Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe om te gaan met ongeëmancipeerde opmerkingen?

+21
Supertalentje
mzcharlotte
Mamsie
stella.nova
Rouxxxe
Evalynn
Tabbert
VeryCherry
Susan
Middleme
Carmen_
Cimic
minoessepoes
Parisienne
Rush
Punk'd
Marsy28
Tania
Capt'n Zero
Ragazza
Floor
25 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Hoe om te gaan met ongeëmancipeerde opmerkingen? Empty Hoe om te gaan met ongeëmancipeerde opmerkingen?

Bericht  Gast do 30 mei 2013 - 22:48

N.a.v. het topic over praten over geldzaken ben ik benieuwd wat jullie vinden van het volgende en of het herkenbaar voor jullie is...

Sinds ik getrouwd ben krijg ik steeds vaker opmerkingen in de trant van: 'jij hoeft toch niet te werken, want je man verdient toch veel geld?' en: 'Ja, maar jij bent getrouwd met een rijke man, zo kan ik het ook' of: 'heb je je man zijn creditcard weer eens gebruikt' (wanneer ik iets nieuws heb gekocht) of: 'waarom werk je nog zoveel, dat is toch helemaal niet nodig?' etc. etc.

Ik vind het erg vervelend dat mensen kennelijk denken dat ik op de zak van mijn man leef, alleen maar omdat hij veel verdient. Ik heb zelf altijd gewerkt en verdien inmiddels een goed salaris, maar toch denken mensen kennelijk dat dit niks voorstelt, alsof ik al mijn succes en alles wat ik me kan veroorloven te danken heb aan mijn man. Dit stoort me en ik weet nooit hoe ik op dergelijke opmerkingen moet reageren.

Wat is wijsheid? Hoe zouden jullie reageren? Herkennen jullie dit soort opmerkingen? Suspect

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe om te gaan met ongeëmancipeerde opmerkingen? Empty Re: Hoe om te gaan met ongeëmancipeerde opmerkingen?

Bericht  Gast do 30 mei 2013 - 22:50

Niet.

Gast
Gast

Hoe om te gaan met ongeëmancipeerde opmerkingen? Empty Re: Hoe om te gaan met ongeëmancipeerde opmerkingen?

Bericht  Floor do 30 mei 2013 - 22:53

ik zou er gewoon niet op reageren je hoeft toch geen verantwoording af te leggen waarom je wel (of niet) werkt of waar je iets van betaald.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Ragazza do 30 mei 2013 - 22:54

Ja, maar alleen van mijn schoonmoeder.. Zij denkt dat ik alleen nog werk om nog leuk te kunnen shoppen zonder het aan mijn vriend te verantwoorden.. Ze zegt ook wel eens: dat jij nog zoveel werkt, het kan toch ook wel minder?

Ze heeft geen flauw benul van hoe alles reilt en zeilt in onze financiele huishouding (en laat dat maar mooi zo blijven) maar ze denkt wel dat mijn vriend genoeg voor ons beiden verdient. En al was dat zo, dan moet de vrouw maar thuis gaan zitten? Ik vind het juist belangrijk om financieel onafhankelijk te zijn. Ongeacht de hoogte van het salaris van je partner.

Edit: ik haal mijn schouders er over op en ga er niet echt op in. Als mijn schoonmoeder dat idee heeft, dan heeft ze dat idee maar, ik probeer dan ook niet uit te leggen hoe het wel zit.
Ragazza
Ragazza
Prater
Prater

Aantal berichten : 505
Punten : 491
Registratiedatum : 07-02-13

Bericht  Gast do 30 mei 2013 - 22:58

Ik negeer dat soort dingen gewoon.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 30 mei 2013 - 23:06

Hoe negeren jullie dat dan? Als ik met iemand in gesprek ben en diegene stelt mij een vraag, dan heb ik toch het idee dat ik iéts moet zeggen. Wat doen jullie dan, gewoon je rug naar iemand toekeren?

Gast
Gast

Bericht  Capt'n Zero do 30 mei 2013 - 23:08

Ik zou gewoon zeggen dat die mensen eens moeten gaan emanciperen en dat ik mijn opleidingen niet voor Jan met de korte achternaam heb gedaan. Werken is gezond voor een mens en een doodgewone zaak. Veel geld er mee verdienen is gewoon een fijn resultaat.
Capt'n Zero
Capt'n Zero
Prater
Prater

Aantal berichten : 501
Punten : 495
Registratiedatum : 03-03-13

Bericht  Tania do 30 mei 2013 - 23:08

Ik zou dan iets zeggen van "Daar denk ik toch anders over". Als ze dan doorvragen zou ik wel zeggen hoe ik het zie maar ik denk dat veel mensen gewoon van onderwerp veranderen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503

Bericht  Marsy28 do 30 mei 2013 - 23:19

Alweer een topic over jouw omgeving. Ik begin echt langzaam een gek beeld te krijgen van de mensen in jouw omgeving gezien jouw vorige topics. On topic: nooit, echt nooit heb ik deze vraag gehad. Ik vraag me ook oprecht af wie me dit zou vragen...
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10

Bericht  Gast do 30 mei 2013 - 23:24

@Marsy: Misschien omdat jouw man een gemiddeld salaris verdiend?

Gast
Gast

Bericht  Punk'd do 30 mei 2013 - 23:27

Ik zou er gewoon ontzettend sarcastisch en lekker in meegaan. Ja heerlijk geshopt. Zielige vent, hij maar aan het werk en ik maar uitgeven. Wij vrouwen hoeven toch niet te werken voor het geld joh, komt allemaal aanwaaien. Hij heeft maar een zwaar leven hoor. Dit is trouwens nog niet alles hoor.. Dat dacht je toch niet?

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Bericht  Marsy28 do 30 mei 2013 - 23:27

Ga je weer met de aanname, wat weet jij daar van?
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Bericht  Rush do 30 mei 2013 - 23:28

Punk'd schreef:Ik zou er gewoon ontzettend sarcastisch en lekker in meegaan. Ja heerlijk geshopt. Zielige vent, hij maar aan het werk en ik maar uitgeven. Wij vrouwen hoeven toch niet te werken voor het geld joh, komt allemaal aanwaaien. Hij heeft maar een zwaar leven hoor. Dit is trouwens nog niet alles hoor.. Dat dacht je toch niet?
Ja inderdaad, zo ben ik ook. Laughing
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Gast do 30 mei 2013 - 23:33

Marsy28 schreef:Ga je weer met de aanname, wat weet jij daar van?
Geen aanname, er staat een vraagteken achter.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 30 mei 2013 - 23:34

Punk'd schreef:Ik zou er gewoon ontzettend sarcastisch en lekker in meegaan. Ja heerlijk geshopt. Zielige vent, hij maar aan het werk en ik maar uitgeven. Wij vrouwen hoeven toch niet te werken voor het geld joh, komt allemaal aanwaaien. Hij heeft maar een zwaar leven hoor. Dit is trouwens nog niet alles hoor.. Dat dacht je toch niet?
Haha, dat is ook wel een idee ja! Laughing

Gast
Gast

Bericht  Marsy28 do 30 mei 2013 - 23:35

Maar dan zou ik toch niet reageren of wel, als hij een gemiddeld salaris zou hebben? Ik heb gewoon niet zo'n omgeving...
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Bericht  Gast do 30 mei 2013 - 23:36

Iedereen is vrij om hier te reageren, niet alleen vrouwen die in eenzelfde situatie zitten.

Gast
Gast

Bericht  Parisienne do 30 mei 2013 - 23:37

Ik zou er ook sarcastisch op reageren. Dat doe ik ook weleens. Mijn vriend werkt, ik niet, ik moet nog afstuderen. Dit laatste staat even op een laag pitje, dus ik doe momenteel eigenlijk 'niks'. Als ik weleens zulke vragen of opmerkingen krijg reageer ik ook sarcastisch. "Ja joh, precies zoals het hoort! Vriend werkt, ik geef het geld uit."
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  minoessepoes do 30 mei 2013 - 23:37

Ow ja dat soort dingen hoor ik ook weleens. Toen ik vol trots onze nieuwe keuken aan mijn collega's liet zien bijvoorbeeld, kreeg ik de opmerking dat ik zeker een rijke man had. Zeker van collega's vind ik dat vreemd want die hebben toch wel een idee wat ik verdien. Maar goed ik maak me er niet druk over, ik reageer gewoon niet op dat soort opmerkingen.

Mijn schoonmoeder (verder een schat van een mens) hielp ons met verhuizen en het had op, onder en achter de bank en kasten bijvoorbeeld wel wat schoner gekund en daar maakte ze een opmerking over tegen mij. Toen heb ik gereageerd met de opmerking: "Schat hoor je dat!", tegen mijn man, schoonmoeder moest er om lachen, ze snapte hem ook wel!

Totaal onbelangrijk maar het is hier juist andersom, omdat ik in een sector werk waar de salarissen nou eenmaal hoger liggen dan mijn man, verdien ik toevallig het meest van ons tweeen. Maar dat vind ik totaal onbelangrijk verder we werken beide full-time en even hard voor ons inkomen.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868

Bericht  Marsy28 do 30 mei 2013 - 23:40

Nu ik erover nadenk heb ik wel juist het tegenovergesteld gehoord. Mijn vriend en ik zijn geregistreerd partnerschap aangegaan en mijn schoonvader is echt uit de pan geflipt hierover, omdat ik nu recht heb op de helft van wat mijn vriend bezit. Niet dat ik daar ooit misbruik van zou maken... Maar toen heb ik even heel duidelijk gemaakt dat hem dat 1) niks aangaat en 2) ik 2 studies heb gedaan en mijn eigen geld verdien en nooit geld zou uitgeven wat niet van mij is.
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Bericht  Cimic do 30 mei 2013 - 23:47

Gek hoor, in een ander topic schrijf dat je niet wilt vertellen wat je verdient omdat je het geen interessant onderwerp vind en hier ga je even doodleuk vertellen dat je met een rijke man bent getrouwd?

Als je geld geen interessant onderwerp vindt waarom dan wel even vertellen dat je een rijke man hebt. Je hebt een mondje op het forum en je weet echt wel recht-voor-zijn-raap opmerkingen te maken dan mag ik toch echt hopen dat je ook buiten het forum ook z'n opmerkingen kunt maken als mensen je vragen stellen zoals je in het topic aangeeft.

Cimic
Cimic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 273
Punten : 282
Registratiedatum : 08-01-13

Bericht  Gast do 30 mei 2013 - 23:56

Ik vind praten over geld niet zo interessant en zeker niet over exacte salarissen en dergelijke. Dat ik in dit topic vertel dat mijn man meer dan gemiddeld verdiend en dus kan worden aangemerkt als rijk, is belangrijk om een idee te krijgen van de situatie waarin ik mij bevindt. Als mijn man bijvoorbeeld werkloos zou zijn, of een gemiddeld salaris zou verdienen, dan zouden de uitspraken zoals ik die aanhaal, nóg minder logisch zijn, dan ze al zijn.

Gast
Gast

Bericht  Cimic vr 31 mei 2013 - 0:00

KimRosenberg85 schreef:Ik vind praten over geld niet zo interessant en zeker niet over exacte salarissen en dergelijke. Dat ik in dit topic vertel dat mijn man meer dan gemiddeld verdiend en dus kan worden aangemerkt als rijk, is belangrijk om een idee te krijgen van de situatie waarin ik mij bevindt. Als mijn man bijvoorbeeld werkloos zou zijn, of een gemiddeld salaris zou verdienen, dan zouden de uitspraken zoals ik die aanhaal, nóg minder logisch zijn, dan ze al zijn.

Waarom is dat in godsnaam belangrijk om idee te krijgen van de situatie? Je kant toch roepen dat mensen dit niks aangaat net zoals je aangeeft dat je het niet interessant vindt als mensen om je salaris te vragen.

Ik snap echt niet waarom je mensen moet gaan uitleggen wat jou financiële plek is als je een partner hebt die meer dan gemiddeld verdiend.
Cimic
Cimic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 273
Punten : 282
Registratiedatum : 08-01-13

Bericht  Gast vr 31 mei 2013 - 0:03

Huh, volgens mij begrijp je me verkeerd. Voor dit topic is het van belang om het feit te vermelden dat mijn man een hoog salaris verdiend, dit maakt namelijk dat je de opmerkingen van mensen uit mijn omgeving beter kan plaatsen.

Gast
Gast

Bericht  Carmen_ vr 31 mei 2013 - 0:20

Ik hoorde dat vroeger ook vaak. Is afgunst dus dat negeerde ik altijd.

Carmen_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 312
Punten : 323
Registratiedatum : 27-10-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: