Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe om te gaan met ongeëmancipeerde opmerkingen?

+21
Supertalentje
mzcharlotte
Mamsie
stella.nova
Rouxxxe
Evalynn
Tabbert
VeryCherry
Susan
Middleme
Carmen_
Cimic
minoessepoes
Parisienne
Rush
Punk'd
Marsy28
Tania
Capt'n Zero
Ragazza
Floor
25 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Hoe om te gaan met ongeëmancipeerde opmerkingen? - Pagina 2 Empty Re: Hoe om te gaan met ongeëmancipeerde opmerkingen?

Bericht  Middleme vr 31 mei 2013 - 0:31

Ik zou er, net als wat eerder op gezegd werd, een sarcastisch antwoord op (willen) geven. Maar ja, het probleem ligt 'm daar vaak dat je op het moment daar met je mond vol tanden staat en dan later pas bedenkt wat je had kunnen zeggen.

Oh, Kim: let even op je d's en t's Wink
Middleme
Middleme
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe om te gaan met ongeëmancipeerde opmerkingen? - Pagina 2 Empty Re: Hoe om te gaan met ongeëmancipeerde opmerkingen?

Bericht  Gast vr 31 mei 2013 - 0:34

Middleme schreef:Ik zou er, net als wat eerder op gezegd werd, een sarcastisch antwoord op (willen) geven. Maar ja, het probleem ligt 'm daar vaak dat je op het moment daar met je mond vol tanden staat en dan later pas bedenkt wat je had kunnen zeggen.

Oh, Kim: let even op je d's en t's Wink

Haha, ik wéét het! Het staat zo raar de hele tijd, die d's en t's en ik weet dat het niet klopt, maar ik ben vandaag te lui om het even te veranderen smile

Gast
Gast

Bericht  Susan vr 31 mei 2013 - 0:36

Zelfs al zou ik zeker weten dat iemand van het geld van haar man leeft omdat je gewoon weet dat diegene geen eigen inkomen heeft, en zelfs al zou diegene het er flink van nemen en het over de balk smijten dan nog zou ik diegene daar niet op aanspreken. Ik zou er misschien wel een mening over hebben, maar ik zou me er niet mee bemoeien.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  VeryCherry vr 31 mei 2013 - 0:40

Oh, dat zal me de reet roesten eigenlijk. Pas stonden er ook van die klaplopers voor een of andere zielige-dieren-actie bij de supermarkt en die bleven me maar vragen waarom ik niet wilde doneren. En toen zei ik dat alleen maar huishoudgeld van mijn man krijg en de rest met hem moet overleggen. Heel niet waar, maar die blikken waren goud waard Very Happy
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Tabbert vr 31 mei 2013 - 0:48

Bij mij maken ze ook weleens zo'n opmerking maar dan ivm m'n ouders (en dan vooral mijn vader). Zo van: Goh, wat heb je toch een fijne vader he dat je weer op vakantie kan. En dergelijke. Oke, mijn pa geeft me weleens wat toe, maar die gaat echt niet heel mijn vakantie betalen hoor. Maar dat lijkt er ook niet in te komen. Eerst reageerde ik er nooit zo op. Totdat m'n ex ook dergelijke opmerkingen begon te maken. Toen had ik echt zo iets: mond houden jij!

Als het om mijn man zou gaan en het z'n vriendinnen van me ... dan zou ik denk ik zeggen iets in de trant van:

... "ik had ook eerder zijn pincode gevraagd, dan zijn telefoonnummer he"
en als ik haar niet zo aardig zou vinden misschien iets van ..
"als jij je man zo goed verwende als ik de mijne, zou jij misschien ook verwend worden door jouw man. Lekker puh"

Verder is het vooral jaloezie denk ik. Niet echt dat het gedoeld is op een ongeëmancipeerde gedachte.
Huisvrouwen werken immers ook hard hoor en dat die dan kleding mogen kopen met de creditkaart van hun man... vind ik enkel logisch.
Tabbert
Tabbert
Prater
Prater

Aantal berichten : 979
Punten : 996
Registratiedatum : 10-06-11

Bericht  Evalynn vr 31 mei 2013 - 1:01

Tabbert schreef:Bij mij maken ze ook weleens zo'n opmerking maar dan ivm m'n ouders (en dan vooral mijn vader).
Oh herkenbaar.
Als ik nieuwe kleren heb, of op vakantie ga, of naar een festival ga. Eigenlijk bij alles waar ik veel geld aan uit geef. 'Van papa gekregen zeker?'
Nee. Mijn ouders betalen niets voor mij. Ik krijg een dak boven mijn hoofd en eten (en zelfs de boodschappen doe ik soms voor mijn ouders, dus dat eten krijg ik ook niet altijd, maar betaal ik vaak zelf), maar verder moet ik alles zelf regelen hoor.
Schijnt erg onbegrijpelijk te zijn. Je ouders hebben een zwembad in de tuin, die kunnen toch wel je opleiding betalen? Ja. Kúnnen wel, maar ze willen het niet. Ze willen dat ik goed met geld leer om gaan zodat ik het ook ver kan schoppen.
Evalynn
Evalynn
Prater
Prater

Aantal berichten : 807
Punten : 864
Registratiedatum : 18-11-11

Bericht  Tabbert vr 31 mei 2013 - 1:04

Juist! Precies dat Lissa. Kan daar echt zo moe van worden.
Tabbert
Tabbert
Prater
Prater

Aantal berichten : 979
Punten : 996
Registratiedatum : 10-06-11

Bericht  Gast vr 31 mei 2013 - 1:05

Kim, ik vond je voorheen altijd nog een leuke frisse wind op het forum, maar tegenwoordig heb ik het ideaal je té veel van hetzelfde reageert. Ik mis wat diversiteit, ik mis vooral een 'menselijke' kant in jouw reacties/topics. Het is allemaal zo robot-achtig, zo krampachtig vast willen houden aan je eigen gewoontes/gebruiken en maar over willen doen komen dat dat het enige juiste is, of überhaupt de enige mogelijke manier is. Overal wil je over doen laten komen hoe het bij jou allemaal wel niet is, hoe goed jij het allemaal wel niet voor elkaar hebt. Overal is het ik, ik, ik, bij mij, bij mij, bij mij. Maar verdieping in een ander mis ik.

Totaal offtopic, maar ik kreeg het nu eindelijk eens verwoord smile Sommige van je reacties dragen echt wel bij en zijn echt wel stof tot nadenken. Maar je wilt te vaak de persoon zijn die mensen aan het denken probeert te zetten. Klets gewoon eens lekker mee over helemaal niets smile

Gast
Gast

Bericht  Marsy28 vr 31 mei 2013 - 1:06

Amen Lennox. Overigens lees ik toevallig net het geld topic waar jij echt in bijna alle posts van jezelf even heel duidelijk wilt maken dat jullie veel geld hebben en rijk zijn. Voor iemand die het er niet over wilt hebben benoem je het wel vaak, sterker nog, je opent er een heel nieuw topic over!
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10

Bericht  Rush vr 31 mei 2013 - 1:11

Als ik boodschappen ga doen in onze Mercedes krijg ik van wel eens een opmerking dat ik voorzichtig moet doen met m`n vaders auto of zo iets in die trend. Op een gegeven moment zei een man tegen mij van 'Zo zo, leuk aan boodschappen doen in de auto van je vader?' op zo`n stom toontje en toen heb ik tegen hem gezegd 'Nee hoor, m`n vader kan zo`n auto niet betalen'.

Die man werd knalrood. Net goed.

M`n vriend krijgt ook heel vaak zulke opmerkingen. En toen m`n collega`s vroegen wat m`n vriend voor auto heeft zei 1 van hun 'zeker goedkoop van z`n vader over kunnen nemen'. Rolling Eyes
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Gast vr 31 mei 2013 - 1:44

Lennox schreef:Kim, ik vond je voorheen altijd nog een leuke frisse wind op het forum, maar tegenwoordig heb ik het ideaal je té veel van hetzelfde reageert. Ik mis wat diversiteit, ik mis vooral een 'menselijke' kant in jouw reacties/topics. Het is allemaal zo robot-achtig, zo krampachtig vast willen houden aan je eigen gewoontes/gebruiken en maar over willen doen komen dat dat het enige juiste is, of überhaupt de enige mogelijke manier is. Overal wil je over doen laten komen hoe het bij jou allemaal wel niet is, hoe goed jij het allemaal wel niet voor elkaar hebt. Overal is het ik, ik, ik, bij mij, bij mij, bij mij. Maar verdieping in een ander mis ik.

Totaal offtopic, maar ik kreeg het nu eindelijk eens verwoord smile Sommige van je reacties dragen echt wel bij en zijn echt wel stof tot nadenken. Maar je wilt te vaak de persoon zijn die mensen aan het denken probeert te zetten. Klets gewoon eens lekker mee over helemaal niets smile
Ok... waar komt dat nou ineens vandaan. Ik vind het eerder gek dat ik niet gewoon mezelf mag zijn hier op het forum en dat ik constant weer dit soort opmerkingen krijg. Laat me toch gewoon... Rolling Eyes Laten we gewoon voor één keer ontopic blijven er zijn al genoeg topics vervuilt met dit soort onzin. Iedereen die me iets te zeggen heeft: PM

Gast
Gast

Bericht  Rouxxxe vr 31 mei 2013 - 1:44

Eigenlijk krijg ik nooit dat soort opmerkingen. Misschien omdat mijn vriend niet een geweldig hoge/goede baan heeft Laughing . Mocht ik ze wel krijgen denk ik dat ik er alleen maar om zou lachen en zeggen dat ik wel beter weet.
Rouxxxe
Rouxxxe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Gast vr 31 mei 2013 - 1:48

@Marsy, er is wel een groot verschil tussen hier globaal aangeven wat de situatie is, of mijn familie en vrienden inlichten over onze exacte financiële situatie. Van dat laatste begrijp ik de noodzaak niet zo, praat daar ook liever niet over.

Gast
Gast

Bericht  Marsy28 vr 31 mei 2013 - 1:52

Ok Kim, bij deze beloof ik PM's te sturen en geen topics meer te vervuilen met daarin hulpeloze pogingen om jou bepaalde dingen aan je verstand te brengen. Maar dan vind ik ook dat jij ook moet beloven niet elk topic te vervuilen of te verpesten, je kunt best eens gezellig mee praten i.p.v. áltijd een standpunt innemen. In een lekkere discussie natuurlijk wel, maar jij pakt élke mogelijkheid aan om over jezelf te praten of een topic af te kraken met jouw mening. Ik weet dat je post richting Lennox was maar ik weet dat ik me er ook 'schuldig' aan maak, vandaar.
Hebben we een deal? smile

Edit: nog even reageren op je laatste reactie. Ja, dat ben ik met je eens. Maar je hebt nu wel genoeg laten doorschemeren dat je man rijk is, je moet voor de grap even dat geldtopic terug lezen, het is net alsof je het extra duidelijk wilde maken, vandaar mijn opmerking, hij komt echt niet uit de lucht gevallen en ben er ook niet op uit om op elke slak zout te leggen in jouw geval, maar het was gewoon even opvallend.
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10

Bericht  stella.nova vr 31 mei 2013 - 1:55

Ik vind dat jij ook wel een beetje blijft doorzeuren marsy. In elk topic val jij kim weer aan.

Ik vind het eerlijk gezegd best meevallen allemaal en voor mij is kim een aanwinst voor het forum. Lekkere frisse wind erdoor. Ipv dat iedereen elkaar maar napraat.
stella.nova
stella.nova
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 60
Punten : 82
Registratiedatum : 30-03-13

Bericht  Susan vr 31 mei 2013 - 2:13

stella.nova schreef:Ik vind dat jij ook wel een beetje blijft doorzeuren marsy. In elk topic val jij kim weer aan.

Ik vind het eerlijk gezegd best meevallen allemaal en voor mij is kim een aanwinst voor het forum. Lekkere frisse wind erdoor. Ipv dat iedereen elkaar maar napraat.

Ja, natuurlijk, want de rest praat elkaar allemaal na. Wat een onzin zeg.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Mamsie vr 31 mei 2013 - 3:13

Dat soort opmerkingen boeien me echt niets. Ik lach er gewoon mee.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast vr 31 mei 2013 - 4:53

Ik zou er wel een opmerking over maken. Zo van 'Nou ja, ik heb zelf ook een baan en een eigen creditcard hoor, ik ben al echt een grote meid'... Ik zou me daar ook aan irriteren. Ik krijg zelf ook wel vaak ongeemancipeerde opmerkingen tijdens mijn werk maar goed, het is ook vrij ongebruikelijk dat een vrouw het werk doet wat ik doe dus daar kan ik nog wel een beetje inkomen. Als ze vragen of ik niet bang ben (elke dag wel 3 keer) dan zeg ik gewoon dat als ik het eng had gevonden, ik wel echt een hele verkeerde baan had gekozen... Verder heb ik er geen last van.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 31 mei 2013 - 5:02

Ja, ik heb alleen het idee dat ik me dan zo laat kennen, wanneer ik zeg: 'ik heb zelf ook een baan, hoor'...

Nee ik ga denk ik in het vervolg toch op de overdreven toer. De volgende die een opmerking maakt, die zal het meemaken. Ik ga nu vast een paar goede dingen bedenken. Bijvoorbeeld...... 'Ja, je hebt he-le-maal gelijk, je hebt nu eenmaal paradepaardjes en je hebt werkpaarden: in mijn huwelijk hebben we de taken goed verdeeld'.... of zoiets als ... 'ja, zonder dit huwelijk had ik nog steeds op straat geleefd, godzijdank heeft mijn man me gered van de ondergang'... :P

Gast
Gast

Bericht  mzcharlotte vr 31 mei 2013 - 5:07

Ik vind dat je je juist op die manier laat kennen. Ik begrijp dat die opmerkingen irritant zijn, maar ik ga er voor het gemak van uit dat mensen die deze opmerkingen maken niet uit je directe omgeving komen (en dus jou en je man niet goed genoeg kennen om zulke aannames te maken). Ik zou mijn schouders ophalen, je weet immers hoe het wel zit en iemand die zulke aannames maakt zonder je te kennen zou ik geen energie in willen steken en/of tot je kennissenkring willen rekenen.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519

Bericht  Gast vr 31 mei 2013 - 5:24

Klopt, deze opmerkingen komen alleen van mensen die verder van ons afstaan.

Gast
Gast

Bericht  Supertalentje vr 31 mei 2013 - 6:39

Maar waarom is het ongeemancipeerd? Vroeger had je geen keus, dan kreeg je huishoudgeld van je man. Nu mogen we kiezen, teren we op zijn zak (nog steeds mogelijk hoor) of werken we zelf en geven we dat uit. De emancipatie zit hem toch in het zelf mogen kiezen, toch niet in per defintie werken en alleen je eigen geld uitgeven? Ik snap wel dat het vervelend is, maar ach, wat is goed verdienen en wat is rijk?

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  Gast vr 31 mei 2013 - 6:40

KimRosenberg85 schreef:
Lennox schreef:Kim, ik vond je voorheen altijd nog een leuke frisse wind op het forum, maar tegenwoordig heb ik het ideaal je té veel van hetzelfde reageert. Ik mis wat diversiteit, ik mis vooral een 'menselijke' kant in jouw reacties/topics. Het is allemaal zo robot-achtig, zo krampachtig vast willen houden aan je eigen gewoontes/gebruiken en maar over willen doen komen dat dat het enige juiste is, of überhaupt de enige mogelijke manier is. Overal wil je over doen laten komen hoe het bij jou allemaal wel niet is, hoe goed jij het allemaal wel niet voor elkaar hebt. Overal is het ik, ik, ik, bij mij, bij mij, bij mij. Maar verdieping in een ander mis ik.

Ok... waar komt dat nou ineens vandaan. Ik vind het eerder gek dat ik niet gewoon mezelf mag zijn hier op het forum en dat ik constant weer dit soort opmerkingen krijg. Laat me toch gewoon... Rolling Eyes Laten we gewoon voor één keer ontopic blijven er zijn al genoeg topics vervuilt met dit soort onzin. Iedereen die me iets te zeggen heeft: PM
Ik lees dit nu pas, maar ik zie niet in waarom ik jou via PM zou moeten benaderen en niet in dit topic eventjes offtopic zou mogen gaan, terwijl je manier van praten -ook in dit topic- mij op deze reactie bracht, en jij gisteren ook in 25 topics je ongenoegen over je aanvaring met Susan moest laten blijken.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 31 mei 2013 - 6:45

@Lennox, omdat het wat vervelend wordt dat ieder topic waarin ik reageer uitloopt op een Kim-bash. Niet alleen voor mij, maar ook voor anderen. Laten we het forum gewoon een beetje schoon houden en persoonlijke vetes uitvechten via PM, of een ander speciaal topic (als je het écht nodig acht).

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 31 mei 2013 - 6:49

Het was gisteren ook vervelend dat elk topic uit liep op een Susan-bash, ookal noemde je geen naam en toenaam. Ik ben het met je eens dat niet elk topic een bash hoeft te worden, maar ik geloof ook niet dat ik aan het bashen was, ik hield volgens mij wel vrij netjes.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: