dan heb je toch normaal ook last van je ogen?
Ik bedoelde ook niet dat het een hooikoorts-achtige reactie is. Ik dacht alleen even aan een kruisallergie, maar als je geen hooikoorts hebt zal dat niet zo zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Allergische reactie? Empty Re: Allergische reactie?

Bericht  Gast za 8 okt 2011 - 0:25

Ik heb wel eens gehoord dat niet iedereen tegen kunstmatige zoetstoffen kan. Soms kan je googlen op de zoetstoffen om te kijken wat de werking daarvan is enzo, maar heb daar zelf geen ervaring mee. Wel ben ik ook een keer niet lekker geworden van zo'n biertje net als jij en daar zaten ook die zoetstoffen in veel, dus vandaar dat ik er aan dacht dat het dat zou kunnen zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Allergische reactie? Empty Re: Allergische reactie?

Bericht  Possom za 8 okt 2011 - 2:01

Je kunt best voor bepaalde zoetstoffen allergisch zijn en voor anderen niet. Ik herken de reactie wel van mijn moeder, die allergisch is voor alle zoetstoffen, die krijgt ook een benauwd gevoel en uitslag (en ook een dikke tong).

Misschien kun je je eens laten testen voor allergieën bij de huisarts?
Possom
Possom
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 439
Punten : 480
Registratiedatum : 20-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergische reactie? Empty Re: Allergische reactie?

Bericht  Raindrop za 8 okt 2011 - 3:31

Thanks voor de uitleg Ava en Gefelicitass.

Possom, dat lijkt me echt niet fijn voor je moeder zeg. Allergisch voor alle zoetstoffen!

Ik heb me al eens bij de huisarts laten testen voor allergieën maar dat is nu zo'n half jaar tot drie kwart jaar geleden.
Als ik de volgende keer bij de dokter ben geef ik het aan en misschien dat ze dan nog eens gaat testen.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergische reactie? Empty Re: Allergische reactie?

Bericht  Gast za 8 okt 2011 - 3:51

Ja dat zou ik wel aangeven, je kunt namelijk ''ineens" een allergie hebben voor iets, dus als je het 3/4 jaar geleden nog niet was, dan zegt dat weinig. Ook kun je het geluk hebben dat het maar eenmalig was, dat komt ook wel eens voor. Maar omdat het nogal "eng" klinkt wat je omschrijft, zou ik het er niet bij laten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Allergische reactie? Empty Re: Allergische reactie?

Bericht  Gast za 8 okt 2011 - 4:43

Raindrop schreef:Thanks voor de uitleg Ava en Gefelicitass.

Possom, dat lijkt me echt niet fijn voor je moeder zeg. Allergisch voor alle zoetstoffen!

Ik heb me al eens bij de huisarts laten testen voor allergieën maar dat is nu zo'n half jaar tot drie kwart jaar geleden.
Als ik de volgende keer bij de dokter ben geef ik het aan en misschien dat ze dan nog eens gaat testen.
Weet je ook waar destijds op getest is? Je wordt doorgaans alleen getest op allergieën die de klachten die jij zelf aangeeft mogelijk kunnen veroorzaken. Het kan dus zijn dat je destijds getest bent op een pollenallergie of huisdierenallergie, dat zegt verder niets over mogelijke voedselallergieën.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Allergische reactie? Empty Re: Allergische reactie?

Bericht  Raindrop za 8 okt 2011 - 6:38

Ava schreef:
Raindrop schreef:Thanks voor de uitleg Ava en Gefelicitass.

Possom, dat lijkt me echt niet fijn voor je moeder zeg. Allergisch voor alle zoetstoffen!

Ik heb me al eens bij de huisarts laten testen voor allergieën maar dat is nu zo'n half jaar tot drie kwart jaar geleden.
Als ik de volgende keer bij de dokter ben geef ik het aan en misschien dat ze dan nog eens gaat testen.
Weet je ook waar destijds op getest is? Je wordt doorgaans alleen getest op allergieën die de klachten die jij zelf aangeeft mogelijk kunnen veroorzaken. Het kan dus zijn dat je destijds getest bent op een pollenallergie of huisdierenallergie, dat zegt verder niets over mogelijke voedselallergieën.

Ik was toen heel veel moe en toen heb ik bij het bloed prikken gezegd dat ze meteen op allergieën mocht testen maar daar kwam niks uit.
Geen idee dus op welke allergieën ze me hebben getest.
Mocht ik binnenkort voor iets naar de dokter moeten ga ik deze allergische reactie ook even aankaarten.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergische reactie? Empty Re: Allergische reactie?

Bericht  Angela_1986 za 8 okt 2011 - 7:28

Fijn dat het nu beter met je gaat!

Hooikoorts zou kunnen, dat uit zich op verschillende manieren. Ik heb er erg last van en de symptomen wisselen. En als ik bv. pannenkoeken eet die gemaakt zijn van meergranenmeel dan krijg ik daar ook last van...

Een allergie kan inderdaad ook vrij plotseling ontstaan. Mijn broertje at altijd gewoon dropjes maar opeens kreeg hij daar 'n allergische reactie op.
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergische reactie? Empty Re: Allergische reactie?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum