Schuldgevoel
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
Schuldgevoel
Bah, ik heb zo'n ontzettend schuldgevoel.
De moeder van mijn vriendin is overleden.
Het is allemaal ontzettend snel gegaan. 4 maanden terug waren ze nog met de hele familie aan de andere kant van de wereld een geweldige vakantie aan het vieren waarbij niks aan de hand was. Een paar weken later is ze met een benauwdheid naar de huisarts gegaan. Sinds 3 maanden wisten ze dat ze ziek was. Sinds 3 weken dat de chemo niet aansloeg. En nu is ze al overleden. Niet verwacht dat het zo snel zou gaan.
Ik heb een jaar lang met die vriendin samengewoond, we deden ook dezelfde opleiding en zaten bij elkaar in de klas. We waren en deden dus ook echt heel veel samen. Zelfs onze stage deden we samen, in dezelfde groep.
Aangezien zij nog aan de andere kant van het land woont waren we al een tijdje aan het kijken hoe, waar en wanneer we konden afspreken. Maar zowel voor haar als voor mij was het erg lastig.
En nu heb ik in die 3 maanden haar niet 1 keer een knuffel kunnen geven, ik vind het zo erg en voel me zo schuldig.
Ik zou haar zo graag eventjes vast willen houden.
De moeder van mijn vriendin is overleden.
Het is allemaal ontzettend snel gegaan. 4 maanden terug waren ze nog met de hele familie aan de andere kant van de wereld een geweldige vakantie aan het vieren waarbij niks aan de hand was. Een paar weken later is ze met een benauwdheid naar de huisarts gegaan. Sinds 3 maanden wisten ze dat ze ziek was. Sinds 3 weken dat de chemo niet aansloeg. En nu is ze al overleden. Niet verwacht dat het zo snel zou gaan.
Ik heb een jaar lang met die vriendin samengewoond, we deden ook dezelfde opleiding en zaten bij elkaar in de klas. We waren en deden dus ook echt heel veel samen. Zelfs onze stage deden we samen, in dezelfde groep.
Aangezien zij nog aan de andere kant van het land woont waren we al een tijdje aan het kijken hoe, waar en wanneer we konden afspreken. Maar zowel voor haar als voor mij was het erg lastig.
En nu heb ik in die 3 maanden haar niet 1 keer een knuffel kunnen geven, ik vind het zo erg en voel me zo schuldig.
Ik zou haar zo graag eventjes vast willen houden.
Gast- Gast
Re: Schuldgevoel
Wat verdrietig! :-(
Hopelijk kan je er deze week heen om haar alsnog die knuffel te geven.
Hopelijk kan je er deze week heen om haar alsnog die knuffel te geven.
Carra- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10
Gecondoleerd, wat erg! Ik zou je graag willen zeggen dat je je niet schuldig moet voelen, maar het doet waarschijnlijk niks voor je. Heb je de mogelijkheid om er voor haar te zijn tijdens de crematie/begrafenis? Is zou dat als gelegenheid aangrijpen om haar te steunen. Als dat geen mogelijkheid is, dan zou ik haar een bos bloemen met een kaart toesturen. Veel sterkte ermee.
mzcharlotte- Ratel
- Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10
Gecondoleerd
Ik kan me helemaal voorstellen dat je je schuldig voelt, maar ik denk dat je vriendin ook weet dat je/jullie in ieder geval je best hebt gedaan om iets af te spreken. Het was anders geweest als je helemaal geen contact met haar had gehad. En natuurlijk kan niets tegen real-life-contact op, maar ik begrijp dat je toch wel regelmatig contact hebt gehad met haar en ik weet zeker dat ze dat toch gewaardeerd heeft.
Ik hoop dat je gauw naar haar toe kan om haar alsnog die dikke knuffel te gaan geven!
Sterkte ermee!
Ik kan me helemaal voorstellen dat je je schuldig voelt, maar ik denk dat je vriendin ook weet dat je/jullie in ieder geval je best hebt gedaan om iets af te spreken. Het was anders geweest als je helemaal geen contact met haar had gehad. En natuurlijk kan niets tegen real-life-contact op, maar ik begrijp dat je toch wel regelmatig contact hebt gehad met haar en ik weet zeker dat ze dat toch gewaardeerd heeft.
Ik hoop dat je gauw naar haar toe kan om haar alsnog die dikke knuffel te gaan geven!
Sterkte ermee!
Sjaantje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10
zegmaar_ schreef:Gecondoleerd, wat erg! Ik zou je graag willen zeggen dat je je niet schuldig moet voelen, maar het doet waarschijnlijk niks voor je. Heb je de mogelijkheid om er voor haar te zijn tijdens de crematie/begrafenis? Is zou dat als gelegenheid aangrijpen om haar te steunen. Als dat geen mogelijkheid is, dan zou ik haar een bos bloemen met een kaart toesturen. Veel sterkte ermee.
Hier sluit ik mij helemaal bij aan!
Roze Roos- Ratel
- Aantal berichten : 3090
Punten : 3391
Registratiedatum : 20-11-10
Merci dames. Schuldgevoel gaat er idd niet van weg, maar het besef dat ik er weinig aan kan doen is er wel, maar maakt het er niet minder om.
Of ik er bij de begrafenis/crematie bij kan zijn weet ik nog niet. Morgen ligt de rouwkaart als het goed is in de brievenbus.
Ik weet niet of ik oppas kan regelen zo last minute. Hebben bij ons in de stad geen oppas en onze families wonen allebei verderweg en moeten vrijdag ook al heen & weer aangezien mijn man dan jarig is. En mijn man kan geen vrij krijgen.
Ik weet ook niet of het voor iedereen toegankelijk is of in besloten kring.
Morgen zal ik meer weten.
Of ik er bij de begrafenis/crematie bij kan zijn weet ik nog niet. Morgen ligt de rouwkaart als het goed is in de brievenbus.
Ik weet niet of ik oppas kan regelen zo last minute. Hebben bij ons in de stad geen oppas en onze families wonen allebei verderweg en moeten vrijdag ook al heen & weer aangezien mijn man dan jarig is. En mijn man kan geen vrij krijgen.
Ik weet ook niet of het voor iedereen toegankelijk is of in besloten kring.
Morgen zal ik meer weten.
Gast- Gast
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: