Verschillen in slaapritme binnen een relatie
+7
SarahKey
-Ieniemienie-
sanne-84
Paper Crown
Zora
RYW
Rodewijn
11 plaatsers
Pagina 1 van 1
Verschillen in slaapritme binnen een relatie
Sinds bijna 2 maanden ben ik aan het daten met een leuke man. Het gaat heel goed, maar iets waar ik een beetje mee zit zijn de verschillen in ons slaapritme. Hij is een avondmens, ik een ochtendmens.
Door de week sta ik tussen 6 en 7 op om op tijd op mijn werk te zijn, voor mij een heel normale tijd, hij vindt dit bizar vroeg. Hij heeft een eigen zaakt, kan zijn eigen tijd indelen, en staat meestal niet voor 10.00 uur in de ochtend op. Met als gevolg dat ik ook in de avond door de week een stuk vroeger naar bed wil dan hij Ik probeer dan rond 23.00 uur in bed te liggen, hij slaapt rond 2 uur.. (We hebben tot nu toe nog niet bij elkaar geslapen, ook mede om dit pun, maar wanneer we afspreken beeindig ik in de avond dus altijd de date omdat ik een keer naar bed wil)
Ook in de weekenden is ons ritme anders. Ik heb gewoon wat minder slaap nodig, en maakt het dan meestal later dan hij. Hij slaapt graag lang uit, en wordt dan niet voor 12.00 uur wakker. Terwijl ik dan rond 9.00 echt wel wakker ben. Wanneer ik langer uitslaap voel ik me daar ook echt niet goed bij, dan krijg ik hoofdpijn,en ben de rest van werkweek weer uit mijn ritme. En daarnaast wil ik ook gewoon graag van alles doen in het weekend, en hoe niet zo van lang slapen.
Dus hierbij mijn vraag, hoe gaan jullie om met dit soort verschillen? Geeft dat probelmen of helemaal niet? Gewoon ieder je eigen ritme houden, en elkaars slaapritme accepteren? En voor de samenwoners, slapen jullie in die gevallen slechter, omdat je partner tijdens jouw slaap er bij kruipt in bed, of er eerder gaat, of valt dat mee?
Of hebben jullie je slaapritme aan elkaar aangepast?
Dit vraag ik ook mede omdat vriendinnen van mij die zijn gaan samenwonen, nu na een aantal jaren nog steeds niet goed weten hoe ze met een verschil in ochtend- en avondmens zijn moeten omgaan.
Door de week sta ik tussen 6 en 7 op om op tijd op mijn werk te zijn, voor mij een heel normale tijd, hij vindt dit bizar vroeg. Hij heeft een eigen zaakt, kan zijn eigen tijd indelen, en staat meestal niet voor 10.00 uur in de ochtend op. Met als gevolg dat ik ook in de avond door de week een stuk vroeger naar bed wil dan hij Ik probeer dan rond 23.00 uur in bed te liggen, hij slaapt rond 2 uur.. (We hebben tot nu toe nog niet bij elkaar geslapen, ook mede om dit pun, maar wanneer we afspreken beeindig ik in de avond dus altijd de date omdat ik een keer naar bed wil)
Ook in de weekenden is ons ritme anders. Ik heb gewoon wat minder slaap nodig, en maakt het dan meestal later dan hij. Hij slaapt graag lang uit, en wordt dan niet voor 12.00 uur wakker. Terwijl ik dan rond 9.00 echt wel wakker ben. Wanneer ik langer uitslaap voel ik me daar ook echt niet goed bij, dan krijg ik hoofdpijn,en ben de rest van werkweek weer uit mijn ritme. En daarnaast wil ik ook gewoon graag van alles doen in het weekend, en hoe niet zo van lang slapen.
Dus hierbij mijn vraag, hoe gaan jullie om met dit soort verschillen? Geeft dat probelmen of helemaal niet? Gewoon ieder je eigen ritme houden, en elkaars slaapritme accepteren? En voor de samenwoners, slapen jullie in die gevallen slechter, omdat je partner tijdens jouw slaap er bij kruipt in bed, of er eerder gaat, of valt dat mee?
Of hebben jullie je slaapritme aan elkaar aangepast?
Dit vraag ik ook mede omdat vriendinnen van mij die zijn gaan samenwonen, nu na een aantal jaren nog steeds niet goed weten hoe ze met een verschil in ochtend- en avondmens zijn moeten omgaan.
Rodewijn- Fluisteraar
- Aantal berichten : 27
Punten : 34
Registratiedatum : 17-11-11
Re: Verschillen in slaapritme binnen een relatie
Mijn vriend gaat vaak later slapen en staat ook later op dan ik, als we niet bij elkaar slapen. Als we wel bij elkaar slapen gaan we toch altijd tegelijk naar bed. We gaan later als ik de dag daarna vrij ben, dus dan blijf ik op voor hem, en in ruil daarvoor staat hij vroeger op om de kinderen ontbijt te geven en met ze te spelen, zodat ik wat langer kan blijven liggen en als ik de dag erna niet vrij ben, dan gaan we naar bed op 'mijn' tijd, en als hij dan niet kan slapen kijkt hij een beetje televisie vanuit bed (ik slaap daar namelijk compleet doorheen), en als hij moe wordt kruipt hij lekker tegen me aan
Ik was vroeger ook een avondmens hoor, maar kinderen +fulltime baan veranderen je slaapgewoontes wel
Ik was vroeger ook een avondmens hoor, maar kinderen +fulltime baan veranderen je slaapgewoontes wel
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10
Dat is een mooi compromis, RYW. En wat fijn, dat je vriend als jij vrij hebt ook wel eens vroeger op staat om voor de kinderen te zorgen, zodat jij langer uitslaapt.Dat zal je met jouw drukke programma van de laatste tijd ook wel nodig hebben gehad.
Vroeger tijdens mijn studietijd was ik trouwens ook een avondmens, maar dat is sinds ik werk veranderd
Vroeger tijdens mijn studietijd was ik trouwens ook een avondmens, maar dat is sinds ik werk veranderd
Rodewijn- Fluisteraar
Ik moet 's ochtends veel vroeger mijn bed uit (6:30) dan mijn vriend (08:30). Ik 'moet' s'avonds dan ook echt eerder naar bed. Mijn vriend heeft zijn ritme er heel lief op aangepast. Komt naar bed zodra ik klaar ben met lezen, en wil gaan slapen. Als hij dan later nog zou gaan rommelen, kan ik weer niet slapen, dus hij zorgt heel lief dat hij net begint te lezen/laptoppen/tv-kijken in bed als ik ga slapen.
Hij slaapt het liefst lang uit, en ik net als jij ook niet. Dat hebben we beiden gewoon geaccepteerd. Hij slaapt lekker langer, ik sta eerder op. Ben wel benieuwd hoe dat gaat mochten we ooit kinderen krijgen
Hij slaapt het liefst lang uit, en ik net als jij ook niet. Dat hebben we beiden gewoon geaccepteerd. Hij slaapt lekker langer, ik sta eerder op. Ben wel benieuwd hoe dat gaat mochten we ooit kinderen krijgen
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Zora schreef:Ik moet 's ochtends veel vroeger mijn bed uit (6:30) dan mijn vriend (08:30). Ik 'moet' s'avonds dan ook echt eerder naar bed. Mijn vriend heeft zijn ritme er heel lief op aangepast. Komt naar bed zodra ik klaar ben met lezen, en wil gaan slapen. Als hij dan later nog zou gaan rommelen, kan ik weer niet slapen, dus hij zorgt heel lief dat hij net begint te lezen/laptoppen/tv-kijken in bed als ik ga slapen.
Geloof me, dat doorbreekt alle barrieres van gewoonte, voorkeur en keuzes
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Dat denk ik ook RYW, hij zou daar hoe ik het nu zie heel lief in zijn en zijn eigen voorkeur inderdaad opzij zetten. En nouja, anders moet 'ie gewoon
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Ik ga uren en uren eerder naar bed dan mijn man. Ik lig er rond 22:00 wel in en hij tussen 00:00 - 02:00. Ik kan me daar echt niet druk om maken hoor. Hij hoeft ook echt zijn slaapritme niet aan te passen op mij.. als hij niet moe is is hij niet moe en ik ben altijd moe.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Wij gaan eigenlijk altijd samen naar bed maar dan is mijn vriend nog niet moe dus dan kijkt hij nog een film of klooit wat op zijn laptop of mobiel. Ik slaap daar wel door heen meestal dus dat is prima, want vind het altijd wel gezellig als ik lekker tegen hem aan kan liggen. Maar volgens mij vind hij het wel ongezellig haha, dat ik niet met hem mee kijk .
Gast- Gast
wij gaan bijna nooit tegelijk naar bed. ik ga rond 22.30-23.00 naar boven (en lees dan nog wat) mn vriend komt vaak na 12 uur naar bed, en ik slaap dan meestal. meestal word ik er niet wakker van, soms wel maar slaap dan snel weer in.
heel soms komt hij wel met mij mee naar bed. dat doet hij dan voor mij, omdat ik dat toch wel fijn vind.
maar in bed een film kijken werkt bij hem niet, want dan valt hij vaak in slaap
heel soms komt hij wel met mij mee naar bed. dat doet hij dan voor mij, omdat ik dat toch wel fijn vind.
maar in bed een film kijken werkt bij hem niet, want dan valt hij vaak in slaap
sanne-84- Ratel
- Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Ik heb echt een heel ander slaapritme als mijn man.
Mijn man zijn wekker gaat 6 dgn in de week, om 01.15u s'nachts. Dan gaat hij aan het werk. Dan is hij wel lekker vroeg thuis smiddags. Soms slaapt hij smiddags. Maar savonds gaat hij altijd tussen 9 en half 10 slapen.
Ik heb een heel ander ritme. Ik begin altijd tussen 7 en 9 (ligt aan mn dienst). Ik ga altijd rond 23u slapen.
Maar omdat ik het wel zo gezellig vind, ga ik met hem mee naar bed om 9u. Dan kijken wel samen tv in bed.
Dan na een half uurtje gaat hij slapen en blijf ik tv kijken. Of soms ga ik als hij slaapt naar beneden wat rommelen.
We zitten nu een een hele tijd in dit ritme, en soms baal ik er wel van. Maar ik heb me er bij neergelegd. We kunnen er niks aan veranderen en we maken er het beste van haha.
Mijn man zijn wekker gaat 6 dgn in de week, om 01.15u s'nachts. Dan gaat hij aan het werk. Dan is hij wel lekker vroeg thuis smiddags. Soms slaapt hij smiddags. Maar savonds gaat hij altijd tussen 9 en half 10 slapen.
Ik heb een heel ander ritme. Ik begin altijd tussen 7 en 9 (ligt aan mn dienst). Ik ga altijd rond 23u slapen.
Maar omdat ik het wel zo gezellig vind, ga ik met hem mee naar bed om 9u. Dan kijken wel samen tv in bed.
Dan na een half uurtje gaat hij slapen en blijf ik tv kijken. Of soms ga ik als hij slaapt naar beneden wat rommelen.
We zitten nu een een hele tijd in dit ritme, en soms baal ik er wel van. Maar ik heb me er bij neergelegd. We kunnen er niks aan veranderen en we maken er het beste van haha.
-Ieniemienie-- Kletskop
- Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Dat klinkt wel als een goede oplossing die de meesten van jullie hebben, dat als jullie gaan slapen je vriend wel naast jullie gaat liggen, maar dan eerst nog even laptopt, leest of tv kijkt.
Dat wil ik dan ook maar eens gaan proberen met mijn date, kijken of ik kan slapen als hij gewoon in bed tv kijkt. Ik ben wel een moeilijke slapen, maar misschien kan ik mezelf er wel op trainen er toch doorheen te slapen
Fijn dat jullie in ieder geval goed met de verschillende ritmes om kunnen gaan. Mijn ex had toevallig precies hetzelfde ritme als ik, maarja daar kies je partner natuurlijk niet op uit...
En wat sommigen al noemden, hoe het zou gaan als we ooit kinderen zouden krijgen was ik ook wel benieuwd naar. Hij is in ieder geval heel lief voor kinderen, dus zou misschien zich daar dan ook wel voor aan willen passen.
Dat wil ik dan ook maar eens gaan proberen met mijn date, kijken of ik kan slapen als hij gewoon in bed tv kijkt. Ik ben wel een moeilijke slapen, maar misschien kan ik mezelf er wel op trainen er toch doorheen te slapen
Fijn dat jullie in ieder geval goed met de verschillende ritmes om kunnen gaan. Mijn ex had toevallig precies hetzelfde ritme als ik, maarja daar kies je partner natuurlijk niet op uit...
En wat sommigen al noemden, hoe het zou gaan als we ooit kinderen zouden krijgen was ik ook wel benieuwd naar. Hij is in ieder geval heel lief voor kinderen, dus zou misschien zich daar dan ook wel voor aan willen passen.
Rodewijn- Fluisteraar
Hier begonnen we ook met verschillende slaapritmes. Ik heb veel slaap nodig en lig voor 22:00 uur echt wel in bed. Mijn man ging altijd laat naar bed (na 0:00 uur) om vervolgens 6:00 weer wakker te worden van de wekker om naar het werk te gaan. Aan het einde van de week was hij dan bek en bek af, maar niet eerder gaan slapen
Toen we gingen samenwonen ging hij met mij mee naar bed en dat beviel hem goed. Nu slaapt hij genoeg uren op een nacht en houd de week makkelijker vol.
Hij kan wel goed en lang uitslapen en ik abosluut niet. Ik ga dan naar beneden en doe mijn eigen ding. Op zondag gaan we er samen op tijd uit, ontbijten dan en kruipen weer terug. Dan slaapt hij nog een paar uur en ik ga dan lezen. Gaat prima zo.
Toen we gingen samenwonen ging hij met mij mee naar bed en dat beviel hem goed. Nu slaapt hij genoeg uren op een nacht en houd de week makkelijker vol.
Hij kan wel goed en lang uitslapen en ik abosluut niet. Ik ga dan naar beneden en doe mijn eigen ding. Op zondag gaan we er samen op tijd uit, ontbijten dan en kruipen weer terug. Dan slaapt hij nog een paar uur en ik ga dan lezen. Gaat prima zo.
Vroeger was het echt heel verschillend (toen werkte mijn vriend nog niet) maar serieus ons sexleven leed daar zwaar onder. (toch bedsexers hier haha).
Toen was het een tijdje 4 dagen samen slapen 3 dagen op andere ritmes.
Toen hij een baan kreeg gewoon zo t/m do avond samen naar bed rond 22:30/11:00 en dan nog gezellige beetje dag bespreken of niet .. en laatst zei hij ineens uit zichzelf ik ga in het weekend ook met jou mee naar bed, dat vind ik veel gezelliger, dan lijkt het weekend langer.
(in het weekend ging ik meestal om 0:30 naar bed en mijn vriend om 04:00 uur.. ik was dan altijd om half 11 wakker mijn vriend om 12 uur ofzo.. maar nu gaan we samen sporten als we wakker worden. Is wel erg gezlelig.
Ben blij dat hij zich heeft aangepast en in het weekend ik ook aan hem (vroeger kon ik ook gewoon om 23 uur slapen ipv 0.30 ) Zou echt niet meer terug willen naar apart slapen. Samen naar bed is zoveel gezelliger.
Toen hij een baan kreeg gewoon zo t/m do avond samen naar bed rond 22:30/11:00 en dan nog gezellige beetje dag bespreken of niet .. en laatst zei hij ineens uit zichzelf ik ga in het weekend ook met jou mee naar bed, dat vind ik veel gezelliger, dan lijkt het weekend langer.
(in het weekend ging ik meestal om 0:30 naar bed en mijn vriend om 04:00 uur.. ik was dan altijd om half 11 wakker mijn vriend om 12 uur ofzo.. maar nu gaan we samen sporten als we wakker worden. Is wel erg gezlelig.
Ben blij dat hij zich heeft aangepast en in het weekend ik ook aan hem (vroeger kon ik ook gewoon om 23 uur slapen ipv 0.30 ) Zou echt niet meer terug willen naar apart slapen. Samen naar bed is zoveel gezelliger.
Gast- Gast
Bij ons is het zo, dat HIJ eerder naar bed wil dan ik. En als we op bed liggen, ga ik altijd nog lezen, terwijl hij in slaap valt. Hij staat 's ochtends gemakkelijker op dan ik.
Gast- Gast
Punk'd schreef:Vroeger was het echt heel verschillend (toen werkte mijn vriend nog niet) maar serieus ons sexleven leed daar zwaar onder. (toch bedsexers hier haha).
Enorm eens. Ik lig ook altijd een beetje te "wachten" tot hij naar bed komt als hij later naar bed gaat dan ik want ik weet dat hij nog komt. Al werkt hij op vrijdag van 6 uur 's avonds tot de volgende ochtend half 8 in de kroeg, dan wacht ik niet op hem hahaha. Maar ik word wel altijd wakker en dan kletsen we even gezellig hoe het was.
Gast- Gast
Wij hebben dat ook. Ik wil eerder naar bed dan mijn vriend, want ik heb meer slaap nodig. Meestal ga ik dan rond een uur of 22:00 uur naar boven en zie ik hem wel een keer verschijnen. Soms hoor ik het wel als hij in bed kruipt, maar daar word ik niet wakker van. In het weekend gaan we meestal tegelijk naar bed. Op de een of andere manier vind ik dat leuker/gezelliger. Mijn vriend is een echte uitslaper en ik niet. Meestal ben ik dan op zondagochtend al van alles aan het doen.
Gast- Gast
Hier is het vaak helemaal een 'rommeltje'. Mijn vriend werkt in de horeca en is vaak pas rond 5/6 uur thuis 's nachts. Ik lig dan natuurlijk al lang in bed, het is voor mij dan zelfs weer bijna tijd om op te staan omdat N. wakker wordt rond 8 uur. Mijn vriend zijn nachtrust begint dan natuurlijk pas net en ligt tot zo'n 12.00 uur in bed. Ik heb er dan al een hele ochtend op zitten met N.
Als we samen thuis zijn dan gaan we wel vaak samen naar bed. We kijken dan wat tv en gaan slapen, de een meestal wel wat eerder dan de andere. We vallen gelukkig allebei in slaap met de tv aan, dus het is geen probleem als de een even wat langer blijft kijken. Ook als mijn vriend 's nachts thuiskomt word ik echt niet wakker. Ik moet vaak de volgende dag vragen: "Schat, hoe laat was je thuis vannacht?"
Maargoed, hier komt het dus door zijn werk. Toen hij nog overdag werkte hadden we ook andere tijden waarop we gingen slapen, omdat ik meer een avondmens ben. Hij lag er vaak al vermoeid in rond 22.00 uur of zelfs eerder. Ik kan echt niet slapen voor 23.00 uur en bleef dus gewoon in de woonkamer.
Als we samen thuis zijn dan gaan we wel vaak samen naar bed. We kijken dan wat tv en gaan slapen, de een meestal wel wat eerder dan de andere. We vallen gelukkig allebei in slaap met de tv aan, dus het is geen probleem als de een even wat langer blijft kijken. Ook als mijn vriend 's nachts thuiskomt word ik echt niet wakker. Ik moet vaak de volgende dag vragen: "Schat, hoe laat was je thuis vannacht?"
Maargoed, hier komt het dus door zijn werk. Toen hij nog overdag werkte hadden we ook andere tijden waarop we gingen slapen, omdat ik meer een avondmens ben. Hij lag er vaak al vermoeid in rond 22.00 uur of zelfs eerder. Ik kan echt niet slapen voor 23.00 uur en bleef dus gewoon in de woonkamer.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Mijn ex en ik hadden ook verschillende slaapritmes. Hij ging meestal rond 22.00 naar bed terwijl ik dan nog niet moe was. Soms ging ik wel mee en dan ging ik een boekje lezen in bed maar ik bleef ook weleens gewoon tv kijken en ging ik rond 23.30 naar bed.
Sweety- Ratel
- Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10
Ik sta 3 dagen in de week om 5 uur op en 1 dag om 7 uur. Mijn vriend hoeft pas rond 8 uur uit zijn bed, dan heb ik er al een halve dag opzitten. Ik kan dus ook niet zolang wakker blijven 's avonds en hij hoeft echt nog niet te slapen als ik al in bed lig.
Meestal kruipt hij wel bij me, dan kijkt hij tv of leest hij een boek op zijn i-pad (wat ik ideaal vind want dan hoeft er geen lampje aan). Ik lig eigenlijk altijd rond 10 uur in bed als ik moet werken, mijn vriend gaat meestal rond 12 uur slapen. Op woensdag ben ik vrij en dinsdag avond ga ik dus wat later slapen, maar ik kan het niet veel langer volhouden, wel slaap ik dan net zolang tot zijn wekker gaat, heerlijk samen wakker worden!
Ik kan ook niet uitslapen, ben ik ook nooit goed in geweest. Dus ik sta in het weekend meestal heel stil op en ga dan naar de woonkamer, als mijn vriend wakker is kruip ik soms nog even bij hem in bed of we kruipen samen onder een dekentje op de bank en dan moet mijn vriend echt nog wakker worden, heerlijk! Ik wacht dan ook altijd met ontbijten, ook al is dat meestal tot een uur of 11 a 12.
Dit zijn trouwens dingen waar ik me tijdens de date fase echt totaal niet druk over zou maken, toen was ik alleen maar verliefd en dacht ik niet zo praktisch haha.
Meestal kruipt hij wel bij me, dan kijkt hij tv of leest hij een boek op zijn i-pad (wat ik ideaal vind want dan hoeft er geen lampje aan). Ik lig eigenlijk altijd rond 10 uur in bed als ik moet werken, mijn vriend gaat meestal rond 12 uur slapen. Op woensdag ben ik vrij en dinsdag avond ga ik dus wat later slapen, maar ik kan het niet veel langer volhouden, wel slaap ik dan net zolang tot zijn wekker gaat, heerlijk samen wakker worden!
Ik kan ook niet uitslapen, ben ik ook nooit goed in geweest. Dus ik sta in het weekend meestal heel stil op en ga dan naar de woonkamer, als mijn vriend wakker is kruip ik soms nog even bij hem in bed of we kruipen samen onder een dekentje op de bank en dan moet mijn vriend echt nog wakker worden, heerlijk! Ik wacht dan ook altijd met ontbijten, ook al is dat meestal tot een uur of 11 a 12.
Dit zijn trouwens dingen waar ik me tijdens de date fase echt totaal niet druk over zou maken, toen was ik alleen maar verliefd en dacht ik niet zo praktisch haha.
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
Mijn ex die sliep soms pas om 03:00 en stond dan om 07:00 op... Sinds ik een kind heb sta ik ook vroeg op omdat ik mijn kind moet verzorgen enzo.
Mijn beste vriendin haar slaapritme in de weekenden is een heel ander verhaal. Soms als ze hier komt logeren (logeerkamer) dan gaan we om 00:30 naar bed en ik sta dan om 07:00 weer op terwijl zij dan tot 14:00 en een keertje wel tot 16:00 doorslaapt!! Dit is ook de reden dat ze hier niet meer logeert, want ik heb tegen haar gezegd dat het dan voor niks is omdat we dan maar 3 uurtjes iets kunnen doen samen, dan kan ze beter 3 uurtjes in de avond komen ofzo. Haar wakker maken geeft namelijk geen leuk effect. Doordeweeks gaat ze om 21:00 naar bed en staat ze om 07:30 op maar ze verslaapt zich vaak Ik kan echt niet zo leven zoals haar.
Maarja ik denk dat de slaapritmes wel veranderen als men samenwoont of dat er 1 of andere compromis wordt gesloten.
Mijn beste vriendin haar slaapritme in de weekenden is een heel ander verhaal. Soms als ze hier komt logeren (logeerkamer) dan gaan we om 00:30 naar bed en ik sta dan om 07:00 weer op terwijl zij dan tot 14:00 en een keertje wel tot 16:00 doorslaapt!! Dit is ook de reden dat ze hier niet meer logeert, want ik heb tegen haar gezegd dat het dan voor niks is omdat we dan maar 3 uurtjes iets kunnen doen samen, dan kan ze beter 3 uurtjes in de avond komen ofzo. Haar wakker maken geeft namelijk geen leuk effect. Doordeweeks gaat ze om 21:00 naar bed en staat ze om 07:30 op maar ze verslaapt zich vaak Ik kan echt niet zo leven zoals haar.
Maarja ik denk dat de slaapritmes wel veranderen als men samenwoont of dat er 1 of andere compromis wordt gesloten.
Yaelynn- Fluisteraar
- Aantal berichten : 336
Punten : 396
Registratiedatum : 09-11-11
Soortgelijke onderwerpen
» Wat leer jij van je vriend/binnen je relatie?
» (Seksueel) Fantaseren binnen een relatie
» Jouw grens binnen een relatie
» Ben je weleens vreemdgegaan binnen je huidige relatie?
» N.a.v. ben je binnen je huidige relatie zelf vreemd gegaan?
» (Seksueel) Fantaseren binnen een relatie
» Jouw grens binnen een relatie
» Ben je weleens vreemdgegaan binnen je huidige relatie?
» N.a.v. ben je binnen je huidige relatie zelf vreemd gegaan?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: