Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

hoe antibiotica geven?

+3
Printje
duckie
Susan
7 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

hoe antibiotica geven? Empty hoe antibiotica geven?

Bericht  Gast di 3 mei 2011 - 6:23

Onze dochter zit aan de antibiotica, iedere keer dat we dat via een spuitje in de mond geven spuugt ze alles er direct weer uit (in de vorm van overgeven, echt een hele plens komt er uit). Door de fles of door ander eten wil ze niet, dat zal ze wel proeven, hoe krijgt ze nu in vredesnaam de ab binnen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoe antibiotica geven? Empty Re: hoe antibiotica geven?

Bericht  Gast di 3 mei 2011 - 6:25

Dat is lastig!
H. vind het altijd erg lekker en doet haar mond zo ver mogelijk open...
Ik weet niet hoe je het anders zou kunnen doen.

Misschien geven en meteen erachteraan iets lekkers geven?
Iets wat ze herkent en dol op is?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoe antibiotica geven? Empty Re: hoe antibiotica geven?

Bericht  Gast di 3 mei 2011 - 6:29

Ik kan het proberen met iets dat ze écht lekker vindt, maar als ze de fles er achteraan krijgt, dan spuugt ze dus de fles kort erna dus ook volledig uit, ik ben bang dat dat ook gaat gebeuren met ander eten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoe antibiotica geven? Empty Re: hoe antibiotica geven?

Bericht  Gast di 3 mei 2011 - 6:29

Hazeltje schreef:Dat is lastig!
H. vind het altijd erg lekker en doet haar mond zo ver mogelijk open...
Ik weet niet hoe je het anders zou kunnen doen.

Misschien geven en meteen erachteraan iets lekkers geven?
Iets wat ze herkent en dol op is?

+1 L. vind het heerlijk en reuze interessant. Wij geven het op een theelepeltje. Twee maal een lepeltje en dan mag hij er mee spelen smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoe antibiotica geven? Empty Re: hoe antibiotica geven?

Bericht  Gast di 3 mei 2011 - 6:30

Hmmm, maar zouze dan wel tegen AB kunnen?
Als ze het niet lekker zou vinden zou ze het meteen uit haar mond laten lopen lijkt me?!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoe antibiotica geven? Empty Re: hoe antibiotica geven?

Bericht  Gast di 3 mei 2011 - 6:31

hmm, dat vraag ik me nu ook af, maar als haar maag erop zou reageren, dan zou het iets langer duren voor het er weer uit komt denk ik? Nu komt het er echt binnen korte tijd uit, binnen een paar minuten. Ze kokhalst ook enorm als het in haar mond zit, ze slikt het wel door. Ik denk zelf dat het de geur/smaak nog is van de AB en daar van overgeeft.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoe antibiotica geven? Empty Re: hoe antibiotica geven?

Bericht  Gast di 3 mei 2011 - 6:32

L. spuugde zijn antibiotica. Nou dat was het niet. Dridaze dat kreeg hij. Vreselijk. Hij bleef maar spugen.

Dus legde we hem op zijn rug en hielden we hem rustig. Wij probeerde het een half uurtje tot 15 minuten voor het eten te geven. Zodat zijn maag leeg was en hij minder makkelijk ging spugen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoe antibiotica geven? Empty Re: hoe antibiotica geven?

Bericht  Gast di 3 mei 2011 - 6:34

Ik weet niet hoe snel je op zoiets zou kunnen reageren eigenlijk...
Meestal zit er wel een lekker smaakje aan.
Maar dat is bij deze niet begrijp ik :P

Heb je niet een pipetje liggen?
Dat ging hier wel makkelijker dan een spuitje.
Spuit je het in de wang? Want als het rechtstreeks in haar keel komt, kan ik me ook voorstellen dat het niet zo prettig is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoe antibiotica geven? Empty Re: hoe antibiotica geven?

Bericht  Gast di 3 mei 2011 - 6:37

nouja, het moet vást voor lekker smaakje door gaan, maar daar denkt onze Y. vast anders over :P In de wangzak kan ik nog wel eens proberen, spuit het nu op de tong. Misschien ook maar eens proberen voor de pap, fruit en het warme eten, misschien verdwijnt de smaak van de AB niet genoeg door de melk bedenk ik me nu.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoe antibiotica geven? Empty Re: hoe antibiotica geven?

Bericht  Gast di 3 mei 2011 - 6:38

Dat zou kunnen!

Waar krijgt ze AB voor?
Niks ernstigs hoop ik?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoe antibiotica geven? Empty Re: hoe antibiotica geven?

Bericht  Susan di 3 mei 2011 - 6:46

Vraag of je het ook in tabletvorm kan krijgen en koop dan zo'n pillenvermaler bij de apotheek. Je kunt het dan vrij makkelijk ergens doorheen roeren. Aan het drankje zit een vrij sterke geur (en waarschijnlijk ook smaak), dat kregen wij er bij Ezra ook niet in.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe antibiotica geven? Empty Re: hoe antibiotica geven?

Bericht  Gast di 3 mei 2011 - 7:05

nee, is niks ernstigs, een sluimerende verkoudheid/beginnende keel- en oorontsteking. Ze komt er op eigen kracht niet boven op en heeft even een beetje ondersteuning nodig.

Susan: dat is ook wel een goede tip, ik ga het morgen nog even proberen om het direct voor een hapje gewoon eten te doen, als dat niet lukt bel ik even de apotheek om tabletjes te vragen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoe antibiotica geven? Empty Re: hoe antibiotica geven?

Bericht  duckie di 3 mei 2011 - 7:05

onze dochter krijgt ook medicatie (nexium) dat moet ze elke dag innemen. ze moet 7.5 ml hebben maar dat vond/vind ze ook zo vies en via het spuitje krijgen we het er echt niet in...
toen heb ik dit besteld:
hoe antibiotica geven? 06_312?$280$
en nu gaat het stukken beter gelukkig. heb hem ergens besteld dat ik hem met 24 uurs levering.
heb het eerst getest door een oude speen en het daar in te spuiten dan zoog ze het ook automatisch op maar dat smeerde me te veel en omdat ze het elke dag moet gebruiken vond ik dat niet zo makkelijk.

duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe antibiotica geven? Empty Re: hoe antibiotica geven?

Bericht  Printje di 3 mei 2011 - 7:22

Misschien heel stom en mag het helemaal niet maar anders door appelmoes/yoghurt mengen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe antibiotica geven? Empty Re: hoe antibiotica geven?

Bericht  Gast di 3 mei 2011 - 7:26

In de wangzak spuiten ipv op de tong. Op de tong zitten juist de smaakpapillen, dus proeft ze het echt. Echt ver achterin de wangzak spuiten en op haar rug leggen als je het geeft. Dat werkte hier altijd heel goed. Alhoewel ze bij ons gewoon het liefste het hele potje in 1 keer achterover sloegen, ze vonden het lekker. Succes want leuk is anders.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoe antibiotica geven? Empty Re: hoe antibiotica geven?

Bericht  Gast di 3 mei 2011 - 7:30

Printje: dat hebben ze liever niet, omdat er dan altijd wat achterblijft aan de wand van het bakje o.i.d. Maargoed, dat helpt ook niet, omdat ze de smaak dan alsnog proeft en helemaal niks meer wil hebben.

Duckie: wat is dat voor flesje? Zorgt dat ervoor dat de antibiotica niet op de tong komt en ze er dus niks van proeft?

Lieskuh: dat ga ik morgen inderdaad even proberen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoe antibiotica geven? Empty Re: hoe antibiotica geven?

Bericht  Happydobby di 3 mei 2011 - 7:52

Medicijnen mag je met appelmoes geven, dat doen wij op ons werk ook, sommige medicijnen mogen niet met een melkproduct worden ingenomen.
appelmoes werkt vaak wel goed, verder weet ik het ook niet.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe antibiotica geven? Empty Re: hoe antibiotica geven?

Bericht  duckie di 3 mei 2011 - 9:38

Dromertje schreef:Printje: dat hebben ze liever niet, omdat er dan altijd wat achterblijft aan de wand van het bakje o.i.d. Maargoed, dat helpt ook niet, omdat ze de smaak dan alsnog proeft en helemaal niks meer wil hebben.

Duckie: wat is dat voor flesje? Zorgt dat ervoor dat de antibiotica niet op de tong komt en ze er dus niks van proeft?
Lieskuh: dat ga ik morgen inderdaad even proberen!

het is een medicijnflesje van Nuby.... het is gewoon een heel klein flesje waar ongeveeer 15cc in kan met een speen erop, net als een gewone speen voor een fles zeg maar.... werkt hier als een trein. ik weet niet of ze de smaak dan nog proeft, denk het wel een beetje want ze weet wel het verschil. ik moet er nodig nog 1 of 2 bij bestellen want wil nog een reserve hebben. heb ze via internet ergens besteld geloof dat ze rond de 4 a 5 euro waren, hier hebben ze ze nergens bij de drogist maar je zou ook bij een etos/da/kv kunne kijken?
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe antibiotica geven? Empty Re: hoe antibiotica geven?

Bericht  Mida4you di 3 mei 2011 - 9:39

duckie schreef:
Dromertje schreef:Printje: dat hebben ze liever niet, omdat er dan altijd wat achterblijft aan de wand van het bakje o.i.d. Maargoed, dat helpt ook niet, omdat ze de smaak dan alsnog proeft en helemaal niks meer wil hebben.

Duckie: wat is dat voor flesje? Zorgt dat ervoor dat de antibiotica niet op de tong komt en ze er dus niks van proeft?
Lieskuh: dat ga ik morgen inderdaad even proberen!

het is een medicijnflesje van Nuby.... het is gewoon een heel klein flesje waar ongeveeer 15cc in kan met een speen erop, net als een gewone speen voor een fles zeg maar.... werkt hier als een trein. ik weet niet of ze de smaak dan nog proeft, denk het wel een beetje want ze weet wel het verschil. ik moet er nodig nog 1 of 2 bij bestellen want wil nog een reserve hebben. heb ze via internet ergens besteld geloof dat ze rond de 4 a 5 euro waren, hier hebben ze ze nergens bij de drogist maar je zou ook bij een etos/da/kv kunne kijken?

Wat ideaal zo'n klein flesje!!
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe antibiotica geven? Empty Re: hoe antibiotica geven?

Bericht  Gast di 3 mei 2011 - 9:44

Ik heb 'm bij de O'chelle gekocht. Maar als het maar een paar druppeltjes zijn wat je moet geven is het kleine flesje nog te groot Wink
Ik vulde dan alleen het speentje, hield het op z'n kop en S. tutte de paar druppeltjes uit het speentje.

Beterschap met jullie meisje Dromertje !

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoe antibiotica geven? Empty Re: hoe antibiotica geven?

Bericht  duckie di 3 mei 2011 - 9:47

Razz_ schreef:Ik heb 'm bij de O'chelle gekocht. Maar als het maar een paar druppeltjes zijn wat je moet geven is het kleine flesje nog te groot Wink
Ik vulde dan alleen het speentje, hield het op z'n kop en S. tutte de paar druppeltjes uit het speentje.

Beterschap met jullie meisje Dromertje !

dat klopt inderdaad, maar hier moet ze 7.5cc dus dan is het wel te doen.... alleen het speentje vullen werkt hier dan weer niet omdat het te veel is, maar ik vind het echt een uitvinding, zou in die zin niet meer zonder kunnen want dan neemt ze geen medicijnen meer in
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe antibiotica geven? Empty Re: hoe antibiotica geven?

Bericht  Parisienne di 3 mei 2011 - 10:44

Helaas heb ik geen tips voor je. N. krijgt al 8 maanden (sinds haar geboorte dus) antibiotica en ze zuigt het zowat uit het spuitje! Wink Mocht ze er een keer geen zin in hebben spuit ik het inderdaad richting haar wang. Dit werd ons ook geadviseerd toen ze nog klein was. Maargoed.. N. is er inmiddels zo aan gewend, die heeft er (nog) weinig problemen mee.

Succes!
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe antibiotica geven? Empty Re: hoe antibiotica geven?

Bericht  Gast di 3 mei 2011 - 19:59

Inderdaad in de wangzak spuiten mocht ze niet slikken dan een keer in het gezicht blazen. Dan gaan ze slikken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoe antibiotica geven? Empty Re: hoe antibiotica geven?

Bericht  ekjir@M di 3 mei 2011 - 20:08

J. spuugde het ook steeds uit. Wat hier hielp is inderdaad het in de wangzak spuiten en dan steeds een klein beetje.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe antibiotica geven? Empty Re: hoe antibiotica geven?

Bericht  Gast di 3 mei 2011 - 20:34

Ik heb het vannochtend in de wangzak gegeven en er direct een hap pap achteraan gegeven, tot nu toe heeft ze het nog binnen gehouden. Hopelijk is dit de oplossing.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoe antibiotica geven? Empty Re: hoe antibiotica geven?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum