Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Brood

+2
_Lana_
tweeling
6 plaatsers

Ga naar beneden

Brood  Empty Brood

Bericht  tweeling di 4 jun 2013 - 8:53

Ik ben nu ongeveer twee weken bezig met een beetje brood geven aan mijn dochter tussen de middag. Het lukt alleen niet echt...een broodkorst gooit ze gelijk op de grond, en stukjes brood daar kokhalst ze echt de hele tijd van. De laatste paar dagen spuugt ze zelfs nog het fruit van de ochtend uit omdat ze zo moet kokhalzen. Ik heb boter op het brood geprobeerd, droog brood, oud brood, dippen in melk... Ik vind er zo sneu, ze raakt ook echt in paniek er van. Verder eet ze heel erg goed, groenten vlees etc gaat wel goed als er kleine stukjes in zitten.
Iemand de tip? Of zal ze er gewoon nog niet aan toe zijn? Is meergranen pap dan een optie?
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Brood  Empty Re: Brood

Bericht  Gast di 4 jun 2013 - 8:59

Ik zou het een tijdje blijven proberen. Hier was het eerst ook flink kokhalzen en het brood bleef eerst ook vaak aan haar gehemelte zitten. Gaat ze ook kokhalzen van een broodkorst? Daar heeft ze namelijk zelf de controle over, ze kan zelf uitzoeken hoever ze 'm in haar mond kan steken en ze kan zelf bepalen hoeveel ze er vanaf sabbelt/hapt. Bij een stukje brood dat in haar mond gestopt wordt heeft ze die controle niet. Brood is op zich nog helemaal niet nodig, tot een jaar is bijvoeding ook echt bíjvoeding en blijft de melk hoofdvoeding. Ik zou het een beetje los laten en blijven proberen. Onze oudste was pas 1.5 toen ze brood ging eten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Brood  Empty Re: Brood

Bericht  tweeling di 4 jun 2013 - 9:02

Ja precies dat zegt mijn gevoel ook hoor, het komt allemaal wel. Een broodkorst daar speelt ze meer mee dan dat ze er op gaat sabbelen. Heb je verder nog een tip qua beleg, gaat het met stroop bijv beter misschien?
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Brood  Empty Re: Brood

Bericht  Gast di 4 jun 2013 - 9:05

Op een broodkorstje bedoel je? Daar doe ik niks op. Als ze stukjes krijgt, dan krijgt ze er alleen boter op, verder krijgt de jongste nog geen beleg (alleen bij oma, worst en jam hoorde ik van de oudste, morgen direct maar ff aankaarten, haha).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Brood  Empty Re: Brood

Bericht  tweeling di 4 jun 2013 - 9:10

Nee op de stukjes bedoelde ik Laughing Ik ga het nog even proberen en anders stop ik even en probeer ik het over een paar weken weer. Ze zal het vast wel gaan eten, ze is ook nog zo klein I love you
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Brood  Empty Re: Brood

Bericht  _Lana_ di 4 jun 2013 - 9:39

Ik denk dat het echt een kwestie van wennen en geduld hebben is.
Het duurde hier echt heel erg lang voordat ze eindelijk brood gingen eten.
Daarvoor was het ook voornamelijk kokhalzen. Ik dacht dat het nooit meer goed kwam, haha.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Brood  Empty Re: Brood

Bericht  tweeling di 4 jun 2013 - 9:53

_Lana_ schreef:Ik denk dat het echt een kwestie van wennen en geduld hebben is.
Het duurde hier echt heel erg lang voordat ze eindelijk brood gingen eten.
Daarvoor was het ook voornamelijk kokhalzen. Ik dacht dat het nooit meer goed kwam, haha.

Haha oké er is dus nog hoop Laughing zo naar om te zien dat kokhalzen, mega traanogen Cry
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Brood  Empty Re: Brood

Bericht  Sanne di 4 jun 2013 - 11:14

Ik ben begonnen met het geven van een broodkorst. Mijn dochter kreeg dat gewoon in haar hand en kon zelf bepalen wat ze ermee deed, dus sabbelen, kauwen, op de grond gooien. Ze vond het erg lekker en at het eigenlijk altijd wel op.

Als jouw dochter moet kokhalzen, zou ik gewoon een stukje brood in de hand geven. Dan kan ze op haar eigen tempo en gemak ontdekken wat het is en wat ze ermee wil doen. Het komt vast goed.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Brood  Empty Re: Brood

Bericht  Jezzie di 4 jun 2013 - 19:19

Hier heeft het wel ruim een maand geduurd voordat ze goed brood at. Gewoon blijven aanbieden. Ze moet er aan wennen.
Nu eet ze zo een hele boterham op en sinds een paar dagen ook met korst.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Brood  Empty Re: Brood

Bericht  Puggle di 4 jun 2013 - 19:52

Hier eet ze nog steeds slecht brood. De ene dag een boterham zonder korst de andere dag twee hapjes. Als ze niet wil dan niet, maar ik blijf het wel gewoon iedere dag geven.
Ik zou het ook idd blijven aanbieden komt vanzelf goed.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Brood  Empty Re: Brood

Bericht  Charles di 4 jun 2013 - 19:53

Je kindje is nog geen 9 maanden. Als ze ervan kokhalst zou ik gewoon stoppen met brood en het over een tijdje nog eens proberen. Ze heeft nog helemaal geen brood nodig.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Brood  Empty Re: Brood

Bericht  tweeling di 4 jun 2013 - 20:14

Bedankt voor de reacties! Ik geef haar vandaag gewoon af en toe een korstje om te oefenen en s ochtends een beetje pap.
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Brood  Empty Re: Brood

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum