Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Overeenkomsten vs. verschillen

+16
Lady Starstruck
Marsy28
Elliot
Sterre
Artemis
Twellie
Snoes
La Senza
Printje
Mees
Punk'd
Gympie
luisa
Middleme
Mermaid
Bliss
20 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Overeenkomsten vs. verschillen Empty Overeenkomsten vs. verschillen

Bericht  Bliss do 30 mei 2013 - 5:29

Ben ff benieuwd. Zijn jij en je vriend/man (of vriendin/vrouw natuurlijk) best verschillend en vullen jullie elkaar aan of hebben jullie juist veel gemeen en zitten jullie heel erg op één lijn? Waarin verschillen jullie en wat zijn juist jullie overeenkomsten? Botsen jullie vaak?

Oh en zijn er ook dingen (hobby's ofzo) die je stom/irritant vindt aan hem?

Gewoon nieuwsgierig!

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Overeenkomsten vs. verschillen Empty Re: Overeenkomsten vs. verschillen

Bericht  Mermaid do 30 mei 2013 - 5:37

qua karakter lijken we redelijk op elkaar. Alleen ben ik veel impulsiever dan hij, hij denkt veel beter na over wat hij doet/zegt en heeft ook altijd al duidelijke toekomstdoelen gehad. Dat heb ik niet. Maar dat is dan wel weer waarin we elkaar aanvullen. Hij kan nu heel trots zijn als hij (voor zijn doen) iets impulsief doet en ik kan heel blij zijn als ik eens wat doordachter heb gehandeld.

Ik heb natuurlijk een haat liefde verhouding met zijn werk Wink Soms vervloek ik het echt maar soms ben ik er heel blij mee.

Volgens mij verschillen we het meest qua muzieksmaak (ik hou van Maria Mena, Adele etc. Hij meer van Tiestö), maar daarin hebben we wel een beetje een middenweg gevonden als we muziek aanzetten. In onze pubertijd en studententijd waren we wel ontzettend verschillend, maar toen kenden we elkaar ook nog niet.
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Overeenkomsten vs. verschillen Empty Re: Overeenkomsten vs. verschillen

Bericht  Gast do 30 mei 2013 - 5:37

Qua karakter zijn we wel hetzelfde, en dat wil nog wel eens wat wrijving opleveren. We willen allebei het laatste woord hebben, zijn allebei eigenwijs en chaotisch, allebei niet echt enorme praters en we laten in een discussie allebei elkaar niet uitpraten laughcry

We zijn allebei ook wel vrij open richting de buitenwereld, maken makkelijk een praatje met iemand voor ons in de rij bij de supermarkt enzo. Mijn vriend is daar nét nog even wat vrijer in dan ik, trouwens. Wat wel anders is, is dat ik veel voorzichtiger is dan hij. Ik twijfel over alles honderd keer, en hij doet het gewoon, of doet het niet.

Qua hobby's zijn we sowieso anders. Hij is vliegtuigfan en leeft voor de voetbal, ik vind dat allemaal wel leuk en interessant, maar meer ook niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Overeenkomsten vs. verschillen Empty Re: Overeenkomsten vs. verschillen

Bericht  Gast do 30 mei 2013 - 5:41

J. en ik hebben veel overeenkomsten, meer dan ik ooit met een vriendje heb gehad. We hebben vaak dezelfde smaak, stijl, ideeën, hobby's etc. Alleen qua karakter zijn we opvallend verschillender, vind ik. Ik ben extravert, hij eerder introvert, ik ben een denker, hij een doener.

Ik heb heel sterk het gevoel dat we elkaar aanvullen, wat superfijn is. Met té veel verschillen vind/vond ik het altijd moeilijker. Nu kan ik de belangrijkste dingen voor mij écht delen (God, geloof/filosofie, taal, muziek, humor, 'seksstijl', sociale omgeving), we snappen elkaar daarin. Heel relaxt.

Er is nog niet zoveel wat ik irritant vind. Hij heeft een sterke hang naar planning en structuur, ik houd van korte-termijn en last-minute, dat is soms zoeken. En hij is niet zo van de cadeautjes, wat ik wel leuk zou vinden. En soms vind ik het lastig dat hij qua uitstraling/postuur niet een 'echte man' us, qua dominantie/initiatief/kracht. Maar dat zijn kleine dingen, vergeleken met alle mooie dingen die ik in hem zie en die we beleven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Overeenkomsten vs. verschillen Empty Re: Overeenkomsten vs. verschillen

Bericht  Bliss do 30 mei 2013 - 5:45

Seksstijl? Wat moet ik daaronder verstaan? Laughing Ik had bij jou trouwens ook geen roker verwacht! Heb je daar geen problemen mee?

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Overeenkomsten vs. verschillen Empty Re: Overeenkomsten vs. verschillen

Bericht  Gast do 30 mei 2013 - 5:52

Nou, dat je een klik hebt op dat gebied. Bv.in hoe je zoent, elkaar vasthoudt, streelt, tempo etc. Verzin net ter plekke dat woord trouwens, hehe.

Nee, roken is bij mij dubbel. Ik vind het super sexy en ook best lekker om bij te staan, terwijl ik het tegelijk heel stom en slecht vind. Maar ja, ik doe ook dingen die stom en slecht zijn. Ik laat 'm daar helemaal z'n eigen beslissingen in nemen. Wat dat betreft ben ik echt veranderd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Overeenkomsten vs. verschillen Empty Re: Overeenkomsten vs. verschillen

Bericht  Middleme do 30 mei 2013 - 5:56

Overeenkomsten: We zijn allebei doeners, actief bezig zijn. Smaak qua huisinrichting komt overeen. Houden allebei van snowboarden (en dus sportief zijn). Over later hebben we wel dezelfde ideeën: waar wonen, kinderen en opvoeding e.d.

Verschillen: Ik zwem graag, hij totaal niet. Smaken qua eten verschillen vaak. Ik wil dingen graag plannen, weten waar ik aan toe ben, dat heeft hij een stuk minder.

Oh, edit: ik heb in de laatste jaren geleerd te relativeren, maar kan soms nog piekeren. Hij is heel makkelijk, een beetje "het komt zoals het komt". Met die instelling kan hij mij soms wel goed met twee voeten terug op de aarde zetten.
Middleme
Middleme
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Overeenkomsten vs. verschillen Empty Re: Overeenkomsten vs. verschillen

Bericht  Bliss do 30 mei 2013 - 5:58

Ah, ik snap het ja smile Je seksstijl moet wel een beetje overeenkomen natuurlijk Wink
Goed dat je er zo tegenaan kijkt wat het roken betreft. Zelf rook ik af en toe, met gelegenheden, maar ik wil juist liever geen man die (fulltime) rookt (maar dat is meer omdat ik bang ben dat ik dan zelf weer meer ga roken en dat wil ik absoluut niet; daarnaast stinkt het natuurlijk wel vreselijk). Ik wil alleen wel een man die het niet zo'n ramp vind dat ik er af en toe eentje opsteek, haha.

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Overeenkomsten vs. verschillen Empty Re: Overeenkomsten vs. verschillen

Bericht  luisa do 30 mei 2013 - 6:13

We zijn allebei eigenwijs, slordig en doen graag de dingen op onze eigen manier (wat nogal eens botst omdat we dan beiden een andere manier hebben). Verder hebben we qua karakter ook veel verschillen, ik ben sarcastisch en cynisch, positief ingesteld en gesloten. Man is juist open en pessimistisch.

We houden verder alletwee van shoppen en mooie kleren en van voetbal kijken. Maar ik sport veel terwijl man veel luier is. Ach ja, op bepaalde dingen zijn we erg verschillend en op andere punten weer gelijk.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Overeenkomsten vs. verschillen Empty Re: Overeenkomsten vs. verschillen

Bericht  Gympie do 30 mei 2013 - 6:28

Ik ben introvert, hij is extravert. Ik ben een denker, hij is een doener. Ik ben goed in taal, hij is goed met cijfertjes. Ik houd rekening met alles en iedereen, hij is brutaler. Ik ben links, hij is rechts. Ik studeer graag, hij absoluut niet. Ik weet veel van één bepaald onderwerp, hij weet 'alles'.

We hebben ook overeenkomsten Wink : slordig, reislustig, kinderwens en ondanks onze verschillen zijn we het vaak redelijk met elkaar eens.
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Overeenkomsten vs. verschillen Empty Re: Overeenkomsten vs. verschillen

Bericht  Punk'd do 30 mei 2013 - 6:36

Heel verschillend. Mijn vriend is introvert, een denker, principieel heeft een brede algemene kennis en dan met name op economisch/politiek gebied. Hij heeft geen echte hobbies waar hij zich volledig in stort maar is meer een genieter (uit eten, naar een cabaret voorstelling etc.). Verder studeert hij hard en wil graag goed geld verdienen in de toekomst. Hij werkt ook echt voor het geld (daarom is het Communisme gevallen volgens hem haha). Wie wilt er nou dokter worden als je bij wijze van spreken voor hetzelfde salaris in een magazijntje kan werken. Volgens hem studeren sommige mensen voor hun droombaan. Hij studeert voor zijn droomsalaris Overeenkomsten vs. verschillen 253468018. Hij is verder een vriendelijk persoon en ook behulpzaam terwijl je dat niet perse zou verwachten als je hem ziet. Hij is niet erg geintereseerd in vriendschappen en vind het lekkerder om met mij op de bank te ploffen.

Als ik dit zo lees denk ik echt 'Whoo, hoe kunnen wij elkaar uitstaan' haha. Maar we botsen eigenlijk nooit. Alleen als hij wat gestressed is door school of werk (wat hij trouwens NOOIT zal toegeven, want het doet hem alles niets - school en werk).

Maar ik waardeer hem zoals hij is en wij werken echt goed samen als team Overeenkomsten vs. verschillen 2474380249

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Overeenkomsten vs. verschillen Empty Re: Overeenkomsten vs. verschillen

Bericht  Punk'd do 30 mei 2013 - 6:40

Wij denken trouwens wel echt hetzelfde over 'mensen', kleding, toekomst (als in huizen en kinderen) en reizen. Dat zijn voor mij de belangrijkste dingen in het leven en ik zou niet met iemand samen kunnen leven die echt heel anders over dat soort zaken denkt.

Ik ben trouwens extravert, een doener, wil nooit werk doen alleen voor het geld hoe aanlokkelijk het ook klinkt. Maak beslissingen op basis van emotie (en door hem ook op basis van feiten). Ik ben een echt gevoelsmens.

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Overeenkomsten vs. verschillen Empty Re: Overeenkomsten vs. verschillen

Bericht  Mees do 30 mei 2013 - 7:56

Ik denk altijd dat we meer van elkaar verschillen dan dat we op elkaar lijken, maar stiekem hebben we ook wel weer heel veel overeenkomsten.
Zo houden we allebei veel van sport (kijken), van lekker samen relaxen/bank hangen, muziek, we denken hetzelfde over trouwen, kinderen en onze toekomst.
Ik ben alleen behoorlijk stormachtig en een echte binnenvetter, hij is heel rustig in zijn emoties en niet snel sacherijnig.
Mees
Mees
Prater
Prater

Aantal berichten : 1110
Punten : 1147
Registratiedatum : 12-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Overeenkomsten vs. verschillen Empty Re: Overeenkomsten vs. verschillen

Bericht  Printje do 30 mei 2013 - 8:24

Wij hebben best veel overeenkomsten, allebei rustig, vinden snel dingen prima, laten teveel over ons heen lopen (das niet goed natuurlijk) houden van spelletjes doen, geocachen, gewoon genieten van het leven, de opvoeding van onze kindjes, kunnen samen gek doen.

Ik ben wel wat feller dan man, man vindt dingen nog sneller wel prima allemaal. Waar ik steiger over 5 juffen op een dag op het dagverblijf kijkt hij er wat rustiger naar en denkt ach ja. Man kan heel goed alleen zijn, ik duidelijk niet.

Ik vergeet vast vanalles nu maar dit zijn de eerste dingen waar ik aan denk.

Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Overeenkomsten vs. verschillen Empty Re: Overeenkomsten vs. verschillen

Bericht  La Senza do 30 mei 2013 - 8:54

Huh Printje, op het forum kom je helemaal niet over als iemand die snel over zich heen laat lopen.
La Senza
La Senza
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 189
Punten : 187
Registratiedatum : 07-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Overeenkomsten vs. verschillen Empty Re: Overeenkomsten vs. verschillen

Bericht  Snoes do 30 mei 2013 - 9:11

Qua karakter lijken we best wel op elkaar. We kunnen allebei best koppig zijn, maar daarnaast ook gewoon heel lief. We zijn beiden heel begaan met onze naaste omgeving. Ik vind dat we een heel goed team zijn, gaan superleuk met elkaar om en ik heb wel het idee dat we redelijk op één lijn zitten qua karakter.

Mijn vriend interesseert zich heel erg in auto's (al is dat de laatste tijd een stuk minder geworden). Tot ruim een jaar geleden ging hij naar automeetings, had hij zelf een dure sportauto etc. Ik ging altijd met hem mee, niet dat het me zo erg interesseerde, maar gewoon omdat ik wist dat hij dat leuk vond en ik uiteindelijk ook altijd wel een gezellige dag had. Nu willen we allebei gaan hardlopen/fitnessen en dat is ook wel weer fijn dat we diezelfde interesse delen.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Overeenkomsten vs. verschillen Empty Re: Overeenkomsten vs. verschillen

Bericht  Twellie do 30 mei 2013 - 9:58

Wij zijn heel erg anders.

Mijn vriend is rustig, perfectionistisch en een echte twijfelaar. Bij de opvoeding van de kinderen is hij van structuur en vaste regels.

Ik ben wat chaotisch, wil niet te lang nadenken over beslissingen: dan probeer ik gewoon liever wat en zie ik wel hoe het uitvalt. Bij de opvoeding van de kinderen ben ik in veel opzichten veel makkelijker dan hem richting de kinderen.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Overeenkomsten vs. verschillen Empty Re: Overeenkomsten vs. verschillen

Bericht  Artemis do 30 mei 2013 - 10:10

Wij zijn extreem verschillend. Hij rustig en georganiseerd en van de details, op de achtergrond, en ik zie geen details, ben een chaoot, nogal aanwezig soms en ik praat veel.

Hobby's hebben we niet echt samen, we vinden globaal dezelfde muziek leuk, daar houdt het wel op Laughing

We denken over heel veel dingen verschillend, politiek en degelijke, maar ook over best veel dingen hetzelfde.

Maar eigenlijk gaat dat prima samen, we hebben altijd wel iets te doen en iets om over te praten en we vullen elkaar prima aan. Ik ben van het crisismanagement en hij van de crisispreventie Laughing hij voorkomt dat er iets misgaat, mocht er toch iets misgaan dan los ik het op.
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Overeenkomsten vs. verschillen Empty Re: Overeenkomsten vs. verschillen

Bericht  Twellie do 30 mei 2013 - 10:18

Haha Artemis, dat lijkt precies op mijn vriend en mij. Wij hebben ook voornamelijk onze muzieksmaak gemeen.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Overeenkomsten vs. verschillen Empty Re: Overeenkomsten vs. verschillen

Bericht  Sterre do 30 mei 2013 - 22:48

We zitten heel erg op een lijn, maar zijn qua karakter juist weer verschillend.

Wat fijn is is dat we vaak op een lijn zitten qua stijl en smaak en ideeen over het leven en de toekomst. We houden redelijk van dezelfde muziek, dezelfde inrichting van ons huis (joehoe!), dezelfde soort vakanties en reizen en van de onze kat Overeenkomsten vs. verschillen 827601.

Hij is aan de andere kant veel rationeler, meer een doener, nuchterder en stabieler dan ik. Ik ben wat wispelturiger, leef meer in het moment en bekijk dingen vanuit mijn gevoel. Soms botst dit maar vaker vullen we elkaar juist heel erg goed aan en kan ik hem aan het lachen maken met mijn rare buien en hij mij rustig maken met zijn nuchtere kijk op dingen. I love you

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Overeenkomsten vs. verschillen Empty Re: Overeenkomsten vs. verschillen

Bericht  Gast do 30 mei 2013 - 22:51

We hebben veel overeenkomsten, maar juist de verschillen maken dat we zo goed bij elkaar passen. Hij heeft een korter lontje (niet tegen mij maar als dingen niet gaan zoals hij wil) terwijl ik heel geduldig en te lief ben. Dat werkt beide kanten op heel goed. Hij maakt zich snel druk terwijl ik heel relaxed ben. Dat werkt ook beide kanten op heel goed.

Maar qua toekomst visie, dingen die we graag doen etc lijken we weer heel erg op elkaar. Dat is heel fijn!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Overeenkomsten vs. verschillen Empty Re: Overeenkomsten vs. verschillen

Bericht  Elliot do 30 mei 2013 - 22:56

We zijn best wel verschillend. Hij is best wel rustig, ik ben juist fel en druk. Hij houdt van spontane acties, terwijl ik juist alles van te voren uitgebreid wil plannen. We hebben wel dezelfde humor, dus we liggen regelmatig samen helemaal dubbel.

Qua hobbys zijn we vooral echt totaal het tegenovergestelde. Hij wil graag actieve dingen doen, sporten etc, terwijl ik juist liever een beetje rustig aan doe (beetje shoppen, terrasje pakken, dat soort dingen). Vooral bij het uitzoeken van een vakantie is dat wel eens lastig. Hij wil vaak echt een doe-vakantie, terwijl ik een zonvakantie veel leuker vind. Meestal verdelen we het dus een beetje.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Overeenkomsten vs. verschillen Empty Re: Overeenkomsten vs. verschillen

Bericht  Marsy28 do 30 mei 2013 - 23:14

Ik denk soms wel eens dat hij de mannelijke versie van mij is, qua innerlijk. We zitten op 1 lijn qua humor, toekomst, hobby's, vrijetijdsbesteding en zelfs smaak. Qua uiterlijk zijn wij natuurlijk uitersten.

Wat ik kan bedenken qua verschillen is dat ik me nog wel eens druk kan maken en hij zich werkelijk nooit, dat ik een toekomstdenker ben en hij van dag tot dag leeft en dat ik een controlfreak ben en hij van go with the flow is.
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10
Woonplaats : Sydney

Terug naar boven Ga naar beneden

Overeenkomsten vs. verschillen Empty Re: Overeenkomsten vs. verschillen

Bericht  Snoes do 30 mei 2013 - 23:22

Ohja, het grote verschil tussen ons is dat ik iemand ben die alles gepland wil hebben en graag wil weten wat me te wachten staat, terwijl mijn vriend meer van de instelling is "we zien wel hoe het komt". Ik kan daar heel onrustig van worden, of als mijn 'dagplanning' niet loopt zoals verwacht, vind ik dat soms wel lastig.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Overeenkomsten vs. verschillen Empty Re: Overeenkomsten vs. verschillen

Bericht  Lady Starstruck do 30 mei 2013 - 23:56

We hebben overeen dat we samen tegen dingen kunnen aan schoppen. Zoals dingen of mensen die ons niet aan staan of anders zijn als wij (we zijn soms echt niet aardig).
We houden van dezelfde muziek en hebben dezelfde kledingstijl. We hebben dezelfde denkwijze.

De verschillen zijn ik ben een enorme stresskip en een chaoot. En hij is heerlijk rustig en ziet wel of alles goed komt. Ik heb dat totaal niet want ik maak me altijd druk van te voren. Ik vind het best wel heerlijk dat hij zo rustig is.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Overeenkomsten vs. verschillen Empty Re: Overeenkomsten vs. verschillen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum