Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

huisdier vanaf welke leeftijd en wat voor dier?

+11
sabje
Niene
nijntje4
Flower_L
Tania
Fearie
Teddyaapje
Aggi
Fiwen
Annemie
duckie
15 plaatsers

Ga naar beneden

huisdier vanaf welke leeftijd en wat voor dier? Empty huisdier vanaf welke leeftijd en wat voor dier?

Bericht  duckie zo 22 apr 2012 - 1:59

vanaf welke leeftijd had jullie kindje een huisdier? en wat voor dier is het?

Vorige week waren we bij mn ouders en A. gaat daar altijd eerst buiten beestjes kijken. Vissen voeren, vogels kijken en ook bij het konijn. Nu zat het konijntje erg dicht bij het hekje dus kon ze hem aanraken heel voorzichtig deed ze dat maar ze had de grootste lol erom... nu willen we misschien wel eens een huisdiertje gaan aanschaffen voor A. maar zijn er niet over uit wanneer we dat doen...
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

huisdier vanaf welke leeftijd en wat voor dier? Empty Re: huisdier vanaf welke leeftijd en wat voor dier?

Bericht  Gast zo 22 apr 2012 - 2:04

Hier hadden we al een huisdier voor de kinderen kwamen.
Maar als ik een huisdier voor de kindjes zou aanschaffen dan zou ik dat pas doen als de kinderen er zelf voor zouden kunnen zorgen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

huisdier vanaf welke leeftijd en wat voor dier? Empty Re: huisdier vanaf welke leeftijd en wat voor dier?

Bericht  Annemie zo 22 apr 2012 - 2:05

Wij hebben een dwerghangoortje, die is in eerste instantie voor mij,maar mijn zoontje vind hem nu ook heel leuk en aait hem heel lief. Ik vind een konijn een ideaal huisdier.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

huisdier vanaf welke leeftijd en wat voor dier? Empty Re: huisdier vanaf welke leeftijd en wat voor dier?

Bericht  Fiwen zo 22 apr 2012 - 2:05

Wij hadden (en hebben) 2 katten en mijn ouders 2 honden toen J.uul geboren werd. Is altijd goed gegaan en ik merk aan J.uul dat ze het ook echt leuk vind en veel om de beestjes geeft (haar 1e woordje was ook 'poes' :P).
Ik denk dat het wel kan en dat het ook erg leuk en goed is voor een kind om op te groeien met een dier/dieren. Alleen zul je er rekening mee moeten houden dat de eerste jaren jullie zelf voor de echte verzorging zullen opdraaien (verschonen van bak/hok, uitlaten etc. afhankelijk van wat voor dier natuurlijk).
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

huisdier vanaf welke leeftijd en wat voor dier? Empty Re: huisdier vanaf welke leeftijd en wat voor dier?

Bericht  duckie zo 22 apr 2012 - 2:09

als wij een huisdier gaan kopen is het een beestje wat buiten kan, en niet binnen moet dus zal het ook iets van een konijntje zijn....

@anniemie, hebben jullie je konijntje ook buiten? en hebben jullie er veel werk mee? hoe zit dat in de winter ed?
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

huisdier vanaf welke leeftijd en wat voor dier? Empty Re: huisdier vanaf welke leeftijd en wat voor dier?

Bericht  Annemie zo 22 apr 2012 - 2:13

Nee, ons konijntje staat binnen in een kooi,zodat hij ook evt. in huis kan rondlopen. Ik maak zijn kooi 1 keer per week schoon,in de winter soms 2x, mest in de groene container, krant in een hoekje, stro erover en klaar. 10 minuutjes werk. Een konijn buiten kan natuurlijk ook.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

huisdier vanaf welke leeftijd en wat voor dier? Empty Re: huisdier vanaf welke leeftijd en wat voor dier?

Bericht  Aggi zo 22 apr 2012 - 2:15

Voordat R geboren was hadden wij al 1 hond en 2 katten. Dit gaat prima zo.

Misschien in de toekomst konijntjes... maargoed dit is voor nu prima zo.
Aggi
Aggi
Prater
Prater

Aantal berichten : 535
Punten : 576
Registratiedatum : 23-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

huisdier vanaf welke leeftijd en wat voor dier? Empty Re: huisdier vanaf welke leeftijd en wat voor dier?

Bericht  Teddyaapje zo 22 apr 2012 - 2:17

Mijn vriend is allergisch voor de meeste dieren. T. vindt dieren helemaal geweldig, vind t ook erg jammer dat we zelf geen huisdier meer hebben. Als T. een jaar of 4 is denk ik dat we ook een konijn voor buiten willen.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

huisdier vanaf welke leeftijd en wat voor dier? Empty Re: huisdier vanaf welke leeftijd en wat voor dier?

Bericht  Fearie zo 22 apr 2012 - 3:58

Wij hadden al 2 honden voor D kwam, dus een huisdier voor D speciaal zal er niet snel komen. Hadden we de honden niet gehad dan was het waarschijnlijk wel een hondje geworden (want ik ben allergisch voor konijnen).
Maar dan pas op een leeftijd dat hij de verantwoordelijkheid kan dragen voor het beestje.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

huisdier vanaf welke leeftijd en wat voor dier? Empty Re: huisdier vanaf welke leeftijd en wat voor dier?

Bericht  Tania zo 22 apr 2012 - 4:05

Wij hebben 2 konijnen en krijgen binnenkort ook kippen. J. vindt de konijnen geweldig hij wil ze altijd voeren en aaien.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

huisdier vanaf welke leeftijd en wat voor dier? Empty Re: huisdier vanaf welke leeftijd en wat voor dier?

Bericht  Flower_L zo 22 apr 2012 - 4:09

Vind belangrijk dat l wel met dieren in aanrakingbkomt, en leert verzorgen.
Als hij twee wordt geven we (en anders 'geef ik' smile...vriend twijfelt nog) een konijn.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

huisdier vanaf welke leeftijd en wat voor dier? Empty Re: huisdier vanaf welke leeftijd en wat voor dier?

Bericht  nijntje4 zo 22 apr 2012 - 5:26

Neem ajb geen konijn omdat het zo'n makkelijk beestje is, dit is namelijk niet zo. Konijnen moeten sowieso lekker de ruimte hebben en met zijn tweeën zitten. Het zijn heel gevoelige diertjes die, als ze ziek zijn, veel zorg nodig hebben (lees, verstopping of een gasbuik). Ze houden eigenlijk helemaal niet van opgepakt worden, en dus al helemaal niet van kinderen die daar niet goed mee om gaan.

De realiteit bij veel mensen is, konijn wordt gekocht, zit in veel te klein hokje midden in de zon in de tuin, krijgt amper aandacht, wordt volgepropt met teveel eten, verveelt zich, vereenzaamt en gaat dood. En dan is het van: oh hij zal wel geen trek hebben, of o, hij was ineens dood.

Ik zeg niet dat dit bij jou zo gaat hoor, maar ik hoor teveel mensen "gewoon" even een konijn die veel te jong nog is uit de dierenwinkel plukken. Of weer eindigen in asiels. Dus lees je goed in smile
nijntje4
nijntje4
Prater
Prater

Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

huisdier vanaf welke leeftijd en wat voor dier? Empty Re: huisdier vanaf welke leeftijd en wat voor dier?

Bericht  Gast zo 22 apr 2012 - 5:30

Wij hadden al twee poezen voor de eerste geboren werd.
H.ayley en Jut zijn de dikste maatjes. Mijn ouders hadden al een labrador en mijn zus had er twee (nu nog één) en die vind ze ook helemaal geweldig.
Later heeft ze twee vissen gekregen van mijn schoonvader. (één is er dood)

Ik zou nooit een dier voor buiten willen (zoals een konijn) daar vind ik persoonlijk niks aan huisdier vanaf welke leeftijd en wat voor dier? 253468018

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

huisdier vanaf welke leeftijd en wat voor dier? Empty Re: huisdier vanaf welke leeftijd en wat voor dier?

Bericht  Niene zo 22 apr 2012 - 5:56

Wij hebben nu een aquarium met guppen, 1 volwassen konijn en een nestje van 4,en een pup. Al deze dieren waren er nog niet toen ze geboren werd,in de loop der jaren aangeschaft en ik geniet er net zo erg van. Merk wel dat het echt een dieren kind is en geniet van de tijd die we samen hebben met het schoonmaken en voeren en wandelen.
Niene
Niene
Prater
Prater

Aantal berichten : 554
Punten : 575
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

huisdier vanaf welke leeftijd en wat voor dier? Empty Re: huisdier vanaf welke leeftijd en wat voor dier?

Bericht  Gast zo 22 apr 2012 - 5:59

Wij hadden al een hondje, en de kinderen vinden het helemaal fantastisch Very Happy De hond vind het soms iets minder...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

huisdier vanaf welke leeftijd en wat voor dier? Empty Re: huisdier vanaf welke leeftijd en wat voor dier?

Bericht  Gast zo 22 apr 2012 - 6:13

nijntje4 schreef:Neem ajb geen konijn omdat het zo'n makkelijk beestje is, dit is namelijk niet zo. Konijnen moeten sowieso lekker de ruimte hebben en met zijn tweeën zitten. Het zijn heel gevoelige diertjes die, als ze ziek zijn, veel zorg nodig hebben (lees, verstopping of een gasbuik). Ze houden eigenlijk helemaal niet van opgepakt worden, en dus al helemaal niet van kinderen die daar niet goed mee om gaan.

De realiteit bij veel mensen is, konijn wordt gekocht, zit in veel te klein hokje midden in de zon in de tuin, krijgt amper aandacht, wordt volgepropt met teveel eten, verveelt zich, vereenzaamt en gaat dood. En dan is het van: oh hij zal wel geen trek hebben, of o, hij was ineens dood.

Ik zeg niet dat dit bij jou zo gaat hoor, maar ik hoor teveel mensen "gewoon" even een konijn die veel te jong nog is uit de dierenwinkel plukken. Of weer eindigen in asiels. Dus lees je goed in smile

Ontzettend eens. Ik vind konijnen geen dieren voor (jonge) kinderen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

huisdier vanaf welke leeftijd en wat voor dier? Empty Re: huisdier vanaf welke leeftijd en wat voor dier?

Bericht  sabje zo 22 apr 2012 - 6:18

Wij hadden al een hondje. Hij begint het nu steeds leuker te vinden. Vind het ook leuk om hem vast te houden met uitlaten (hebben chihuahua dus trekt niet echt Very Happy ). Wil haar nu ook van knuffelen. Vind het ook belangrijk dat hij met dieren opgroeid. We gaan ook geregeld naar de kinderboerderij. Hij vind de konijnen en die cavia's erg leuk. Denk dat we voor zijn tweede verjaardag een vis gaan kopen. Kan hij mee voeren en schoonmaken.
sabje
sabje
Prater
Prater

Aantal berichten : 872
Punten : 890
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

huisdier vanaf welke leeftijd en wat voor dier? Empty Re: huisdier vanaf welke leeftijd en wat voor dier?

Bericht  Thunder zo 22 apr 2012 - 6:24

Wij hebben een kat, een konijn en vissen.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

huisdier vanaf welke leeftijd en wat voor dier? Empty Re: huisdier vanaf welke leeftijd en wat voor dier?

Bericht  Gast zo 22 apr 2012 - 6:39

Stofzuiger schreef:Wij hadden al een hondje, en de kinderen vinden het helemaal fantastisch Very Happy De hond vind het soms iets minder...

Dan is het maar goed dat ie 4 pootjes heeft om mee weg te lopen :P
Jut vind alles goed, H.ayley mag haar borstelen en als ze in haar mandje ligt gaat H.ayley voorlezen.
Ook mag Jut meespelen met de blokken. Nou ja, H.ayley "verstopt" Jut dan onder de blokken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

huisdier vanaf welke leeftijd en wat voor dier? Empty Re: huisdier vanaf welke leeftijd en wat voor dier?

Bericht  Susan zo 22 apr 2012 - 6:44

Hier geen huisdieren. We gaan wel naar de kinderboerderij om ze in contact te brengen met dieren, en Ezra gaat eens per week paardrijden, dus dan komt hij in contact met 'zijn' paard. Maar hier thuis dieren wil ik niet, ik ben allergisch voor de meeste huisdieren en eerlijk gezegd zit ik ook niet zo op alle zorg te wachten die daarbij komt kijken.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

huisdier vanaf welke leeftijd en wat voor dier? Empty Re: huisdier vanaf welke leeftijd en wat voor dier?

Bericht  kwak zo 22 apr 2012 - 6:45

We hebben een kat, D. is met katten opgegroeid. Ze vind het geweldig maar ze vind alle dieren met 4 poten leuk.
Als D. 4/5 wordt wil ik haar zelf een konijntje of wat kipjes geven. Ik vind het namelijk goed voor de opvoeding om een kind verantwoordelijkheid te geven over bijv. een dier. D. zou er zelf voor moeten "zorgen". Als D. tegen die tijd echt niks met dieren heeft krijgt ze er geen 1 uiteraard.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

huisdier vanaf welke leeftijd en wat voor dier? Empty Re: huisdier vanaf welke leeftijd en wat voor dier?

Bericht  Makamba zo 22 apr 2012 - 8:36

Ze was ongeveer rond een jaar toen ik een konijn voor haar had gekocht en de goudvisjes hadden we toen al. Nu hebben we 1 konijn en 2 cavia's. We hadden ook nog een vogel en vissen, maar de vogel is inmiddels niet meer.
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

huisdier vanaf welke leeftijd en wat voor dier? Empty Re: huisdier vanaf welke leeftijd en wat voor dier?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum