Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

schoonmaakwagen...typisch voor meisjes? en welke leeftijd?

+3
Mamasapje
Lejow
Susan
7 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

schoonmaakwagen...typisch voor meisjes? en welke leeftijd? Empty schoonmaakwagen...typisch voor meisjes? en welke leeftijd?

Bericht  Gast za 18 jun 2011 - 8:17

Ik ben wat dingen aan het kopen voor de verjaardag van X. en ik kom natuurlijk vanalles tegen online...

Nu weet ik dat hij voor onderstaand nog veel te jong is, maar het leek mij wel iets voor over een jaartje ofzo. 15 euro leek mij niet duur.
http://www.bartsmit.com/schoonmaakwagen-stofzuiger

Kan een kind van 2 hiermee spelen? Of moet hij/zij ouder zijn? Ik vind dat zo lastig inschatten.
Los van deze vraag hierboven, is het eigenlijk wel wat voor een jongen? Keuken enzo lijkt mij wel, maar een schoonmaakwagen ook?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

schoonmaakwagen...typisch voor meisjes? en welke leeftijd? Empty Re: schoonmaakwagen...typisch voor meisjes? en welke leeftijd?

Bericht  Susan za 18 jun 2011 - 8:19

Een kind van 2 is sowieso niet te jong, Yrsa vindt het geweldig om te helpen vegen. Alleen voor meisjes vind ik ook onzin, jongens maken ook schoon.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

schoonmaakwagen...typisch voor meisjes? en welke leeftijd? Empty Re: schoonmaakwagen...typisch voor meisjes? en welke leeftijd?

Bericht  Gast za 18 jun 2011 - 8:21

kan ook prima voor een jongetje toch? Mijn gastkindje (een jongetje) vond het geweldig om me te helpen als ik daar af en toe wat in het huishouden deed. Dan ging hij naast me staan met een stofdoekje en deed alles wat ik had gedaan nog even over (met het nodige commentaar wat ik allemaal niet goed had gedaan). Hij was toen ongeveer 2.5.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

schoonmaakwagen...typisch voor meisjes? en welke leeftijd? Empty Re: schoonmaakwagen...typisch voor meisjes? en welke leeftijd?

Bericht  Gast za 18 jun 2011 - 8:23

Susan schreef:Een kind van 2 is sowieso niet te jong, Yrsa vindt het geweldig om te helpen vegen. Alleen voor meisjes vind ik ook onzin, jongens maken ook schoon.

hihi Cool leek mij ook, maar mn vriend vond het maar niets...
ik dacht meer in trant van 'jong geleerd .... '
Ik denk dat ik m maar in mn online mandje stop...

Pfff wel lastig hoor. Inschatten wanneer hij met wat kan spelen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

schoonmaakwagen...typisch voor meisjes? en welke leeftijd? Empty Re: schoonmaakwagen...typisch voor meisjes? en welke leeftijd?

Bericht  Gast za 18 jun 2011 - 8:30

Dat kan voor beide lijkt mij Wink. Mijn zoontje van 2 speelt al een half jaar met de gewone stofzuiger als ik bezig ben met opruimen. Dus lijkt me dat het dan wel kan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

schoonmaakwagen...typisch voor meisjes? en welke leeftijd? Empty Re: schoonmaakwagen...typisch voor meisjes? en welke leeftijd?

Bericht  Gast za 18 jun 2011 - 20:16

H. is dan wel een meisje maar zij helpt nu al mee.
Met een doekje "dweilen" en als ik ga stofzuigen dan weet ze dat zij op het einde altijd even mag.

Dus ja, ik dnek dat ze er met 2 jaar zeker wat aan hebben!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

schoonmaakwagen...typisch voor meisjes? en welke leeftijd? Empty Re: schoonmaakwagen...typisch voor meisjes? en welke leeftijd?

Bericht  Gast za 18 jun 2011 - 21:15

Zoiets zou ik dus nooit kopen voor mijn kind, of het nou een jongen is of een meisje. Ik vind het geen leuk speelgoed... Laat kinderen lekker creatief zijn, waarom zouden ze (gespeeld of niet gespeeld) moeten mee helpen in de huishouding? laughcry Lijkt me dat je daarmee pas later begint, dat ze een klus in het huis op zich nemen ofzo en daarvoor bijvoorbeeld een klein bedrag krijgen, zodat je hen de waarde van geld leert en het idee van werken en dan iets krijgen. Maar om nou zo'n hele schoonmaakkar aan te schaffen... neuh...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

schoonmaakwagen...typisch voor meisjes? en welke leeftijd? Empty Re: schoonmaakwagen...typisch voor meisjes? en welke leeftijd?

Bericht  Gast za 18 jun 2011 - 21:20

Omdat dat bij een kind hoort.
Zij zien papa en mama dingen doen en dat willen zij ook nadoen.

Jij hebt vroeger zeker nooit in de poppenhoek gespeekd op school?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

schoonmaakwagen...typisch voor meisjes? en welke leeftijd? Empty Re: schoonmaakwagen...typisch voor meisjes? en welke leeftijd?

Bericht  Susan za 18 jun 2011 - 21:32

Inderdaad. Dat soort spel is heel normaal en hoort gewoon bij de ontwikkeling, ik neem aan dat je ook wel snapt dat ze niet echt hoeven te helpen. Yrsa vindt het prachtig om met de bezem rond te lopen en dan vind ik het beter als ze dat met een klein kinderbezempje doet.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

schoonmaakwagen...typisch voor meisjes? en welke leeftijd? Empty Re: schoonmaakwagen...typisch voor meisjes? en welke leeftijd?

Bericht  Gast za 18 jun 2011 - 21:38

Susan schreef:Inderdaad. Dat soort spel is heel normaal en hoort gewoon bij de ontwikkeling, ik neem aan dat je ook wel snapt dat ze niet echt hoeven te helpen. Yrsa vindt het prachtig om met de bezem rond te lopen en dan vind ik het beter als ze dat met een klein kinderbezempje doet.

Haha, hier Yrsa, een euro voor je harde werk laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

schoonmaakwagen...typisch voor meisjes? en welke leeftijd? Empty Re: schoonmaakwagen...typisch voor meisjes? en welke leeftijd?

Bericht  Gast za 18 jun 2011 - 21:42

H. heeft van de week zelfs mee geholpen met onkruid te plukken.
Oh oh, wat slecht van ons dat we dat hebben laten gebeuren laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

schoonmaakwagen...typisch voor meisjes? en welke leeftijd? Empty Re: schoonmaakwagen...typisch voor meisjes? en welke leeftijd?

Bericht  Gast za 18 jun 2011 - 22:00

Jezus, het gaat wel lekker hier he, wat een overtrokken reacties weer. Ik heb hier niet meer zo'n zin in eigenlijk...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

schoonmaakwagen...typisch voor meisjes? en welke leeftijd? Empty Re: schoonmaakwagen...typisch voor meisjes? en welke leeftijd?

Bericht  Gast za 18 jun 2011 - 22:05

Sorry, maar ik denk dat dat aan jezelf ligt. Ik zie geen overtrokken reacties...als...dan is die van jou er net zo goed 1.

kinderen doen dit nu eenmaal graag....wat mama en papa doen...willen zij ook. En heeft niets te maken met gedachte 'zo kan ie het vast leren'

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

schoonmaakwagen...typisch voor meisjes? en welke leeftijd? Empty Re: schoonmaakwagen...typisch voor meisjes? en welke leeftijd?

Bericht  Lejow za 18 jun 2011 - 22:10

Kinderen vinden schoonmaken vaak geweldig. De kleuters uit mijn klas grijpen elke mogelijkheid ana om mij te helpen met opruimen / schoonmaken / poetsen / wat dan ook.
Als ik een blaadje laat vallen, springen er 20 kleuters bovenop, om het op te ruimen / rapen voor me. En dat is echt niet omdat ik ze zo onder de duim heb hoor hahaha
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

schoonmaakwagen...typisch voor meisjes? en welke leeftijd? Empty Re: schoonmaakwagen...typisch voor meisjes? en welke leeftijd?

Bericht  Mamasapje za 18 jun 2011 - 22:12

Zo'n kar vind ik voor jongens en meisjes kunnen. Hier hebben we een mini Henry ...


Verder een losse bezempje en een stoffer en blikje. Niet zo'n hele kar omdat ik dat best veel ruimte in vind nemen. Doekjes etc. krijgen ze gewoon van mij. Ze hoeven hier natuurlijk ook niet echt schoon te maken maar spelenderwijs in aanraking komen met de dagelijkse dingen waar papa en mama ook mee bezig zijn zie ik niets verkeerds in.

schoonmaakwagen...typisch voor meisjes? en welke leeftijd? 112773?width=500&height=500
Mamasapje
Mamasapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 661
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

schoonmaakwagen...typisch voor meisjes? en welke leeftijd? Empty Re: schoonmaakwagen...typisch voor meisjes? en welke leeftijd?

Bericht  Annemie za 18 jun 2011 - 23:35

Ik zou het niet zo snel kopen, omdat ik het toch echt meer voor meisjes vind en ik denk dat ik er bij mijn vriend al helemaal niet mee aan moet komen zetten. Een keuken zou ik ook niet zo snel kopen, dan zou ik eerder een werkbankje halen, want dat is meer voor jongens. Ik zou mijn zoon ook nooit een pop geven, maar gelukkkig denkt mijn vriend er ook zo over, al denk ik wel dat je zoontje het vast hartstikke leuk zal vinden als hij wat ouder is.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

schoonmaakwagen...typisch voor meisjes? en welke leeftijd? Empty Re: schoonmaakwagen...typisch voor meisjes? en welke leeftijd?

Bericht  loesje za 18 jun 2011 - 23:46

onze zoon heeft een wagentje met tuin spulletjes erin zodat hij als het wat ou7der is mee kan helpen in de tuin.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

schoonmaakwagen...typisch voor meisjes? en welke leeftijd? Empty Re: schoonmaakwagen...typisch voor meisjes? en welke leeftijd?

Bericht  Mamasapje zo 19 jun 2011 - 1:27

Annemie schreef:Ik zou het niet zo snel kopen, omdat ik het toch echt meer voor meisjes vind en ik denk dat ik er bij mijn vriend al helemaal niet mee aan moet komen zetten. Een keuken zou ik ook niet zo snel kopen, dan zou ik eerder een werkbankje halen, want dat is meer voor jongens. Ik zou mijn zoon ook nooit een pop geven, maar gelukkkig denkt mijn vriend er ook zo over, al denk ik wel dat je zoontje het vast hartstikke leuk zal vinden als hij wat ouder is.


ff offtopic:

Wat als hij een pop nou heel leuk vindt?? Zou je het hem onthouden omdat hij een jongen is? Hij wordt niet direct homo of meisjesachtig hoor van een pop en of schoonmaakspullen.

Ik snap je keuze voor een werkbankje ten opzichte van een keukentje wel hoor.. ik zou dat voor mijn zoontje ook kopen ( keukentje hebben we al voor de meiden) .

Mijn dochters hebben ook speelgoedautootjes, en toch zijn het echte meisje/meisjes..
Mamasapje
Mamasapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 661
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

schoonmaakwagen...typisch voor meisjes? en welke leeftijd? Empty Re: schoonmaakwagen...typisch voor meisjes? en welke leeftijd?

Bericht  Gast zo 19 jun 2011 - 1:34

@ mamasapje. Toevallig was ik net de box aan het opruimen, en toen dacht ik nog....wat een speelgoed eigenlijk, terwijl wij waarschijnlijk vergeleken bij veel gezinnen weinig hebben. En stel dat we een nr 2 mogen krijgen en dat wordt een meisje...wat kan ik dan houden en wat moet ik dan nieuw kopen. Denk dat de auto's dan in de kist gaan, en ik wat leuke meidendingen koop. En de blokjes en bekertjes waar X. zich nu mee vermaakt, die kunnen prima voor meiden.

Denk dat we voor Sinterklaas dit jaar een kruiwagen vragen (ownee, moeten we zelf kopen natuurlijk Cool ) en wat leuke tuin- of klusspullen erbij + overalletje en laarsjes.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

schoonmaakwagen...typisch voor meisjes? en welke leeftijd? Empty Re: schoonmaakwagen...typisch voor meisjes? en welke leeftijd?

Bericht  marjoleinnn zo 19 jun 2011 - 2:32

Noa schreef:Jezus, het gaat wel lekker hier he, wat een overtrokken reacties weer. Ik heb hier niet meer zo'n zin in eigenlijk...
Denk juist dat dit een overtrokken reactie is...

Ontopic: Lijkt me juist wel leuk zo'n schoonmaakkar! Kinderen vinden het vaak inderdaad leuk om mee te helpen, nu heeft hij dan z'n eigen schoonmaakkar waar hij mee kan spelen. En vooral voor dat geld!
marjoleinnn
marjoleinnn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 450
Punten : 523
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

schoonmaakwagen...typisch voor meisjes? en welke leeftijd? Empty Re: schoonmaakwagen...typisch voor meisjes? en welke leeftijd?

Bericht  Susan zo 19 jun 2011 - 4:36

Mamasapje schreef:

Hij wordt niet direct homo of meisjesachtig hoor van een pop en of schoonmaakspullen.


Inderdaad, en andersom hou je homoseksualiteit ook echt niet tegen door een werkbankje te kopen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

schoonmaakwagen...typisch voor meisjes? en welke leeftijd? Empty Re: schoonmaakwagen...typisch voor meisjes? en welke leeftijd?

Bericht  Annemie zo 19 jun 2011 - 4:45

Susan schreef:
Mamasapje schreef:

Hij wordt niet direct homo of meisjesachtig hoor van een pop en of schoonmaakspullen.


Inderdaad, en andersom hou je homoseksualiteit ook echt niet tegen door een werkbankje te kopen.

Ohw ik zou het ook echt niet erg vinden als hij homo word later, maar ik zou geen pop voor hem kopen. Stel wij zouden een 2e krijgen en dat word een meisje, tja dan zou ik daar misschien wel een pop voor kopen als ze dat wil en dan zou onze zoon daar ook mee kunnen spelen, dan is het niet anders, maar als hij er om zou vragen, nee dat krijgt hij dat niet.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

schoonmaakwagen...typisch voor meisjes? en welke leeftijd? Empty Re: schoonmaakwagen...typisch voor meisjes? en welke leeftijd?

Bericht  Gast zo 19 jun 2011 - 4:49

Waarom dan niet?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

schoonmaakwagen...typisch voor meisjes? en welke leeftijd? Empty Re: schoonmaakwagen...typisch voor meisjes? en welke leeftijd?

Bericht  Annemie zo 19 jun 2011 - 5:02

Fauve schreef:Waarom dan niet?

Waarom ik geen pop zou kopen?? Omdat het voor meisjes is, het staat ook niet voor niks in het intertoys boek bij meisjes. Ik ken ook geen 1 jongetje die met poppen/barbies speelt.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

schoonmaakwagen...typisch voor meisjes? en welke leeftijd? Empty Re: schoonmaakwagen...typisch voor meisjes? en welke leeftijd?

Bericht  Susan zo 19 jun 2011 - 5:06

Ezra speelt wel eens met poppen en ook wel eens met Barbies.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

schoonmaakwagen...typisch voor meisjes? en welke leeftijd? Empty Re: schoonmaakwagen...typisch voor meisjes? en welke leeftijd?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum