Verschillen in 'kwaaltjes' 1e /2e zwangerschap?
+11
Viva
Flip Fluitketel
Makamba
Twellie
Susan
Bloempjuh23
Liadan
Bloem86
Rouge
PiP
Printje
15 plaatsers
Pagina 1 van 1
Verschillen in 'kwaaltjes' 1e /2e zwangerschap?
Hadden jullie veel dezelfde klachtjes/kwaaltjes bij je 2e/3e kindje?
Bij R. had ik eigenlijk 0,0 echte klachtjes, kon niet goed tegen koffie en kon echt liters chocolademelk drinken. Toen was ik echt dol op hartige dingen en moest manlief regelmatig naar de snackbar hahaha
Nu wederom 0,0 klachtjes, eigenlijk nog minder als bij R maar nu heb ik wel weer last van haaruitval. Als ik mijn haren kam komt er een hele bos haren mee... ook heb ik nu de hele dag zin in zoete dingen.
Hoe was dat bij jullie?
Bij R. had ik eigenlijk 0,0 echte klachtjes, kon niet goed tegen koffie en kon echt liters chocolademelk drinken. Toen was ik echt dol op hartige dingen en moest manlief regelmatig naar de snackbar hahaha
Nu wederom 0,0 klachtjes, eigenlijk nog minder als bij R maar nu heb ik wel weer last van haaruitval. Als ik mijn haren kam komt er een hele bos haren mee... ook heb ik nu de hele dag zin in zoete dingen.
Hoe was dat bij jullie?
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Verschillen in 'kwaaltjes' 1e /2e zwangerschap?
Umhh waar zal ik beginnen...
Maar eigenlijk heb ik is het meeste nu ook langsgekomen of is er nog, alleen heb ik dit keer juist geen haaruitval
Maar eigenlijk heb ik is het meeste nu ook langsgekomen of is er nog, alleen heb ik dit keer juist geen haaruitval
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Zwangerschap 1:
2 weken misselijk
Puisten
Veel vocht vasthouden
Na bevalling meer last van bekken
Zwangerschap 2:
6 weken misselijk
Geen puisten
Veel vocht vasthouden
Na bevalling voelde ik me vrij snel weer fit
Baby 1 was een jongen, baby 2 meisje
2 weken misselijk
Puisten
Veel vocht vasthouden
Na bevalling meer last van bekken
Zwangerschap 2:
6 weken misselijk
Geen puisten
Veel vocht vasthouden
Na bevalling voelde ik me vrij snel weer fit
Baby 1 was een jongen, baby 2 meisje
Rouge- Prater
- Aantal berichten : 902
Punten : 1033
Registratiedatum : 12-12-10
Het grootste verschil zit hem in de misselijkheid. Bij de eerste alleen in het begin heel af en toe misselijk geweest en bij de tweede tot zeker 16 weken, veel spugen ed.
Zelfs met 26 weken nog opgenomen geweest ivm uitdroging, door het vele spugen! Daarna was het gelukkig over.
Bij de eerste hield ik véél vocht vast op het eind en bij de tweede niets!
Verder weinig verschil eigenlijk!
Zelfs met 26 weken nog opgenomen geweest ivm uitdroging, door het vele spugen! Daarna was het gelukkig over.
Bij de eerste hield ik véél vocht vast op het eind en bij de tweede niets!
Verder weinig verschil eigenlijk!
Bloem86- Prater
- Aantal berichten : 735
Punten : 907
Bij de eerste nergens last van. De tweede keer misselijk tot 18 weken en bekkeninstabiliteit.
Gast- Gast
Hier was het enige verschil dat ik de tweede zwangerschap heel veel harde buiken had. Verder was het een beetje hetzelfde.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Bij de eerste echt een top zwangerschap gehad. Tot 36 weken met gemak full time gewerkt en altijd alles kunnen blijven doen.
De tweede was echt een vreselijke zwangerschap. Tot ruim 18 weken vreselijk spugen en 2 keer opgenomen geweest. Eindelijk werd het spugen toen minder en kreeg ik daarna vreselijk last van mijn bekken. De laatste 8 weken doorgebracht op bed en de bank omdat ik amper meer kon lopen. NIet handig met een klein peutertje..
De tweede was echt een vreselijke zwangerschap. Tot ruim 18 weken vreselijk spugen en 2 keer opgenomen geweest. Eindelijk werd het spugen toen minder en kreeg ik daarna vreselijk last van mijn bekken. De laatste 8 weken doorgebracht op bed en de bank omdat ik amper meer kon lopen. NIet handig met een klein peutertje..
Bloempjuh23- Fluisteraar
- Aantal berichten : 167
Punten : 193
Registratiedatum : 21-11-10
Bij de eerste zwangerschap was ik heel angstig, dat was het lastigste. Verder had ik de eerste weken een wat rare eetlust, was wat emotioneler en wat sneller moe. Voor de rest had ik weinig lichamelijke klachten.
De tweede keer had ik ook die rare eetlust, moeheid en dat emotionele, daardoor had ik snel door dat ik zwanger was. Die angst bleef gelukkig uit, maar ik was wel de eerste maanden af en toe wat misselijk, heb twee keer blaasontsteking gehad en had aan het eind erg veel last van mijn voeten en rug.
De tweede keer had ik ook die rare eetlust, moeheid en dat emotionele, daardoor had ik snel door dat ik zwanger was. Die angst bleef gelukkig uit, maar ik was wel de eerste maanden af en toe wat misselijk, heb twee keer blaasontsteking gehad en had aan het eind erg veel last van mijn voeten en rug.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ik was bij beide zwangerschappen erg misselijk, bij de eerste wat langer en het was nog net te doen. Bij de de tweede begon het weken later pas, maar toen was ik ook wel heel erg misselijk, op de valreep geen ziekenhuisopname gelukkig.
Bij de eerste zwangerschap stond ik er erg zorgeloos in (als in: direct na de test gaan shoppen voor de baby, vergeten dat je moet oppassen met welke brie je eet), tijdens mijn laatste zwangerschap was ik erg bezorgd / angstig.
Voor de rest was het wel gelijk: weinig kwaaltjes gehad op bovenstaande na.
Bij de eerste zwangerschap stond ik er erg zorgeloos in (als in: direct na de test gaan shoppen voor de baby, vergeten dat je moet oppassen met welke brie je eet), tijdens mijn laatste zwangerschap was ik erg bezorgd / angstig.
Voor de rest was het wel gelijk: weinig kwaaltjes gehad op bovenstaande na.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Volledig vergelijkingsmateriaal heb ik natuurlijk niet, maar als het op misselijkheid aan kwam was dat exact hetzelfde incl. het (een enkele keer) overgeven.
Makamba- Kletskop
- Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Toch wat vaker misselijk als bij de 1e. En bij de 1e werd ik bij 24weken ziek dus daar kan ik nog niks over zeggen of dat weer zal gebeuren, zover zijn we nog niet.
Gast- Gast
1e zwangerschap had ik nauwelijks klachten, behalve bekkeninstabiliteit aan het einde van de zwangerschap.
Bij de 2e en tijdens deze zwangerschap ben ik goed misselijk geweest en heb ik last van migraineaanvallen. Hoe de komende weken verlopen moet ik nog zien.
Bij de 2e en tijdens deze zwangerschap ben ik goed misselijk geweest en heb ik last van migraineaanvallen. Hoe de komende weken verlopen moet ik nog zien.
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Ik merk echt totaal geen verschil in zwangerschap tot nu toe. De eerste keer was ik moe maar meer ook niet en dit keer ongeveer hetzelfde...
Gast- Gast
Eigenlijk geen. alleen de eerste weken was ik licht misselijk, had ik bij onze dochter niet. Nu weinig tot geen last alleen wat moeheid.
Viva- Kletskop
- Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11
De 1e: Veel last van mijn bekken.
De 2e: Hele gevoelige buik en veel harde buiken tijdens de hele zwangerschap.
De 2e: Hele gevoelige buik en veel harde buiken tijdens de hele zwangerschap.
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Bij de eerste had ik in het begin onwijs jeuk op mijn bovenrug, die zat later ook onder de puistjes, in mijn gezicht ook. Vanaf 28 weken hield ik onwijs veel vocht vast en kreeg ik last van carpaal tunnelsyndroom. Ondanks deze kwaaltjes vond ik die zwangerschap geweldig en voelde ik me super!
Bij deze zwangerschap ben ik in het begin heel moe geweest, dit keer geen jeuk gehad wel zit mijn hele gezicht en hals onder de puistjes. Last van m'n bekken, gevoelige buik, weer vanaf 28 weken heel veel vocht vast houden en last van carpaal tunnelsyndroom (dat lijkt deze keer erger dan de vorige keer)
Deze zwangerschap vind ik heel anders en veel pittiger.
Bij deze zwangerschap ben ik in het begin heel moe geweest, dit keer geen jeuk gehad wel zit mijn hele gezicht en hals onder de puistjes. Last van m'n bekken, gevoelige buik, weer vanaf 28 weken heel veel vocht vast houden en last van carpaal tunnelsyndroom (dat lijkt deze keer erger dan de vorige keer)
Deze zwangerschap vind ik heel anders en veel pittiger.
moepie- Kletskop
- Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10
Bij de oudste had ik, op flink wat vocht vast houden na, geen klachten.
Bij de jongste heb ik tot ruim 18 weken overgegeven, liep ik met 19 weken al met steunkousen door al het vocht en heb zelfs bijna 10 weken alleen op slippers gelopen, omdat ik geen schoenen meer aankon, had last van het carpaal tunnelsyndroom en had vreselijk last van aambeien.
Twee totaal verschillende zwangerschappen, maar toch echt twee zoons.
Bij de jongste heb ik tot ruim 18 weken overgegeven, liep ik met 19 weken al met steunkousen door al het vocht en heb zelfs bijna 10 weken alleen op slippers gelopen, omdat ik geen schoenen meer aankon, had last van het carpaal tunnelsyndroom en had vreselijk last van aambeien.
Twee totaal verschillende zwangerschappen, maar toch echt twee zoons.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Bij beide was ik erg misselijk de eerste weken en ook vaak overgeven in de ochtend.
Bij de 2de was het korter maar heftiger en bij de eerste langer maar iets minder heftig.
Bij de eerste was ik heel fit en deed ik nog heel veel en werkte ik tot 36 weken. Bij de 2de kreeg ik heel snel bekkenklachten dat tot een week of 20 duurde en had ik de hele zwangerschap veel last van bandenpijn waardoor ik niet kon fietsen en maar kleine stukjes kon lopen.
Verder was de zwangerschap wel goed.
Bij de 2de was het korter maar heftiger en bij de eerste langer maar iets minder heftig.
Bij de eerste was ik heel fit en deed ik nog heel veel en werkte ik tot 36 weken. Bij de 2de kreeg ik heel snel bekkenklachten dat tot een week of 20 duurde en had ik de hele zwangerschap veel last van bandenpijn waardoor ik niet kon fietsen en maar kleine stukjes kon lopen.
Verder was de zwangerschap wel goed.
Gast- Gast
Bij de eerste ben ik de hele zwangerschap misselijk geweest en ik had last van acne.
Bij deze zwangerschap heb ik gelukkig nog nergens echt last van gekregen.
Bij deze zwangerschap heb ik gelukkig nog nergens echt last van gekregen.
Muus- Prater
- Aantal berichten : 557
Punten : 619
Registratiedatum : 28-12-10
bij de eerste misselijk tot 12 weken en veel over gegeven, met 20 weken verplichte rust door de vele harde buiken.
bij de tweede misselijk tot 16 weken, maar weinig over gegeven, veel minder last van harde buiken, maar nu wel erg veel pijn door een ischias.
bij de tweede misselijk tot 16 weken, maar weinig over gegeven, veel minder last van harde buiken, maar nu wel erg veel pijn door een ischias.
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Zwanger en kwaaltjes
» Wat waren jou kwaaltjes?
» 14 maanden prik kwaaltjes?
» eerste zwangerschap en tweede zwangerschap
» 11 dagen over tijd, kwaaltjes maar test negatief!
» Wat waren jou kwaaltjes?
» 14 maanden prik kwaaltjes?
» eerste zwangerschap en tweede zwangerschap
» 11 dagen over tijd, kwaaltjes maar test negatief!
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: