Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat eet jij op je brood?

+29
Ilovethe90s
Caroow
Snoes
Willem
Aziraphale
_Lacey_
Blond
loura
Japie
Twellie
Lenthe
Tiara
Bluestar
Arwyn
Laurientje
Oasis
Mizz_S
SarahKey
Zonnetje
minoessepoes
Sissi
Razz
girli
Elliot
Toet
Nyx
Punk'd
Linda
Manderijn
33 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Wat eet jij op je brood? Empty Wat eet jij op je brood?

Bericht  Manderijn wo 19 jun 2013 - 23:47

Ik heb een ietwat verkeerd eetpatroon, maar weet niet helemaal hoe ik het nu moet hebben.
Ik eet te veel vlees. Ik eet op mijn boterham bijvoorbeeld alleen maar vlees of kaas, en een enkele keer pindakaas. Ik hou niet zo van zoet beleg.
Nu loop ik voor een aantal dingen bij de huisarts, en ze vond het opvallend dat ik zoveel vlees eet. Ik ben het op zich wel met haar eens, maar ik weet zo niet een goed alternatief.
Dus daarom; wat eten jullie, naast vlees en kaas, op je brood?

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eet jij op je brood? Empty Re: Wat eet jij op je brood?

Bericht  Linda wo 19 jun 2013 - 23:53

Hoeveel vlees eet je dan?

Ik eet bijvoorbeeld appelstroop, humus, mosterd/dille, een biologische sandwichspread op basis van pijnboompitten, notenpasta, avocado of zelfgemaakte tonijnsalade, gerookte zalm.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eet jij op je brood? Empty Re: Wat eet jij op je brood?

Bericht  Punk'd do 20 jun 2013 - 0:03

Ik eet vooral veel eitjes. Gebakken, gekookt, geroerd of een groente omelet.

Verder eet ik ook redelijk vaak buffelmozarella met pesto, tomaat en basilicum op mijn brood. Ik eet ook veel pindakaas.

Thuis bak ik vaak rundertartaartjes met met sla en tomaat. (maar dat is wel weer vlees haha), of ik eet een broodje zalm met yoghurt dressing, komkommer en dille.

Qua zoet eet ik sinds deze week de ruijter special hagelslag met 60% cocoa (Nog steeds niet heel gezond, maar 1 crackertje met roomboter en die hagelsslag is echt hemels!).

Humus vind ik ook lekker, maar dan wel gecombineerd met ei. (I love eggs!) cheers

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eet jij op je brood? Empty Re: Wat eet jij op je brood?

Bericht  Manderijn do 20 jun 2013 - 0:10

Hmm, eieren eet ik op zich niet veel, maar dat zou dus wel kunnen.

@ Linda, ik eet per dag gerust 5 sneetjes brood met vlees, en dan vaak het verkeerde vlees. De vettere soorten. Plus dat we bij de warme maaltijd ook vaker naar de vettere soorten vlees grijpen dan naar het magere vlees.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eet jij op je brood? Empty Re: Wat eet jij op je brood?

Bericht  Nyx do 20 jun 2013 - 0:11

Wat eet je lekker, Punk'd.

Ik eet veel kaas (met komkommer of tomaat of zo) op brood. En zoet? Eens in de zoveel tijd hazelnootpasta. Ben er geen fan van.

Wat ik ook nog weleens wil doen, als ik veel tijd over heb, is een boterham besmeren met pesto en daarop nog extra plakjes olijven. Onder de grill en klaar is kees.

Kip kerrie met verse komkommer en ijsbergsla.

En ik maak weleens een tosti die ik dan koud op het werk opat. Tosti, kaas, chorizo (de Pamplona), tomaat, Italiaanse kruiden en 3 seizoenenpeper. Een tijdlang onder de tosti-ijzer. Af laten koelen, snijden, in folie, in de koelkast en de volgende dag zo te grijpen.

Maar ik eet dus niet zo gezond, zie ik. Embarassed
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eet jij op je brood? Empty Re: Wat eet jij op je brood?

Bericht  Toet do 20 jun 2013 - 0:22

Ik eet ook heel veel ei, gekookt (met avocado,) of gebakken (met champignons)

Verder zalm met rucola/sla en dressing of andere vis, humus, kaas, mozzarella/pesto/tomaat, qua vlees; kipfilet met komkommer, rosbief of ham met een eitje. Ik houd ook niet zo van zoet, als ik het eet is het pindakaas (met banaan, jummm!) amandelpasta/notenpasta of kokos.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eet jij op je brood? Empty Re: Wat eet jij op je brood?

Bericht  Elliot do 20 jun 2013 - 0:30

Ik eet tussen de middag op mijn werk meestal twee crackers of boterhammen, waarvan één met hartig beleg (vaak kaas of een gekookt ei (met evt. sla, komkommer, tomaat), eiersalade/tonijnsalade, zalm) en één met zoet beleg, vruchtenhagel of pure hagelslag of halvajam.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eet jij op je brood? Empty Re: Wat eet jij op je brood?

Bericht  girli do 20 jun 2013 - 0:35

Naast alles wat al genoemd is, hou ik van smeerkaas op brood of bijv. sandwichspread.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eet jij op je brood? Empty Re: Wat eet jij op je brood?

Bericht  Razz do 20 jun 2013 - 0:36

Naast smeerkaas, gewone kaas en boterhamworst eet ik vaak appelstroop, chocolade pasta, vruchtenhagel, pindakaas en sandwichspread op brood.

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eet jij op je brood? Empty Re: Wat eet jij op je brood?

Bericht  Sissi do 20 jun 2013 - 1:28

Ik vind een boterham met Philadelphia en gerookte zalm altijd erg lekker! Ook maak ik wel eens een boterham met "prut". Dat klinkt niet erg lekker Wink maar dat kregen we vroeger altijd tussen de middag. Dat is roerei met wat paté en een gesnipperd uitje erdoorheen.

Verder vind ik tonijnsalade met wat plakjes komkommer erg lekker of Philadelphia met tuinkruiden en verse sla.

Zoet beleg doe ik eigenlijk nooit op mijn brood. Hagelslag vind ik nog wel eens lekker op een afbakbroodjes die nog warm zijn waardoor de hagelslag wat smelt Razz
Sissi
Sissi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 220
Punten : 230
Registratiedatum : 17-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eet jij op je brood? Empty Re: Wat eet jij op je brood?

Bericht  minoessepoes do 20 jun 2013 - 2:57

Nooit zoet, daar hou ik niet van.

Voor de rest ga ik voor door de week voor gemak omdat wij alles in de vriezer gooien met beleg en al. Wat ik vaak doe is kip of kalkoenfilet met Provencaalse kruiden of wat gedroogde oregano of ik neem los wat plakjes komkommer mee, kaas met pesto of mosterd eronder, komijnenkaas, sandwichspread komkommer, filet americain, cranberry pate en ook weleens gebraden gehakt. Niet allemaal de aller gezondste opties, maar ik eet maar twee boterhammen per dag, dus dat is 1 plakje vleeswaren over het algemeen.

In het weekend eten wij vaak wel wat lekkerdere dingen, een eitje, een broodje met tomaat/ pesto/ mozarella, avocado met kip enz.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eet jij op je brood? Empty Re: Wat eet jij op je brood?

Bericht  Zonnetje do 20 jun 2013 - 3:37

Doordeweeks lunch ik meestal met brood, omdat ik voor mijn werk veel onderweg ben. Ik doe meestal mager vlees op mijn brood, zoals rookvlees of kipfilet, gerookte zalm, een gekookte eitje, zelfgemaakte tonijn-, zalm- of eiersalade, gerookte forelfilet, een geprakte avocado met wat peper en zout, tapenade of pindakaas.

In het weekend of als ik thuiswerk eet ik vaak zelfgemaakte soep bij de lunch: tomatensoep, champignonsoep, broccolisoep, bruine bonensoep, etc. Daar doe ik meestal geen vlees in. Ik lunch ook wel eens met een salade. Daar doe ik af en toe vlees in, zoals kipfiletreepjes, maar ook vaak mozzarella of feta. Een 'prutje' van gebakken tomaten, uien en knoflook met wat Italiaanse kruiden, zoals oregano, vind ik ook erg lekker op mijn brood.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eet jij op je brood? Empty Re: Wat eet jij op je brood?

Bericht  SarahKey do 20 jun 2013 - 5:38

Ik houd nu sonja bakker bij voor ontbijt en lunch. De ene keer eet ik 2 crackers of boterhammen met vruchtenhagel, andere keer weer kwark.
Ik ben ook gek op vleeswaren maar probeer het nu te beperken tot alleen kipfilet op brood. Soms nog gebraden gehakt maar niet meer elke dag.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eet jij op je brood? Empty Re: Wat eet jij op je brood?

Bericht  Mizz_S do 20 jun 2013 - 6:35

Ik vind het ook altijd lastig om te bedenken wat ik op mn brood wil, vooral als ik brood meeneem naar mn werk. Ik eet juist geen kaas en vleeswaren op mn brood, nooit. Op brood wat ik meeneem vaak hagelslag, zuivelspread, eiersalade of eventueel een andere soort salade. Thuis varieer ik wel meer, ik ben bijvoorbeeld gek op tonijnsalade, brie, tapenade. Ook kan ik dan meer wisselen tussen brood en crackers. Af en toe vind ik gewoon simpel pindakaas ook heerlijk.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eet jij op je brood? Empty Re: Wat eet jij op je brood?

Bericht  Gast do 20 jun 2013 - 6:37

Filet American, Katenspek, Grillworst, Kipfilet, Kalkoenfilet, Leverworst, Gekookte worst, Ham, Geitenkaas, Chocoladepasta, Pindakaas, Jam, Appelstroop... Ik eet ook voornamelijk vlees op brood, dat vind ik het lekkerst. Op het werk eet ik overigens ei op brood, dat zijn de resten van het ontbijt van de gasten, dus liggen er allemaal gekookte eieren etc klaar smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eet jij op je brood? Empty Re: Wat eet jij op je brood?

Bericht  Oasis do 20 jun 2013 - 6:56

Ik eet eigenlijk vrij weinig vlees op brood. Wel ei (met saus en/of kruiden), Philidelphia, pindakaas, hagelslag, jam, kaas.
Oasis
Oasis
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4392
Punten : 4662
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eet jij op je brood? Empty Re: Wat eet jij op je brood?

Bericht  Laurientje do 20 jun 2013 - 8:04

Voor degene die veel eitjes eten weten jullie dat dat cholesterol verhogend is?

Ik eet nooit vlees op brood, ik eet: Hüttenkäse, pindakaas, kaas, appelstroop, fruitmoes, avocado, eitje, honing.
Laurientje
Laurientje
Prater
Prater

Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eet jij op je brood? Empty Re: Wat eet jij op je brood?

Bericht  Arwyn do 20 jun 2013 - 8:28

Meestal chocopasta of pindakaas.
Soms kipfilet en ik had nu kaas nodig voor een recept, dus de komende tijd gaat dat op mijn brood. Zonde om weg te gooien.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eet jij op je brood? Empty Re: Wat eet jij op je brood?

Bericht  Bluestar do 20 jun 2013 - 8:38

Thuis eet ik ham, kaas, zuivelspread, hagelslag, jam.
Op mijn werk smeerworst (slecht, i know), zuivelspread, sandwichspread, chocopasta of kaas.
Bluestar
Bluestar
Prater
Prater

Aantal berichten : 601
Punten : 700
Registratiedatum : 11-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eet jij op je brood? Empty Re: Wat eet jij op je brood?

Bericht  Tiara do 20 jun 2013 - 8:44

Hier pindakaas, kaas met komkommer, ei, avocado, 's ochtends altijd hagelslag, appel-peerstroop, zelfgemaakte salade en heel soms biologische vleeswaren, salade, jam, philadelphia
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eet jij op je brood? Empty Re: Wat eet jij op je brood?

Bericht  Sissi do 20 jun 2013 - 8:52

Laurientje schreef:Voor degene die veel eitjes eten weten jullie dat dat cholesterol  verhogend is?

Ik eet nooit vlees op brood, ik eet: Hüttenkäse, pindakaas, kaas, appelstroop, fruitmoes, avocado, eitje, honing.

Als je maar een paar eieren in de week eet, zal dat toch wel meevallen? Ik dacht juist dat eieren juist goed voor je waren? (wel met mate natuurlijk, als je iedere dag 4 eieren naar binnen gaat werken, dan is het een ander verhaal natuurlijk)
Sissi
Sissi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 220
Punten : 230
Registratiedatum : 17-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eet jij op je brood? Empty Re: Wat eet jij op je brood?

Bericht  Lenthe do 20 jun 2013 - 8:57

Als ik dit zo lees, vraag ik mij altijd af wat nou het meest gezond is.
Eerder nam ik vaak gebraden gehakt, leverworst en gelderse gekookte worst op brood, maar ik ben nu (door het topic over het stoppen met de Diane-pil, waarin werd gezegd dat varkensvlees van grote invloed is op je huid) overgegaan op kipfilet.
Maar verder weet ik niet zo goed wat nou echt gezond is. Vruchtenhagel, volgens de Sonja Bakker methode, of pindakaas/chocopasta/appelstroop, daar zit toch allemaal veel suiker in? Kaas zit vet in, net zoals filet americain en kipkerriesalade of zuivelspread toch? Teveel ei is niet goed voor chloresterol... En zo kan ik wel doorgaan
Wat is nou gezond op brood? confused
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eet jij op je brood? Empty Re: Wat eet jij op je brood?

Bericht  Manderijn do 20 jun 2013 - 9:13

Ik bedoel maar Lenthe, ik ben de weg dus ook totaal kwijt! Had echt niet verwacht dat ik juist met mijn bammetjes verkeerd zou zitten!

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eet jij op je brood? Empty Re: Wat eet jij op je brood?

Bericht  Twellie do 20 jun 2013 - 10:01

Ei, kaas, Boursin, notenpasta, brie, humus en vegetarische pate of plakjes.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eet jij op je brood? Empty Re: Wat eet jij op je brood?

Bericht  Sissi do 20 jun 2013 - 10:23

En ik las laatst ook ergens dat brood op zich al slecht voor je is. In de Grazia van deze week staat een heel artikel over granen en hoe we dat eigenlijk helemaal niet nodig hebben, maar dat onze suikerspiegel er enorm van stijgt en je er uiteindelijk alleen maar dikker van wordt. confused Denk je net goed bezig te zijn met je volkorenboterhammen, is het wéér niet goed! Af en toe weet ik ook niet meer wat nou wel en niet gezond meer is.
Sissi
Sissi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 220
Punten : 230
Registratiedatum : 17-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eet jij op je brood? Empty Re: Wat eet jij op je brood?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum