Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Brood van de bakker/ brood van de supermarkt

+23
Printje
Jade
Ragazza
SoGood
Mizz_S
Ibbeltje
SarahKey
Slakje
JustMeDaan
Blair
Reva
Luce
Fortissimo
Tsjip
Sea of Trees
Rush
Minx
Zora
Ella
Floor
Sterrin_
Nyx
Purpleflower
27 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Brood van de bakker/ brood van de supermarkt - Pagina 2 Empty Re: Brood van de bakker/ brood van de supermarkt

Bericht  JustMeDaan zo 26 mei 2013 - 2:02

Ben niet anders gewend dan brood van de supermarkt, en vind dat prima. Net wat je gewend bent ook denk ik zo.
Wij halen altijd halfjes, en vriezen die in. Per dag gaat er wel een halfje op ook en dan is het gewoon vers als het die dag uit de vriezer komt. Maar soms doen we er ook langer mee en ik vind het dan net zo lekker.

JustMeDaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Brood van de bakker/ brood van de supermarkt - Pagina 2 Empty Re: Brood van de bakker/ brood van de supermarkt

Bericht  Slakje zo 26 mei 2013 - 2:12

Ik koop bijna altijd brood in de supermarkt, mijn 2 huisgenoten vreten brood. Dan is supermarktbrood net iets goedkoper. Ik vind de bakkers hier tegenwoordig ook niet zo goed. De korst is meestal niet meer knapperig (en dat vind ik nu net lekker), en de pistolets en koffiekoeken zijn ook niet knapperig. De paté'kes, die zijn wel nog het beste in de bakker!
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  Purpleflower zo 26 mei 2013 - 2:49

Ik koop het brood bij de Lidl en vind het prima smaken.
Brood van de ah vind ik vies. Behalve die dure zelf afgebakken broden.
Purpleflower
Purpleflower
Prater
Prater

Aantal berichten : 744
Punten : 912
Registratiedatum : 29-11-11

Bericht  SarahKey zo 26 mei 2013 - 3:58

De bakker hier heeft vies brood dus ik koop alleen maar brood uit de supermarkt of ik bak het zelf.
Mais brood van de aldi of van de deen is wel favoriet bij mij.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Ibbeltje zo 26 mei 2013 - 4:40

Zus schreef:Ik haal altijd brood bij de supermarkt, mij te veel gedoe om ook nog naar de bakker te moeten gaan. Ik heb echt nooit dat het oud is ofzo. Ik stop het gelijk in de vriezer en krijg het er altijd net zo vers weer uit.

Hier ook zo.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Bericht  Mizz_S ma 27 mei 2013 - 0:07

Wij halen het ook gewoon bij de supermarkt, en heel soms wel eens op de markt bij de broodkraam. Ik vries het brood gewoon in op de dag dag het gekocht is, en haal dan 's avonds steeds eruit wat de volgende dag nodig is, op die manier heb je altijd vers brood. Mocht het een keer wat langer blijven liggen (al komt dat bijna nooit voor) en het is niet meer zo lekker, dan gooi ik het gewoon in de broodrooster.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Luce ma 27 mei 2013 - 0:22

Maar brood is toch niet vers als het uit de vriezer wordt gehaald? confused Brood is vers als het net gebakken is. Diepvriesgroente noem je toch ook niet vers?

Ik vind het al vies als ons brood in de diepvries is geweest, dat proef je meteen. Ook doet de bakker dat wel eens en dat merk je dan ook meteen.

Maar waarschijnlijk ben ik gewoon verwend nerd
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Bericht  SoGood ma 27 mei 2013 - 0:27

Dat proef ik echt niet hoor. Ik eet maar 2 boterhammetjes per dag dus het zou zonde zijn als ik het niet in zou vriezen. Maar dan moet het inderdaad wel vers gekocht brood zijn en meteen na aankoop ingevroren worden.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Mizz_S ma 27 mei 2013 - 0:33

Ja, uit de vriezer is misschien 'officieel' niet vers, maar ik bedoelde dat het gewoon vers smaakt. Ik weet niet echt hoe ik het beter uit kan leggen haha. Ik vind er dan nauwelijks verschil in zitten met net gekocht brood, en het smaakt verser dan als je het een paar dagen laat liggen in ieder geval (want als je op maandag brood koopt is het op dinsdag toch ook niet meer vers dan?).
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Ragazza ma 27 mei 2013 - 1:11

Ja, ik heb dan ook liever brood uit de vriezer (dat er dus wel op de dag dat je het koopt in is gedaan uiteraard!) dan brood van 1 of 2 dagen oud dat niet in de vriezer heeft gelegen.
Ragazza
Ragazza
Prater
Prater

Aantal berichten : 505
Punten : 491
Registratiedatum : 07-02-13

Bericht  Blair ma 27 mei 2013 - 2:35

Luce schreef:Maar brood is toch niet vers als het uit de vriezer wordt gehaald? confused Brood is vers als het net gebakken is. Diepvriesgroente noem je toch ook niet vers?

Ik vind het al vies als ons brood in de diepvries is geweest, dat proef je meteen. Ook doet de bakker dat wel eens en dat merk je dan ook meteen.

Maar waarschijnlijk ben ik gewoon verwend nerd

Dan ben ik ook verwend i guess. Maar voor mij is het verse er wel af nadat ie in de vriezer heeft gelegen. Sowieso is het brood hier na 2 dagen op dus zou niet weten waarom ik het in de vriezer moet stoppen. Na die 2 dagen koop ik weer een nieuw brood.
Blair
Blair
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1796
Punten : 2154

Bericht  Gast ma 27 mei 2013 - 6:33

Ik vind veel supermarktbrood net zo lekker smaken uit de vriezer als wanneer je het vers uit de winkel haalt. Bakkersbrood is uit de vriezer niet meer te eten, droog, taai en vaak 'wit' uitgeslagen.

Gast
Gast

Bericht  Jade ma 27 mei 2013 - 7:32

Wij halen altijd brood van de bakker! Ik vind supermarktbrood niet lekker. Ik ben uberhaupt gen brood-eter en eet het dus ook heel slecht als t uit de supermarkt komt.

Ik vind er per bakker trouwens ook verschil inzitten.

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Bericht  Printje ma 27 mei 2013 - 8:44

Ik koop ook alleen maar brood vd bakker, zoveel duurder is het niet maar wel veel lekkerder.

Bij de ah lusten wij alleen het brood van 1.79 of 1.89 weet ik niet zeker. Bij de bakker heb je 3 broden voor 5.35 geloof ik. Dus dat is even duur.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Luce ma 27 mei 2013 - 8:47

Lennox schreef:Ik vind veel supermarktbrood net zo lekker smaken uit de vriezer als wanneer je het vers uit de winkel haalt. Bakkersbrood is uit de vriezer niet meer te eten, droog, taai en vaak 'wit' uitgeslagen.

Daarom moet je het ook niet in de vriezer doen. Het verpest het brood.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Bericht  Gast ma 27 mei 2013 - 9:42

Luce schreef:
Lennox schreef:Ik vind veel supermarktbrood net zo lekker smaken uit de vriezer als wanneer je het vers uit de winkel haalt. Bakkersbrood is uit de vriezer niet meer te eten, droog, taai en vaak 'wit' uitgeslagen.

Daarom moet je het ook niet in de vriezer doen. Het verpest het brood.

Ik eet thuis amper brood, dus ik moet wel Wink Thuis eet ik hooguit 2-3 dagen in de week brood, de overige dagen eet ik brood op m'n werk. Maar supermarktbrood in de vriezer gaat prima.

Gast
Gast

Bericht  Sterrin_ ma 27 mei 2013 - 10:19

Ik haal elke week 4 broden (ja, niet veel voor 6 personen....geen broodeters hier) en leg ze meteen.in.de vriezer. Haal er per keer uit wat ik nodig heb. En het is hier altijd erg lekker nog. Maar datverschilt ook wel per bakker. Mn pa haalt het bij een andere bakker en dat brood vind ik persoonlijk echt niet lekker meer uit de vriezer.

Sterrin_
Prater
Prater

Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12

Bericht  Snoes ma 27 mei 2013 - 20:07

Ik heb ook geen idee of dat gezonder is.
Wij kopen altijd brood van de bakker, ik vind dat véél lekkerder (en ook veel verser) dan supermarktbrood. Het is wel wat duurder, maar ik vind het zijn geld wel waard. Heel soms koop ik eens een supermarktbrood, als er bijv. een (vers) Waldkorn o.i.d. maar 1 euro kost.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  _Summer ma 27 mei 2013 - 23:47

Ik denk dat brood van de bakker wel gezonder is dan van de supermarkt. Er is minder aan toegevoegd om het lekkerder en langer houdbaar te maken.

Ik koop brood bijna altijd bij de bakker, 3 of 4 broden. Ik vries ze in, en haal telkens 1 brood uit.
_Summer
_Summer
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 97
Punten : 105
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Blond di 28 mei 2013 - 2:54

Ik vries mijn brood ook altijd in, ik eet misschien 1 keer in de 2/3 weken 1 brood op. Oh en ik haal mijn brood altijd bij de supermarkt, vind ik prima smaken hoor.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Snoes di 28 mei 2013 - 2:57

Ik vries het brood van de bakker ook gewoon in en dat smaakt nog heerlijk vers als ik het uit de diepvries haal. Wij halen meestal op zaterdag een vers brood en de rest vries ik in en op zondag hetzelfde. Zo eten we in het weekend altijd vers brood en eten we de rest doordeweeks op.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  Katrien di 28 mei 2013 - 4:29

Ik vind brood van de supermarkt helemaal niet lekker, voor mezelf haal ik altijd brood bij de bakker, dat blijft ook veel langer vers vind ik. Mijn man wil het liefste Tarvo brood, dat vind ik heel erg vies, klef brood, maar hij vindt het lekkerder dan brood van de bakker. Mijn man vind dat het wel lang vers blijft.
Katrien
Katrien
Prater
Prater

Aantal berichten : 539
Punten : 542
Registratiedatum : 14-11-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: