Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Schuldgevoel, terecht?

+9
June
Supertalentje
Snoopy
Tania
Sterre
Lady4
Susan
Fortissimo
SoGood
13 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Schuldgevoel, terecht? Empty Schuldgevoel, terecht?

Bericht  SoGood do 30 mei 2013 - 20:46

Mijn oudere zus heeft sinds kort haar relatie verbroken. (Inmiddels heeft ze een nieuwe vriend) Ze zou met haar ex op vakantie gaan maar die gaat dus niet door. Ik zelf zou misschien een weekje vrij nemen in haar vakantie zodat we samen wat leuks konden doen. Maar nu heb ik de mogelijkheid gekregen om precies dan een week naar Amerika te gaan voor bijna niks. Ik heb dit dilemma bij haar voorgelegd en zij vond dat ik moest gaan want dat zou ze zelf ook doen. Zelf neemt ze nu geen vakantie want dat vindt ze zonde van haar vrije dagen. Maar ja, nu is ze volgens mij wel boos. In ieder geval erg kortaf. Ik heb voorgesteld dat we i.p.v. 1 week dan samen een lang weekend konden nemen voor 4 dagen maar dat idee vond ze stom.

Ik ben gek op haar en nu voel ik me dus een slechte zus. Zelfs als ik niet zou gaan kan ik het volgens mij al niet meer goed maken. Ik kan zo balen van dit soort dingen! pale
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schuldgevoel, terecht? Empty Re: Schuldgevoel, terecht?

Bericht  Fortissimo do 30 mei 2013 - 20:50

Nou, als zij zegt dat ze het zelf ook zou doen, zou ik lekker gaan!
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Bericht  Susan do 30 mei 2013 - 20:50

Kan ze niet mee naar Amerika?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Lady4 do 30 mei 2013 - 21:11

Ik snap jou maar ik snap haar reactie ook. Natuurlijk gaat ze jou niet een goedkope trip naar Amerika door de neus boren, maar ze is duidelijk teleurgesteld en misschien ook wel boos ja. Waarom gaat zij trouwens niet meer haar nieuwe vriend die vakantie doen? En kan ze hem eventueel nog annuleren? Je moet je voor jezelf denk ik afvragen of jij zonder schuldgevoel naar Amerika kunt gaan. Want het zou echt zonde zijn als jij daar een week met een schuldgevoel gaat rondlopen. Als dat het geval is, zou ik toch je eerste belofte om met haar op vakantie te gaan nakomen.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368

Bericht  Susan do 30 mei 2013 - 21:33

Ik ben het wel eens met Lady4 en ik snap ook wel dat ze niet haar boosheid/teleurstelling voor jou gaat verbergen zodat jij je maar niet schuldig voelt. Zij wil niet degene zijn die zegt dat je niet naar Amerika moet gaan, maar ze gaat ook niet net doen of ze het niet klote vindt. Zo'n keuze heeft nou eenmaal consequenties en daar moet je zelf mee dealen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast do 30 mei 2013 - 21:38

Ik denk dat ik er dan toch, na heel lang twijfelen ervoor had gekozen om een week met m'n zus op te trekken, ipv Amerika. Zo'n kans om voor praktisch niets naar Amerika te gaan doen zich waarschijnlijk nooit meer voor, maar m'n zus verheugt zich misschien nog wel meer op ons weekje samen dan ik op mijn weekje Amerika.

Gast
Gast

Bericht  Sterre do 30 mei 2013 - 21:38

Zoals ik het lees is de vakantie al geannuleerd en zouden ze gewoon in de week dat haar zus al vrij had genomen wat leuke dingen doen. Ik begrijp wel dat ze het jammer vindt en dat niet helemaal toe wil geven, dat is inderdaad de consequentie van je keuze voor je weekje Amerika. Maar volgens mij begrijpt ze je keuze wel, verstand en gevoel zeggen dan wat anders.

Wel een beetje kinderachtig dat ze het je niet goed laat maken met een lang weekend leuke dingen doen.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849

Bericht  SoGood do 30 mei 2013 - 21:45

Nee die vakantie is helemaal van de baan en was al geannuleerd. We zouden gewoon wat leuke dingen doen zoals een dagje sauna inderdaad. Als ze een week vrij neemt zou ze zichzelf maximaal 3 dagen alleen moeten vermaken, de rest kan ik er gewoon zijn.
Ze kan niet mee naar Amerika. Ja, ik moet zelf dealen met het schuldgevoel. Ik kan trouwens ook naar China ipv Amerika als ik wil. Schuldgevoel, terecht? 394967 Fijn.

Op dit moment zit het me allemaal niet mee lijkt het wel. Het begon vorige week, ondertussen ben ik mijn baan kwijt, speelt dit, is een familielid ziek, heb ik ruzie met mijn vriend omdat hij mij niet begrijpt en staat de relatie van mijn beste vriendin op klappen hoor ik net. Schuldgevoel, terecht? 1270000679
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Bericht  Susan do 30 mei 2013 - 21:47

Je hebt soms van die periodes. Geniet maar lekker van Amerika, je zus komt er wel overheen. Als jullie alleen een paar keer weg zouden gaan en niet echt de hele week met elkaar door zouden brengen dan vind ik het wel heel begrijpelijk dat je daarvoor kiest en uiteindelijk zal zij dat ook wel begrijpen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  SoGood do 30 mei 2013 - 21:52

Dankjewel Susan, ik begrijp haar ook. Maar nu hangt er zo'n sfeertje en praten we er niet meer over. Het is gewoon naar, er valt ook ineens zoveel op mijn dak en ik heb het gevoel dat ik er voor iedereen moet zijn en dat lukt me nu even niet zo goed. Maar ja, komt wel goed.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 30 mei 2013 - 21:59

Ga naar haar toe met een saunabon voor twee en zeg dat je het lullig vindt hoe het gegaan is en of ze hoe dan ook een dagje in de zomer met je meewilt naar de sauna, zoals jullie van plan waren.

Gast
Gast

Bericht  Tania do 30 mei 2013 - 22:28

KimRosenberg85 schreef:Ga naar haar toe met een saunabon voor twee en zeg dat je het lullig vindt hoe het gegaan is en of ze hoe dan ook een dagje in de zomer met je meewilt naar de sauna, zoals jullie van plan waren.

Zoiets zou ik ook doen.
Ze is vast niet boos op je, gewoon teleurgesteld omdat ze zich had verheugd op een paar leuke dagen samen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  SoGood do 30 mei 2013 - 22:33

Goed idee van jullie, bedankt! Maar voorlopig durf ik geen contact meer te zoeken, best ongemakkelijk als ik alleen maar 'oke', 'ja' en 'nee' als reacties krijg.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Bericht  Lady4 do 30 mei 2013 - 22:38

Als jullie alleen een paar leuke dingen samen zouden gaan doen, dan snap ik wel dat je liever kiest voor een weekje Amerika of China. En dan vind ik het van je zus ook niet helemaal fair om daar zo op te reageren. Ik dacht dat jullie echt samen op vakantie zouden gaan.

Je doet nu aannames wat betreft haar gedrag. Misschien zit je er wel heel erg naast, misschien ook wel niet. In beide gevallen lijkt het me goed om het met haar uit te spreken en haar rechtstreeks te vragen of ze boos is.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Bericht  Snoopy do 30 mei 2013 - 22:42

SoGood schreef:Goed idee van jullie, bedankt! Maar voorlopig durf ik geen contact meer te zoeken, best ongemakkelijk als ik alleen maar 'oke', 'ja' en 'nee' als reacties krijg.

Dan zou ik juist naar haar toe gaan, met een bon voor het een of ander en een bos bloemen. Dan leg je uit dat je het idee hebt dat ze toch wel boos is en dat je je rot voelt dat ze zo kortaf doet en je het graag wil uitpraten. Misschien kan je uitleggen dat het bij jou ook even niet zo lekker gaat en zo'n reisje amerika wel fijn is om er even uit te zijn. En spreek je af wanneer jullie samen iets gaan doen.
Ik kan mij ook voorstellen dat vakantie er voorlopig niet in zit als je je baan kwijt bent, dan is het toch erg fijn dat je nu nog even weg kan!Schuldgevoel, terecht? 699888
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Supertalentje vr 31 mei 2013 - 1:04

Eens met de rest, natuurlijk snapt ze dat je gaat en gunt ze je het ook, maar teleurgesteld zal ze wel zijn, ze had zich vast verheugd op jullie weekendje. Zoals Susan zegt, ze komt er wel overheen smile
Ik zou alleen niet vanavond met een bos bloemen en kadobonnen voor de deur gaan staan. Ja, om je eigen schuldgevoel teniet te doen misschien. Maar soms word je teleurgesteld en dat is dan niet anders. Dit is ook niet iets dat je volgens mij moet 'uitpraten', jij gaat, ze snapt dat je gaat en ze is ook teleurgesteld en dat snap jij ook. Het is nu even ongemakkelijk, maar dat gaat wel over neem ik aan. Ik zou gewoon volgende week ff bellen en vragen hoe het gaat enzo.
Heel veel plezier in New York!!!

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  SoGood vr 31 mei 2013 - 5:08

Van mijn moeder heb ik vernomen dat ze erg boos/teleurgesteld is maar zij wil zich er verder niet mee bemoeien. Stel al zou ik nu niet eens meer gaan dan heeft het nog niet eens zin meer want ze draait toch niet bij en blijft nu boos.

Dat vind ik dan ook wel weer erg jammer en ik weet niet wat ik nu nog kan doen. Ik heb haar alleen mijn dilemma voorgelegd, ik had nog niet eens knopen doorgehakt. Maar ja, die tickets etc. moeten wel geregeld worden dus lange tijd om te mokken/na te denken heeft ze niet. We spreken elkaar nu ook niet dus ik weet het ook niet meer hoor.

Fuck zeg, wat een klote kut week is dit.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Bericht  June vr 31 mei 2013 - 5:13

Ik zou deze hele situatie echt heel vervelend vinden. Waarom bel je niet of ga je even langs en zeg je dat je ontzettend baalt van het contact nu. Toon ook begrip voor haar gevoel en leg uit dat je het zelf ook even niet goed weet.
Ik slaap niet eens als ik in dit soort situaties zit. Succes met alles!
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Bericht  SoGood vr 31 mei 2013 - 5:23

Zij is niet echt een makkelijk persoon om ruzie mee te hebben. Ik heb vandaag al contact gezocht maar dat werd afgewimpeld. Ik voel me daar heel ongemakkelijk bij dan en k weet dan ook echt niet wat ik zeggen moet. Ze zegt dan maar heel weinig en uiteindelijk gaat ze een beetje zitten snauwen. Rolling Eyes

Slapen doe ik toch al niet, ik wacht nu op mijn beste vriendin die er vandaag is achter gekomen dat haar man haar heeft besodemieterd. Voor de 2e keer.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Bericht  Supertalentje vr 31 mei 2013 - 6:43

Ik denk dat ze weet dat je gewoon naar NY gaat, van het voorleggen van een dilemma gaat toch niemand zo steigeren?
Hoe verloopt zo'n ruzie normaal gesproken, duurt haar gemok een week of 6 maanden? Je hebt gebeld, maar ik zou me niet laten afsnauwen, je kunt verder denk ik ook niks. Ik vind haar reactie wel een beetje kinderachtig, ze weet dat je je schuldig voelt en nu is ze ook nog boos.

En wat naar voor je vriendin, veel sterkte!

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  sawasdee vr 31 mei 2013 - 9:38

Is ze nu niet vooral bozig en verdrietig door alles samen?
En dus niet eens zo zeer boos of teleurgesteld om jouw keuze?

Ik kan me namelijk voorstellen dat ze baalt van de situatie en jouw 'afwijzing' even heel hard aankomt.
Maar ergens zal ze jouw ook vast je plezier gunnen, alleen is het voor nu misschien even moeilijk te verkroppen?
Ik zou haar ook even met rust laten en dan na het weekend inderdaad met een saunabon ofzo langs gaan.

Snap dat jij je schuldig voelt, maar ook jij mag even afschakelen van jouw 'isseus'
sawasdee
sawasdee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 195
Punten : 482
Registratiedatum : 28-12-10

Bericht  Snoes vr 31 mei 2013 - 9:42

Kan je niet gewoon naar haar toegaan, zodat ze jou niet kan afwimpelen? Zoals hier eerder al door iemand werd geopperd, eventueel met een cadeaubon voor een dagje sauna, of een nachtje naar een hotel o.i.d.?

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  Fortissimo vr 31 mei 2013 - 9:44

Hoe oud is jouw zus? Ik vind dit echt kinderachtig gedrag. Zij ziet toch zelf ook wel in dat deze kans maar once in a lifetime voor komt? Is er misschien meer aan de hand? Want ik begrijp echt niet dat iemand zo kan doen als er zo'n kans voorbij komt. Mijn zussen had ik met alle plezier zelfs naar Schiphol gebracht. Leuke dagjes weg kunnen altijd nog!
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Bericht  SoGood za 1 jun 2013 - 3:27

Ze is 25. Anyway.. Ik heb mijn moeder inmiddels gesproken die zegt dat het nu niet goed met haar gaat. ("Sogood, ik heb hier zelf maagpijn van!") Ze heeft mij iig een nog groter schuldgevoel aangepraat en ik overweeg sterk om het hele tripje af te zeggen want ik wil niet dat dit tussen ons in komt te staan. Daar is ze me veel te dierbaar voor. Een leuke vakantie met mijn zus gaat het toch niet meer worden waarschijnlijk maar ja, dan heeft het in ieder geval niet meer aan mij gelegen. Van die trip zal ik ook niet gaan genieten dus ik kan maar beter gaan werken ofzo.

Aan de andere kant stel ik dan weer een van mijn beste vriendinnen teleur. Goed doen kan ik het dus sowieso al niet meer. Voel me echt rot en gedeprimeerd hierdoor. Ik wil gewoon het beste voor iedereen maar dat is nu een probleem.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Bericht  Lady4 za 1 jun 2013 - 3:42

Ik vind dat je zus zich als een onwijze diva gedraagt. Natuurlijk mag ze teruggesteld zijn en ook wel even boos, maar get over it. Het is niet alsof jullie naar Griekenland zouden gaan ofzo. Jammer dat ze jullie moeder hier nu ook nog zo in gaat betrekken.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: