Hoe om te gaan met ongeëmancipeerde opmerkingen?
+21
Supertalentje
mzcharlotte
Mamsie
stella.nova
Rouxxxe
Evalynn
Tabbert
VeryCherry
Susan
Middleme
Carmen_
Cimic
minoessepoes
Parisienne
Rush
Punk'd
Marsy28
Tania
Capt'n Zero
Ragazza
Floor
25 plaatsers
Pagina 3 van 3
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Re: Hoe om te gaan met ongeëmancipeerde opmerkingen?
Ik word er gewoon wat moe van, begrijp ook niet dat je het zo leuk blijft vinden mij telkens aan te spreken. Beetje kinderachtig.
Gast- Gast
Ik houd van me werk dus ook als mijn man genoeg zou verdienen zou ik blijven werken dus mijn antwoord is heel simpel, ik hou van mij werk en daarom werk ik.
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Toen ik zwanger was van Louise en net bevallen was van haar werkte ik. Mijn vriend wilde nog een extra jaar studeren, dus ben ik keihard gaan werken. Ik zorgde voor de centen (zijn ouders gaven voor hem ook wat, hoor en hijzelf ging in het weekend een dag werken), maar kreeg toch regelmatig zo'n opmerking. Ik lachte mee, het zal me een worst wezen.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
KimRosenberg85 schreef:Klopt, deze opmerkingen komen alleen van mensen die verder van ons afstaan.
Oftewel:feitelijk een non-issue, aangezien je zelf dan wat selectiever moet leren worden in wie je toelaat in je leven. Dan vermijd je dit soort opmerkingen meteen. Je kunt alleen dingen veranderen waar je zelf invloed op hebt. Is dit wel een typisch voorbeeld van, lijkt me.
Gast- Gast
Kim, even off-topic. Je doet me denken aan een meisje/vrouw die hier op het forum even is geweest en die steeds zo zat te pronken met haar perfect life en goede wil. Ze had het zo goed voor elkaar en iedereen mocht daar van mee profiteren. Ze nam haar vriendinnen zelfs nog regelmatig mee naar Dubai en een hoop geblabla.
Ontopic. Ik snap niet wat jouw probleem is. Wat maakt het uit dat mensen dit zeggen. Ik zou zo'n opmerking ook kunnen maken en partner en ik hebben ook een "goede baan". Ik vraag regelmatig aan mensen waarom ze niet minder gaan werken als ze zo druk zijn, ze kunnen het zich veroorloven dus waarom dan even niet wat minder. Heeft in mijn ogen niets met emancipatie te maken. Ik zou me er niet te druk om maken, ze zeggen het vast met goede bedoelingen.
Ontopic. Ik snap niet wat jouw probleem is. Wat maakt het uit dat mensen dit zeggen. Ik zou zo'n opmerking ook kunnen maken en partner en ik hebben ook een "goede baan". Ik vraag regelmatig aan mensen waarom ze niet minder gaan werken als ze zo druk zijn, ze kunnen het zich veroorloven dus waarom dan even niet wat minder. Heeft in mijn ogen niets met emancipatie te maken. Ik zou me er niet te druk om maken, ze zeggen het vast met goede bedoelingen.
SDL- Prater
- Aantal berichten : 952
Punten : 1030
Registratiedatum : 17-11-12
SDL, ik vind hoe jij het zegt wel iets anders. Als mensen tegen je vertellen dat ze het allemaal te druk vinden en jij weet dat ze best minder zouden kunnen werken, kun je dat prima aanhalen. Maar als je zegt geshopt te hebben en je krijgt de opmerking dat je lekker met je mans cc op pad bent geweest zouden mijn nekharen ook wel overeind gaan staan. Maar goed, ik zou er dus wel een simpele opmerking over maken als in, 'nou ja, ik werk voor mijn eigen geld'. Lekker boeiend, zij gooien er toch onzin uit? Ik zou er verder geen waarde aan hechten maar het wel zeggen dus.
Gast- Gast
Wat moet ik met deze opmerking?SDL schreef:Kim, even off-topic. Je doet me denken aan een meisje/vrouw die hier op het forum even is geweest en die steeds zo zat te pronken met haar perfect life en goede wil. Ze had het zo goed voor elkaar en iedereen mocht daar van mee profiteren. Ze nam haar vriendinnen zelfs nog regelmatig mee naar Dubai en een hoop geblabla.
Gast- Gast
KimRosenberg85 schreef:Wat moet ik met deze opmerking?SDL schreef:Kim, even off-topic. Je doet me denken aan een meisje/vrouw die hier op het forum even is geweest en die steeds zo zat te pronken met haar perfect life en goede wil. Ze had het zo goed voor elkaar en iedereen mocht daar van mee profiteren. Ze nam haar vriendinnen zelfs nog regelmatig mee naar Dubai en een hoop geblabla.
Niets hoor, ik moest er gewoon aan denken.
Zus, daar heb je wel gelijk in. Mij zou zo'n opmerking niets boeien maar ieder mens is anders.
SDL- Prater
KimRosenberg85 schreef:Hoe negeren jullie dat dan? Als ik met iemand in gesprek ben en diegene stelt mij een vraag, dan heb ik toch het idee dat ik iéts moet zeggen. Wat doen jullie dan, gewoon je rug naar iemand toekeren?
1) Ik vind het niet zo netjes dat je daarnaar vraagt en ik praat niet graag over geld
2) nee, zelf betaald
3) HAHAHAHAHA ja, goed he? Moet je ook een rijke man zoeken
4) Zelf in te vullen.....
En nee niet negeren. Want negeren is nogal onbeleefd. Je geeft gewoon antwoord. Overigens vind ik het vrij bizar dat mensen die ver van jullie af staan daar naar vragen. Tenzij je met een rijke en beroemde politicus of sportman samen woont, dan snap ik de nieuwsgierigheid van mensen ook wel weer. Misschien is het veelal ook wel als grapje met een knipoog bedoelt? Wanneer ik zelf zoiets aan iemand zou vragen zou ik denk ik eigenlijk gewoon nieuwsgierig en stront jaloers zijn.
Happinaz- Kletskop
- Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10
KimRosenberg85 schreef:Wat moet ik met deze opmerking?SDL schreef:Kim, even off-topic. Je doet me denken aan een meisje/vrouw die hier op het forum even is geweest en die steeds zo zat te pronken met haar perfect life en goede wil. Ze had het zo goed voor elkaar en iedereen mocht daar van mee profiteren. Ze nam haar vriendinnen zelfs nog regelmatig mee naar Dubai en een hoop geblabla.
Mij mee naar Dubai nemen
(totaal offtopic dit)
Tabbert- Prater
- Aantal berichten : 979
Punten : 996
Registratiedatum : 10-06-11
Haha, ja hoor van mij mag iedereen mee naar Dubai (maar wel zelf lappen graag )
Gast- Gast
Happinaz schreef:...Tenzij je met een rijke en beroemde politicus of sportman samen woont, dan snap ik de nieuwsgierigheid van mensen ook wel weer.
Hoezo dan wel? Dan blijft het wat mij betreft even onbeleefd...
Gast- Gast
Zus schreef:Happinaz schreef:...Tenzij je met een rijke en beroemde politicus of sportman samen woont, dan snap ik de nieuwsgierigheid van mensen ook wel weer.
Hoezo dan wel? Dan blijft het wat mij betreft even onbeleefd...
Het is ook onbeleefd. Ik kan mij gewoon voorstellen dat nieuwsgierigheid het dan soms wint van etiquette of tact haha. Dat zou mij best kunnen overkomen.
Happinaz- Kletskop
- Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10
Ik wil ook graag mee. Kim, jij kunt het toch wel betalen? Dan gebruik je de CC van je man gewoon .Tabbert schreef:KimRosenberg85 schreef:Wat moet ik met deze opmerking?SDL schreef:Kim, even off-topic. Je doet me denken aan een meisje/vrouw die hier op het forum even is geweest en die steeds zo zat te pronken met haar perfect life en goede wil. Ze had het zo goed voor elkaar en iedereen mocht daar van mee profiteren. Ze nam haar vriendinnen zelfs nog regelmatig mee naar Dubai en een hoop geblabla.
Mij mee naar Dubai nemen
(totaal offtopic dit)
SDL- Prater
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Pagina 3 van 3
Permissies van dit forum: