Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Allergische reactie door beet knut(mug)

+5
Filoria
GreenGrass
Aziraphale
SparklingEyes
Sunshine24
9 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Allergische reactie door beet knut(mug) Empty Allergische reactie door beet knut(mug)

Bericht  Sunshine24 zo 19 aug 2012 - 6:40

Vrijdag bij het klussen in de tuin gebeten door een klein vliegje. Ook wel de knut ( zandvlieg). Leek eerst onschuldig, maar zaterdagavond een hele dikke enkel.
Mijn voet is nu heel stijf en opgezet. Op internet lees ik dat dit 3-dagen ofzo aan kan houden. Ik had nog nooit van deze mug gehoord, maar na wat rond neuzen op internet kwam ik bij deze naam. Iemand hier ook ervaring mee? Of misschien tips? Ik ben al steeds aan het koelen Rolling Eyes
Sunshine24
Sunshine24
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 451
Punten : 1441
Registratiedatum : 08-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergische reactie door beet knut(mug) Empty Re: Allergische reactie door beet knut(mug)

Bericht  Gast zo 19 aug 2012 - 6:43

jeukt het ook?
bij mij werkt dan tandpasta heel erg goed, de zwelling werd daar bij mij ook minder van. Anders kan ik je "Cicaplast" van La Roche Posay aanraden, een creme/zalf die te koop is bij een apotheek. Werkt als een tierelier. Vorige week had ik ook een beet van een of ander beest en binnen 10 minuten was de bult al 3x zo groot. Dat erop en weg was de jeuk!

Wel balen. Koelen werkt idd wel een beetje verlichtend. Succes ermee!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Allergische reactie door beet knut(mug) Empty Re: Allergische reactie door beet knut(mug)

Bericht  Sunshine24 zo 19 aug 2012 - 6:46

Oreo schreef:jeukt het ook?
bij mij werkt dan tandpasta heel erg goed, de zwelling werd daar bij mij ook minder van. Anders kan ik je "Cicaplast" van La Roche Posay aanraden, een creme/zalf die te koop is bij een apotheek. Werkt als een tierelier. Vorige week had ik ook een beet van een of ander beest en binnen 10 minuten was de bult al 3x zo groot. Dat erop en weg was de jeuk!

Wel balen. Koelen werkt idd wel een beetje verlichtend. Succes ermee!

Tandpasta? Echt waar? Nou dat heb ik wel in huis.

Dat andere middeltje zet ik even op mijn boodschappenlijstje. Thanx
Sunshine24
Sunshine24
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 451
Punten : 1441
Registratiedatum : 08-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergische reactie door beet knut(mug) Empty Re: Allergische reactie door beet knut(mug)

Bericht  Gast zo 19 aug 2012 - 6:48

ja, suf he? Maar daar zit menthol in en dat werkt verkoelend.
Heb het niet zelf bedacht overigens, iemand anders kwam met de tip toen ik álle middeltjes had geprobeerd en nog met idioot grote plekken rondliep. Meestal smeer ik het 's avonds op, want je krijgt er echt een heel witte plek van op je lijf. En dan morgen even flink schrobben om het eraf te krijgen. Maar van een bult van minimaal 3x3cm ging ik steeds naar een klein puntje binnen 24 uur!

Dat andere middeltje helpt ook tegen andere dingen overigen! Vriend had zijn vinger verbrand. Spul erop, 5 minuten later was de pijn weg. Kat had me gekrabt. Spul erop, even later was de schrijnende pijn weg. Collega had een puistje in haar nek, spul erop, pijn weg.. Allergische reactie door beet knut(mug) 281626781Voor mij nu al wonderspul, voor een tientje smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Allergische reactie door beet knut(mug) Empty Re: Allergische reactie door beet knut(mug)

Bericht  SparklingEyes zo 19 aug 2012 - 6:50

Mijn moeder heeft deze reactie regelmatig. Dusdanig dat ze dat niet eens meer kan lopen zonder krukken. Zij krijgt soms bepaalde medicijnen omdat de reactie te heftig is.

Kan het ook een daas zijn geweest? Dat zijn echt nare beesten!
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergische reactie door beet knut(mug) Empty Re: Allergische reactie door beet knut(mug)

Bericht  Sunshine24 zo 19 aug 2012 - 6:53

SparklingEyes schreef:Mijn moeder heeft deze reactie regelmatig. Dusdanig dat ze dat niet eens meer kan lopen zonder krukken. Zij krijgt soms bepaalde medicijnen omdat de reactie te heftig is.

Kan het ook een daas zijn geweest? Dat zijn echt nare beesten!

Nee het leek maar op een grote versie van een fruitvliegje.Mijn vader zei dat het waarschijnlijk een knut was geweest.

Ik heb nog wel anti-histamine tabletjes voor hooikoorts. Misschien dat die ook helpen?
Wat voor medicijnen heeft jouw moeder gehad?
Dat klinkt wel erg vervelend met die krukken. Lopen gaat bij mij nu ook wel lastig..
Sunshine24
Sunshine24
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 451
Punten : 1441
Registratiedatum : 08-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergische reactie door beet knut(mug) Empty Re: Allergische reactie door beet knut(mug)

Bericht  Aziraphale zo 19 aug 2012 - 7:00

Ik heb hier vorige zomer 2x last van gehad. Eerste keer op mn scheenbeen, wat doorzakte naar mn enkel en de tweede keer bovenop mn voet wat ook doorzakte naar mn enkel. Ik kon er niet op lopen en het deed heel veel pijn, was erg dik, rood en warm. Ik kon zelfs m'n slippers niet meer aan op de wijdste stand!
Ik ben uiteindelijk naar de huisarts gegaan toen het na 3 dagen nog steeds niet minder dik werd. Ik heb prednison gekregen, een stootkuurtje en ik moet voortaan van die hooikoortstabletten slikken na een (muggen)beet. Ik heb er nu de hele zomer nog geen laat van gehad gelukkig!

Succes ermee.

Edit: die antihistamine helpt alleen direct na de beet, het neemt de zwelling helaas niet af.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergische reactie door beet knut(mug) Empty Re: Allergische reactie door beet knut(mug)

Bericht  Gast zo 19 aug 2012 - 7:02

Een zandvlieg komt niet in Nederland voor, alleen in landen rond de Middellandse Zee.
Maar alsnog heel erg vervelend, ik denk dat je het beste morgen naar de drogist/apotheek kunt gaan, voor speciaal spul tegen insectenbeten,

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Allergische reactie door beet knut(mug) Empty Re: Allergische reactie door beet knut(mug)

Bericht  GreenGrass zo 19 aug 2012 - 7:02

Het kan een allergische reactie zijn, maar het kan ook dat het beetje een bacterie oid bij zich had.
Mijn moeder is vorig jaar gestoken en dat laatste was het geval. Ze is dan ook naar de eerste hulp uiteindelijk geweest (het bleef zwellen en werd roder en roder) en heeft antibiotica gehad.

Dit hoeft bij jou natuurlijk niet het geval te zijn, maar ik zou het wel even in de gaten houden!
GreenGrass
GreenGrass
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergische reactie door beet knut(mug) Empty Re: Allergische reactie door beet knut(mug)

Bericht  Sunshine24 zo 19 aug 2012 - 7:03

Aziraphale schreef:Ik heb hier vorige zomer 2x last van gehad. Eerste keer op mn scheenbeen, wat doorzakte naar mn enkel en de tweede keer bovenop mn voet wat ook doorzakte naar mn enkel. Ik kon er niet op lopen en het deed heel veel pijn, was erg dik, rood en warm. Ik kon zelfs m'n slippers niet meer aan op de wijdste stand!
Ik ben uiteindelijk naar de huisarts gegaan toen het na 3 dagen nog steeds niet minder dik werd. Ik heb prednison gekregen, een stootkuurtje en ik moet voortaan van die hooikoortstabletten slikken na een (muggen)beet. Ik heb er nu de hele zomer nog geen laat van gehad gelukkig!

Succes ermee.

Weet je ook waar je door gestoken bent dan? Of door elke willekeurige steekmug?
Ik ga woensdag op vakantie, dus hoop dat het dan wel weg is. Anders moet ik inderdaad dinsdag maar even langs dokter.
Sunshine24
Sunshine24
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 451
Punten : 1441
Registratiedatum : 08-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergische reactie door beet knut(mug) Empty Re: Allergische reactie door beet knut(mug)

Bericht  Sunshine24 zo 19 aug 2012 - 7:06

Zelda schreef:Een zandvlieg komt niet in Nederland voor, alleen in landen rond de Middellandse Zee.
Maar alsnog heel erg vervelend, ik denk dat je het beste morgen naar de drogist/apotheek kunt gaan, voor speciaal spul tegen insectenbeten,

Ze komen toch juist wel hier voor? Dit zijn toch die vliegjes die bij schapen ziektes overbrengen? http://nl.wikipedia.org/wiki/Knutten

Ik zal inderdaad morgen even langs de drogist. Kijken of ze iets hebben? Ik heb er welk gelijk ammonia op gedaan.


Laatst aangepast door Sunshine24 op zo 19 aug 2012 - 7:07; in totaal 1 keer bewerkt
Sunshine24
Sunshine24
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 451
Punten : 1441
Registratiedatum : 08-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergische reactie door beet knut(mug) Empty Re: Allergische reactie door beet knut(mug)

Bericht  Sunshine24 zo 19 aug 2012 - 7:06

GreenGrass schreef:Het kan een allergische reactie zijn, maar het kan ook dat het beetje een bacterie oid bij zich had.
Mijn moeder is vorig jaar gestoken en dat laatste was het geval. Ze is dan ook naar de eerste hulp uiteindelijk geweest (het bleef zwellen en werd roder en roder) en heeft antibiotica gehad.

Dit hoeft bij jou natuurlijk niet het geval te zijn, maar ik zou het wel even in de gaten houden!

Ik zal het inderdaad even in de gaten houden..
Sunshine24
Sunshine24
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 451
Punten : 1441
Registratiedatum : 08-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergische reactie door beet knut(mug) Empty Re: Allergische reactie door beet knut(mug)

Bericht  Aziraphale zo 19 aug 2012 - 7:07

Sunshine24 schreef:
Aziraphale schreef:Ik heb hier vorige zomer 2x last van gehad. Eerste keer op mn scheenbeen, wat doorzakte naar mn enkel en de tweede keer bovenop mn voet wat ook doorzakte naar mn enkel. Ik kon er niet op lopen en het deed heel veel pijn, was erg dik, rood en warm. Ik kon zelfs m'n slippers niet meer aan op de wijdste stand!
Ik ben uiteindelijk naar de huisarts gegaan toen het na 3 dagen nog steeds niet minder dik werd. Ik heb prednison gekregen, een stootkuurtje en ik moet voortaan van die hooikoortstabletten slikken na een (muggen)beet. Ik heb er nu de hele zomer nog geen laat van gehad gelukkig!

Succes ermee.

Weet je ook waar je door gestoken bent dan? Of door elke willekeurige steekmug?
Ik ga woensdag op vakantie, dus hoop dat het dan wel weg is. Anders moet ik inderdaad dinsdag maar even langs dokter.

Naar mijn idee was het gewoon een mug. Wel een flinkerd, in het bos. Het lijkt wel of die muggen agressiever zijn ofzo en ik daar heel slecht tegen kan. Ik had twee bulten op m'n voet wat uiteindelijk echt enorm werd. M'n vriend was ook gestoken en die had nergens last van. Laatste keer dat we gingen picknicken in het bos Wink

Ik zou morgen even telefonisch contact opnemen met de huisarts en dit voorleggen, als het dan niet is afgenomen. Bij mij werd het nl per dag erger. De HA geloofde bijna niet dat het 'gewoon' een mug was, tot ik een maandlaater weer langs moest komen.
Want je kunt nog best naar van die prednisolon stootkuur worden icm de zwelling, zijn heftige medicijnen. Kun je beter gehad hebben voor je vakantie erdoor verpest wordt.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergische reactie door beet knut(mug) Empty Re: Allergische reactie door beet knut(mug)

Bericht  Sunshine24 zo 19 aug 2012 - 7:09

Aziraphale schreef:
Sunshine24 schreef:
Aziraphale schreef:Ik heb hier vorige zomer 2x last van gehad. Eerste keer op mn scheenbeen, wat doorzakte naar mn enkel en de tweede keer bovenop mn voet wat ook doorzakte naar mn enkel. Ik kon er niet op lopen en het deed heel veel pijn, was erg dik, rood en warm. Ik kon zelfs m'n slippers niet meer aan op de wijdste stand!
Ik ben uiteindelijk naar de huisarts gegaan toen het na 3 dagen nog steeds niet minder dik werd. Ik heb prednison gekregen, een stootkuurtje en ik moet voortaan van die hooikoortstabletten slikken na een (muggen)beet. Ik heb er nu de hele zomer nog geen laat van gehad gelukkig!

Succes ermee.

Weet je ook waar je door gestoken bent dan? Of door elke willekeurige steekmug?
Ik ga woensdag op vakantie, dus hoop dat het dan wel weg is. Anders moet ik inderdaad dinsdag maar even langs dokter.

Naar mijn idee was het gewoon een mug. Wel een flinkerd, in het bos. Het lijkt wel of die muggen agressiever zijn ofzo en ik daar heel slecht tegen kan. Ik had twee bulten op m'n voet wat uiteindelijk echt enorm werd. Ik zou morgen even telefonisch contact opnemen met de huisarts en dit voorleggen, als het dan niet is afgenomen. Bij mij werd het nl per dag erger. De HA geloofde bijna niet dat het 'gewoon' een mug was, tot ik een maandlaater weer langs moest komen.
Want je kunt nog best naar van die prednisolon stootkuur worden icm de zwelling, zijn heftige medicijnen. Kun je beter gehad hebben voor je vakantie erdoor verpest wordt.

Ja prednison is geen pretje inderdaad. Hopen dat het morgen dan afgezakt is. Zal er zo dan maar even tandpasta opsmeren. Het weer zit natuurlijk ook niet mee die warmte...
Sunshine24
Sunshine24
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 451
Punten : 1441
Registratiedatum : 08-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergische reactie door beet knut(mug) Empty Re: Allergische reactie door beet knut(mug)

Bericht  JustMeDaan zo 19 aug 2012 - 7:29

Zelf van de week een allergische reactie van ik vermoed chloor in een zwembad. Hele lichaam rood, opgezwollen en jeuk!
Heb er Aerius en lidocoine levometh gel voor gehad. Aerius is een tablet voor overgevoeligheid, een anti histamine inderdaad.
En lidocaine is verdovend en levometh is menthol gel dus verkoelend.
Lidocaine levometh is vrij verkrijgbaar.

JustMeDaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergische reactie door beet knut(mug) Empty Re: Allergische reactie door beet knut(mug)

Bericht  Filoria zo 19 aug 2012 - 7:29

Heb je al een ijskompres geprobeerd?
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergische reactie door beet knut(mug) Empty Re: Allergische reactie door beet knut(mug)

Bericht  Sunshine24 zo 19 aug 2012 - 7:33

JustMeDaan schreef:Zelf van de week een allergische reactie van ik vermoed chloor in een zwembad. Hele lichaam rood, opgezwollen en jeuk!
Heb er Aerius en lidocoine levometh gel voor gehad. Aerius is een tablet voor overgevoeligheid, een anti histamine inderdaad.
En lidocaine is verdovend en levometh is menthol gel dus verkoelend.
Lidocaine levometh is vrij verkrijgbaar.

Okay, gewoon bij de drogist dus?
Sunshine24
Sunshine24
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 451
Punten : 1441
Registratiedatum : 08-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergische reactie door beet knut(mug) Empty Re: Allergische reactie door beet knut(mug)

Bericht  Sunshine24 zo 19 aug 2012 - 7:33

Filoria schreef:Heb je al een ijskompres geprobeerd?

Yep, en al ijsklontjes en bak met koud water.
Sunshine24
Sunshine24
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 451
Punten : 1441
Registratiedatum : 08-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergische reactie door beet knut(mug) Empty Re: Allergische reactie door beet knut(mug)

Bericht  Tania zo 19 aug 2012 - 7:34

Nestocyl zalf wil ook wel is helpen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergische reactie door beet knut(mug) Empty Re: Allergische reactie door beet knut(mug)

Bericht  Sunshine24 zo 19 aug 2012 - 7:38

Tania schreef:Nestocyl zalf wil ook wel is helpen.

Ja dat had ik toevallig wel in huis. Alleen dat helpt dus niet. En aangezien wij woensdag weer naar Londen gaan, wil ik graag dat het dan wel over is. Dan weer veel lopen. Dus maar hopendat het morgen weg is :s


Laatst aangepast door Sunshine24 op zo 19 aug 2012 - 7:48; in totaal 2 keer bewerkt
Sunshine24
Sunshine24
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 451
Punten : 1441
Registratiedatum : 08-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergische reactie door beet knut(mug) Empty Re: Allergische reactie door beet knut(mug)

Bericht  Snoopy zo 19 aug 2012 - 7:44

Ik heb dit regelmatig, heb er antbiotica en prednison voor gehad, werkt allebei wel. Verder smeren met witte tijgerbalsem, dat werkt verkoelend. Maar als ik thuis ben gaat er een ijscompress op want dat werk voor de zwelling!
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergische reactie door beet knut(mug) Empty Re: Allergische reactie door beet knut(mug)

Bericht  JustMeDaan zo 19 aug 2012 - 8:59

Ik denk dat je voor de lidocaine levometh het beste naar een apotheek kunt gaan.
Weet niet zeker of ze dat ook bij de kruidvat/drogist enz hebben liggen.

JustMeDaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergische reactie door beet knut(mug) Empty Re: Allergische reactie door beet knut(mug)

Bericht  Aziraphale ma 20 aug 2012 - 5:43

Hoe is het er vandaag mee?
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergische reactie door beet knut(mug) Empty Re: Allergische reactie door beet knut(mug)

Bericht  Sunshine24 ma 20 aug 2012 - 7:06

Snoopy schreef:Ik heb dit regelmatig, heb er antbiotica en prednison voor gehad, werkt allebei wel. Verder smeren met witte tijgerbalsem, dat werkt verkoelend. Maar als ik thuis ben gaat er een ijscompress op want dat werk voor de zwelling!

Bedankt voor de tip!
Sunshine24
Sunshine24
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 451
Punten : 1441
Registratiedatum : 08-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergische reactie door beet knut(mug) Empty Re: Allergische reactie door beet knut(mug)

Bericht  Sunshine24 ma 20 aug 2012 - 7:07

JustMeDaan schreef:Ik denk dat je voor de lidocaine levometh het beste naar een apotheek kunt gaan.
Weet niet zeker of ze dat ook bij de kruidvat/drogist enz hebben liggen.

Vandaag door de drukte geen tijd gehad. Morgen toch nog even de stad in.
Sunshine24
Sunshine24
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 451
Punten : 1441
Registratiedatum : 08-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergische reactie door beet knut(mug) Empty Re: Allergische reactie door beet knut(mug)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum