Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Op welke leeftijd dronk je voor het eerst alcohol

+22
Olijfje
M-G
Sneeuwvlok
patjuhhh
Snoes
Serena
loesje
Le Chat Noir
Sterre
Blond
_Lacey_
May
Jeanette
SuperGrover
minoessepoes
TukTuk
Ugly Betty
Cheesegirl
girli
Lotus
Zwerver
Mari
26 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Op welke leeftijd dronk je voor het eerst alcohol - Pagina 2 Empty Re: Op welke leeftijd dronk je voor het eerst alcohol

Bericht  Gast vr 25 feb 2011 - 2:45

Ik denk dat ik 14 was ofzo toen ik voor het eerst een mixdrankje dronk. Nu drink ik niet meer (nou ja, misschien 2 glaasjes Baileys per jaar omdat ik het zo lekker vind).

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Op welke leeftijd dronk je voor het eerst alcohol - Pagina 2 Empty Re: Op welke leeftijd dronk je voor het eerst alcohol

Bericht  May vr 25 feb 2011 - 3:42

Oh ik kom er nu gewoon pas achter dat er in shandy ook al een beetje alcohol zit, dan was ik er wel heel vroeg bij Embarassed Maar goed ik denk dat ik vanaf mijn 10de af en toe wel een flesje shandy dronk, mijn oma had dat altijd. En verder dronk ik toen ook wel eens een paar slokken sneeuwwitje van mijn broers. Vanaf mijn 12de dronk ik af en toe een keer een breezer of passoa jus oid, maar dat was dan bij feestjes. Vanaf mijn 13,5 ging ik elke laatste vrijdag van de maand uit. En toen dronk ik ook wel alcohol, maar toen nog netjes één of twee glazen. Ben op mijn 14de voor het eerst echt dronken geweest, ging een wedstrijdje wodka drinken doen met oudere jongens, is niet aan te raden. En vanaf mijn 14,5 ging ik elke week uit, en dronk dan ook volop, en was toen ook regelmatig aangeschoten.
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  _Lacey_ vr 25 feb 2011 - 3:54

Op mijn 16e; pisang jus. Vond ik toen erg lekker, maar nu helemaal niet meer.
Nu drink ik regelmatig een wijntje of Baileys.

Dronken ben ik nooit geweest. Aangeschoten wel. Toen ging ik allemaal moppen vertellen Laughing

Laatst aangepast door _Lacey_ op vr 25 feb 2011 - 4:58; in totaal 1 keer bewerkt

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast vr 25 feb 2011 - 4:02

13 jaar. Mijn ouders waren voor het eerst in hun leven een weekend weg en dachten mij te kunnen vertrouwen. Ik heb gelijk mijn vriendinnen gebeld voor een slaapparty en om eens naar een discotheek te gaan. Ik dronk één Blue Curacua en één Pasoa puur en toen was ik zo ziek als een hond. Ik heb het, bij thuiskomst, ouders eerlijk verteld en het enige wat ze zeiden was:"Ik hoop dat je er goed ziek van bent geweest". Dat klopt.

Vervolgens heb ik tot mijn 22e niet meer gedronken.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 25 feb 2011 - 4:04

Oh, op een klassenfeestje van de middelbare school ben ik ook ooit zó schandalig dronken geworden dat mijn vader mij op moest halen.....kotsen en al...
Het was bij iemand thuis en ik heb de kroeg niet meer gehaald.

Gast
Gast

Bericht  Blond vr 25 feb 2011 - 4:12

Mijn eerste Breezer was denk ik toen ik 13 was. Gewoon thuis, op een vrijdag of zaterdag avond. Mijn eerste keer aangeschoten was op de Stunt. Ik had bijna niets gegeten, en toen snel 4 wijn achterover gekieperd. (Die nog vies was ook!). Echt dronken was ik ongeveer een half jaar later, toen ik op één avond 8 verschillende drankjes achterover kieperde om echt dronken te worden. Ik heb het geweten, ik ging zwaar over mn nek!

Tegenwoordig ben ik regelmatig aangeschoten, maar echt dronken zelden. Laatste keer was met oud en nieuw.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast vr 25 feb 2011 - 4:17

Geen idee en ik kan er slecht tegen.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 25 feb 2011 - 4:54

Ik was 18. Voor die tijd had ik er geen behoefte aan eigenlijk. De eerste keer dat ik echt dronken was is toen ik 24 was.

Gast
Gast

Bericht  Sterre vr 25 feb 2011 - 5:01

Ik was 14 toen ik voor het eerst een biertje dronk. Ook echt 1 of 1,5 op een klassenfeestje, ik vond het ook niet heel erg lekker. Vanaf mijn 15e dronk ik wat vaker, en ben ik ook voor het eerst aangeschoten geweest.

In mijn studententijd ben ik ook regelmatig dronken geweest, maar nooit ben ik er 's avonds ziek van geworden. Wel vaak de volgende dag, maar dat komt omdat het bij mij migraine triggert. Nu drink ik niet meer zo veel. Wel vaak een wijntje met eten of een drankje in de kroeg, maar echt zwaar aangeschoten word ik niet meer (komt ook door medicatie gebruik, ik moet echt uitkijken met alcohol).

Met de kennis van nu vind ik ook dat jongeren pas vanaf hun 16e mogen drinken, liefst vanaf hun 18e wat SuperGrover zegt. Het is zo ontzettend slecht voor jongeren en voor hun hersenen in ontwikkeling...

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849

Bericht  Le Chat Noir vr 25 feb 2011 - 5:38

Ik was een jaar of 13 toen ik voor t eerst iets met alcohol dronk, stiekem bessenjenever met seven-up mixen op een klassenfeestje..geen idee wie die fles mee had gesmokkeld! Natuurlijk waren we van een paar slokjes als dronken toen Wink .
Daarna denk ik 'gewoon' vanaf een jaar of 15 a 16; als ik ergens was waar alcohol was, dan dronk ik dit ook haha. Ik ben van toen af regelmatig flink aangeschoten en een paar keer dronken geweest. Ik had hele strenge ouders en ik zocht op die manier echt de grenzen op. Overigens was dit af en toe, op feestjes en met uitgaan, maar ik ging pas echt op stap na mijn 18e en dan ook niet elke week. Dus niet dat ik elke week laveloos was ofzo.
Ik heb verder nooit hele gekke dingen gedaan of dat ouders me op moesten halen of heb gekotst in huis..maar wel op wc's en in struikjes trouwens... Embarassed . Heb wel best vaak een erge kater gehad...bleh.
Ik merkte de laatste jaren dat ik er minder goed tegen kan, ik ben de volgende dag snel misselijk of heb hoofdpijn, dus dan leer je het wel af.
Momenteel drink ik alleen op een feestje, maar over het algemeen ook niet meer veel (soms wat meer), dit ook vanwege onze kinderwens en omdat ik ouder en wijzer ben geworden angel .

Oh en ik vind eigenlijk dat de leeftijdsregels zoals ze nu zijn wel prima zijn. Ik denk dat ik mijn kinderen vanaf een jaar of 16 gewoon zou laten drinken, ook omdat we nu meer weten over de invloed op hersenen. Maarja, het liefst heb je als ouders sowieso geen kinderen die zich elk weekend lamzuipen he.
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Bericht  Gast vr 25 feb 2011 - 5:42

Ik zal een jaar of 12/13 zijn geweest toen ik voor het eerst alcohol dronk. De eerste keer dronken was ik 16 of 17, dat was meteen ook de laatste keer want dat is me niet goed bevallen. pale

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 25 feb 2011 - 5:46

Ik zal een jaar of 12/13 zijn geweest toen ik voor het eerst alcohol dronk. De eerste keer dronken was ik 16 of 17, dat was meteen ook de laatste keer want dat is me niet goed bevallen. pale

Gast
Gast

Bericht  loesje vr 25 feb 2011 - 7:01

Ik zal een jaar of 14/15 zijn geweest toen ik voor het eerst alcohol dronk. De eerste keer dronken was ik 16 en toen dronk ik vaak teveel met stappen.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932

Bericht  Serena vr 25 feb 2011 - 7:40

volgens mij was ik nog 15 of misschien net 16 dat ik voor het eerst alcohol dronk, een nep breezer :P heel misschien daarvoor een slokje van mn vader, maar dat kan ik me niet herinneren. Voor het eerst aangeschoten was ik 18 denk ik op een verjaardag van toen een vriendin. ben nog nooit dronken geweest, maar dat hoeft van mij ook niet zo eigenlijk.. :P Drink nu ook bijna nooit.
Serena
Serena
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1653
Punten : 1694

Bericht  Snoes vr 25 feb 2011 - 8:02

Ik was denk 13 of 14 toen ik voor de eerste keer alcohol dronk. Op mijn 15de was ik voor het eerst aangeschoten, maar echte black-outs heb ik nog niet gehad; Nu drink ik sinds een tijdje bijna geen alcohol niet meer, ik heb er geen behoefte meer aan.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  patjuhhh vr 25 feb 2011 - 8:04

met 13 of 14 mocht ik van mijn ouders een glas bacardi drinken. haha en ben nog nooit dronken geweest, aangeschoten misschien wel.. maar dat was jaren later pas. denk op mijn 20ste.
patjuhhh
patjuhhh
Prater
Prater

Aantal berichten : 1070
Punten : 1103

Bericht  Gast vr 25 feb 2011 - 8:08

Mari schreef:Op welke leeftijd dronk je voor het eerst iets met alcohol, en wanneer was je voor het eerst aangeschoten of dronken :cyclops: ? of ben je dat nog nooit geweest?

Vanaf welke leeftijd vind je het normaal dat iemand wat legaal mag drinken?

Ik was 15, en vond het niet zo bijzonder. Het was bessenjenever pale

De eerste keer aangeschoten/dronken, was denk ik rond een jaar of 16, 17.

Ik vind 18 een goede leeftijdsgrens.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 25 feb 2011 - 8:28

Ik heb op een slokje bier als kleuter na voor het eerst alcohol op toen ik 15 was, twee of drie glazen wijn. Toen een hele tijd niet gedronken volgens mij om op m'n zestiende verjaardag echt heel erg dronken te worden. Ben daarna nooit meer zo zat geweest.

Ik vind 18 eigenlijk wel vroeg genoeg om aan de alcohol te gaan.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 25 feb 2011 - 9:09

Ik was een jaar of 9 toen ik met kerst een Shandy kreeg en 12 toen ik een breezer kreeg, met O&N. Ik was overigens kotsmisselijk van die breezer en heb om precies 00:00 boven de pot gehangen. M'n moeder had in ieder geval wel lol...

Eerste keer écht dronken toen was ik 14 of 15, ik mocht een drankfeest geven en iedereeen was dronken. Daarna heb ik nog 2, 3 keer zo'n feest gegeven en ook dronken/aangeschoten, maar daarna was 't voor mij wel klaar.. Nu houd ik 't bij een Baileys op z'n tijd, dat vind ik gewoon echt lekker!

Ik vind de leeftijdsgrens trouwens wel goed zo..

Gast
Gast

Bericht  Sneeuwvlok vr 25 feb 2011 - 9:11

De eerste keer dat ik aangeschoten was, was ik 15, vanaf toen ging ik uit. Daarvoor heb ik eigenlijk nooit gedronken.
Sneeuwvlok
Sneeuwvlok
Prater
Prater

Aantal berichten : 591
Punten : 604

Bericht  Gast vr 25 feb 2011 - 10:51

Toen ik 13 of 14 was kreeg ik een breezertje van mijn moeder.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 25 feb 2011 - 10:54

Ik denk dat ik een jaar of 13 was, en toen een Breezer heb gedronken? En dronken? Nooit echt geweest, ik was wel stevig aangeschoten en toen was ik een jaar of... 17?

Gast
Gast

Bericht  Gast za 26 feb 2011 - 1:39

Vanaf mn 12e dronk ik af en toe een wijntje bij het eten met mn ouders. Vanaf mn 14e ging ik uit en was ik ook voor t eerst aangeschoten/dronken.

Gast
Gast

Bericht  M-G za 26 feb 2011 - 1:55

Op mijn 12e heb ik voor het eerst met een vriendin van mij een fles bessen gekocht en opgedronken. Daarna kwam haar broer nog met ouzo aanzetten. Die avond ben ik dus ook behoorlijk dronken geweest. Vanaf mijn 13e ging ik uit en mocht ik volgens mij van mijn ouders ook wel drinken, als ik het maar fatsoenlijk hield.
M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Gast za 26 feb 2011 - 2:01

Ik dronk voor eerst iets met alcohol toen ik een jaar of 16, 17 was.
Ik kan niet zeggen dat ik het meteen lekker vond, volgens mij was wijn het eerste wat ik heb geprobeerd.

Toen ik daarna de zoetere drankjes ontdekte ging ik wel wat meer drinken. Ik ben nog nooit dronken geweest en aangeschoten komt vaak alleen met carnaval voor. Carnaval ben ik trouwens gaan vieren vanaf mijn 18e.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: