Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Tips bij allergische reactie / eczeem door irriterende stof?

4 plaatsers

Ga naar beneden

Tips bij allergische reactie / eczeem door irriterende stof? Empty Tips bij allergische reactie / eczeem door irriterende stof?

Bericht  TukTuk vr 1 maa 2013 - 20:23

Op mijn stage werk ik regelmatig met chemische stoffen/materialen die nogal irriterend voor de huid etc zijn. Nu heb ik sinds een week of 2 dat mijn beide onderarmen wat geïrriteerd zijn, maar de laatste dagen wordt het steeds erger, het is dikker, rood en vol met bultjes en het gaat steeds meer jeuken, gek wordt ik er van!

Iemand misschien tips wat ik hier het beste mee kan doen? En dan vooral tegen de jeuk.. Weet dat ik niet moet krabben maar dat is erg lastig.
Ik kan op zijn vroegst pas donderdag naar de huisarts eventueel er mee maar wil sowieso tot die tijd wat proberen er iets tegen te doen. Heb al met gewone (hand) creme gesmeerd, maar dat hielp niet. Zou iets van sudocreme misschien wel helpen?

En is het sowieso wel nodig om hiermee naar de huisarts te gaan of is het gewoon kwestie van wachten tot het weer wegtrekt?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips bij allergische reactie / eczeem door irriterende stof? Empty Re: Tips bij allergische reactie / eczeem door irriterende stof?

Bericht  Linda vr 1 maa 2013 - 20:28

Ik zou een tube Lanette crème halen. Dat verzacht de boel een beetje.

Heb je blote armen of is het bedekt?

Heb je zelf een idee welke stof het is waar je mee in aanraking komt waar je niet tegen kan?

Ik zou wel even naar de HA gaan, waarschijnlijk krijg je een verwijzing naar de dermatoloog. Die kan beter inschatten of het echt een allergie is en wat je daar het beste mee kan doen. Bij de intake vragen ze namelijk sowieso of je op je werk in contact komt met bepaalde stoffen.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips bij allergische reactie / eczeem door irriterende stof? Empty Re: Tips bij allergische reactie / eczeem door irriterende stof?

Bericht  TukTuk vr 1 maa 2013 - 20:39

Linda schreef:Ik zou een tube Lanette crème halen. Dat verzacht de boel een beetje.

Heb je blote armen of is het bedekt?

Heb je zelf een idee welke stof het is waar je mee in aanraking komt waar je niet tegen kan?

Ik zou wel even naar de HA gaan, waarschijnlijk krijg je een verwijzing naar de dermatoloog. Die kan beter inschatten of het echt een allergie is en wat je daar het beste mee kan doen. Bij de intake vragen ze namelijk sowieso of je op je werk in contact komt met bepaalde stoffen.

Bedankt voor de tip! Kan je die creme ook bij de drogist krijgen of alleen bij de apotheek?

Het is afwisselend of ik moet blote armen of bedekte armen werk, regelmatig met blote armen, omdat het vaak best wel warm in de werkplaats is. Ik heb de afgelopen tijd met 3 bepaalde stoffen regelmatig gewerkt, en die zijn ook op mijn huid terecht gekomen, waaronder aceton, en dan 2 stoffen die je bij elkaar gooit, om een schuim te krijgen wat dan helemaal uitzet en volledig uithard, en zowel die 2 losse stoffen al dat schuim zelf heb ik wel regelmatig op mijn handen / armen gehad (Ben een beetje lomp af en toe). Je moet dat namelijk uit een grote kan schenken, in een kleinere beker om dit te mixen, en dat gaat nog wel eens verkeerd.

Ik denk dat ik sowieso dit weekend even de Material Safety Data Sheets uitprint van de 3 desbetreffende stoffen, zodat ik die mee kan nemen naar de huisarts. Beetje lastig alleen als ik doorverwezen zal worden, dan kan ik dat beter in NL doen (ivm verzekering) maar voorlopig zie ik geen kans om in NL naar de huisarts te gaan, zonder lessen te moeten missen.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips bij allergische reactie / eczeem door irriterende stof? Empty Re: Tips bij allergische reactie / eczeem door irriterende stof?

Bericht  iloverose zo 3 maa 2013 - 9:07

Roc dermatologic "enydrail" is te koop bij d.a .Is speciaal voor droge huid en eceem(weet ff niet hoe je het schrijft)maar het help wel goed .
iloverose
iloverose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 467
Punten : 470
Registratiedatum : 10-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips bij allergische reactie / eczeem door irriterende stof? Empty Re: Tips bij allergische reactie / eczeem door irriterende stof?

Bericht  Gast ma 4 maa 2013 - 4:53

Ik raad koelzalf aan. Helpt tegen de jeuk en verzacht de huid en de eczeem wordt zo niet erger. Kun je bij de apotheek zonder recept kopen. En is het een optie om met lange handschoenen aan te gaan werken? Lijkt me niet echt gezond zo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tips bij allergische reactie / eczeem door irriterende stof? Empty Re: Tips bij allergische reactie / eczeem door irriterende stof?

Bericht  TukTuk wo 6 maa 2013 - 19:30

Ik ben ondertussen begonnen met vaseline, heb nog niet naar de apotheek kunnen gaan in NL, en vrees dat het in België enorm duur is (Betaal voor een doosje ibuprofen al iets van 6 euro, terwijl dat in NL 1,60 euro is).

Werken met handschoenen kan in principe wel, alleen niet altijd, en werk sowieso vaak met korte mouwen, zeker nu het warmer wordt, loopt de temperatuur in de werkplaats snel op.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips bij allergische reactie / eczeem door irriterende stof? Empty Re: Tips bij allergische reactie / eczeem door irriterende stof?

Bericht  Esperanza wo 6 maa 2013 - 21:36

Als ik het zo lees, is het dezelfde reactie die ik heb op parfum. Zodra mijn huid daarmee in aanraking komt krijg ik dezelfde soort uitslag. Ik heb het op een gegeven moment heel erg gehad en toen heb ik een hormoonzalf gekregen zodat de zwelling, roodheid, bultjes en jeuk afnamen.
Het enige wat verder helpt is zorgen dat je huid niet in contact komt met de stof waar je allergisch voor bent.
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips bij allergische reactie / eczeem door irriterende stof? Empty Re: Tips bij allergische reactie / eczeem door irriterende stof?

Bericht  TukTuk do 7 maa 2013 - 9:17

Esperanza schreef:Als ik het zo lees, is het dezelfde reactie die ik heb op parfum. Zodra mijn huid daarmee in aanraking komt krijg ik dezelfde soort uitslag. Ik heb het op een gegeven moment heel erg gehad en toen heb ik een hormoonzalf gekregen zodat de zwelling, roodheid, bultjes en jeuk afnamen.
Het enige wat verder helpt is zorgen dat je huid niet in contact komt met de stof waar je allergisch voor bent.

Dat is helaas niet echt mogelijk.. Ik kan alleen proberen te voorkomen dat het echt op mijn huid komt, maar dat is best wel lastig. Ik kan niet weigeren te werken met die stoffen.

Ik heb wel het idee dat de vaseline iets helpt gelukkig.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips bij allergische reactie / eczeem door irriterende stof? Empty Re: Tips bij allergische reactie / eczeem door irriterende stof?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum