Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Op welke leeftijd dronk je voor het eerst alcohol

+22
Olijfje
M-G
Sneeuwvlok
patjuhhh
Snoes
Serena
loesje
Le Chat Noir
Sterre
Blond
_Lacey_
May
Jeanette
SuperGrover
minoessepoes
TukTuk
Ugly Betty
Cheesegirl
girli
Lotus
Zwerver
Mari
26 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Op welke leeftijd dronk je voor het eerst alcohol Empty Op welke leeftijd dronk je voor het eerst alcohol

Bericht  Mari vr 25 feb 2011 - 1:22

Op welke leeftijd dronk je voor het eerst iets met alcohol, en wanneer was je voor het eerst aangeschoten of dronken :cyclops: ? of ben je dat nog nooit geweest?

Vanaf welke leeftijd vind je het normaal dat iemand wat legaal mag drinken?
Mari
Mari
Prater
Prater

Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op welke leeftijd dronk je voor het eerst alcohol Empty Re: Op welke leeftijd dronk je voor het eerst alcohol

Bericht  Gast vr 25 feb 2011 - 1:23

Dat was geloof ik in 2000, tijdens de jaarwisseling. Toen was ik ook wat aangeschoten. Toen was ik....12 :shock:

Gast
Gast

Op welke leeftijd dronk je voor het eerst alcohol Empty Re: Op welke leeftijd dronk je voor het eerst alcohol

Bericht  Gast vr 25 feb 2011 - 1:32

Ik was 13 of 14 toen ik met een vriendin een Shandy'tje dronk. Ik voelde die 2% meteen, hahaha! Laughing

Toen ik 15 was, dronk ik een keer in de maand een mixje (niet meer dan 2 op een avond) en daarna, vanaf m'n 16e steeds wat meer. Maar ik ben nog nooit erg aangeschoten of dronken geweest, want ik vond het heel belangrijk om mijn grenzen te bewaken!

Ik vind het normaal dat je rond je 15/16e wel eens iets alcoholisch mag proeven. Maar geen sloten tegelijk. Gewoon een glaasje op een avond.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 25 feb 2011 - 1:44

Uhmmm.. Shandy in groep 8 op kamp van school, stiekem natuurlijk, haha..

Ik heb geen idee wanneer ik 'echt' alcohol ging drinken.. Op m`n 14de mocht ik op kerstavond voor het eerst echt naar de kroeg en toen heb ik ook wel 2 of 3 mixjes gedronken.. En daarvoor had ik wel eens een flesje Bacardi Breezer of de goedkope versie van de Aldi op..

Ik denk dat ik 15 was toen ik gewoon ging drinken.. Toen ging ik ook ieder weekend uit en mijn vriendje was een stuk ouder. Bij hem thuis mocht ik ook gewoon drank drinken..

Gast
Gast

Bericht  Zwerver vr 25 feb 2011 - 1:48

Ik zou het echt niet weten. Ik hou niet van alcohol
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Lotus vr 25 feb 2011 - 1:49

Ik houd ook niet van alcohol.
Lotus
Lotus
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6901
Punten : 7188
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast vr 25 feb 2011 - 1:50

Op mijn 10e mocht ik wel eens een heel klein slokje wijn proeven van mijn moeder.

Op mijn 15e dronk ik wel eens een glas wijn als ik met familie uit eten ging, maar gaf er niet veel om.
Ging vanaf mijn 14e naar een discotheek, ik mocht niet drinken. Vriendin van wie de ouders ook ruimdenkend waren dat ze mocht stappen op haar 14e mocht ook niet drinken. Dit deden we dan ook heel braaf niet Very Happy

Tussendoor wel wat gedronken en ook wel eens dronken geweest, weet niet hoe oud ik was, 19 ofzo? Maar ben alcohol en met name wijn pas echt lekker gaan vinden toen ik mijn ex leerde kennen op mijn 21e. (hij was kok)

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 25 feb 2011 - 1:50

Tot zover ik me kan herinneren was dat toen ik op stap mocht en toen was ik 15

Gast
Gast

Bericht  girli vr 25 feb 2011 - 1:51

nooit.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Bericht  Gast vr 25 feb 2011 - 1:53

girli schreef:nooit.

Kun je er niet tegen? Of ben je bang voor eventuele gevolgen? Ben je er niet nieuwsgierig naar?

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 25 feb 2011 - 1:58

Toen ik wel eens uitging. Ik was toen 17 of zo. Dan dronk ik 1 of 2 drankje. Het groepje waarmee ik toen om ging dronken ook, en ze zeiden steeds dat ik het moest proberen.. Toen die periode voorbij was heb ik geen alcohol meer gedronken. Ik ben nog nooit dronken of aangeschoten geweest.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 25 feb 2011 - 2:02

Eerste keer alcohol? Ik was 11 toen ik in het bijzijn van mijn vader rode wijn dronk. Mijn vader had het later door dat ik de wijn dronk. Ik was samen met mijn vader op vakantie. Mijn vader had rode wijn, in weet ik veel wat voor kleur beker en ik had cola, weet de kleur van de beker daar ook niet meer van. Mijn vader zou rode wijn voor hem inschenken, alleen deed dit in mijn beker en de cola dus in zijn beker. Ik had zo'n dorst en pakte mijn beker op met de wijn. In 1 teug had ik die wijn op, maar een seconde later had ik alles weer uitgespuugd, dat was vies..
Eerste keer dronken/aangeschoten? Op mijn 13de was ik voor het eerst aangeschoten en op mijn 14de voor het eerst dronken. Alle drank die nacht er weer uitgekotst..
Wanneer legaal mogen drinken? Ik ben daar zelf niet moeilijk in, stel dat ik later kinderen zou krijgen, morgen ze bij mij eerder thuis drinken, wat nu ook al gebeurt, dan in de kroeg of restaurant.. Ik zou op hun 13de/14de er geen probleem van maken.. Ik heb toch dat het niet stiekem gebeurt en dus thuis beginnen ermee.. Net als drugs, ik heb er geen probleem mee (zelf ook gebruikt), ze hoeven het niet stiekem te doen, maar doe het eerst thuis..

Laatst aangepast door plumke op vr 25 feb 2011 - 2:04; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Cheesegirl vr 25 feb 2011 - 2:03

Ik dronk de eerste keer alcohol toen ik 12 was denk ik, Bacardi Breezer. Laughing
Ik ben wel eens aangeschoten geweest, maar nog nooit straal bezopen dat ik er niets meer vanaf weet.
Cheesegirl
Cheesegirl
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  girli vr 25 feb 2011 - 2:11

Youandi schreef:
girli schreef:nooit.

Kun je er niet tegen? Of ben je bang voor eventuele gevolgen? Ben je er niet nieuwsgierig naar?
Om te weten of er tegen kan zou ik het eerst moeten proberen Wink

Ik ben niet nieuwsgierig, het maakt meer kapot dan je lief is. Ik ben niet bang voor de gevolgen, ik wil graag nog weten wat ik de avond vantevoren heb gedaan en ik hou graag controle over mezelf. Ik weet dat je meer dan 1/2 drankjes moet drinken om zover te komen, maar van mij hoeft het niet. Ik heb net zoveel lol als iedereen.
girli
girli
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 25 feb 2011 - 2:16

girli schreef: Ik heb net zoveel lol als iedereen.
Serieus, dit vind ik zo`n dooddoener.. Ik heb als BOB ook net zoveel lol als wanneer ik drank gehad heb, maar ik drink dan ook niet om dronken te worden/gezelliger te zijn of om meer lol te hebben ofzo..

Gast
Gast

Bericht  Ugly Betty vr 25 feb 2011 - 2:19

Ik denk dat ik 15 was toen ik voor het eerst alcohol dronk. Vond het meteen al niet lekker. Heb nog wel verschillende dingen geproefd, maar vind t niks. Ben dus ook nog nooit aangeschoten/dronken geweest.
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762

Bericht  Gast vr 25 feb 2011 - 2:21

Ìk kan nog zo dronken zijn, maar ik weet altijd nog wel wat ik heb gedaan..

Gast
Gast

Bericht  TukTuk vr 25 feb 2011 - 2:23

Eerste keer drank redelijk vroeg nog, 11 of 12 ofzo, maar dat was dan stiekem een slokje bessenjenever gemixt met 7-up pikken van mn moeder Wink Was ook niet erg sterk ofzo. Verder keertje tijdens oud en nieuw een paar slokken breezer, maar vond het niet lekker.

Eerste keer dronken was ik 19 of 20.. Ook gelijk de enige keer. Drink verder eigenlijk helemaal nooit, en mijn vriend wilde mij een keer dronken zien, en toen waren we op reis dus vond t wel een geschikt moment. Ik denk dat niemand zo goedkoop dronken is geworden als ik:P We hadden Lao-Lao gekocht, laos wiskey, kostte 1 dollar voor een liter.. Had volgens mij een kwart tot halve liter op.. Dus ben voor 50 dollarcent, toen destijds nog 25 tot 30 euro cent dronken geworden :P
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  minoessepoes vr 25 feb 2011 - 2:26

Eerste alcohol toen ik een jaar of 14 was, toen ik 15 was ging ik vaker uit en dronk ik regelmatiger. Dat is ook meteen de leeftijd dat ik voor het eerst aangeschoten was. Echt dronken was wat later, ik denk een jaar of 17.

Ik vind een wijntje echt heerlijk, vooral een rode wijn bij het eten, of een glaasje wit met vriendinnen met borrelhapjes ed erbij. En in de zomer af en toe een koud biertje heerlijk.

Ik weet trouwens heel goed waar mijn grens ligt en dan stop ik eigenlijk ook altijd met drinken, ook heb ik een gezellige dronk, ik word vrolijker en wat vrijer. Ik heb inderdaad ook nog nooit gehad dat ik achteraf niet meer wist wat ik gedaan heb en overgeven is ook maar 1 keer gebeurd. Soms word ik wel wakker met hoofdpijn en dan vind ik mezelf elke keer weer een beetje dom achteraf Rolling Eyes
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868

Bericht  SuperGrover vr 25 feb 2011 - 2:29

Eerste keer alcohol Ik was 12, mijn zus was toen 18 en had een feestje. Mijn moeder had speciaal voor mij Bacardi Breezer gehaald laughcry

Eerste keer dronken Ik was 17, maar welke keer precies de eerste keer is, weet ik niet echt meer. Mijn eerste echte kater was op 6 mei dit jaar, maar toen had ik ook geblowd, dus dat was echt geen succes (en toevallig had ik die dag een meeloopdag op de universiteit, waar ik dus totaal brak aankwam laughcry )

Hoe oud vind ik normaal om te beginnen met drinken Eigenlijk pas vanaf 16. Uit onderzoek is gebleken dat jongeren juist meer drinken als ze ruimdenkende ouders hebben die al vroeg alcohol toestaan onder het mom: beter hier dan stiekem, in tegenstelling tot wat veel mensen denken. En met de kennis wat alcohol doet met de hersenen van jongeren, zou ik nog eerder 18 zeggen.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  girli vr 25 feb 2011 - 2:30

_Donnaa schreef:
Serieus, dit vind ik zo`n dooddoener.. Ik heb als BOB ook net zoveel lol als wanneer ik drank gehad heb, maar ik drink dan ook niet om dronken te worden/gezelliger te zijn of om meer lol te hebben ofzo..
Daar gaat het mij om.

Wat is het nut van alcohol drinken?
girli
girli
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 25 feb 2011 - 2:30

Eerste keer dat ik alcohol dronk was op mijn 15de. Op mijn 16de was ik voor het eerst straalbezopen. Ik ben nooit zo ver weg geweest dat ik niet meer wist waar ik mee bezig was. Ik vind 15 niet echt een schokkende leeftijd om voor het eerst alcohol te drinken, hoewel ik het niet zo leuk zou vinden als mijn dochter op haar 15de lam thuis komt. Gelukkig duurt dat nog even.

Nu drink ik eigenlijk niet zo vaak, alleen als we ergens wat gaan drinken of uit eten gaan drink ik rosé of Bailey's ofzo. Binnenkort moet ik maar eens Licor 43 proberen ...

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 25 feb 2011 - 2:32

girli schreef:
_Donnaa schreef:
Daar gaat het mij om.

Omdat een wijntje of een Baileys of een Rosé Biertje gewoon ontzettend lekker is?

Wat is het nut van DubbelFriss als er ook water uit de kraan komt? Dat is toch hetzelfde.. Je drinkt zo nu en dan eens wat anders omdat het lekker is.. En sommige doen dit niet en drinken altijd water, ja dat kan ook..

Gast
Gast

Bericht  Mari vr 25 feb 2011 - 2:39

_Donnaa schreef:
girli schreef:
_Donnaa schreef:
Daar gaat het mij om.

Omdat een wijntje of een Baileys of een Rosé Biertje gewoon ontzettend lekker is?

Wat is het nut van DubbelFriss als er ook water uit de kraan komt? Dat is toch hetzelfde.. Je drinkt zo nu en dan eens wat anders omdat het lekker is.. En sommige doen dit niet en drinken altijd water, ja dat kan ook..

Daarom drink ik ook alcohol ik vind het gewoon heel lekker om in het weekend is een andere smaak te proeven, en inderdaad baileys is heerlijk.
Mari
Mari
Prater
Prater

Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10

Bericht  Jeanette vr 25 feb 2011 - 2:41

Ik dronk voor het eerst alcohol rond mijn 12de. Dat was een onschuldig breezertje. Ik drink bijna nooit alcohol meer.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: