Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Schuldgevoel, terecht?

+9
June
Supertalentje
Snoopy
Tania
Sterre
Lady4
Susan
Fortissimo
SoGood
13 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Schuldgevoel, terecht? - Pagina 2 Empty Re: Schuldgevoel, terecht?

Bericht  SoGood za 1 jun 2013 - 3:48

Oja, dat was ook nog een dingetje. Mijn moeder zei dat mijn zus dacht (Schuldgevoel, terecht? - Pagina 2 394967) dat wij samen een reisje zouden plannen naar het buitenland. Nou, dat had ik idd voorgesteld maar zelf had ze haar vakantie geannuleerd en kwam verder ook niet met plannen. Het enige wat ik van haar hoorde was de sauna. Ik zelf had nu kunnen kiezen tussen een reis naar Amerika, Zuid-Amerika of China. Voor bijna niks.

Tja, ik vind het ook wel jammer dat me dit niet gegund wordt. Zo voelt het wel. Vraag me af wat zij had gedaan als haar nieuwe vriend haar had gevraagd om mee te gaan op reis ofzoiets.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Susan za 1 jun 2013 - 3:53

Ik zou nu toch echt gewoon gaan, wat je zegt, bij haar kun je het toch niet meer goed doen en dan stel je je vriendin ook nog teleur. Ik maak er trouwens niet uit op dat je moeder je een schuldgevoel wilde aanpraten maar dat ze meer aangaf dat je zus het allemaal niet meer in perspectief ziet (maar daar was ik niet bij).
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Caro za 1 jun 2013 - 4:07

SoGood.. ik snap je, ik snap dat je je schuldig voelt en waarom je geen ruzie met je zus wil maar dit is een geval van teleurstelling aan háár kant. Zij had verwachtingen, heeft ze niet uitgesproken en nu is ze boos op jou dat jij niet had aangevoeld dat ze op vakantie met jou wilde.

Maar ik hoor nu nergens waar jíj zin in hebt. Je hebt het gevoel aan alle kanten dat jij iedereen teleurstelt maar daar ben jij niet de enige factor in. Het passieve gedrag van je zus, daarvan wéét ze gewoon dat ze bij jou op bepaalde knoppen duwt en dat jij dan waarschijnlijk overstag gaat zodat zij krijgt wat ze wil. En als dat precies is wat jij wil, dan is dat prima. Maar als jij liever een weekje naar het buitenland gaat en daar gelukkiger van wordt dan een mokkende zus: dan moet je dat doen!

En wat naar voor je vriendin :-(. Gewoon er voor haar zijn! Meer kan je niet doen :-)

Is het alweer goed met je vriend ondertussen?
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801

Bericht  SoGood za 1 jun 2013 - 4:35

Bedankt voor jullie reacties. Ik wil gewoon super graag mee op reis. Wie krijgt er nou zo'n kans? Ik had eerlijk gezegd ook totaal niet verwacht dat dit zo zou lopen allemaal dus dat valt nogal rauw op mijn dak. Ik heb nog 8 dagen voor het regelen van de tickets dus ik wacht maar even af. Als de rollen om waren gedraaid had ik het echt wel begrepen maar ja.

Susan, waarschijnlijk heb je gelijk over mijn moeder. Die houdt trouwens helemaal niet van dit soort situaties en ik nog minder maar dat hoort er weleens bij.

Vanmiddag was ik bij mijn vriendin, heel verdrietig..

Met mijn vriend gaat het gelukkig weer goed, vanmorgen een goed gesprek gehad. Schuldgevoel, terecht? - Pagina 2 561177
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Bericht  Lady4 za 1 jun 2013 - 7:24

SoGood: GAAN!!! Zo'n kans krijg je niet zo snel nog een keer. Kies voor jezelf en GA!
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368

Bericht  Gast za 1 jun 2013 - 21:37

Ja eens met Lady, alsjeblieft, gaaaa!

Gast
Gast

Bericht  Sterre za 1 jun 2013 - 21:44

Ook eens! Er wordt blijkbaar aan veel kanten een beroep op je gedaan, en je kan er alleen maar vol energie voor anderen zijn als je ook aan jezelf denkt. Dat hoeft natuurlijk niet prese met een reisje naar Amerika maar omdat dit zo'n buitenkans is zou ik 'm echt niet laten lopen! Ik mag toch hopen dat je omgeving, waar je juist zo betrokken bij bent zo te lezen, dat uiteindelijk ook wel ziet.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849

Bericht  Lady4 za 1 jun 2013 - 22:30

Sterre schreef:Ook eens! Er wordt blijkbaar aan veel kanten een beroep op je gedaan, en je kan er alleen maar vol energie voor anderen zijn als je ook aan jezelf denkt. Dat hoeft natuurlijk niet prese met een reisje naar Amerika maar omdat dit zo'n buitenkans is zou ik 'm echt niet laten lopen! Ik mag toch hopen dat je omgeving, waar je juist zo betrokken bij bent zo te lezen, dat uiteindelijk ook wel ziet.

Eens!
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Bericht  Snoes zo 2 jun 2013 - 20:38

Ook eens met Sterre, ik zou dat tripje gewoon door laten gaan.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  SoGood zo 2 jun 2013 - 20:52

Ik denk dat ik het ook maar door laat gaan, ik vind dat ik ook weleens voor mezelf mag kiezen. Maar ik mis mijn zus wel. (= mijn beste vriendin waar ik nooit ruzie mee maak) Heb haar al bijna een week niet gesproken maar dat zal wel goed komen. Vind het sowieso heel rot voor haar allemaal.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Bericht  Lady4 zo 2 jun 2013 - 21:50

Waarom stuur je haar geen kaartje met ongeveer de inhoud van je laatste post? Tussen jullie komt het echt wel weer goed hoor.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Bericht  SoGood ma 3 jun 2013 - 0:00

Lady4 schreef:Waarom stuur je haar geen kaartje met ongeveer de inhoud van je laatste post? Tussen jullie komt het echt wel weer goed hoor.

Ja, dat ga ik doen! Bedankt, goed idee.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Bericht  SoGood ma 3 jun 2013 - 0:10

Ik stuur haar bij nader inzien NU een mailtje want een kaartje duurt me te lang.

Bah, ik ben slecht in 'ruzie' maken met mijn ouders of zus. Dat heb ik nooit geleerd.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Bericht  LDJ ma 3 jun 2013 - 1:21

Van de ene kant begrijp ik je zus, ze heeft zich erop verheugd. Maar van de andere kant begrijp ik jouw ook.
En net wat je zegt, je hebt van alles op je dak. Dus in dit geval zou ik persoonlijk voor Amerika gaan. Dagje sauna ed valt toch ook wel op andere dagen te plannen?
Kan je zus in haar vakantie niet met iemand anders wat dingen ondernemen?
Ik hoop dat het snel weer goed komt met je zus!
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Bericht  SoGood ma 3 jun 2013 - 4:39

Ik begrijp haar ook. Ik had een lange mail gestuurd met mijn gevoel en dat ik haar begreep. Ik kreeg een kort berichtje terug met weinig sympathie van haar kant dus ik laat het maar even zo.

Het slechte nieuws blijft zich opstapelen hier dus ik probeer mijn 'zorgen' een beetje te verdelen. Ik ga er vanuit dat dit genoeg is geweest aan slecht nieuws.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 3 jun 2013 - 6:50

Nouuu zeg, vind het niet leuk dat jouw zus zo lang blijft miepen. Je kunt ook overdrijven Neutral

Gast
Gast

Bericht  Lady4 ma 3 jun 2013 - 8:26

Carrie schreef:Nouuu zeg, vind het niet leuk dat jouw zus zo lang blijft miepen. Je kunt ook overdrijven Neutral

Nou inderdaad, ze draaft wel door zeg. De bal ligt nu bij haar hoor, je hoeft niet te gaan kruipen voor haar.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Bericht  SoGood ma 3 jun 2013 - 8:55

Ik vind het nu ook wel goed. Had net mijn vader gesproken en die werd er ook al in betrokken en die vond dat ik nu sowieso niet meer terug kon trekken en alsnog met haar vakantie te nemen want dat zou nu toch niet meer hetzelfde zijn. Hij was ook op de hoogte van mijn mail.

Wat een gezeur allemaal, het zal wel aan mij liggen maar volgens mij heb ik niks fout gedaan. Mijn zus haalt ook dingen aan die er m.i. niet toe doen en los staan van dit verhaal. Wat ik ook zeg of doe, ze blijft nu zitten mokken. Heel kinderachtig.

Ze zegt ook teleurgesteld te zijn, nou dat hebben we dan inmiddels in ieder geval gemeen.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Bericht  Snoes ma 3 jun 2013 - 19:38

Sorry hoor, maar ik vind dat je zus nu echt flink aan het overdrijven is, wat een dramaqueen zo. Dat ze jouw ouders hier ook zo erg in betrekt snap ik ook echt niet hoor. Hopelijk kan je binnenkort wel lekker genieten van je tripje.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Lady4 vr 21 jun 2013 - 16:59

Hoe gaat het inmiddels, SG? Heb je al besloten wat je gaat doen en is je zus al wat redelijker?
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 21 jun 2013 - 18:59

Wat vervelend dat het allemaal zo loopt. Je hebt het nota bene aan haar voorgelegd, zij geeft aan zelf ook naar Amerika te zijn gegaan en nu is ze boos dat je dat doet? Jammer dat ze zo reageert. Ik kan me op zich wel voorstellen dat ze het met jullie vader bespreekt maar laat hem geen kant kiezen, dan gaat het echt nergens meer over. Ik zou het voor nu gewoon even laten rusten maar moeilijk vind ik het wel. Je hebt helemaal geen zin in ruzie met je zus, je hebt het zo aangepakt als jij dacht dat goed zou zijn en niet de intentie gehad haar te kwetsen...

Gast
Gast

Bericht  Snoes zo 23 jun 2013 - 22:01

Daar ben ik ook benieuwd naar, SoGood! Ik hoop dat het inmiddels allemaal opgelost is.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  SoGood vr 28 jun 2013 - 21:37

Het is inmiddels al enige tijd opgelost. Ik heb haar mijn verhaal gedaan en op een gegeven moment was ik er klaar mee. Ik was bij mijn moeder thuis en zij kwam ook. Toen ze binnen kwam, liep ze naar me toe en gaf ze me een dikke kus. We gaan nu ergens een midweek heen, dus dat is ook hartstikke leuk. Merk dat ik me nog wel een beetje rot voel maar ja, deze kans niet pakken zou me ook niet lekker zitten.

Dus, al met al is het goed gekomen. Bedankt voor jullie reacties!! smile
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Bericht  Lady4 vr 28 jun 2013 - 21:40

Fijn dat het weer goed is tussen jullie en dat jullie nog een midweek weg gaan. En wanneer gaan je naar NY?!
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Bericht  SoGood vr 28 jun 2013 - 21:45

Lady4 schreef:Fijn dat het weer goed is tussen jullie en dat jullie nog een midweek weg gaan. En wanneer gaan je naar NY?!

Ik ga helemaal niet naar NY, dat misverstand is hier ontstaan, haha. Misschien ga ik in september maar dat staat los van deze reis.  Ik ga naar . Dat is ook wel kicken he!  Very Happy
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: