Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Oud brood

+2
Angela_1986
Try
6 plaatsers

Ga naar beneden

Oud brood Empty Oud brood

Bericht  Try di 17 mei 2011 - 1:06

Wat doe jij ermee?

En dan bedoel ik niet; weggooien of aan de eendjes geven, maar maak je daar nog iets mee? Ik heb trouwens geen tosti-apparaat dus tosti's maken gaat niet (behalve in de pan)

Heeft er iemand nog lekkere recepten? smile
Try
Try
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2117
Punten : 2294
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oud brood Empty Re: Oud brood

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 1:10

Croutons maken voor in de salade. In stukjes snijden, in een ovenschaal doen, wat olijfolie, peper, zout en eventueel knoflookpoeder over, en dan in de oven roosteren (geen idee hoe lang, ik check tussendoor), tot ze lekker knapperig zijn.

Of roosteren en dan verkruimelen tot broodkruim en gebruiken als soort paneermeel over een ovenschotel.

Wentelteefjes maken. Met bruid brood zou je ook hartige wentelteefjes kunnen maken, of tosti's in een pan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oud brood Empty Re: Oud brood

Bericht  Angela_1986 di 17 mei 2011 - 1:59

Zoals Marin ook al zegt; wentelteefjes maken. Dat heb ik toevallig vorige week weer eens een keer gemaakt, zo lekker!
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Oud brood Empty Re: Oud brood

Bericht  Sterre di 17 mei 2011 - 2:24

Ik heb eigenlijk nooit echt oud brood omdat ik het na aankoop altijd gelijk invries, en er per dag porties uit haal. Anders zou ik het denk ik ook roosteren of grillen in de oven, met wat olijfolie en knoflook er op bijvoorbeeld.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oud brood Empty Re: Oud brood

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 2:28

Ik maak tosti's in de oven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oud brood Empty Re: Oud brood

Bericht  minoessepoes di 17 mei 2011 - 2:29

Wat Marin zegt inderdaad.

Ik vind dat paneermeel veel lekkerder dan "gewoon" paneermeel. Het is ook heel lekker om zelf een schnitzel van te maken bijvoorbeeld. Je kan het ook nog invriezen nadat je het gemaakt hebt.

De croutons maak ik zelf altijd met verse knoflook 1 teentje die ik uitknijp boven de croutons en natuurlijk olijfolie. En is doe er na het afbakken ook nog wat zout op.

Ik snijd het brood ook weleens in reepjes en dan doe ik er een beetje tijm olie op en dan bak ik ze in de grill pan en dan dopen we ze in de soep.

Je zou er ook broodpudding van kunnen maken, dan moet je op internet even een recept zoeken.

En je kan er inderdaad ook wentelteefjes van maken, lekker met kaneel door het beslag en alleen suiker op het brood of wat jam, maar je kan ze ook hartig maken. Of tosti's in de pan en die kan je ook maken met brie en honing ertussen bijvoorbeeld of geitenkaas of mozarella/pesto/ tomaat dat soort dingen en dan gewoon in de koekenpan bakken. En zo kan je ook brood roosteren.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oud brood Empty Re: Oud brood

Bericht  Mizz_S di 17 mei 2011 - 5:28

Heb je wel een broodrooster? Ik rooster het meestal gewoon. Maar ik vries ook vaak per dag uit dus heb nooit zo veel brood over.
Ik vind het ook wel lekker om er knoflookbrood van te bakken. Kort even grillen in de grilpan met een klein beetje olijfolie (das lekkerder voor de smaak, maar zonder kan het ook). Een teentje knoflook doormidden snijden en daarmee het brood inwrijven. Jammie, maar je gaat er wel van stinken. Ik doe dit er wel eens bij als bijgerechtje bij pasta.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oud brood Empty Re: Oud brood

Bericht  Parisienne di 17 mei 2011 - 5:36

Roosteren inderdaad, of wentelteefjes. Kan zowel zoet als hartig. Zoet met suiker en kaneel.. hartig met peper en zout. Hmm!
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oud brood Empty Re: Oud brood

Bericht  Try di 17 mei 2011 - 5:40

Ik heb geen broodrooster smile

Ik dacht zelf ook idd aan zoiets als broodpudding (omdat ik geen zin had in wentelteefjes). Misschien dat ik morgen wel een soort van mozzarella/basilicum tosti maak, en dan van de rest een broodpudding, en croutons smile
Try
Try
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2117
Punten : 2294
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oud brood Empty Re: Oud brood

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum